Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey, Ik denk dat ik maar even 'inbreek' in jullie topic met een positief verhaal over internet dating! Ik heb wel eens ingeschreven gestaan op RP, maar na een paar positieve verhalen over Paiq daar maar eens gaan kijken en mijn vriend ontmoet vond het concept wel leuk daar, het battle daten slaat inderdaad nergens op maar misschien nog wel leuk voor jullie om te horen dat het % mannen daar echt groter is dan vrouwen.. ik kreeg om de dag een nieuwe match en mijn vriend om de 20 dagen..
@HTFC, ik ben 38.

@meral, dat klinkt leuk en spannend zeg! De man die zo leuk lijkt is dus iemand die je nog niet IRL ontmoet hebt? Heb je al een date gepland? Ik heb dat heel soms ook weleens, dat ik denk: jij móet gewoon heel leuk zijn! Twee keer had ik gelijk, een keer niet. En merk jij ook dat je interesse in andere mannen meteen stukken minder is als je zo'n exemplaar (ook al is het virtueel) tegenkomt?

@angrycat, je klinkt zo negatief dat ik vermoed dat het in jouw geval beter is om het internetdaten maar even te laten. De kans op beng, bliksemschicht is bij internetdaten gewoon heel erg klein. Simpelweg omdat iemand nog zo'n leuk profiel kan hebben, maar dat nog niks zegt over de kans dat allerlei lichamelijke stoffen als feromonen en hormonen enzo de man in kwestie ook goedkeuren.

@hiltje, het verschil in verwachtingen vind ik weleens lastig. Natuurlijk moet iets groeien, maar intentie is volgens mij toch wel belangrijk. Tegelijkertijd een bepaalde ontspannenheid ook.

@astridmv Altijd leuk om succesverhalen te horen! En inderdaad, op paiq lopen beduidend meer mannen rond dan vrouwen. Nou schijnt dat wel op meer datingsites het geval te zijn.
Oh lekker dit,

heb dus een dag na mijn inschrijving op ematching mijn lidmaatschap stop gezet, zodat de incasso niet doorgaat na mijn 1e maand. Kan ik meteen niet meer inloggen...heb ze een email gestuurd.
Heb al mail terug, ze hebben alles teruggezet en mijn incasso na 1 maand stopgezet Goede service voor een zondag avond :D
quote:bowiefan schreef op 30 juli 2010 @ 23:28:

Mijn verhaal over de downloadman is niet zo positief.

We hebben 3 maanden intensief contact gehad,veel bellen/smsen en elkaar zien natuurlijk,wat iedere keer weer geweldig was.

Kink in de kabel was zijn ex,ze woonde nog steeds met hem in 1 huis omdat ze op een woning wachtte (inmiddels is ze vandaag verhuist) en hij wilde absoluut niet dat zij wist dat wij daten.

Er moesten nog wat zaken geregeld worden,verdeling van spullen o.a.,dus ik had daar begrip voor.

Vorige week was ik een paar dagen op vakantie,toen belde hij mij ook,vroeg of ik een weekend met hem weg zou willen.

Wij allebei helemaal happy,fantasie over 48 uur niet naar buiten gaan en van elkaar genieten.

Op de dag dat ik thuis kwam een sms;ik wil even rust,laat me maar even (hij werkte 50 uren per week om maar niet thuis te hoeven zijn).

Nu hoor ik sporadisch iets,geen lieve woorden meer en hij vraagt zich niet af hoe ik mij nu voel.

Mijn geduld is nu op,ga morgen bellen of het ja of nee is.

Toch vreemd dit,normaal ben ik erg kort en rigoreus,maar deze man heeft iets met mijn gevoel gedaan wat ik in zeer lange tijd niet gevoeld heb.Bowiefan, hoe gaat het met je? Heb je nog contact gehad met je downloadman?
Bowiefan, ik logde eigenlijk in om dezelfde reden; hoe is het nu met je? Nog contact gehad? En vooral meer duidelijkheid?
Zeg wat is dat nou dames, de verkeerde kant van 30!? Potverdikkeme, aan deze kant begint het pas leuk te worden! Ik heb gedate met een jongen, die vier jaar jonger was dan ik. Dan voel je je een enorme wijze vrouw, omdat alle exen onnozele jonge mutsjes zijn, en ik ben natuirlijk vrouw van de wereld Dat zijn jullie vast ook! Deze jongeman dan wel niet via internet ontmoet, maar toch..... Dames, de goede kant van 30 dus. Houd dat voor ogen!
Niet dus...pffff.

Kreeg gisteravond opeens een paar smsen van hem,gingen over dat hij blij is dat hij nu het huis voor zichzelf heeft en dat hij opgelucht is.

Heb neutraal geantwoord in de trant van 'geniet ervan en kan ik mij voorstellen'.

Vandaag moest ik de hele dag werken,daarna staat mijn hoofd niet naar moeilijke telefoongesprekken,maar ga hem morgen bellen.

Ben deze situatie meer dan zat,ben 43 (ja je antwoord HTFC,ik ben blijkbaar de oudste hier hahaa) en ik blijf geen koekeledorus in afwachtende positie.

@Angrycat;wat een geweldige nick!!Ruilen???
Als jullie het niet erg vinden, breek ik ook even in.

Ben momenteel aan het mailen met een leuke man, hij wil graag afspreken.

Los van dat ik dit onwijs eng vind (maar wel nodig, daarvoor heb ik me tenslotte aangemeld..), vraag ik me af hoe jullie het plannen met afspreken. Spreek je af in een kroeg (dat je dus moet zoeken, rond moet kijken) of spreek je op een bepaald punt af, als je bijvoorbeeld niet bekend bent in die stad?

Ik denk dat ik dit nog wel het engste moment vind, ben ook bang dat ik degene niet meer zou herkennen o.i.d.

Ik vind ook dat ik me druk maak om niks, zou graag er net zo ontspannen instaan als sommigen hier!
Ben ik weer

Ik ben net thuis van afspraakje nr7 met R. Het was alweer gezellig hij had lekker gekookt, dvdtje samen gekeken en lekker aan de prosecco. En nog steeds niet gezoend, ik vind dit zo bizar, we hebben elkaar we een kus op de mond gegeven bij het afscheid maar dat was het.

Ik merk wel dat ik hem steeds leuker ga vinden, morgenavond afspraakje nr 8.......met tongworstelen, hopelijk.
Helaas voor mij was mijn date blijkbaar erg enthousiast over onze afspraak. Ik hoopte dat we wat betreft het ontbreken van de vonk/chemie op 1 lijn zaten. Nu moet ik het gesprek aangaan en laten weten geen romantische gevoelens bij hem te hebben. Dat vind ik eng (Hm, ben ik niet een te groot watje voor internetdating??) en zie er tegenop. Getwijfeld om het via mail te doen, maar uiteindelijk vind ik hem wel aardig en wil best vriendschappelijk contact houden. Het is wel zo netjes om hem op te bellen.
.
Ik lees hier af en toe mee. Had zelf nooit iets met internetdaten totdat vrienden een profiel voor me aanmaakten (zo erg dus ja...) en ik maar eens rond ging neuzen. De eerste de beste is meteen gebleven en nu al weer ruim een jaar!! Het kan dus echt meiden , niet opgeven! (via ematching trouwens)

Oh en ik las wat eerder in het topic (geen idee of dat nog speelt) dat Stoeltie wat moeilijke gesprekken had en dat er werd gezegd dat het vooral vanzelf moest gaan in het begin enzo. Ik had die mening ook altijd , een deels nog wel hoor, maar dan meer in de zin van geen moeilijk gedoe over wanneer iemand je wel / niet wilt zien of vaag doet of niet weet wat ie voelt enzo. Dat zou voor mij een no go zijn. Maar vriend en ik hebben in het begin best wat dingen uit moeten vechten hoor. Dat was best eng want waar gaat het heen. Maar zijn er wel echt goed uitgekomen. Denk ook dat het helemaal niet raar is om je grenzen aan te geven en af en toe een verschil van mening hebt. Wij zijn al vanaf dag 1 bijna dagelijks bijelkaar en hebben dat hele dategebeuren min of meer overgeslagen. Vooral als je meteen zo op elkaars lip zit is het even wennen aan elkaar en je moet elkaar natuurlijk ook nog goed leren kennen. Dan is af en toe wrijving echt niet gek, vind ik. Het gaat supergoed tussen ons!

Succes meiden!
@ L_S: Dat is inderdaad alweer een tijdje terug en dat was de meneer vóór mijn huidige vriend. Superleuke kerel, maar op de een of andere manier wist hij feilloos mijn irritatieknoppen te vinden, heel apart. Gelukkig gaat het met deze man nu extreem soepel allemaal en kunnen we ook erg goed praten als we iets niet snappen aan elkaar of minder leuk vinden op dat moment.

En @Ises: ik sprak altijd het liefst af op een openbare plek waar je niet hoefde te zoeken. Toen ik nog in Den Haag woonde was het beeld op Het Plein favoriet. Ik kon dan een beetje aan de zijkant van het plein blijven wachten tot ik iemand naar het beeld zag lopen. Wist ik in ieder geval dat hij er was, dat ie leek op zn foto en dat hij mij niet al had staan begluren.. Ik zou dus eerder 'bij de pinautomaat op de hoek' afspreken, dan in de kroeg. In de kroeg moet je zoeken, dat is niet fijn en geeft alleen maar genante momenten. Of in ieder geval, zo voelt het dan voor mij
Stoel, bedankt voor je antwoord!

Ik heb 3 keer gedate via internet, 2 daarvan in een voor mij onbekende omgeving. Dat vond ik zo vervelend!

Dacht echt dat ik degene niet zou meer zou herkennen. Je voelt je ook echt zo staan, ha ha, vreselijk.

Hoe doe jij dat als de omgeving voor jou jou onbekend is?
Euh.. ik probeer vooral ergens a te spreken waar het voor mij wel bekend is!

Als ik de omgeving niet ken, dan wil ik een duidelijke plek om af te spreken ("bij het bloemenstalletje voor het station") en probeer ik er iets eerder te zijn zodat ik mn omgeving in ieder geval een beetje ken. En dan wachten, op de plek zelf, of toch op een klein afstandje ;)

Of wat ik ook deed, als ik iemands nummer heb dan bel ik op het moment dat ik aan kom lopen.
Hai iedereen,

Ik spreek af in een cafe of op een terras ofzo. Als ik later ben dan kijk ik gewoon goed rond en ik herken diegene altijd (of ze herkennen mij en wenken even). En als ik eerder ben (was laatst) dan pak ik gewoon een tijdschrift van de leestafel en wacht tot hij mij vindt.

Moet wel zeggen dat ik voor mijn werk ook wel eens mensen ergens moest ontmoeten die ik nog niet eerder had gezien en voel me dus niet opgelaten.

Ik heb mijn date van vorige week uitgenodigd voor een evenement. Dat vond hij heel leuk en toen gaf ik hem de optie van komend weekend of het laatste weekend van augustus. Hij zei dat hij dit weekend vol zit, dus het wordt pas over ruim 4 weken.

Dat vind ik eigenlijk te lang duren voor een tweede date, maar hij kwam ook niet met iets anders/eerders en ik ga daar natuurlijk niet om zeuren. En ik vind hem ook stom mailen. Korte berichtjes die echt nergens over gaan.

Ik denk dat ik dus maar weer gewoon verder ga met daten en hem eigenlijk een beetje afschrijf. Kunnen we altijd eind van de maand nog zien of hij nog in beeld is.

Nu moet ik dus even scherp op mezelf letten dat ik niet teleurgesteld raak en ga denken dat hij mij niet leuk genoeg vindt om meer moeite te doen.

Want ik vind nml hem op dit moment niet zo leuk omdat hij vrij lauw is, dus wat zou ik me er dan nog druk om maken.

(of dames, wil ik te snel, doe ik te moeilijk ???)
Ises: ik sprak in principe altijd in mijn stad af, juist omdat ik dan op bekend terrein ben. Is toch prettiger. Gewoon de volgende keer voorstellen dat degene naar jouw stad toekomt. Ik sprak meestal op het station af oid, of ergens op een plek waar het druk was.

@Hiltje: ja goed idee om gewoon verder te daten! Dan merk je het vanzelf wel

@Juicy: jammer dat je date enthousiaster is dan jij. Gewoon eerlijk zijn. En inderdaad als je het vriendschappelijk nog wilt proberen dan is bellen de beste optie. Anders zou ik mailen

@Jarala: wow al 7 dates en nog niet gezoend! Hangt er wel een bepaalde spanning tussen jullie?

Voor mij een spannend weekend, want we hebben elkaars familie ontmoet! Is allemaal goed gegaan en we zijn beiden "goedgekeurd" door elkaars familie. Het blijft gewoon helemaal super tussen ons. En we genieten vooral van elkaars gezelschap en van de dingen die we beiden leuk vinden (en dat is gelukkig bijna alles!)
Ik zou niet in mijn eigen stad afspreken, maar een neutrale plek. Meestal ken je een andere stad ook wel.

Zeker als je uit een kleine plaats komt.

Als je van een afstand ziet dat hij tegenvalt (er eerder zijn) en bellen, dan kun je nog wegwezen.
quote:Ksenija schreef op 02 augustus 2010 @ 20:49:

Ik zou niet in mijn eigen stad afspreken, maar een neutrale plek. Meestal ken je een andere stad ook wel.

Zeker als je uit een kleine plaats komt.

Als je van een afstand ziet dat hij tegenvalt (er eerder zijn) en bellen, dan kun je nog wegwezen.

Maar dat begrijp ik niet. Tenminste, als ik afspreek met iemand dan heb ik eerst wat heen en weer gemaild en een of meerdere foto's gezien. Ik weet dan wel al iets van diegene.

Nu kan iemand altijd tegenvallen. Maar zo ontzettend tegenvallen dat je iemand gaat begluren en dat stiekem wegrent....?

Ach misschien moet ik het nog meemaken......
Weg rennen, wel eens in m'n gedachte's gehad maar fatsoen won het dan toch.

Dan maar uurtje uit zitten.

Als iemand dus inderdaad een foto heeft laten zien, niet recent , totaal niet lijkend (op persoon nu) vind ik het wat anders.

Maar ik zou dus ook ontzettend pissed zijn als iemand me ergens voor niks naar toe had laten komen.

Dus doe een ander niet aan wat je zelf niet wilt.
Hi,

wil graag eens meekletsen hier als dat mag! Was altijd sceptisch over internetdaten, vond mezelf te nuchter, maar mn ex via internet leren kennen, jaar relatie mee gehad dus ben nu overtuigd dat het wel degelijk kan.

Nu ben ik weer eens gaan kijken op een datingsite en sinds paar dagen in contact met een leuke man uit de buurt. Nou valt het mij keihard op dat ik constant tegen hetzelfde aanloop, namelijk het volgende: ik merk dat ik ontzettend snel een oordeel heb over een man. Ik heb een plaatje in mn hoofd van een type man qua uiterlijk, karakter dat bij mij past...iets wat ik gewoon erg leuk vind, maar zodra een man die ik tegenkom voor mn gevoel niet helemaal voldoet daaraan dan heb ik al het oordeel over hem dat het 'waarschijnlijk toch niets zal worden'. Kortom ik schrijf mannen te snel af waardoor ik het voor mezelf moeilijk maak natuurlijk.

Nu dus weer een leuke internetman die in veel opzichten 'voldoet' (dit klinkt vreselijk arrogant, maar dat ben ik totaal niet) maar toch ook een paar dingen net niet heeft, die de perfecte man in mijn hoofd die bij mij past, wel heeft..denk daarbij aan té lief, of niet zo bijdehand, noem maar op.

Ik merk aan mezelf daardoor dat ik het daadwerkelijke internetdaten afkap, omdat ik van tevoren al denk dat hij niet bij me past en ik daardoor bang ben om echt af te spreken. Alsof ik beter nog verder kan zoeken op internet, maar inmiddels ben ik eind 20 en nog single. Maar goed, iemand die je net via internet kent, daar kun je toch nog niks van zeggen? Of is het een bepaalde intuitie die spreekt?

Ben gewoon benieuwd of dit herkenbaar is en of jullie altijd met iemand van internet afspreken, ook als je niet gelijk overtuigd ben dat deze man bij je past?
@bowiefan, shit zeg, dat het nog steeds zo'n vage boel is... Je zou zeggen dat haar vertrek ruimte zou moeten scheppen. Wil je geen duidelijkheid? Hebben jullie nog een afspraak ofzo met elkaar staan?quote:Ises schreef op 01 augustus 2010 @ 23:54:

Los van dat ik dit onwijs eng vind (maar wel nodig, daarvoor heb ik me tenslotte aangemeld..), vraag ik me af hoe jullie het plannen met afspreken. Spreek je af in een kroeg (dat je dus moet zoeken, rond moet kijken) of spreek je op een bepaald punt af, als je bijvoorbeeld niet bekend bent in die stad?

Ik heb met al mijn (stuk of 30) internetdates gewoon in de kroeg afgesproken. Nooit het probleem gehad van elkaar niet herkennen. Als ik de eerste was installeerde ik me aan een tafeltje (liefst eentje met overzicht over de kroeg) en bestelde een biertje, als hij eerde was, zag ik hem altijd vrijwel meteen zitten.

@Jarala, zeven dates en nog niet gezoend? Wauw, ik dacht dat ik erg was... Ik heb er drie dates van in totaal 27 uur op zitten zonder zoenen... Durf je er bij afspraak acht niet gewoon zelf mee te beginnen? (Zegt de held die per mail over zoenen is begonnen...)
@Juicy, na een date wil hij wel verder maar jij niet? Kan gebeuren toch? Ik moet zeggen dat ik dat in dit soort gevallen altijd gewoon per mail heb uitgelegd...quote:Ksenija schreef op 02 augustus 2010 @ 20:49:

Dat heb ik dus echt nog nooit gedaan. Gewoon uit beleefdheid niet. De man in kwestie heeft immers de moeite genomen om naar de afgesproken plek te komen en ik zou het zelf ook zwaar kut hebben gevonden als mijn date niet kwam opdagen. Bovendien kun je je ook vergissen in van een afstand tegenvallen. Ik had mijn lauwe vent zonder telefoonnummer dan meteen afgeschreven...

quote:granny27 schreef op 02 augustus 2010 @ 21:56:

Nu ben ik weer eens gaan kijken op een datingsite en sinds paar dagen in contact met een leuke man uit de buurt. Nou valt het mij keihard op dat ik constant tegen hetzelfde aanloop, namelijk het volgende: ik merk dat ik ontzettend snel een oordeel heb over een man. Ik heb een plaatje in mn hoofd van een type man qua uiterlijk, karakter dat bij mij past...iets wat ik gewoon erg leuk vind, maar zodra een man die ik tegenkom voor mn gevoel niet helemaal voldoet daaraan dan heb ik al het oordeel over hem dat het 'waarschijnlijk toch niets zal worden'. Kortom ik schrijf mannen te snel af waardoor ik het voor mezelf moeilijk maak natuurlijk.

Ik merk aan mezelf daardoor dat ik het daadwerkelijke internetdaten afkap, omdat ik van tevoren al denk dat hij niet bij me past en ik daardoor bang ben om echt af te spreken. Alsof ik beter nog verder kan zoeken op internet, maar inmiddels ben ik eind 20 en nog single. Maar goed, iemand die je net via internet kent, daar kun je toch nog niks van zeggen? Of is het een bepaalde intuitie die spreekt?Tja, kan natuurlijk niet voor jou oordelen, maar ik herken hier wel iets in. Voor mij zijn bepaalde features op profielen ook gewoon not done (de combinatie hobby motorrijden en muzieksmaak house bijvoorbeeld...). Soms heb ik meteen een beeld van iemand waarvan ik denk dat het niet bij me past. Het is moeilijk te zeggen wanneer je té kritisch wordt, want intuïtie is natuurlijk wel belangrijk. Tast voor jezelf de grens met op alle slakken zout leggen af en probeer gewoon eens wat uit. Spreek wél met iemand af en kijk of je beeld klopte.
Wederom bedankt voor de reacties en de tips.

Zou willen dat ik niet zo nerveus was voor een date. Misschien moet ik het gewoon vaker doen

Ik lees trouwens al een tijdje mee, dus wilde advies van experts horen!

Leuk dat sommigen zo gelukkig zijn met hun date!

En ik zou ook niet zomaar weglopen, ben daar te beleefd voor, vrees ik. Iemand heeft de moeite gedaan om te komen, dat weet ik wel op waarde te schatten.
Pfff, ik wilde dat ik geen expert was geworden Ises, hahaha... Zenuwachtig zijn vooraf is normaal, dat is hij ook. Maar het wordt inderdaad wel minder als je dit vaker doet. Er sloop bij mij wel een bepaald soort routine in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven