Gezondheid alle pijlers

Heel licht bloedverlies

04-08-2010 11:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het mag de naam bloedverlies eigenlijk niet eens hebben, maar goed...

10 juli ben ik ongesteld geweest, verder is dat normaal verlopen.

2 weken later, op zaterdag de 24e, hebben vriend en ik seks gehad.

Maandags daarop had ik heeeeeeeeeeel licht bloedverlies (pasteltint roze, zal ik maar zeggen).

Woensdag had ik weer nergens last van en net toen ik dacht "Yes, probleem opgelost" had ik het weer. Heel lichtbruin en heel lichtroze en daarbij ook wat last van buikpijn rechtsonderin. En dat duurt dus tot vandaag.

Gisteren verloor ik een bruinig sliertje (sorry voor de details) dus ik dacht dat mijn ongesteldheid wel weer op gang zou komen. Die staat weliswaar pas eigenlijk voor komende zaterdag, maar ja... je kunt het nooit weten of het toch eerder komt he?

Ik heb dus geen idee wat het kan zijn, en omdat ik dit echt nooit heb ben ik aan het googelen geslagen. Ik vond zaken als contactbloeding, innestelingsbloeding, tussentijdse bloeding, baarmoederhalskanker etc.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En zo ja, wat bleek het te zijn?
Ik zou zeggen: doorbraakbloeding.
Slikt ze de pil wel MM?

@Yraatje; het kan van alles zijn, als je ongerust bent neem dan contact op met je huisarts!
quote:Miss Moneypenny schreef op 04 augustus 2010 @ 11:49:

Ik zou zeggen: doorbraakbloeding.Kan dat ook als je niet aan de pil bent? Ik ben al twee jaar niet aan de pil (overigens niet met de intentie om zwanger te worden ofzo, maar vanwege een verhoogde kans op trombose in onze familie)
Nee dus Yraatje. Ik heb het ook wel eens gehad hoor, maar dat bleek 2x een innestelingsbloeding te zijn, want zwanger. Heb je wel veilig gesekst of is er een kans aanwezig dat je zwanger bent?
Nee, dat kan niet als je niet aan de pil bent. Even de huisarts bellen als je je ongerust maakt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben niet zo zeer heel ongerust, ik was eigenlijk meer benieuwd of anderen dit ook kennen. Ik ken het namelijk niet tot nu toe.

Heb zoiets nog nooit gehad namelijk. Maar als anderen het nou ook wel eens hebben dan is dat wat normaler
quote:Sarah Scott schreef op 04 augustus 2010 @ 11:52:

Nee dus Yraatje. Ik heb het ook wel eens gehad hoor, maar dat bleek 2x een innestelingsbloeding te zijn, want zwanger. Heb je wel veilig gesekst of is er een kans aanwezig dat je zwanger bent?

En duurde dat dan ook zo lang? (bijna anderhalve week heb ik dat nu)

Overigens is bij ons de kans op een zwangerschap altijd wel aanwezig (Vriend gebruikt namelijk altijd pas op het moment surprême condooms, hoewel ik hem wel heb verteld van voorvocht en eventuele consequenties...)
Dus helemaal geen vorm van anticonceptie gebruikt? Zou ik toch maar voor de optie 'zwanger' gaan, zaterdag even afwachten/testen en vooral ons de uitslag laten weten, kunnen we meeleven/juichen.
quote:Yraatje schreef op 04 augustus 2010 @ 11:57:

Overigens is bij ons de kans op een zwangerschap altijd wel aanwezig (Vriend gebruikt namelijk altijd pas op het moment surprême condooms, hoewel ik hem wel heb verteld van voorvocht en eventuele consequenties...)Oeps... en euhm... niet geheel ontopic wellicht, maar wat zouden hij en jij ervan vinden als je zwanger bent? Die kans is dan namelijk heel reëel, vooral omdat je seks hebt gehad op een moment dat, uitgaande van een cyclus van 28 dagen, wel eens je vruchtbare periode kan zijn.
Peas on earth!
quote:Femfreggel schreef op 04 augustus 2010 @ 12:04:

Dus helemaal geen vorm van anticonceptie gebruikt? Zou ik toch maar voor de optie 'zwanger' gaan, zaterdag even afwachten/testen en vooral ons de uitslag laten weten, kunnen we meeleven/juichen.

Nee, geen anticonceptie gebruikt.

Dus theoretisch gezien zou het wel kunnen.

Maar dan vind ik dat bloedverlies wel weer raar... maar dat kan dus wel?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 04 augustus 2010 @ 12:05:

[...]

Oeps... en euhm... niet geheel ontopic wellicht, maar wat zouden hij en jij ervan vinden als je zwanger bent? Die kans is dan namelijk heel reëel, vooral omdat je seks hebt gehad op een moment dat, uitgaande van een cyclus van 28 dagen, wel eens je vruchtbare periode kan zijn.

Tja... dat wordt nog een harde dobber denk ik. Als ik toch zwanger blijk te zijn zal hij er vreselijk aan moeten wennen. Hij is degene die altijd zegt dat ie nu nog niet met het krijgen van kinderen bezig is. (Maar hij is ook degene die mij zei, nadat de vriendin van een collega van hem ongepland zwanger was en een abortus liet doen, dat WIJ dat dus niet zouden doen)

Ik zelf zou het wel een beetje eng vinden, maar toch wel leuk denk ik.

Maar het zou toch wel redelijk (natuurlijk niet geheel ivm geen anticonceptie) onverwacht zijn en dat zou wel even wennen zijn... Vooral omdat ik eigenlijk ook best nog wel bang ben voor allerlei eventuele kwaaltjes en bevalling.

Maar goed... misschien is het wel iets anders...
.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:jasmine schreef op 04 augustus 2010 @ 12:21:

Ik heb het ook. Heb een maand terug een uitstrijkje laten maken omdat ik niet wist of het wel ok was. Uitslag van uitstrijkje was goed en ik ben ook niet zwanger.

Hoe het dan wel komt? Geen idee.

Maar konden ze dan ook niet zeggen wat het wél was?

Heb je dat vaker? Of ook slechts één keer?

Kijk, omdat ik dit nooit heb maak ik me nog niet zo'n zorgen... maar ik vond het wel vervelend omdat ik toch de hele tijd met een maandverbandje in loop (hoewel een inlegkruisje ook zou voldoen, maar dat vind ik echt krengen...).

Dat maandverbandje bevat bijna niks, dus is eigenlijk niet nodig, maar voor de zekerheid toch maar wel... en dat vind ik wel vervelend.
Ik heb het ook, maar bij mij komt het door een cyste op mijn eierstok, is dus ook een optie...
@Yraatje; bij mij duurde het bijna een week, dus wel korter dan dat jij het hebt, maar dat zegt op zich niks. Moest je zaterdag ongesteld worden? Dan zou ik alvast een test in huis halen voor zaterdag. Ben je niet zwanger, bloedt je maandag nog steeds; huisarts bellen!
quote:Sarah Scott schreef op 04 augustus 2010 @ 13:08:

@Yraatje; bij mij duurde het bijna een week, dus wel korter dan dat jij het hebt, maar dat zegt op zich niks. Moest je zaterdag ongesteld worden? Dan zou ik alvast een test in huis halen voor zaterdag. Ben je niet zwanger, bloedt je maandag nog steeds; huisarts bellen!

Ok, zaterdag toch maar even afwachten dus (of ik moet eerder ongesteld worden).

Ik ben erg benieuwd nu. Ook omdat ik zoiets dus nog nooit eerder heb meegemaakt. Ik ben wel eens eerder zwanger geweest, maar toen was er met een week overtijd nog niets te zien, geen druppel bloed, geen positieve test, niks... Daarom legde ik zelf ook niet per se de link met een zwangerschap.

Maar zoals jij ook al zegt: Het zegt niets...
Even een update:

Ik ben nu toch gewoon ongesteld aan het worden hoor. Dus wat het dan geweest is?

Ik ga, na mijn ongesteldheid, naar de dokter. Wil toch wel weten wat het geweest zou kunnen zijn (vooral omdat ik dus ook constant van die krampjes heb gehad).
Update 2: Deze maand weer dezelfde klachten. Ben vanmorgen naar de huisarts geweest die mij doorverwezen heeft naar gynaecologie. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk niets ernstigs was, maar dat dat dan maar even moet worden uitgezocht.

(ik ben ook niet bang voor iets ernstigs ofzo... het is gewoon superirritant...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven