mijn dochter wordt 3 help!

04-08-2010 15:12 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt 2 september 3 jaar en ik wil weer een thema bedenken voor het feestje. Zelf maak ik een marsepeinen taart dus die kan ik aanpassen op elk thema maar ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen. Budget is niet al te groot.

Heeft iemand tips en misschien handige websites?

Oja verjaardag 1 was hello kitty en verjaardag 2 was prinses.

Heb zelf een hekel aan Dora, en K3 dus dat wordt m niet.
anoniem_108189 wijzigde dit bericht op 04-08-2010 15:36
Reden: Lezers zijn nogal geneigd de humor van eerste te missen dus heb het aangepast, maar hierover zal ik ook wel weer gezeik krijgen
% gewijzigd
Heeft ze geen tv programma dat ze erg leuk vindt? Mijn dochter wordt 3 in januari en is momenteel helemaal gek van Dora ( wat jij gruwelijk vindt, dus dat zal het niet worden) en als ik nu een taart voor haar zou moeten laten maken, zou dat er op staan omdat ze dat helemaal geweldig vindt.

Boerderij thema ( met kippen, geiten etc op de taart). Wat ik zag bij een buurjongetje (misschien is dat een idee) diens ouders hadden zelf slingers gemaakt van zelf uitgeprinte plaatjes van kikkers en salamanders ( is buurjongetje helemaal gek van). Gewoon uitprinten, gaatjes erin met een perforator en dan aan een lint of waslijndraad rijgen. Dat kost ook de kop niet en kun je met elk thema doen dat je maar bedenken kunt.
Stomme vraag waarschijnlijk, maar je weet toch zelf wel wat je 3-jarige leuk vindt?
Arm meisje, als ze eens een keer geen thema krijgt op haar verjaardag (vanwege een te laag budget bijvoorbeeld) dan vindt ze er geen reet aan. Ik zou pas met een thema-feestje beginnen wanneer het meisje 10 wordt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:moekie76 schreef op 04 augustus 2010 @ 15:30:

BizzyB als je even alle commentaart overslaat, heb je al wat bedacht nu?

Is dat ook een thema? Passen daar dan wel nog drie kaarsjes op?

quote:wuiles schreef op 04 augustus 2010 @ 15:29:

[...]

Is het heksen-thema al genoemd?
This is not kosher!
Goh, ben best benieuwd wat je dochter van het Hello Kitty thema vond.......

Verder weet ik geen thema, ik denk ook niet dat het veel uitmaakt voor een kind van drie. Visite en cadeau's maken al indruk genoeg.
quote:Tia Dalma schreef op 04 augustus 2010 @ 15:36:

[...]

hahaha das een lekkere taart denk ik! Oeps
Welke humor TO? (zie OP)
kijk eens aan, men maakt hier hele internetsites over:

http://www.vanharte.nl/kids_fst_beginpagina.htm
quote:Tia Dalma schreef op 04 augustus 2010 @ 15:36:

[...]

Waarom huur je geen birthdayplannert in joh...krijg je alles in een thema en de hele sjebeng erbij.
quote:Star schreef op 04 augustus 2010 @ 15:38:

Welke humor TO? (zie OP)Super stress mag niet humoristisch worden opgevat...
quote:wallace schreef op 04 augustus 2010 @ 15:38:

kijk eens aan, men maakt hier hele internetsites over:

http://www.vanharte.nl/kids_fst_beginpagina.htmEn ook daar BEGINNEN ze pas bij 4 jaar (wat nog rijkelijk vroeg is)
nou ik begon leuk, maar haal denk mijn ideeën ook maar weg, je bent wel zuur, mevrouw de TO, (en dit zonder humor)

en wie kan er nu een hekel hebben aan Dora.
Neuh, maar ik herken TO alweer, blijf maar weg voor ze je kop eraf bijt. Die ken dr hormone nie hendele zeg maar.
Ik vraag me ook af welke humor.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Voor een 3-jarige boeit een thema echt niet. Die wil kadootjes en taart, liefst tegelijk, en daarna spelen met de nieuwe kadootjes.

Themafeestjes kùnnen leuk zijn, absoluut. Maar ga nou niet doen alsof je het voor het kind doet. Bij die leeftijd doe je een themafeestje omdat je het zelf leuk vindt en/of omdat je omgeving je die druk oplegt.

Aan je postings te zien vind je het zelf een verschrikking. Blijft de omgeving over. En die konden wat mij betreft de boom in.

En je roept wel dat je het zelf zo leuk vindt, maar dan had je waarschijnlijk ook inspiratie genoeg gehad! Dan loop je het hele jaar door al te glimbulderen bij de gedachte aan het themafeestje van je dochter en hoef je niet op sjagrijnige toon op 'n forum om ideeën te vragen.

Doe jezelf, je kind en je omgeving 'n plezier en geef 'n gewóón feestje. En als daar gaande het boodschappen doen alsnog 'n thema insluipt, prima toch? Maar zo'n themafeestje moet je doen omdat jij het leuk vindt, en dat laatste lijkt me hier wel heel erg bezijden de waarheid.
Iets anders
BizzyB wijzigde dit bericht op 04-08-2010 15:36 met 11%: Lezers zijn nogal geneigd de humor van eerste te missen dus heb het aangepast, maar hierover zal ik ook wel weer gezeik krijgen

Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Houdt ze van Barbiepoppen?

Wat leuk is, is een Barbiepop als basis voor een taart gebruikt. De taart was een halve bol, die een grote hoepelrok van de pop moest voorstellen. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar de pop was vanaf haar middel, tot op de grond in een halve bol gestoken.

Roze marsepein erom.... een plaatje.

Ik kan even geen plaatjes plakken, maar klik maar op de link.

http://www.google.nl/imgr ... Zxc9r5YD_-APG3znvx6oAXsCQ=&h=328&w=252&sz=53&hl=nl&start=7&tbnid=gWhJEWqNyWBqlM:&tbnh=118&tbnw=91&prev=/images%3Fq%3Dmarsepeinen%2Bpop%2Bbarbie%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1
Lees in een ander topic dat TO nu zo'n 27 weken zwanger is, scoliose heeft èn zware bekkeninstabiliteit.... Heel naar allemaal maar dan ga je je toch niet al die stress op je nek halen van een themafeestje waarvoor je stad en land af moet lopen voor de benodigdheden?
Iets anders
Glimbulderen! Wow, dat is het woord van de dag.

OK, nu on topic. Een themafeest voor een 1-jarige. Wat moet ik me er in godsnaam bij voorstellen? Dat de opa's en oma's verkleed als Hello Kitty de eerste verjaardag van hun kleinkind komen vieren?

Het zal wel aan mij liggen, maar toen Mini 1 werd hebben we een liedje voor haar gezongen en dat was dat. We waren op vakantie dus we hebben het helemaal niet gevierd.
anoniem_37704 wijzigde dit bericht op 04-08-2010 15:49
Reden: 3 ... 1 ... moeilijk, cijfers
% gewijzigd
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
De enige reden waarom ik mij aan een thema zou wagen is als je kind echt helemaal weg ergens van is en je weet dat je haar daar superblij mee zou maken.

Zo is mijn oudste dochter nu 4, en al vanaf dat ze 1 is helemaal gek op zeemeerminnen. Het zou best kunnen dat ze een zeemeerminnen taart etc. krijgt als ze 5 wordt.
Oh gut....leve het loepje... *rent weg voor hormoonbom*
quote:BizzyB schreef op 04 augustus 2010 @ 15:29:

[...]

Super goed idee! Ze is de laatste tijd toch al zo druk met dieren!

Ga meteen op zoek naar leuke kleurplaten en samen met haar inkleuren om er dan weer een slinger van te maken.Jeeeeh, mijn idee!
quote:Supersmollie1 schreef op 04 augustus 2010 @ 15:46:

BizzyB wijzigde dit bericht op 04-08-2010 15:36 met 11%: Lezers zijn nogal geneigd de humor van eerste te missen dus heb het aangepast, maar hierover zal ik ook wel weer gezeik krijgen

Be carefull what you wish for... *loopt alvast naar de WC*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven