April 2011 mama's

01-08-2010 11:38 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?

NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
Ik ga zo eens even proberen of ik een tabel kan invoegen...
Joepie!! Mag ik mij ook aansluiten? Ik had vanochtend een positieve test in mijn handen. We hebben al een dochtertje van ruim 1,5 jaar en nu dus de tweede op komst. Ik had al een heel sterk vermoeden (pijnlijke borsten, moe, licht misselijk, obstipatieklachten, en bruinverlies vanaf week 3 ipv week 5) en nu is dat dus bevestigd. IK BEN WEER ZWANGER. Wat heerlijk! Ik hoop zo dat het net zo goed gaat als bij de eerste. Wat een heerlijke tijd was dat.

Uitgerekende datum 11-4-11.
Die druk in de onderbuik heb ik ook. Zo'n zwaar gevoel. Vooral ''s avonds.

Ik ben vandaag vrij. Kan gelukkig even uitrusten want zoonlief slaapt al 2 uur.

Een tabel zou leuk zijn inderdaad.
Aja welkom. Van wanneer is jouw dochter? Mijn zoon is van begin januari 2009.
Welkom Aja, ik voeg je gelijk toe in de tabel!

Pfoeh hee, is wat werk, maar dan heb je ook wat...
Ziet er goed uit die tabel.
Leuk, zoveel mensen hier! Zal nog wel veel drukker worden in de loop van deze maand denk ik... Fijn dat de kwaaltjes herkenbaar zijn (en ook de afwezigheid daarvan). Ben vanmorgen bij de HA langsgeweest voor de verwijsbrief naar de gyn en daar mijn zorgen ook op tafel gelegd. Is gewoon afwachten en hij zei ook al, of je nou al dan niet klachten hebt het zegt eigenlijk helemaal niks. Het is gewoon afwachten. Maar men, wat is dat moeilijk! Wij gaan over ruim 2 weken met vakantie, dus dan is afleiding wel even fijn, geloof ik. Nog meer mensen die nog met vakantie gaan?

Hopenopeenwonder: leuk he, die enthousiaste reacties in je omgeving... Wij gaan het vrijdag vertellen aan mijn kant van de familie, vind ik ook erg spannend...

Hopenopeenwonder & MissTT: super man, zonder hulp toch zwanger! Fijn dat jullie die MMM niet in hoefden zeg! Wij hadden ons voorgenomen dat bij een tweede niet te doen. Als het ons niet gegeven zou zijn dan zouden we onze dochter genoeg vinden. Het duurde bij ons ook nogal even voor deze tweede zwangerschap (ruim een jaar) dus ik begon hem eigenlijk wel een beetje te knijpen. Maar gelukkig werkt het allemaal naar behoren :-)

Julia: en al nieuws...??

Felien: ik herken het, rust in huis, man en ik zijn vandaag samen thuis, dochter is gewoon naar de creche. Handig om de noodzakelijke dingetjes te doen waar je anders niet aan toekomt (zoals tabel maken ) Fijn dat jouw zoon ook nog slaapt 's middags!

Hier ben ik weer iets positiever over het verloop. Een heleboel kwaaltjes heb ik niet en als ik daar over nadenk maak ik me echt wel zorgen, maar ik kan er toch niks aan doen. Vanmorgen even erg misselijk, dus dat was wel weer fijn (in deze situatie dan...)
ja ja ziet er super goed die tabel!!

bij ons duurde het niet zo heel erg lang, maar 2 maanden ofzo dus de blijdschap en verassing was des te groter! ik ga weer verder aan t werk!
Zo Herah, goed die tabel, zeg! Je bent net zwanger, joh. Je hoeft helemaal geen kwaaltjes te hebben. Ik ben nooit misselijk geweest bij mini-miss en ik hoop dat dat mij dat nu ook weer bespaard blijft.

Ik ga eind augustus een weekje met familie naar Portugal. Ik hoop heerlijk te relaxen en niet te stressen. Ik ga het de familie dan ook al vertellen. Als ik niet drink worden er toch gelijk vragen gesteld. Normaal hou ik wel van een glaasje (of twee)

Ik ben vandaag naar de Moeders voor Moeders consulente geweest. Die woont bij mijn werk om de hoek. Ze lachte zich dood, ik ben nogal vroeg. Ik zou pas vanaf 11 augustus kunnen meedoen volgens hun telling. Maar de test was positief. Volgens haar verdubbelen de hormoonwaarden elke dag, dus ik kon toch de flessen meenemen. Daar gaan we weer. Plassen in een fles.

@ Julia: is er al nieuws?
Ik ga ook nog op vakantie, 7 september buiten europa voor 18 dagen. Maak me er best wel zorgen over omdat ik in die vakantie 12 weken ben!

Wat leuk al zoveel bij elkaar, zullen er vast nog een heleboel bijkomen!

Even off topic.. Iemand enig idee of ik mijn nickname kan veranderen? Vind de naam nu niet zo heel toepasselijk meer, al hoop ik natuurlijk dat het mijn wondertje goed vergaat de aankomende periode!
MissTT: weet je wat nou het rare was, vorige week voelde ik echt heel veel: misselijk, trekkende borsten, veel naar de wc ook wel wat moe en op vrijdagavond was dat ineens helemaal weg... Zaterdag voelde ik echt helemaal niks, zondag een beetje misselijk maar dat trok ook weg dus toen begon ik me wel zorgen te maken... Ik weet dat het nog helemaal niet hoeft (uberhaupt niet, trouwens) maar zo plotseling stoppen vind ik wel heel raar. Maandag was ik 3/4 van de dag toch redelijk misselijk, gisteren merkte ik weer helemaal niks. En vanmorgen ook weer misselijk. Dus inmiddels ben ik iets genuanceerder over dat ik niks voel Alleen zo raar dat ik mijn borsten helemaal niet voel, die volle blaas erg meevalt en de moeheid ook nog niet erg is. Tja, ik weet allemaal wel dat het niet raar hoeft te zijn maar ik zou toch liever alle kwaaltjes hebben (hoewel je ook dan ook nog niet eens zeker weet of het wel goed gaat...). Kortom: ik weet het allemaal wel, maar het voelt niet zo.

Wat goed, trouwens, je aanmelding voor MvM. Ik heb een chronische ziekte en gebruik medicijnen dus ik begin er niet aan. Wil geen risico lopen dat dat invloed heeft. Heb bewondering voor degenen die het wel doen!

Hopenopeenwondertje: heb even bij de FAQ van het forum gekeken, maar je kunt je nickname niet wijzigen. Je kunt alleen een nieuwe nick aanmaken, maar er staat bij dat je niet in een forum twee keer onder verschillende nicks mag posten. Maar goed, als wij weten wie je bent... :-)
Thanks Herah dan laat ik het maar gewoon zo!

Ik had trouwens precies hetzelfde hoor, vorige week extreem misselijk en diarree en deze week helemaal niets. Vandaar dat ik dacht dat ik vorige week een buikgriep had! Ik kan me daar ook zorgen over maken maar probeer dat zo min mogelijk te doen, ik ken mezelf en maak mezelf helemaal gek dan dus probeer maar gewoon te genieten van het feit dat het zo is!
Herah: ik heb dat ook dat ik eigenlijk bijna niks merk. Ik ben wat eerder moe dan normaal en een klein beetje pijnlijke borsten, of komt dat omdat ik steeds check (lees knijp) of ze nog wel pijn doen! Kortom het is en blijft een spannende tijd!

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik een vroege echo, omdat ik daarvoor een missed abortion had gehad, nu krijg ik die niet dus ik vind het wachten best lang duren.

Alles goed met de andere dames?
Hoi allemaal,

@xmix; ik heb exact dezelfde klachten als jij omschrijft. Voel me inderdaad sneller moe, maar met name zijn mijn borsten erg gevoelig. Mijn gynaecoloog bood mij ook een vroegere echo aan ivm mijn miskraam van okt, maar ik heb er zelf voor gekozen om dit pas na 8 weken te doen. Bij mij miskraam had ik een echo met 6 weken en toen zagen ze geen hartje. Dat kon twee dingen betekenen: of het hartje was nog net niet zichtbaar of het was mis. Ik moest toen twee weken wachten voor de volgende echo en toen zagen ze dus dat het vruchtje niet gegroeid was. Nou dat waren echt twee helse weken waarin je in een rollercoaster van emoties zit.

@herah; top dat je de tabel gemaakt hebt, ziet er goed uit!
*Breekt in voor Fysio*

Bij de choco's gonsde het gerucht dat je zwanger bent van de tweede. Dat moest ik natuurlijk even met eigen ogen lezen.

Van harte gefeliciteerd en ik hoop voor je dat het goed blijft gaan en dat je een voorspoedige zwangerschap hebt.

Ook gefeliciteerd voor alle anderen trouwens.

*Breekt weer uit*
Hola, ben ik weer. Iedere middag denk ik, ik ga een test halen, nu weet ik het zeker maar zoals het er nu uitziet ga ik het tot morgen redden met testen ;). Heb namelijk denk ik wel al 100 testen gekocht de vorige maanden, dus doe nu volwassen en heb geduld (hahaha).

Het kan haast niet anders, nog steeds niet ongesteld, pijnlijke tepels, zwaar gevoel in onderbuik en zooooo moe rond een uur of 4, maar je hoort zoveel rare verhalen over schijnzwanger, etc (lang leve internet). Zaterdag naar Dance Valley, dus wil het wel weten voordat ik daar naar toe ga!

Wat vind ik het leuk om zo met jullie mee te leven, tabel ziet er super uit! Liefs en tot morgen..........zucht
Julia: spannend joh! Ik had hetzelfde anderhalve week geleden, het idee dat als ik echt zwanger ben ik dat een week later ook nog wel ben en dus dat testen geen haast heeft. Ik heb het uiteindelijk in een opwelling toch maar gedaan en het luchtte eigenlijk wel op toen ik dan eindelijk uitsluitsel had... Ik zou zeggen, gewoon kopen die test, kun je altijd nog over nadenken wanneer je het echt gaat doen... ik duim voor je!

Xmix: fijn te horen dat ik niet de enige ben die weinig voelt... Moet zeggen dat ik er nu positiever in sta dan afgelopen weekend, maar toch hou ik er nog steeds rekening mee dat ik elk moment een bloeding kan krijgen en het wellicht toch niet echt goed zit... Na ja, je kunt er toch niks aan doen! Als we nou voor elkaar duimen, zou dat helpen??

Fysiogirl: ik vind het wel slim van je om een wat latere echo te vragen. Je weet het immers toch niet... ik heb vanwege mijn onzekerheid ook overwogen om de echo naar voren te halen, maar inderdaad, een positieve echo met zeven weken zegt nog niet alles. Ik hou het daarom maar op na onze vakantie. ben alleen wel een beetje bang dat het daar dan wellicht mis gaat, maar goed, ook dat wachten we wel weer af... Ik wil zo graag positief blijven, ben benieuwd hoe ik dat ga volhouden tot de echo met tien weken ...
Hoi Hera,

ik ga inderdaad zo lekker die test kopen, vannacht 1 over 12 is ook morgen .

Hoe doe jij die gezichtjes trouwens?

Xmix: dat Checken/ lees knijpen in je borsten heb ik ook. En terwijl je staat te checken denk je ook nog "waar ben ik eigenlijk mee bezig"?

Dat is eigenlijk ook wel het algemene gevoel wat bij mij heerst, ben normaal redelijk stabiel en nuchter, maar wil zo graag dat ik soms aan niets anders meer denk, vooral als ik 's avonds wil gaan slapen!
He, nou heb ik ook ineens gezichtjes, moet niet gekker worden .
Ja, ze zijn er wel :-) Als je automatisch smileys doet, dan vult hij ze vanzelf in met de tekeningetjes van Maaike Hartjes.

Ik weet wel, als je een tekst typt en dan klikt op 'bekijk bericht' dan zie je in de regel met 'knoppen' ineens wel een knop voor de smileys. Erg handig als je wilt weten welke smileys er zijn...

En hier toch weer wat meer zorgen, voel vandaag weer bijna niks. Erg toch, dat ik me graag slecht wil voelen... Maar dan heb ik in elk geval het gevoel dat er iets gebeurt.

Bij mijn dochter op de creche heersen de waterpokken en sinds gisterenavond heeft ze ineens rode vlekjes. En ik sinds vanmorgen een raar rood vlekje op een ooglid. Heb straks maar even de gyn gebeld, de telefoniste zou mijn gyn vragen of het kwaad kan en ze komen er waarschijnlijk vandaag in de loop van de dag op terug. Volgens mij valt het mee. Oh lekker, terwijl ik dit typ belt de assistente van de gyn, moet waarschijnlijk zo toch even bloed laten prikken, ze gaat nu uitzoeken hoe ze dat kunnen bepalen. Kortom: moet straks toch even langs het ziekenhuis... Gelukkig ben ik een ervaren bloedprikker, dat scheelt :-)
jeetje Herah succes, hoop dat er niets ergs aan de hand is!

ik voel hier ook helemaal niets hoor, maar maak je geen zorgen. Je lichaam zal heus wel protesteren/reageren als het niet goed is! wees blij dat je niets hebt want het duurt dan heel lang voordat de boel weer op orde is!! komt allemaal goed
Het zal waarschijnlijk wel meevallen, weet ook niet zeker of mijn dochter echt waterpokken heeft; zijn rare rode vlekjes maar (nog?) geen blaasjes. We zullen zien, mijn bloed wordt in elk geval getest...

Fijn te horen dat niet iedereen klachten heeft... En toch, ik blijf het wel raar vinden... Maar a.'s maandag ben ik zes weken ver, wellicht is het daarna wel over met de pret... Ik blijf hoop houden, helemaal als ik af en toe mijn banden voel trekken met hard lachen of niezen. Is er niet elke keer, maar af en toe wel...

En Julia, al nieuws??
Vervelend he? Al die onzekerheid in het begin. Tot nu toe voelt het als een herhaling van de eerste zwangerschap. Fijn! Ik heb 27 aug. de eerste afspraak bij de verloskundige. Dan ben ik bijna 8 weken.

Mijn dochtertje is 5.12.08 geboren. Niet helemaal de planning. Ik was 22 november uitgerekend!
Wat vervelend van die waterpokken Herah, als het vlekjes zijn kan het natuurlijk ook de 5e of 6e ziekte zijn.

Ik begrijp wel dat je je liever heel zwanger wilt voelen hoor. Ik ben dus echt sinds deze week zo ongelooflijk misselijk en lamlendig. Is echt niet fijn, maar ik voel me net zo als bij mijn eerste zwangerschap, dus herkenbaar. Hoewel ik er wel echt last van heb, zeker met een dreumes van anderhalf, die nu net iets vaker voor de tv moet zitten. Voel me daar wel schuldig over, maar ja, tis niet anders.

Julia: ik ben ook benieuwd. Heb je al getest.

AJa: was je lekker overtijd. Sinterklaaskindje!

Mijn zoontje was een week eerder, mag nu weer! Hihi.
opperste verwarring!!!

Test zegt: niet zwanger, maar lichaam zegt nog steeds: lekker wel zwanger! Zal mijn lichaam nou net zo eigenwijs zijn, als ik zelf ben

Ik ga dus een weekje er niet aan denken ( zeg ik stoer) en wachten.....

Hera, haal me dus maar even uit de tabel, ik snap het even niet meer.

Adem in, adem uit......;)

Lieve meiden, veel succes met jullie april-baby en wie weet tot lees/schrijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven