Huis schoon opleveren? Ja toch?

02-08-2010 22:33 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, aan de tuin was de laatste tijd niks gedaan zagen we bij aankomst. Gras hoog, onkruid op de oprit planten dood maar oke, kan me voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt.

Maar in huis heb ik me verbaasd................In elk keukenkastje lagen kruimels, rijst, spaghettiresten enz. De koelkast was niet schoongemaakt in de oven zaten nog etensresten en overal spinnenrag. Is dit normaal?

Volgende maand hebben we de overdracht van ons eigen huis, ik ga het van boven tot onder poetsen! Is toch veel fijner binnenkomen? Ben echt teleurgesteld en moest het even kwijt.....

En tuurlijk, het is niet het belangrijkste van een nieuw huis maar het is niet leuk als je de troep van een ander kunt schoonmaken toch?
Nee, dat klinkt niet leuk. Is het een huurhuis? Dan kun je wel klagen bij de woningbouwvereniging. Je hoort je huis gewoon schoon achter te laten. Dit klinkt vrij asociaal, eigenlijk.
Nee, ik vind dit niet normaal.

Heb je niet samen met de verkopers een laatste controlerondje door het huis gelopen?

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Je hebt bij een nieuw huis toch geen zin de etensresten van een ander op te ruimen...

Succes ermee en geniet van je nieuwe huis!
Bezemschoon is 'normaal'. Geloof me, jij bent een stuk blijer dan ik toen er nog 5 kuub aan troep en 20(!!!!!) manuren aan poetsen in de keuken op ons wachten in het nieuwe huis. (en twee jaar klussen, maar dat wisten we )
Toen mijn zus haar huis kocht stond de halve inboedel er nog in en dat is niet vreemd. Sommige mensen nemen alleen mee wat ze willen en de rest laten ze liggen. Netjes nee, maar het komt vaak voor.
Normaal is het niet, maar er is volgens mij geen regel die stelt dat je een huis schoon moet opleveren.
Ik neem aan dat het geen koophuis is. Dan heb je voor zover ik weet nog een laatste rondgang door het huis en kun je daar de verkoper op aanspreken. Het huis moet veegschoon worden opgeleverd. Hoe het zit met een huurhuis weet ik niet, maar netjes is het zeker niet. Ik snap je teleurstelling, evengoed, je zult je nieuwe huis, huur of koop, toch wel van boven tot onder poetsen, maar zoals jij het beschrijft; ik snap dat je liever niet in zo'n huis terechtkomt... Poets ze!
oh ja, misschien huur je wel...

dan heb je natuurlijk geen verkopende partij, maar zou je idd naar de woningbouwvereninging kunnen. maar ach, ik denk niet dat die voor je komen schoonmaken.....
Hadden de bewoners veel tijd om te verhuizen of moesten ze binnen 1 dag alles doen?

Ik ga over een maand verhuizen, maar ga als mijn huis leeg is, nog wel even met spons en zeep aan de slag dat igg de keuken en badkamer er brandschoon uitziet.

. Maar ook al is mijn nieuwe huis brandschoon, ik ga het toch van onder tot boven weer opnieuw schoonmaken.

Succes!
Tja, ik vind het niet normaal. Toen wij jaren geleden ons huurhuis opleverden, kregen we de complimenten van de opzichter van de woningbouwvereniging.....

Jaaa, duh! Je laat het huis toch schoon achter voor de volgende bewoners? Dus gepoetste badkamer en keuken en alle (vaste) kasten schoongemaakt.

Is het een huur- of een koophuis?
Misschien hebben de vorige bewoners wel een heel vervelend afscheid van 't huis gehad, dan kan schoonmaken een extra vervelend karwei zijn. En voor je in je huis trekt maak je het toch sowieso zelf van boven tot onder schoon? (Bij echt lastige karweitjes raad ik Dasty van de Wibra aan )
Waren zeker een stel blinden die erin gewoond hebben bah,vindt het zeker niet netjes om zo de deur achter je dicht te trekken.
Hier een huurhuis wat 'schoongemaakt' is door de woningbouw.

hiervoor zaten er studenten in en als ik bedenk hoe schoon mijn studentenhuis was, ben ik blij dat de woningbouw er nog iets (keuken, toilet en douche gesopt) aan gedaan heeft.
Tis zeker niet normaal. Ik ben al redelijk vaak verhuisd en heb altijd alles spik en span achter gelaten. Maar het kan ook een keer gek lopen. Zoals bij mijn laatste verhuizing. We kregen enorme kluspech in ons nieuwe huis. Een uit-logerend-kind werd ziek en dat veroorzaakte meer tussendoor gereis. De auto waarmee we ons tussen het klussen en alles door van het ene naar het andere huis verplaatste kreeg autopech en moest de garage in. Al met al liep onze planning compleet in het honderd. Op de laatste dag zijn we middernacht nog gaan poetsen en ruimen in ons op te leveren huis. Nodeloos te zeggen dat het de volgende dag nog steeds niet schoon was.

Dat huis hebben we dus gewoon waardeloos achtergelaten. Ik had er een rotgevoel over.

Wat ik hiermee wil zeggen: nee, tis niet normaal, maar ja, soms kan iemand ook door overmacht getroffen worden en is dan niet direct een aso.
quote:Ann Liv schreef op 02 augustus 2010 @ 22:39:

Misschien hebben de vorige bewoners wel een heel vervelend afscheid van 't huis gehad, dan kan schoonmaken een extra vervelend karwei zijn. En voor je in je huis trekt maak je het toch sowieso zelf van boven tot onder schoon? (Bij echt lastige karweitjes raad ik Dasty van de Wibra aan )

Juist, ik zou ook niet meer verwachten dan bezemschoon.

Gemiep over kruimels en spagettie en spinrag
Ja, dat vind ik echt.
Het is een koophuis en de vorige bewoners waren er al een poos uit maar zijn een straat verderop gaan wonen dus konden er zo langs gaan en ze zien er zelf keurig verzorgd uit. We hebben wel een rondje door het huis gemaakt en het leek inderdaad redelijk schoon tot ik de kastjes opendeed en de koelkast e.d. en we naar de wc gingen (vies!). En tuurlijk maak ik alles eerst schoon voor ik erin ga wonen! Ik weet in ieder geval voor mezelf dat IK mijn huis zo niet achter wil laten.... Maar goed, nu ervan gaan genieten!
quote:Mamasaar schreef op 02 augustus 2010 @ 22:45:

[...]

Juist, ik zou ook niet meer verwachten dan bezemschoon.

Gemiep over kruimels en spagettie en spinrag Nou sorry hoor, maar ik vind het geen gemiep. Ik ben gewoon van mening dat je de keukenkastjes een sopje geeft. Dat verwacht je toch ook in een vakantiehuisje als je daar komt, dat het schoon is?
Vakantiehuisje betaal je voor de eindschoonmaak, dat is iets heel anders.

Vreemde vergelijking.
Ja, dat vind ik echt.
Misschien was het overmacht dat ze het zo achtergelaten hebben. In mijn leven heb ik ook weleens een huis aangetroffen waar het vet op de keukenkastjes 5 centimeter dik was, ook wel huizen aangetroffen die echt spik en span waren. Zelf wil ik altijd een huis schoon achterlaten, als het even kan en er niet iets onverwachts tussenkomt, gewoon voor mijn eigen gevoel.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Trouwens, als je midden in een verhuizing (en eventueel) klussen zit, hebben de meesten echt geen zin om een heel huis van boven tot beneden te schrobben. Bezemschoon is prima.

Dat zou ik in ieder geval absoluut niet verwachten. Ik kan me namelijk heel goed bedenken en inleven dat mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben.
Ja, dat vind ik echt.
Eens met Mamasaar. Ik denk dat ik m'n huis wel zou soppen voor ik er weg zou gaan, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik in de hectiek van een verhuizing tijd (& zin) heb om alles helemaal schoon te maken.
Ik zou het niet met de spekresten op de afzuiging achterlaten, dat niet. Maar zeiken over spinrag? Spagettie? Kruimels?
Ja, dat vind ik echt.
Tja ik kon ook de remsporen van de vorige huurders uit de wc gaan schrobben. Zelf zou ik een huis ook niet zo achterlaten, maar het zij zo.
Ik geloof dat wij het echt getroffen hebben met onze laatste verhuizing, het huis was superschoon!! Zelf hebben we het oude huis redelijk schoon achtergelaten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik heb nu ook al geen spinraggen aan de muur, spagetti in mijn keukenkastjes en als er kruimels liggen: doekje erover heen en schoon. ook al ga ik over een maand verhuizen, dat betekent toch niet dat ik het niet meer netjes houd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven