Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor jullie!
Veel sterkte IBI

13.40
Ieb
Heb ik dat?!
O nee IBI, ik duim voor jullie
Stressed is just desserts spelled backwards
Oww Ieb....
ik duim ook voor jullie,
IBI..... .........
Niet goed helemaal niet goed. Leukemiecellen zitten weer in bloed en beenmerg. Zodra er een bed vrij is word hij weer voor weken opgenomen. Nog heftigere chemokuur en vlak daarna de transplantatie.

Ik weet niet hoe lang we dit nog trekken hoor meiden/vrouwen.
Och meid, wat erg voor jullie.

Ik weet niet goed wat te zeggen. Ik hoop dat het toch nog allemaal beter zal gaan, en wens je veel kracht en liefde toe.
IBI

Keer op keer zulk klote nieuws, wat ontzettend erg zeg (understatement)

En jij houdt het wel vol, geloof mij!

Jij kan het, voor hem.
weer zo'n slag....

Jij houdt dit vol, dat weet ik zeker! Maar wat heftig!
Ja, dat vind ik echt.
Sterkte!
Ik weet ook even niets te zeggen. Alleen, hou hoop. Kom op, jullie komen er, het gaat niet makkelijk, maar jullie komen er .

Ik blijf duimen.

Met opname, wat dan anders dan nu?

XXX
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Jeetje wat rot voor jullie (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) Hou hoop, en heel veel sterkte gewenst in deze turbelente en moeilijke tijd! Jullie kunnen het!!
zolang ze in het ZH nog willen behandelen,

MOET je verder vechten!!! kom op hou vol
goffer Ieb, heb er even geen woorden voor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
IBI, dag voor dag, uur voor uur, misschien zelfs wel minuut voor minuut. Niet te ver vooruit kijken, niet te veel achteruit kijken. En iedere minuut dat je het trekt is er weer één.

De achtbaan ik schreef het je al. De klote achtbaan die kanker heet.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Oh nee toch IBI, houdt het dan nooit op?!

Vreselijk. Maar luister, je weet dat je het kan! Hou daar aan vast.

Daarnaast zit je als ik het goed heb de komende weken niet met je werk, dus dat scheelt ook al. Zorg goed voor jezelf.

Heel veel sterkte en kracht hoor
IBI en HIH Ik denk aan jullie
Niets van wat ik schrijf dekt de lading.

Sterkte, heel veel sterkte

en ook hier komen jullie weer doorheen.

Och IBI en HIH toch

Wat klote, wat ontzettend klote...

Blijf in het hier en nu, jullie komen hier doorheen .

Ik denk aan jullie
Gofferdomme.. Even geen woorden dus een dikke dikke dikke
tuurlijk trek jij het nog, en dat blijf je ook doen!!! probeer hem te laten zien dat het"goed "met je gaat, zodat hij die zorgen niet heeft, huil schreeuw schop en sla als hij er niet bij is maar doe het wel.. uit je meis anders ploft het een keer!!! hang in there..JE KAN HET
Ow Ibi..... Gofferdegoffer..... Blijf schrijven meis, niks is ons te gek, maar je hebt een uitlaatklep nodig.

Als er iets is wat ik kan doen..... ik doe het met liefde!

Heel veel sterkte voor jou en HIH, jullie komen er, dat moet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven