Huis schoon opleveren? Ja toch?

02-08-2010 22:33 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, aan de tuin was de laatste tijd niks gedaan zagen we bij aankomst. Gras hoog, onkruid op de oprit planten dood maar oke, kan me voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt.

Maar in huis heb ik me verbaasd................In elk keukenkastje lagen kruimels, rijst, spaghettiresten enz. De koelkast was niet schoongemaakt in de oven zaten nog etensresten en overal spinnenrag. Is dit normaal?

Volgende maand hebben we de overdracht van ons eigen huis, ik ga het van boven tot onder poetsen! Is toch veel fijner binnenkomen? Ben echt teleurgesteld en moest het even kwijt.....

En tuurlijk, het is niet het belangrijkste van een nieuw huis maar het is niet leuk als je de troep van een ander kunt schoonmaken toch?
zolang er geen lijken in de kasten liggen vind ik het prima
quote:dangeensuus schreef op 02 augustus 2010 @ 23:09:

zolang er geen lijken in de kasten liggen vind ik het prima
Ja, dat vind ik echt.
wat voor lijken bedoel je? Een vriendin van mij vond in haar nieuwe huis 3 muizenlijkjes onderin de (ingebouwde) kledingkast...
muizenlijken zou ik wel moeite mee hebben, maar meer omdat deze ziekten bij zich kunnen dragen. Ik bedoelde echter volwassen mannen en vrouwen gekneveld en met paardekoppen enzo
Hier hadden we echt een superschoon huis bij oplevering. Nieuwe borstels op de hangende toiletborstels/houder, ramen gezeemd, gordijnen zelfs gewassen(vond ze niet mooi maar vriendin heeft ze zo opgehangen), verse toiletrol in de toiletten, bos bloemen op de keukentafel, onkruid weg, in de koelkast zelfs de groentebakken vervangen(!), gaatje van spijkers netjes weggewerkt en zelfs de garage had nog even een witkwast gezien....als ik verhuis is het naar de huidige woning van de vorige bewoners Overdracht bij de notaris was ook erg leuk, samen een mooie fles champagne opengetrokken en we hebben de vorige bewoners een goede fles wijn gegeven. Oja, de bewoners zijn zelfs eerder uit het huis gegaan toen ze hoorden dat we haast hadden met de verhuizing. We hebben, nu jaren later, nog steeds contact. Gelukkig had ik ons vorige huis ook spik en span achter gelaten en kregen we via de makelaar complimenten van de nieuwe bewoner over de schoonmaak.
.
quote:lindy schreef op 02 augustus 2010 @ 23:30:

Voor mij zou het eigenlijk nauwelijks uitmaken. Want hoe schoon het ook is, ik ga dan zelf toch alles van plafond tot vloer boenen en schrobben. Heb zelf te vaak in kantoren enzo schoongemaakt om te weten dat ze het hele huis wel met een doekje kunnen hebben gedaan. Dus voor de zekerheid alles lekker fris ontsmetten en dan ga je ook fris je nieuwe huisje in. Om dezelfde reden heb ik ook altijd overal de muren geverfd, ook al zagen ze er nog okay uit.dit dus.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind bezemschoon normaal. Dat betekent voor mij goed stofzuigen en dweilen, en de keuken en badkamer schoon voor het oog. Ik ga geen keukenkastjes soppen. Dat doe ik namelijk voor mezelf ook alleen maar bij het intrekken van een nieuw huis

Wel alle troep eruit natuurlijk. Bij een goede inspectie van een koophuis kun je hiervan een punt maken bij de overdracht, als het niet bezemschoon is, of er nog spullen staan.

Toen ik mijn voorlaatste huis kocht bleek bij de overdracht een grote vochtplek op de muur in de woonkamer te zitten. Daarvoor kreeg ik nog ter plekke 750 euro korting op de koopprijs (geschatte kosten oplossen probleem).
Het is fijn als alles een beetje schoon is, maar al zitten er geen vlekken: het kan nog steeds heel onhygienisch zijn.

De een is ook schoner of perfectionistischer dan de ander. En vaak is alles van een ander 'vies'.
Ik ga ook verhuizen (huurwoning) en ik heb een lijst gekregen waarop staat dat ik alles schoon en netjes achter moet laten. Elke sticker verwijderen, elk gaatje dichten, elk spinneweb moet weg. Logisch toch? Ik neem aan dat mijn nieuwe woning ook schoon is.
quote:Sam32 schreef op 03 augustus 2010 @ 05:31:

Ik ga ook verhuizen (huurwoning) en ik heb een lijst gekregen waarop staat dat ik alles schoon en netjes achter moet laten. Elke sticker verwijderen, elk gaatje dichten, elk spinneweb moet weg. Logisch toch? Ik neem aan dat mijn nieuwe woning ook schoon is.

Had ik ook,ben 2 weken aan het werk geweest in me oude huisje(tuin was nogal een wildernis,parketvloer eruit breken,gelijmde vloerbedekking eraf bikken) en toen zeikte ze bij de woningbouw over dat mijn keukenkastjes niet schoon waren,terwijl er op datzelfde lijstje stond> gehele keukenblok vervangen en hele woning stucken...

tja...we zijn wel goed maar niet gek he......
Tja, ik zou er niet zo'n problemen mee hebben. T zou echt niet brandschoon hoeven zijn. Zelf sop je er toch door eer je erin trekt, dus dubbel werk. Daarnaast heb je t al zo druk rondom verhuizen, zou mijn eigen huis ook niet brandschoon opleveren, denk ik.....
quote:Mamasaar schreef op 02 augustus 2010 @ 23:00:

Trouwens, als je midden in een verhuizing (en eventueel) klussen zit, hebben de meesten echt geen zin om een heel huis van boven tot beneden te schrobben. Bezemschoon is prima.

Dat zou ik in ieder geval absoluut niet verwachten. Ik kan me namelijk heel goed bedenken en inleven dat mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben.Wij hebben duidelijk een andere mening, geeft niet is juist leuk op een forum, maar wat ik bedoel is die mensen komen wij nog vaak tegen straks omdat ze vlak achter ons zijn gaan wonen en ze zijn er al een aantal weken uit. Dan wil je toch niet voor het woord hebben dat je je huis vies achterlaat? En ze hadden er tijd genoeg voor om het in ieder geval voor het oog netjes achter te laten. En die ''spekresten'' die jij noemde zater er ook in. In de magnetron zat aangekoekt eten en de afzuigkap was helemaal smerig (terwijl die net nieuw was).Om over de koelkas maar te zwijgen. Maar goed, iedereen is anders.
quote:lisaaaa79 schreef op 02 augustus 2010 @ 22:38:

oh ja, misschien huur je wel...

dan heb je natuurlijk geen verkopende partij, maar zou je idd naar de woningbouwvereninging kunnen. maar ach, ik denk niet dat die voor je komen schoonmaken.....Nee hoor. Een woningbouw is al snel tevreden als het spul er maar uit is. Over schoon hebben ze -is mijn ervaring- geen mening. Of ze doen er iig niks mee naar de oude huurder.
quote:lindy schreef op 02 augustus 2010 @ 23:30:

Voor mij zou het eigenlijk nauwelijks uitmaken. Want hoe schoon het ook is, ik ga dan zelf toch alles van plafond tot vloer boenen en schrobben. Heb zelf te vaak in kantoren enzo schoongemaakt om te weten dat ze het hele huis wel met een doekje kunnen hebben gedaan. Dus voor de zekerheid alles lekker fris ontsmetten en dan ga je ook fris je nieuwe huisje in. Om dezelfde reden heb ik ook altijd overal de muren geverfd, ook al zagen ze er nog okay uit.Dit wou ik ook gaan schrijven terwijl ik dit topic las. Prima hoor, je huis schoon achterlaten, maarik ga écht niet ieder oppervlak met een sopje afnemen, dat doet de volgende bewoner namelijk geheid weer.
Misschien zijn ze het gewoon vergeten in alle hectiek.

Of ze hebben het bewust laten zitten, zodat jullie wel móeten schrobben en zeker weten in een schoon huis zitten.

Trouwens.. ik dacht zelf ook wel even toen ik dit las "Wat een gemiep". Ik zou een huis, voor ik er in ga, altijd eerst helemaal schoonmaken. Alle kastjes, de koelkast, eventueel de magnetron... Alles... Ze hebben er per slot van rekening toch aangezeten en wie weet hoe en wat en waar.

Daarnaast ben ik eigenlijk zelfs geneigd om, hoe perfect het huis er ook uit ziet, in ieder geval alles nog een keertje fris te verven.
Oh.. Lindy schreef al hetzelfde als wat ik bedoel...
Ik ben zelfs nog wel zo dat ik bij mezelf redeneer "Als ik in een nieuw huis trek maak ik alles van top tot teen schoon. Ik zorg er dan dus voor dat alles er op het oog netjes uit ziet, dus inderdaad wel die resten uit de kast... maar dat kan zomaar met een hand zijn gebeurd en niet met een sopje "
Nee ik zou ook niet gaan soppen voor dat ik weg gaa...zou wel een stofzuiger door de kastjes halen das een kleine moeite.

Maar waarom heb je koelkast en een magnetron van de vorige bewoners???
Wij hebben ons oude huis ook keurig en schoon achtergelaten. Het schoonmaken was geen pretje en we hadden er ook écht geen zin in, maar we vonden dat het erbij hoorde. Bij de overdracht kregen we van de verhuurder en van de nieuwe huurder complimenten over hoe mooi en schoon alles was. Dat vonden we natuurlijk heel leuk om te horen.

Toen wij in ons huidige (koop) huis trokken was het brand en brand schoon. De vorige eigenares had nl. smetvrees! Wauw, zo schoon als het op de dag van de oplevering was is het daarna nooit meer geweest
quote:ednaloy schreef op 03 augustus 2010 @ 08:35:

Nee ik zou ook niet gaan soppen voor dat ik weg gaa...zou wel een stofzuiger door de kastjes halen das een kleine moeite.

Maar waarom heb je koelkast en een magnetron van de vorige bewoners???Als je een inbouwkeuken hebt, zit alles er al in.
Toen wij in ons huis kwamen was het redelijk schoon. alle peertjes hingen er nog. Ook fijn als je niet eerst alle lampen hoeft te maken. De verkoop/overdracht was ook in goed overleg gegaan.

Het appartement wat wij achterlieten was een ander verhaal. De vrouw die het van ons overnam kwam haar afspraken niet na. Liet ons onnodig lang wachten en leek niet erg mee te willen werken (was gewoon een vervelend mens ook) Wij hebben toen alles maar dan ook alles meegenomen. Dus lampen peertjes, zeep-rekjes, toiletrolhouders en rolletjes,handoekhaakjes, vlonders op het balkon etc. We hebben het verder wel redelijk schoon/niet vies achter gelaten. Maar volgens mij was het voor haar niet echt een warm welkom in het nieuwe huis
quote:violain schreef op 03 augustus 2010 @ 08:00:

[...]

die mensen komen wij nog vaak tegen straks omdat ze vlak achter ons zijn gaan wonen en ze zijn er al een aantal weken uit. Dan wil je toch niet voor het woord hebben dat je je huis vies achterlaat? En ze hadden er tijd genoeg voor om het in ieder geval voor het oog netjes achter te laten.

Het zou me niks uitmaken dat jij zou rondbazuinen dat ik mijn huis smerig achterlaat. Ik zou het echter voor jou fijner vinden om in een schoon huis terecht te komen, daarvoor zou ik het wel doen. Maar nogmaals, ik verwacht wel dat anderen het huis sowieso nog helemaal schoonmaken, dus ik zou het wellicht wel vooral voor het oog doen.

En ik ben wel benieuwd waarom jij denkt te weten dat zij tijd genoeg hadden. Ken je ze zo goed?
quote:Ann Liv schreef op 03 augustus 2010 @ 10:59:

[...]

Het zou me niks uitmaken dat jij zou rondbazuinen dat ik mijn huis smerig achterlaat. Ik zou het echter voor jou fijner vinden om in een schoon huis terecht te komen, daarvoor zou ik het wel doen. Maar nogmaals, ik verwacht wel dat anderen het huis sowieso nog helemaal schoonmaken, dus ik zou het wellicht wel vooral voor het oog doen.

En ik ben wel benieuwd waarom jij denkt te weten dat zij tijd genoeg hadden. Ken je ze zo goed?Nou, ik ga dat echt niet rondbazuinen hoor! Alleen op het forum . En ik ken ze niet zo goed maar mijn nieuwe buurvrouw (dus eerst die van hen) zei dat ze al weken geleden gesetteld waren in hun nieuwe huis en dat daar alles al klaar was vandaar.En ik ben het helemaal met je eens dat je het voor het oog schoonmaakt, dus in ieder geval de haren uit de wc . En weet je? Zelf ben ik helemaal niet zo'n poetser integendeel maar ik weet wel dat ik mijn huis over een paar weken wel netjes achterlaat. In ieder geval gezogen en met een natte lap afgenomen. En de tuin ziet er netjes uit, die houdt mijn man bij. En nu ga ik naar het nieuwe huis, lekker sauzen op mijn net afgeveegde muren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven