Gezondheid alle pijlers

Ben sinds vandaag gestopt met roken.

02-08-2010 18:15 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik ben vandaag gestopt met roken en ik heb al meerdere pogingen gedaan en telkens begon ik weer na een week of 2 (soms niet eens).

Ik wil het nu echt volhouden. Ik wil het echt! Voor mijn gezondheid en voor mijn portemonnee.

Ik weet dat er al meerdere topics over zijn alleen die zijn niet echt actief meer. En ik hoop dat er een paar mensen zijn die me tips kunnen geven om het vol te houden.

Want ik moet eerlijk toegeven dat ik na (nog geen) 1 dag al heel erg twijfel of ik wel wil stoppen, en dat terwijl ik er gister zo zeker van was
En natuurlijk, succes!
Eerst waren er nog zoveel enthousiastelingen? Hoe gaat het daar nu mee? Michelle90? Ik ben wel benieuwd!
Hallo allemaal,

Ook ik ben vandaag mijn tweede stopdag ingegaan. Moet zeggen dat het op mijn werk bijna geen moeite kost, maar zodra ik thuis ben... Gisteren naar een verjaardag geweest. Daar lag een pakje sigaretten op tafel en ik moest er gewoon de hele tijd naar kijken. Hoe stom!!

Waar ik wel blij mee ben is dat ik nu niet de hele tijd denk: 'heb ik wel genoeg sigaretten bij me?'.
Ga zo door allemaal
Hallo allemaal!

Ik wil heel graag stoppen met roken. Ik wilde het altijd al, maar mijn man rookte zware shag en was niet van plan daarmee te stoppen.

Tot hij een hersenbloeding kreeg. Inmiddels is mijn man gestopt, door ziekenhuisopname. En natuurlijk ook omdat hij een flinke wake-up-call heeft gehad.

Helaas is het mij nog niet gelukt om te stoppen. Wel mag ik van mezelf niet meer in huis roken, dus sta ik nu buiten voor de deur. Inmiddels rook ik gemiddeld nog maar 3 sigaretten per dag, maar echt stoppen is me nog niet gelukt.

Ik wil nu (mede door dit topic) toch een serieuze poging gaan wagen. Vanaf morgen ga ik dus stoppen met roken!

Vanaaf ga ik dan heel bewust mijn laatste sigaret roken...of misschien wel helemaal niet.... Ik hou jullie op de hoogte....
Wat goed dat jullie allemaal gestopt zijn, knap hoor, zeker zo zonder "hulpmiddelen".

Ik ben nu 3 maanden gestopt, maar wel met behulp van pillen. Toch niet genoeg doorzettingsvermogen om zonder te stoppen (hoewel me dat eerder wel gelukt was mbv Allen Carr, daarna een jaar niet gerookt) maar nu ben ik eindelijk van het roken af, heerlijk!

Af en toe, vooral als ik een borreltje op heb, heb ik nog wel eens behoefte aan een sigaret, maar het is goed te weerstaan

Succes allemaal!
Hee!

Ik ben 2dagen niet op het forum geweest vanwege omstandigheden. Maar ik ben er weer en ik ben nog steeds gestopt.

Ik had dinsdag (dag 2) ontzettende ruzie gemaakt met me vriend (die is ook gestopt) dus toen ben ik gezwicht en ik heb een halve sigaret gerookt. Na een paar halen vond ik mezelf heel sneu dat ik ruzie zoek en daarna ga roken om mezelf

een "beter gevoel" te geven

Normaal rookte ik me eerste peuk als ik wakker werd, nu ga ik douche en ontbijten.

Ik merk nu al dat ik zoveel tijd over heb. Ik rookte liever 2 sigaretten in mijn 15min pauze dan dat ik een broodje ging eten. En nu kan ik gewoon lekker eten.

Het is wel een klein sociaal gemis moet ik eerlijk toegeven. Normaal is het bij een vriend of vriendin even snel een sigaretje roken. Nu niet, nu ga je wat drinken of iets. Dus moet je er ook echt tijd voor maken. Maar als dat alles is...

Ik had gister een flinke discussie met een tante omdat ik heb gezegt niet voor altijd te stoppen.

Ik heb een mijlpaal voor 6maanden en daarna kijk ik wel verder ( in de hoop dat ik niet meer hoef).

Hoe denken jullie daarover?

Stoppen jullie voor altijd?
Laat die tante lekker en doe wat voor jou werkt. Ik vertelde mezelf in die eerste weken elke dag dat ik weer mocht beginnen wanneer ik dat maar wilde -- maar dat ik het vandaag nog niet wilde. Als ik mezelf vanaf dag 1 had verteld dat ik nóóóóit meer mocht roken, was het zeker mislukt.
Ja precies Haley. Het is een beetje jezelf voor de gek houden. Maar dat bevalt me prima .

Hoelang ben jij nu gestopt?
Ik heb ook gezondigd vandaag en voel me daar enorm shit over (ik tik dit met een sigaret in m'n hand) Heb ruzie en daar kan ik zo slecht tegen... Maar deze misstap mag niet het einde van het stoppen betekenen!
OK, ik heb net heel officieel en bewust mijn laatste sigaret gerookt! Morgen voor het eggie, ik hoop dat het meevalt.
Na 14 jaar een pakje per dag gerookt te hebben,ben ik 10 jaar geleden gestopt ivm een kinderwens.

Ik ben nog steeds blij dat ik er van af ben.

Hou jezelf voor op die moeilijke momenten dat dat rotgevoel over gaat.Want dat is écht zo , over een paar weken is het verlangen stukken minder en ben je er niet meer constant mee bezig.

Wat ik deed als het zo erg was,was tegen mezelf zeggen : nog één uur,en dan mag je er een.Maar als het dan weer een uur gelukt was,wilde ik nog een uur.

En de gedachte dat ik mijn toekomstige kind willens & wetens zou vergiftigen was natuurlijk een hele grote motivator.

Hou vol,het is te doen,echt waar!
quote:Caroline27 schreef op 05 augustus 2010 @ 18:59:

Ik heb ook gezondigd vandaag en voel me daar enorm shit over (ik tik dit met een sigaret in m'n hand) Heb ruzie en daar kan ik zo slecht tegen... Maar deze misstap mag niet het einde van het stoppen betekenen!Dat ís het ook niet. Eén sigaret betekent niet dat al die sigaretten die je níet hebt gerookt voor niks zijn geweest. Probeer die ene sigaret niet als excuus te zien om weer te beginnen, maar gewoon door te gaan zoals je eerst deed. Een klein foutje kan gebeuren!
Hi meiden,

Nou, het valt dus niet mee. Je denkt toch...dat doe ik wel even, maar wat valt het tegen. Het is volgens mij gewoon het idee dat je niet mag roken. wat het zo zwaar maakt.... Dat gaat nog een lange avond worden ben ik bang...

Caroline, Michelle, laat je niet uit het veld slaan door een misstap...Dat wil niet zeggen dat je niet kan stoppen. Gewoon weer met goede moed verdergaan.

Ik heb een familipak fruitella en kauwgom gekocht. Als ik het echt heel moeilijk krijg, dan neem ik er gewoon een van die. Misschien ook een tip voor jullie..
Aan iedereen die de strijd aan het aangaan is tegen sigaretten op dit moment, veel succes! Hou vol!
Ik ben nu ruim 2 maanden gestopt...en ik ben er enorm blij mee! Wat een rust geeft dat, niet meer hoeven roken.

Natuurlijk is het soms nog even slikken maar als ik aan alle voordelen denk, dan hoef ik nooit meer een peuk.

Astma is verdwenen

Ik ruik lekker (ruik uren later nog mijn eigen bodylotion, stink niet meer uit mijn mond)

Mijn huis en auto ruiken lekker

Ik hoef me niet meer te schamen dat ik er als enige één opsteek

Ik hoef de regen niet meer in

Hoef me geen zorgen meer te maken of ik nog voldoende sigaretten heb

Ik bespaar er geld mee (of zou moeten...haha)

Mijn conditie gaat met sprongen vooruit

etc...

Dus als er mensen zijn die nog twijfelen of ze willen stoppen...denk aan alle voordelen!!!
Hier ook gestopt, vanaf afgelopen maandag. Geen enkel probleem tot nu. Zit met een sigaret in mijn hand maar heb net besloten om het niet te doen. Zo verleidelijk maar dan is het hek van de Dam. Pfff, moeilijk hoor. Succes jullie allemaal . Kom weer als ik steun nodig heb en ik lees mee.
Ik ben ook afgelopen maandag gestopt. Zit nu dus op dag vijf. Volgens mijn niet-rook metertje heb ik al 160 sigaretten niet gerookt en al 20,44 euro uitgespaard. Morgen is dag 6 en op dag 6 ben ik al 2 keer eerder de mist in gegaan.

Ik gebruik wel pleisters, anders maak ik met iedereen ruzie zodat ik weer een excuus heb om te roken (want dan zielig).

Ik heb bijna 30 jaar flink gerookt.
Wat knap van je dat je na 30 jaar roken besloten hebt om er mee te stoppen. Hoe voel je je, zo zonder sigaret? Ik heb gelukkig geen afkickverschijnselen in de vorm van chagerijnigheid. Eigenlijk heb ik nergens last van nog. Behalve dat ik nu heel veel tijd over heb. Ik haat het om te roken, maar het was zo lekker.
Eergisteren rond 15 uur mijn laatste peuk gerookt.

Heb nog een half pakje in huis liggen, maar ben er klaar mee.

Zat van het 'moeten' roken, de stank, de kosten, de minder diepe ademhaling en slechte huid.

Ik was geen zware roker. Voor mij waren vooral rokende vrienden en drank de bottleneck. Voor deze dame voorlopig een alcoholvrij weekend dus .

Op mijn werk rookte ik amper.

Nu eerst de ergste dagen door.

Alhoewel het enige wat ik merk, is een bepaalde onrust. Daarom gisteravond maar 15 kilometer gaan fietsen, ter afleiding. Verder voel ik me veel beter (nu al).
driewieler, ben niet chagrijnig. Maar ik weet, uit eerder stoppogingen, dat ik het echt niet zonder pleisters kan. Dan word ik heel erg emotioneel. Het moeilijkste is het gemis. Ik rookte als beloning (na een klus), om mijn tijd te structureren. Als troost, als oppepper, als kalmeringsmiddel, enz. Voor al die momenten moet ik nu iets anders vinden......

....het voelt leeg, eenzaam. Maar dat zal voorbij gaan.

Alle dames, zet um op. En noem vooral de voordelen die je ondervindt, is lekker motiverend. Ik ruik bijvoorbeeld al zoveel beter en de aanslag op mijn tanden is al bijna weg!
Bij mij lukt het voor geen meter! Ik kan weer overnieuw beginnen. Heb een medische behandeling gehad die verkeerd is uitgepakt, dus de stress viert hoogtij. Zo ontzettend balen. Het stomme is dat ik me dan ook nog frustreer over het feit dat ik rook ipv dat ik denk nu is gewoon echt niet het moment. Nog meer stress dus.
Kom op Caroline, morgen kun je gewoon weer niet roken. het is al eerder geschreven, een keer de fout ingaan betekent niet dat je stoppoging mislukt is.

Toen ik al 3 of 4 jaar niet meer rookte, heb ik op een feestje eens heel veel gerookt weer. De volgende dag heb ik gezegd, dat was een keer, vanaf nu rook ik echt niet meer.
Je hebt gelijk, ik voel me gewoon een mislukkeling dat ik het niet gewoon doe. Ik 'probeer'.
Hoi allemaal,

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met het stoppen met roken. Ik ben inmiddels zo'n 1,5 jaar gestopt. En ben er nog steeds super blij om.

Mijn tip om te stoppen is dat je zeker moet weten waarom/waarvoor je stopt. Ik wilde heel graag zwanger worden en het lukte niet. Ik ben hierdoor gestopt met roken en ben nu zo'n 2 maanden zwanger.

In ieder geval hou vol en zoek een gezonde afleiding!

Veel suces!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven