Werk & Studie alle pijlers

It's Enough

04-08-2010 11:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nieuw hier.

Ik heb gezocht naar een forum omdat ik even mijn verhaal kwijt moet.

Ik ben al 7 maanden aan het zoeken naar een baan. Ben 27 jaar. En het lukt maar niet.

Ik heb al velen adviezen gehad, meningen gehoord.

Ik trek het niet meer. Ik heb het gevoel alsof ik stik, gisteren ben ik afgewezen voor een super leuke baan. Die ik nooit meer tegen ga komen omdat het een niet veel voorkomende baan is. Ik ben hier zo verdrietig van dat ik even helemaal (voor mijn gevoel) de weg kwijt ben.

Solliciteren heeft zoveel impact op je. Ik weet niet meer wat ik met mijn toekomst moet. Ik zoek gewoon een secretariële functie. Maar wel een leuke, zou je zeggen die zijn er toch genoeg? Ja misschien wel maar er zijn ook genoeg kandidaten die daarop reageren. Eigenlijk wil ik iets anders met mijn toekomst maar ik weet helaas niet precies wat ik dan wel wil. Ook is er nu geen geld om een opleiding te beginnen laat staan leuke dingen te doen. Ik voel me opgesloten. eenzaam en onbegrepen.

Ik weet het gewoon even niet meer.

Liefs
Je stelt een vraag op dit forum. Ik vind het juist fijn aan het forum dat er mensen zijn die een heel andere kijk op de situatie hebben dan ikzelf. Het is uiteraard aan jou wat je uiteindelijk met alle opmerkingen doet. Ik krijg de indruk dat je bepaalde dingen niet wilt horen of dat ze door jou als beledigend worden ontvangen. Voel je niet aangevallen, maar misschien zorgt het ervoor dat je er anders tegenaan kunt kijken.
quote:lentezon68 schreef op 04 augustus 2010 @ 12:46:

[...]

Je vraagt ons om advies, maar het is duidelijk wat je wilt. Je blijf voorlopig lekker thuis blijven zitten en je gaat pas een baan accepteren die aan al je wensen voldoen ?! Staat goed op je cv ! Wanneer je de keuze maakt om alleen maar leuk werk te willen doen moet je ook nu niet zitten mokken. Ik wil je even goed wakker schudden. Je hebt tegenwoordig niet zo veel te willen op de arbeidsmarkt.

TO heeft een slechte ervaring gehad met een vorige baan. Er waren beloften gedaan, die niet werden nagekomen. Dat heeft er aardig ingehakt en ze is bang dat dat misschien weer gebeurt.

Ambree: het zou best kunnen dat je meer kan dan je tot nu toe hebt kunnen laten zien. Ik denk dat je door je persoonlijke problemen echter het beste een coach kunt zoeken en rustig beginnen, zodat je weer vertrouwen krijgt in je capaciteiten.

Het is goed dat je vrijwilligerswerk doet. Dan houd je arbeidsritme.
Dankje leergierig.

Bedankt voor alle tips en reacties.

Ik laat mijn account weer opheffen. Ik heb mijn verhaal kunnen doen.
quote:Ambree schreef op 04 augustus 2010 @ 13:04:

You can check out any time you like, but you can never leave....

En succes met het zoeken naar een baan die je leuk vindt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Of vraag bij uitzendbureau's of w&s-bureau's of ze banen op projectbasis in portefeuille hebben. Hier is doorgaans wel vraag naar omdat niemand graag zijn baan opzegt om voor een tijdelijke functie te gaan. Dan weet je iig dat er een einddatum aan verbonden is en kun je daarna je conclusies trekken uit de ervaring die je hebt opgedaan. Misschien had je toch te veel verantwoordelijkheden en raakte je in paniek bij druk (bij deze banen zit er wel vaak de nodige druk achter) of ging het je goed af en durf je weer meer aan?

Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het met ww zit als zo'n dienstverband afloopt.
quote:Ambree schreef op 04 augustus 2010 @ 13:04:

Dankje leergierig.

Bedankt voor alle tips en reacties.

Oh ...

Nou ja dag dan maar. En graag gedaan ook.
.
.
.
quote:Ambree schreef op 04 augustus 2010 @ 12:11:

@Wuiles, onder mijn niveau voor mij voelt dat zo omdat ik de afgelopen jaren voor mijn gevoel heb stilgestaan. Ik ben enorm assertief en ik leer heel snel bij mijn vorige baan heb ik een deuk opgelopen. Ik wil graag laten zien wat ik kan etc. Ik snap dat dit verkeerd kan overkomen maar dat is mijn gevoel nu. Ik kan dit voor mezelf helaas niet anders verwoorden. Ik besef heel goed dat niet alle taken leuk zijn, daar neem ik wel genoegen mee.

@Lentezon, ik raak in paniek wanneer mensen me onder druk zetten, dan raak ik heel erg in paniek.

Dankje voor de tip!

Zie het niet als een aanval, want het is echt een oprechte vraag:

Hoe kan je het zo ver laten komen dat je een burn out oploopt met bovengenoemde eigenschappen? Ik bedoel.......dan was je toch al lang op zoek gegaan naar een meer uitdagende baan ipv te blijven hangen?
.
.
Hé Ambree,

In welk gedeelte van Nederland zoek je werk? Misschien dat ik iets voor jou kan betekenen als je beneden de rivieren woont .

(Ik werk in een project dat heel geschikt is voor mensen die uit jouw situatie komen, en een 'opstap' nodig hebben, vandaar).

Laat maar weten!
quote:Ambree schreef op 04 augustus 2010 @ 12:17:

@Wuiles, aan je stukje tekst heb ik dus helemaal niets jij bent dus blijkbaar niet in staat om me in mij te verplaatsen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarbij nemen ze je niet aan als serveerster of cassiere omdat je daar te duur voor bent.je bent pas te duur als je onzinnige salariseisen stelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven