Geen vakantiegevoel... stom?
maandag 2 augustus 2010 om 16:28
Ik zit er mee in mijn maag dat ik en mijn vriend beide van de afgelopen twee weken (nog een week te gaan voor hem, nog twee voor mij) geen vakantiegevoel hebben. We zijn bewust niet weggegaan omdat we druk aan het klussen zijn geweest thuis (babykamer, tuin en allerlei andere dingen die echt moesten gebeuren). We zijn wel van plan om in september een weekje naar Frankrijk te gaan. Zijn we nu zo verwend dat we niet tevreden zijn met alles wat we hebben gedaan dat we zitten te balen? Ik baal er van mijn werk op het moment en dat werkt ook niet echt mee moet ik zeggen. We gaan deze week nog wel een dagje naar de sauna, heerlijk genieten. Ik hoop dat het nare gevoel deze week niet overheerst. Herkent iemand dit? Ik moet zeggen dat ik door mijn zwangerschap ook een stuk minder energiek ben, dat werkt ook niet echt mee. Ik hoor graag of iemand ervaring hier mee heeft en wat je ermee hebt gedaan?

maandag 2 augustus 2010 om 16:35
Ik herken het hoor. Ik heb 6 weken zomervakantie, maar heb helemaal geen vakantie-gevoel. Ik ben niet weg, mijn gezinsleven gaat gewoon door en ik heb minder tijd voor mezelf dan als ik werk en de kinderen naar school zijn. Misschien komt het wel doordat je met bepaalde verwachtingen de vakantie ingaat. Je hebt er naar uitgekeken en eigenlijk valt het gewoon tegen.
Persoonlijk baal ik enorm dat veel van mijn plannen door geldgebrek in het water zijn gevallen en dat door slecht plannen van ex zijn vakantie pas valt na onze zomervakantie. Tja, het is nu niet anders. Ik probeer er nog het beste van te maken, maar van mij mag de vakantie ook wel klaar zijn hoor. Weet wel dat ik het volgend jaar een stuk georganiseerder ga aanpakken en mooi een jaar ga sparen om wel weg te kunnen!
Persoonlijk baal ik enorm dat veel van mijn plannen door geldgebrek in het water zijn gevallen en dat door slecht plannen van ex zijn vakantie pas valt na onze zomervakantie. Tja, het is nu niet anders. Ik probeer er nog het beste van te maken, maar van mij mag de vakantie ook wel klaar zijn hoor. Weet wel dat ik het volgend jaar een stuk georganiseerder ga aanpakken en mooi een jaar ga sparen om wel weg te kunnen!
...
maandag 2 augustus 2010 om 16:46
Vakantiegevoel hoeft lang niet altijd samen te hangen met op vakantie gaan. Ik ben ook wel eens op vakantie geweest waarbij de hele vakantieweek het vakantie gevoel ontbrak.
Daarentegen heb ik ook wel eens op een gewone vrije zaterdag het vakantiegevoel. Simpelweg omdat het die dag mooi weer is en ik leuke dingen ga doen die dag.
Daarentegen heb ik ook wel eens op een gewone vrije zaterdag het vakantiegevoel. Simpelweg omdat het die dag mooi weer is en ik leuke dingen ga doen die dag.
maandag 2 augustus 2010 om 16:47
Vakantie voelt voor mij pas als 'vakantie' als we ook echt wég, iets leuks aan het doen zijn. Zo kan een weekendje weg al als vakantie voelen en een week thuis gewoon als 'vrij'. Niks mis mee toch? Ik zie er iig absoluut geen reden in om te gaan balen.
Ik heb in totaal 13 weken zomervakantie (ja, verschrikkelijk, ik weet het) en het grootste deel voelt ook heus echt niet als 'vakantie'. Voor mij is dit nu gewoon 'vrij'.
Hangt er inderdaad ook maar net vanaf wat voor verwachting of idee je hebt bij dat woordje, vakantie
Ik heb in totaal 13 weken zomervakantie (ja, verschrikkelijk, ik weet het) en het grootste deel voelt ook heus echt niet als 'vakantie'. Voor mij is dit nu gewoon 'vrij'.
Hangt er inderdaad ook maar net vanaf wat voor verwachting of idee je hebt bij dat woordje, vakantie
anoniem_106435 wijzigde dit bericht op 02-08-2010 16:48
Reden: typfout
Reden: typfout
% gewijzigd
maandag 2 augustus 2010 om 18:00
Ik heb geen vakantiegevoel omdat we niet weggaan.
Oh ja, gistermiddag had ik wel eventjes een toeristengevoel. Ik ging hier de grens over, naar een rommelmarkt en museum, en heb een uur op een terrasje gezeten en mensen gekeken; allemaal in mijn eentje, en zomaar ineens had ik echt een vakantiegevoel iets wat op een vakantiegevoel zoals ik me dat voorstel, leek.
Oh ja, gistermiddag had ik wel eventjes een toeristengevoel. Ik ging hier de grens over, naar een rommelmarkt en museum, en heb een uur op een terrasje gezeten en mensen gekeken; allemaal in mijn eentje, en zomaar ineens had ik echt een vakantiegevoel iets wat op een vakantiegevoel zoals ik me dat voorstel, leek.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 2 augustus 2010 om 18:26
Toch proberen t gevoel van dagelijkse gang van zaken los te laten. Genieten of althans proberen van t feit dat je een ander ritme hebt, dat je vrij bent, dat je effe kan doen wat je wilt, dus dat je de klussen in en om t huis eventjes laat.
Dat je es spontaan gaat picknicken of naar een open lucht film.
Dat je niet op tijd naar bed hoeft. Expositie gaan bekijken die je nog es wou zien, een dagje stadten in onbekende stad.....
Kortom: niet op bank blijven wachten op dat vakantiegevoel.
En hoeft allemaal niet veel energie te kosten, maar ik denk dat anders dan anders al een vakantiegevoel geeft.. hopelijk werkt t.
ik ben niet vaak in de zomer weg, dus ik zit ook thuis en ben freelancer (dus werk stopt eigenlijk nooit) dan maak ik bewust keus om werk dingen te laten voor wat t is, en te zien wat de dag brengt.
Dat je es spontaan gaat picknicken of naar een open lucht film.
Dat je niet op tijd naar bed hoeft. Expositie gaan bekijken die je nog es wou zien, een dagje stadten in onbekende stad.....
Kortom: niet op bank blijven wachten op dat vakantiegevoel.
En hoeft allemaal niet veel energie te kosten, maar ik denk dat anders dan anders al een vakantiegevoel geeft.. hopelijk werkt t.
ik ben niet vaak in de zomer weg, dus ik zit ook thuis en ben freelancer (dus werk stopt eigenlijk nooit) dan maak ik bewust keus om werk dingen te laten voor wat t is, en te zien wat de dag brengt.
once upon a time called.....right now