Probleem met een rode bank

04-08-2010 14:13 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een mooie (was ie ooit) stoffen rode bank van 3 meter lang.

In de loop der tijd zijn er behoorlijk wat vlekjes ingekomen, hij is ooit (jaar of 7 geleden) met teflon behandeld maar dat werkt niet echt meer geloof ik.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn kreng (we hebben een haat liefde verhouding ) weer schoon en fris krijg?

Nee vervangen gaat niet, opnieuw stofferen ook niet ben op zoek naar huis tuin en keuken middeltjes.

Vast bedankt voor de tips!
Ik heb mijn zwarte bank met een stoomapparaat gereinigd, ziet er nu weer als nieuw uit!
Je kan een tapijtreiniger huren, werkt snel en vlekkeloos.
Daar vlieg ik weer langs met mijn veel gegeven gouden tip

Huur bij een bouwmarkt een tapijtreiniger ( kost ongeveer 10 euro per dagdeel) Koop er een fles tapijt/bekledingreiniger bij en ga aan de slag!!

Apparaat vullen met warm water plus reiniger in de aangeven plaats. de bank helemaal goed inspuiten daarmee, even in laten trekken en vervolgens met de zuigmond het water plus vuil eruit zuigen. Evt een paar keer herhalen.(hardnekkige vlekken extra behandelen)

Je schrikt je rot als je het reservoir leeg giet wat een smerig water je eruit zuigt.

Maar je bank wordt weer fris en schoon!! eer van je werk.

succes!
Hier iemand met een ooit witte bank en Iry, ik ga binnenkort je tip uitproberen.
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:20:

Daar vlieg ik weer langs met mijn veel gegeven gouden tip

Huur bij en bouwmarkt een tapijtreiner ( kost ongeveer 10 euro per dagdeel) Koop er een fles tapijt/bekledingreiniger bij en ga aan de slag!!

Apparaat vullen met warm water plus reiniger in de aangeven plaats. de bank helemaa goed inspuiten daarmee, even in laten trekken en vervolgens met de zuigmond het water plus vuil eruit zuigen. Evt een paar keer herhalen.(hardnekkige vlekken extra behandelen)

Je schrikt je rot als je het reservoir leeg giet wat een smerig water je eruit zuigt.

Maar je bank wordt weer fris en schoon!! eer van je werk.

succes!oh, krijg er bijna zin van om er een te huren van dit soort berichtjes
Thanks voor de tips zover, had alleen gehoopt dat het op een iets simpelere manier kon. Zou het ook gaan met de strijkbout (in stoomstand) of zeg ik nu iets heel doms?
quote:germanwings schreef op 04 augustus 2010 @ 14:23:

[...]

oh, krijg er bijna zin van om er een te huren van dit soort berichtjesHaha, ja ik ook! Zo jammer dat ik één leren bank heb, en één bank met afneembare hoes!
Iry: ik heb je tip al heel vaak gelezen in mijn zoektocht!

Ik heb het vorig weekend ook gedaan, echt een wereld van verschil! er komt echt heel veel gorigheid uit je bank!

Het is ook niet zoveel werk, ik had de smaak zo goed te pakken dat ik gelijk mijn beklede trappen ook mee heb gedaan!

BizzyB: ik heb echt vannalles geprobeerd, allerlei vlekkensprays, wasmiddelsopje met washand, maar niks werkt zo goed als die tapijtreiniger!
quote:BizzyB schreef op 04 augustus 2010 @ 14:23:

Thanks voor de tips zover, had alleen gehoopt dat het op een iets simpelere manier kon.Zoek een toverstaf en sla Harry Potter na op een goede spreuk
Kutje kut dan moet ik manlief er maar op uit sturen om die tapijtreiniger te halen..... Nee is geen luiigheid van me ik mag niet tillen oid de komende 15 weken......
Heb de toverstaf van mijn dochter net gebruikt en heel hard abracadabra geroepen maar nee hoor....
quote:BizzyB schreef op 04 augustus 2010 @ 14:23:

Thanks voor de tips zover, had alleen gehoopt dat het op een iets simpelere manier kon. Zou het ook gaan met de strijkbout (in stoomstand) of zeg ik nu iets heel doms?Dan stoom je wel, maar je zuigt het vuile water natuurlijk niet weg. Ik denk dat je dan veel minder water plus reiniger gebruikt omdat het anders een natte zooi wordt.
Oeh wat een goeie tip! kan dat met iedere stofsoort? (dat ik straks niet een kromstaande bank heb omdat de stof gekrompen is - zou nou net wat voor mij zijn namelijk)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oja weer niet aan gedacht....
Kijk.. dit zijn nou nuttige topics.. ik geloof dat ik ook eens aan de slag ga. Met kleine kinderen is het moeilijk alles vlekvrij te krijgen. Dit is het proberen waard.
quote:BizzyB schreef op 04 augustus 2010 @ 14:28:

Kutje kut ......Ik krijg gelijk een bepaald beeld bij iemand die zoiets uitkraamt.
Oeps wat een typefouten in mijn post, al gecorrigeerd maar helaas sla ik nog een flater in de qoute.
quote:Spijker schreef op 04 augustus 2010 @ 14:35:

Oeh wat een goeie tip! kan dat met iedere stofsoort? (dat ik straks niet een kromstaande bank heb omdat de stof gekrompen is - zou nou net wat voor mij zijn namelijk)

In principe wel, hij verwarmt het water niet, je moet er zelf warm water in doen met reiniger.

Eigenlijk is het niet zo veel meer als een sproeier met krachtige zuiger...
quote:Sanmi schreef op 04 augustus 2010 @ 14:35:

Kijk.. dit zijn nou nuttige topics.. ik geloof dat ik ook eens aan de slag ga. Met kleine kinderen is het moeilijk alles vlekvrij te krijgen. Dit is het proberen waard.Doen hoor! de jongste had over de bank heengespuugd en dat stonk verschrikkelijk, het is er helemaal uit nu!
Het is idd gewoon leuk om te doen poppedot omdat het resultaat zo goed is.Ik word er ook altijd helemaal enthousiast van.

Als iemand in mijn vriendenkring een bank wil reinigen nodig ik mijzelf nog net niet uit om de klus over te nemen
quote:DeSiep schreef op 04 augustus 2010 @ 14:36:

[...]

Ik krijg gelijk een bepaald beeld bij iemand die zoiets uitkraamt.

En dat beeld is.....???? je maakt me wel nieuwsgierig

Vind het nl altijd geweldig die vooroordelen van mensen, ze zitten er zo vaak naast he
Poppedotje, ik geef dus meteen toe dat ik dat niet wist omdat ik nog nóóit een tapijt gereinigd heb
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:42:

Het is idd gewoon leuk om te doen poppedot omdat het resultaat zo goed is.Ik word er ook altijd helemaal enthousiast van.

Als iemand in mijn vriendenkring een bank wil reinigen nodig ik mijzelf nog net niet uit om de klus over te nemen Ik ben echt geen poetser, woon je toevallig in het oosten, dan mag je best ff langskomen voor die bank hoor. hihi
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:42:

Als iemand in mijn vriendenkring een bank wil reinigen nodig ik mijzelf nog net niet uit om de klus over te nemen

Hallo, ik ben Poppedotje..... en ik ben verslaafd aan de tapijtreiniger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven