Kermis!

31-07-2010 18:02 35 berichten
Nu het zomer is, is het weer tijd voor de kermis!! Leuke misselijk-makende attracties (waar ik niet in durf, ben een held op sokken), snoepkraam met zuur-stokken (kaneel!), draaimolentjes en suikerspinnen.

Waar maak jij graag gebruik van op de kermis?

Totaal aantal stemmen: 22

Eendjes vangen (5%)
Het spookhuis! (9%)
Dat spel waarbij je iets moet proberen te pakken met zo&#039 (5%)
De állerwildste, állercoolste attractie die er is, ik ben ni (18%)
Ik haat kermissen.. (64%)
Alle reacties Link kopieren
Ik haat kermissen..

Kermissen zijn leuk tot max. je 20e.
Hier is de kermis alweer even de stad uit, maar heb er ook niks mee.

Vind het trouwens de laatste jaren ook meer en meer afzetterij worden. Attracties worden korter en duurder, grijpautomaten staan zo afgesteld dat je er niets mee wint, die apparaten met schuifmuntjes worden leeggehaald en opnieuw gevuld zodat er maar niet teveel wordt gewonnen.

Nee, de kermis is al een paar jaar niet leuk meer naar mijn mening.
je bent de botsauto's vergeten in je poll.

want die vind ik de leukste, omdat ik daar met mijn zoontje oin kan. Ik geef dan 'gas' en hij stuurt..superleuk.
Het leukste aan de kermis hier is de biertent. Verheug mij alweer op de eerste week van september.
Ik vind kermis hartstikke leuk, maar er staan hier nooit leuke attracties op de kermis, en ik vind het echt be-la-che-lijk duur tegenwoordig.
Ongeveer wat Jorina zegt.

Ik wordt toch misselijk in de attracties en vind het zonde dat je zoveel geld neer moet tellen om in 1 attractie te kunnen.

Het enige dat ik leuk vind aan kermis zijn de suikerspinnen..
Trouwens, zelfs eurodag is niet meer voor een euro in een attractie kunnen..
Ik ga mee met bubbelwijn...

Mooi een paar dagen, met mooi weer en veel vrienden, gezellig 'an' staan! Heerlijk! Want voor die verdwaalde schiettent en draaimolen, bij ons, hoef je het niet te doen.
de feesttent en de kroeg zijn hier ook het belangrijkste!

Maar hier ook een redelijke kermis, waar veel mensen op af komen. 4 dagen feest!
Leuk kermis. Binnenkort een keer los met dochter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind de Duitse kermissen het leukst... en eigenlijk ga ik niet eens in zo veel dingen, hooguit een keer in een achtbaan of het reuzenrad ofzo...
Ga nergens in,maar koop wel een suikerspin,óf oliebollen,óf een kaneelstok,,óf van die spaanse deegfrietjes,óf lekker kermis paling......................mjammie...het water loopt in de mond...
Ik vind het altijd wel leuk de kermis hier maar ben ook altijd wel blij dat ie weer weg is na zo'n dag of 9. Kermis is hier grotendeels door het centrum wat heel irritant is als je ergens een afspraak hebt. Kun je een heel eind om fietsen of maar beter gaan lopen omdat er geen doorkomen aan is met de fiets.

Ik ga meestal smiddags en savonds een keertje en ik vind dat er altijd wel een gezellige sfeer hangt. Dit jaar was er een actie dat op bepaalde dagen en tijden de attracties hooguit 2,50-3 euro waren. Kwam goed uit want als ik al ergens in ga zijn het die extremere nieuwe dingen (m.u.v. de swingmill, die blijft leuk ) en die zijn hier al gauw 6 euro normaal gesproken.

En daarnaast halen we ook maar 1x per jaar paling en dat is met de kermis. Lekker
Ik word heel verdrietig van kermissen, haha!

Vraag me niet waarom, maar ik vind het zo'n treurige plek. Had ik toen ik klein was ook al.

Ooit een geweldig filmpje van Arjan Ederveen gezien, zo treffend!
This is not kosher!
Bij ons in de stad komt altijd een kermis bij een vierdaagsfeest in de stad. Wij krijgen dan: een kar waar je kip kunt kopen, een draaimolen, een bank wat ronddraait en botsauto's en dat was het wel zo'n beetje. Niet echt wow zeg maar.
quote:Sanmi schreef op 31 juli 2010 @ 18:50:

Bij ons in de stad komt altijd een kermis bij een vierdaagsfeest in de stad. Wij krijgen dan: een kar waar je kip kunt kopen, een draaimolen, een bank wat ronddraait en botsauto's en dat was het wel zo'n beetje. Niet echt wow zeg maar.Klinkt als een hele happening
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vroeger vond ik het heel leuk op de kermis, als puber. Nu vind ik het verschrikkelijk, al die harde muziek, wilde atracties en vaak ietwat ordinaire groepen mensen.
Stom, de botsauto's! Daar heb ik vroeger vaak ingezeten zeg.

Maar idd, erg duur allemaal, kocht een suikerspin 3,50 euro (maat M), weet je hoeveel dat in guldens is??

Trouwens, kan iemand mij vertellen hoe je zo'n ding normaal op kunt eten??
Schuifatomaten zijn mijn favoriet

ik vind die 'Funhouses' ook altijd heel leuk.

Alleen moet je dan geen hakken aanhebben..
Momenteel ben ik helemaal into: draaimolens, vliegtuigjes, touwtje trekken, de duinbuggy's en de snoep-/ oliebollenkraam. Geweldig, samen met mijn dochter van 2,5.
Die botsauto's worden ook altijd overgenomen door de hangjongeren die het als vermaak zien om andere mensen bewust zeer te doen door met zijn allen je karretje te torpederen, ook als je met een kind zit.
Ik heb daar toen ik 12-13 jaar oud was toch veel geld aan besteed.....de kleine gokker dat ik 'was'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven