Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI, wat een slecht nieuws! Maar jullie moeten wel doorvechten. Als je het niet trekt, dan schreeuw, huil en jank je hier maar!

veel sterkte!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ow lieve IBI en HIH.... ik kan me zo voorstellen dat je nu denkt dat jullie het niet meer lang trekken. Maar jullie zullen wel moeten, en dat je/jullie af en toe de moed laten zakken is niet meer dan normaal. Zoals No zegt... hele kleine stapjes tegelijk, niet te ver vooruit denken!

Wat een slecht nieuws IBI. Heel veel sterkte. Zorg je goed voor jezelf? Misschien een idee om eens een (dubbel) consult met je huisarts aan te vragen en rustig met hem/haar al je zorgen te bespreken: daar is een huisarts voor en het maakt het vaak een stukje lichter als je onbezwaard je eigen angsten en zorgen eens vrijelijk kan delen. Bij familie en vrienden houden veel mensen zich sterker dan ze zich echt voelen.
Oh IBI

Ik heb geen woorden, maar in ieder geval nog een dikke
Godver, wat een klote situatie. Meid, je kan het! Je bent sterker dan je zelf denkt echt waar! Dikke knuffel
Ieb en HIH

Schreeuw, gil, huil, lach, bid, hoop, wanhoop. Maar geef niet op.

Geniet van de dag, van ieder mooi moment wat jullie samen hebben.

Dikke Knuffel en als je wat nodig hebt, je hebt mijn mail.

Al is het maar in buurt van ziekenhuis even een hapje samen eten. Of misschien wel gewoon normale Hollandse kost bij HIH aan bed. km maken is voor mij geen probleem dat weet je. En ik weet wat mensen die graag meekomen dan.
Heb ik dat?!
Jezus IBI, wat een slecht nieuws. Ik kan even de woorden niet vinden om je wat op te beuren. Ik leef met jullie mee
in reactie op de posting van Sgaapie: egwel!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Veel sterkte gewenst aan jou en je man van een stille meelezer
Wat een tegenvaller ibi, vreselijk.

Heel veel sterkte voor jullie beiden
The time is now
Ooh Ibi wat is dat weer schrikken, wat een ellende. Heel veel sterkte en kracht. Dikke
Verdorie, wat afschuwelijk. Wat moeten jullie switchen de hele tijd, van goed nieuws naar slecht nieuws.

Blijf hoop houden, en hou vol. Je kan het, je bent véél en véél sterker dan je zelf denkt!
Sprakeloos... Heel veel sterkte en een dikke
Ow wat verschrikkeljk Ibi.
IBI wat een klote nieuws. Afschuwelijk waar jullie nu doorheen moeten. Net als je een beetje hoop krijgt, een beetje uit die put probeert te komen, zak je er weer mijlenver in. Maar je zult zien, dat je door gaat. Dat je je grenzen kunt verleggen en dat je die moet verleggen. Je kunt het, ook al lijkt dat nu niet zo.

Maar wat een moeilijke tijd hebben jullie nu.

voor jou en HIH.
klote ziekte...
Goffer IBI en HIH wat een klote nieuws weer. Zoals No al schreef, neem kleine stapjes, kijk niet te ver voorruit.

Ik wens jullie weer heel veel sterkte toe!

Heel veel sterkte
IBI
. voor jullie allebei.
I don\'t need an excuse for being what I am.
Wat een klotenieuws!
IBI

In het ziekenhuis lopen mensen rond die familieleden helpen omgaan met de ziekte van hun partner. Maak gebruik van deze personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven