Voor het eerst een auto kopen

02-08-2010 13:59 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop over een maandje mijn rijbewijs te hebben en ben alvast aan het kijken voor een leuke auto. Ik vond de toyota yaris + aygo bijvoorbeeld wel leuk, maar ook de nieuwe ford ka.

Wat vinden jullie leuke auto's? En dan heb ik het niet over dure BMW's etc., maar leuke auto's die nog redelijk betaalbaar zijn? Ik denk dan zelf aan een auto die zuinig rijdt en rond de ¤6000,- kost. Hangt er natuurlijk een beetje vanaf of het een nieuwe auto is of een tweedehands.

Ben benieuwd naar wat jullie leuke auto's vinden!
Een nieuwe auto voor 6000 ga je niet kunnen kopen. Niet in NL that is.

Hou je ook rekening met wegenbelasting en verzekering qua betaalbaarheid? Veel plezier met uitzoeken
Ik heb hier nog een leuke zwarte Golf 3 staan. Mag je meenemen voor 300 euro. Koopje!
Waarvoor ga je 'm gebruiken?

Persoonlijk vind ik de nieuwe kleintjes van rond dat bedrag wel errug schraal en te onveilig. Maar dat is wellicht omdat ik meer dan 30.000 per jaar rijdt. Dus ik zou voor een 2e hands een wat luxere/grotere kiezen, eentje met de kop eraf zeg maar. Een Corsa van twee jaar oud ofzo.

Mijn twee beste vriendinnen hebben allebei zo'n kleintje en zijn heel tevreden, zij gebruiken de auto ook heel anders dan dat ik zou doen.
6000 euro kom je idd wel in occasion, anders zal je meer moeten willen spenderen. Ik zou dan persoonlijk gaan voor een A klasse auto, en waarvoor je dus geen wegenbelasting betaald.

Kom je op een Aygo, Citroen A1, Peugeot 107, Fiat Panda... Zo zijn er nog wel een paar modellen.
Daihatsu. Zuinig en betrouwbaar.
Idd, waar ga je hem voor gebruiken? Ik heb zelf jaren in wat kleinere autootjes gereden (swift, twingo), maar vond dit toen ik zo'n 40.000 km per jaar reed niet comfortabel genoeg. Ik heb toen een grote auto gekocht (Toyota Carina, tweedehands) en die bevalt prima. Nu rij ik weer veel minder en zou wel met een kleinere weer toe kunnen.

Maar hij rijdt zo lekker
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb een Toyota Yaris, tweedehands natuurlijk, want nieuw voor mij niet te betalen. Auto is zuinig en betrouwbaar, maar wel relatief duur in aanschaf omdat er heel veel vraag naar is. En hij is echt heel klein, dat is prima voor mij, maar mijn vriend past er niet zo heel goed in
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Inderdaad wat Vlinder zegt, waarvoor ga je de auto gebruiken? Is het vooral stadsverkeer dan voldoet zo'n kleine auto prima. Zo'n auto voor op de snelweg zal mijn keuze niet zijn.

Ga proefritten maken, ervaar hoe het daadwerkelijk rijdt.

Voor EUR 6000 kun je geen nieuwe auto kopen in Nederland.
haha, mijn reactie is juist de andere kant op: zó veel geld voor een eerste auto uitgeven?!

Maar als je het er voor over hebt: veel; plezier. Ik kar al jaren rond in een barrel van 1250 euro en dat doet t ook prima.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Of een Kia, Dacia, Suzuki, Skoda, Chevrolet, Nissan of Hyundai.
quote:Jorina schreef op 02 augustus 2010 @ 14:08:

Ik heb hier nog een leuke zwarte Golf 3 staan. Mag je meenemen voor 300 euro. Koopje!

Voor ¤ 300? Zal wel een onbetrouwbaar oud barrel zijn.....niet geschikt voor een eerste autootje lijkt me.

TO: Waarom gelijk ¤ 6.000,- uitgeven voor een eerste autootje? Een beginnend bestuurder rijdt in de eerste jaren best eens een deukje....

Mijn eerste autootje heb ik gekocht voor fl. 5000,- ( ¤ 2.265,00)
Mijn eerste auto was 1200,- en ik ben blij toe want er zat genoeg schade op. Was die 6000,- geweest had ik mezelf echt voor me kop geslagen.
Ik heb de fiat panda.

Niet omdat ik hem zo mooi vind, maar gekozen voor de goedkopere prijs.

Hij is klein, goed voor in de stad en voor op de snelweg.

Niet duur in de verzekering en onderhoud is ook niet duur.

Deze auto kwam ook als beste uit de test met vergelijkbare auto's (yaris peugeot, hyundai enz enz)
quote:Xander68 schreef op 02 augustus 2010 @ 14:39:

[...]

Voor ¤ 300? Zal wel een onbetrouwbaar oud barrel zijn.....niet geschikt voor een eerste autootje lijkt me.

Was ook als geintje bedoeld

Heb 'm overigens wel echt staan.
Mijn eerste auto koste mij maar 600 euro; een honda civic van destijds 12 jaar oud.

Ik zou niet voor een Franse auto gaan (geen peugeot, renault of citroen), bij die auto's gaat geheid iets van de eletronica stuk of is al stuk bij aankoop.
Kleine autootjes zijn vaak erg waardevast, de Suzuku alto waar ik jaren in heb rondgereden hebben we, na 100.000km en 4 jaar verkocht voor EUR 500 minder dan dat hij ons had gekost.

Niet kapot te krijgen ook dat ding, maar als je veel op de snelweg rijdt wel oncomfortabel.

Een grotere auto is vaak wat ouder als deze voor hetzelfde bedrag te krijgen is en wat gevoeliger voor mankementen.

Bedenk je daarom ook wat het onderhoud je gaat kosten.
Noblesse oblige
@Tenzie: Ik heb het idee dat je je nog erg in de orientatiefase bevindt, bedenkt eerst wat je wil (een zuinige leuke auto?) maar kijk ook wat je kan kopen voor 6000 euro. Het ligt er aan hoe rekbaar die 6000 euro is, maar een nieuwe auto wordt erg lastig. Bedenk ook dat er vaak nog kosten bij de genoemde laagste prijs komen.
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik zit inderdaad nog in de 'orientatiefase'. Maar daarom is ¤6000,- ook wel mijn max. Goedkoper mag natuurlijk altijd!

De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor in de stad/dorp en een enkele keer op de snelweg.

Die nieuwe suzuki vind ik bijvoorbeeld ook wel leuk, heel zuinig, alleen nieuw kost ie ¤8000,- en dat is weer even teveel.

Maar jullie hebben ook al leuke auto's genoemd, thanks!
Ik heb de nieuwe Suzuki Alto! Alleen die heb je echt niet voor ¤ 8000,- daar komt nog wel wat bij! Denk aan lak,afleverkosten e.d. Hij is wel super zuing 1:20 en geen wegenbelasting! Ik heb gekozen voor de comfort plus want vind airco en ingebouwde radio/cd toch wel heel erg fijn. Ik heb ook nog wat accesoires erbij gedaan zodat het een luxe wagentje is geworden.. Heb er iig heel veel plezier mee.. Succes met je aankoop
Mijn eerste auto was een mazda 323 voor 1000 euro. Hierna een fiat cinqucento van 1200 euro en nu een smart uit 2001 van 3000 euro.

Ik heb bewust een kleine omdat ik er alleen maar mee naar het werk rij en af en toe eens verder dan dat

voor 6000 euro heb je geen nieuwe maar dat wil je niet, met de eerste auto rij je nogal wat deukjes.

Verder zou ik ook meerekenen dat er iets stuk kan gaan aan de auto
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bedankt voor de reacties!

Ik ben benieuwd wat voor auto het gaat worden voor mij!
quote:Bloemetje1989 schreef op 02 augustus 2010 @ 17:30:

Ik heb de nieuwe Suzuki Alto! Alleen die heb je echt niet voor ¤ 8000,- daar komt nog wel wat bij! Denk aan lak,afleverkosten e.d. Hij is wel super zuing 1:20 en geen wegenbelasting! Ik heb gekozen voor de comfort plus want vind airco en ingebouwde radio/cd toch wel heel erg fijn. Ik heb ook nog wat accesoires erbij gedaan zodat het een luxe wagentje is geworden.. Heb er iig heel veel plezier mee.. Succes met je aankoop

Ik zit ook over deze na te denken als mijn 2de auto, wordt de andere wel ingeruild .

Anders de Suzuki Splash, beide zou ik dan in een pakkende kleur willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven