November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Suzaa: Het knijpfruit van Zonnatura ligt in het Zonnatura schap. Dat is een apart schap (tenminste in de meeste supermarkten) met alle zonnatura produkten en daar ligt het meestal bij. Gewoon even vragen en volgens mij heeft AH dus ook een huismerk maar geen idee waar dat dan ligt. Ik zou zeggen bij de sappen ofzo? Maar het wordt buiten de koelkast bewaard dus niet in de koeling ofzo. Nou ja gewoon even vragen dus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
van het AH merk ligt bij de appelmoes en blikken/potten fruit en groente.

Treinbaan hebben we hier ook (wij verzamelen al wat langer speelgoed ) treintjes hebben we van Brio zodat het ook nog vanzelf vooruit komt. Vindt zelfs Tijn nog leuk...
Indoor speeltuin vind Alissa geweldig en ze gaat ook gewoon op het grote klimrek, het stukje voor kleintjes vind ze niet uitdagend genoeg en de andere rondrennende kinderen gaat allemaal prima (kennen ze natuurlijk ook van het kdv). Ook met Elfje ging het perfect in de indoorspeeltuin, die heeft de ochtend van haar leven gehad, dan wel in het baby/peuter gedeelte, dikke lol en grote kinderen stuur ik daar inderdaad ook gewoon weg, die horen daar niet te komen. Je moet wel met 2en gaan vind ik, alleen is het nu nog niet bij te houden, over een jaartje of wat denk ik dat dat wel gaat.

Nu moe...lekker druk dagje gehad. Morgen op pad voor een bedrijfsauto voor mijn man, lekker dagje samen.
Lala, fijn dat het zo leuk was. Rondrennende kindjes kennen ze hier alleen maar thuis. Op het kdv mogen ze niet rennen ivm de baby's . Maar in de winter gaan we eens kijken, er zit hier vlakbij ook een grote indoor.

Trein is een goed idee!
grrr. door rotverbinding typwerk van 30 minuten kwijt...

dan maar een samenvatting: het bevalt ons hier nog steeds prima en ook al is dit geen voor de hand liggende toeristenbestemming: goede restaurants, prima zwembad, mooi weer en aardige mensen.

Leon heeft hier veel bekijks met zijn hollandse koppie, maar ook al ziet hij er engelachtig uit, ook hie kan flink dwarsliggen hoor! met name bij aankleden/insmeren... dan wil ik die pot zonnebrandcreme wel vervangen door behanglijm!

Leon heeft trouwens weinig interesse voor de poppeetjes van zijn speelgoed, Wel vertelt hij hele verhalen bij het spelen met zijn auto's en treinen.

Dit weekend gaan we langs bij mijn jeugdvriendin in Barranquilla, erg leuk! We hebben haar vorig weekend ook al gezien en toen klikte het zo goed dat we nu weer hebben afgesproken, dit keer bij haar thuis i.p.v. hier in de stad.

Over een week al weer thuis....
Lizzie, nog even veel plezier je laatste week!!

Mijn vakantie zit er al weer een tijdje op.

Heerlijk op het strand gezeten met het warme weer.

Dat was wel een uitkomst, verkoeling van het water en de zeewind.

Vaantje lekker spelen in het water en zand.

Wel opletten, want ze is nog steeds erg onbevreesd. Dus altijd een van ons 2 er bij als ze bij het water aan het spelen is.

Hopelijk komt er in augustus nog een mooi weekje.

Op werk is het een beeeeetje komkommertijd.

Maandag is de baas weer terug dus dan word ik weer aan het werk gezet, haha. Wel weer wat gezelliger.

Ook gaat vriend veel met vaantje naar de speeltuin. Ze is alleen van de grote (tunnel) glijbaan afgeweest (knap hoor), en kan nu ook kopjeduikelen, hele tijd aan het proberen geweest en nu lukt het netjes.

Maar ik kan me herinneren dat een (paar) andere kleintjes dat hier allang konden?

Gisteren nog lekker geshopt in Antwerpen. Leuke stad is dat toch hoor.

Voor vaantje stoere hoge Nikes gekocht voor 15 euro maat 26. Kan ze over .. jaar aan. verder hele leuke kleertjes voor haar bij de Massimo Dutti in de uitverkoop.

En nagtuurlijk mezelf nog even wat gegeven, er waren nog best wat mooie dingen voor weinig.

Die miu-miu pumps voor 100 euro heb ik toch maar laten staan. Die hak van 6 cm was toch iets te gortig. Wel heel gaaf (als ik iets rijker geweest was had ik ze voor de heb gekocht..).
Hihi, Vana, komt dat door je moederschap dat je 6 cm niet aandurft? Ben je een tuttige mama geworden?

Neeltje kan inderdaad al een tijdje kopje rollen. Ze doet het bijna nooit, maar soms heeft ze opeens de geest, moet de mat op de grond en rollen maar....... In de speeltuin is ons meisje nog wel een schijtebroek hoor. Glijbanen wil ze wel, even op de wipwap, maar verder, nee hoor. Ons mannetje daarentegen klimt zelf op de hoogste dingen. daar moeten we echt op letten. Het gekke is, dat hij nog nooit ergens is afgevallen. Neeltje is gisteren voor de zoveelste keer van de commode gevallen. Als ze altijd stil ligt en opeens de geest krijgt om gek te doen, ligt een ongeluk in een kleiner hoekje dan bij die echte wildebrassen. Neeltje heeft sinds een paar dagen haar eigen schaartje, ik hoop dat ze daar wel netjes en ongelukvrij mee blijft *klopt dit heel hard af*

Lizzie, balen van de verbinding, maar fijn dat jullie het zo leuk hebben. Veel plezier nog!
HIer ook ff een teken van leven.

Een beetje druk met van alles en niets.

De dakkapel en de uitbouw zitten er op. Nu alleen? nog het binnenwerk aftimmeren. Maar ja we komen een beetje tijd te kort, dus dat kan nog wel ff duren.

Chica, klinkt allemaal erg goed. Lizzie ook zo leuk.

De rest heeft het volgens ook erg leuk gehad.

Ik ben van de week begonnen met een lijstje te maken wat er allemaal mee moet, nu nog hopen dat het in de auto past.

Indoorspeeltuin, hier ook een succes. En inderdaad door de hele tent heen. Vooral de grote trampolines zijn in trek.

Vorige week met de kaartjes van de deka naar blanckendael dierentuin geweest in tuitjehorn, erg leuk voor die kleintjes.

Gisteren bambino loco uitgeprobeerd en dat gaat al erg goed. Alleen het zelf controleren hoeft, ze wil gelijk door naar de volgende

Verder begreep ik dat iemand van jullie ook een ipod/iphone had? Welke spelletjes voor de kleine zijn bij jullie een succes?

Ik heb er een met kleurplaatjes en een met dierengeluiden, wat ze leuk vind om te doen. En ik heb er een aantal luisterverhalen en filmpjes opgezet.

Ze slaapt nu, dus nu ff snel het huishouden doen.
Koprollen?? Nee hoor hier nog niet maar dat ziet ie eigenlijk ook niemand doen.. Mijn oudste kan het niet (een sleutelbeenbreuk doet daar wonderen bij )en Madelief doet het alleen bij het turnen en misschien op school

O wees maar gelukkig dat Nelis nooit valt. Ik heb wat dat betreft 3 typen kinderen. Tijn doet nooit meer dan ie kan en valt daardoor ook nooit. Madelief doet heel veel enge dingen maar die kan dat ook allemaal en valt ook nooit. En dan heb je Raf, die doet heel veel enge dingen maar heeft geen idee hoe hij weer ergens vanaf moet en stort zich regelmatig gewoon naar beneden. Hij zit altijd onder de bulten schaafplekken en andere dingen..

Liziie jammer van de verbinding maar zeker niet minder leuk om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben! Geniet nog maar even van je laatste weekje daar!!

Vana fijn dat je vakantie toch zo lekker ontspannen was en dat je lekker hebt geshopt. Ik ben ooit een keer in Antwerpen geweest maar vond er toen niet zo heel veel aan maar ik zal wel op de verkeerde plaatsen geweest zijn. Jammer dat je beurs het niet toeliet om stiekem toch iets voor de heb te kunnen kopen. Hakken van 6 cm?? Ik geloof dat ik alle botten in mijn lijf gebroken zou hebben hoor (haha ik loop nooit op hakken dus voor mij is dat enorm hoog)

En O nog geen gaten daar waar ze niet horen?
Grappig Misty; ik ben laatst ook in de Blanckendael dierentuin geweest. Erg leuk! Lekker dat de uitbouw erop zit, je hebt er vast een berg ruimte bij. Hopelijk kunnen jullie de tijd vinden om het af te maken en er plezier van te hebben.

Eerste knijpfruitje ging er goed in. Ik heb de Zonnatura en de AH versie gehaald (beiden appel-banaan). Het rare vind ik dat bij die van AH suiker is toegevoegd (minimaal, want 99% fruit) en bij de van Zonnatura niet. Maar daar zit weer 12% (als ik het goed heb onthouden) citroensap in. Per saldo zit er qua voedingswaarde juist meer suiker in de Zonnatura dan in de AH versie. Maar goed, het zal wel. Even kijken of ze ze beiden lekker vindt en wat andere smaakjes proberen.

Koprollen; check. Meestal voordat ze gaat slapen nog even op bed een paar koprollen maken. Vind het zo'n grappig gezicht.

Vanmiddag controle bij de optometrist geweest en weer voor een half jaar goedgekeurd. Maar ze blijft onder controle, vanwege mogelijk lui oog.

Lizzie; hopelijk hebben jullie nog een heerlijk laatste weekje. Wat gaat het toch snel, maar zo te lezen hebben jullie het goed daar!

Antwerpen zijn we in mei ofzo ergens geweest, leuke stad! Ik loop wel vaak op hakken, maar dan wel wat bredere. Naaldhakken breek ik mijn benen mee vrees ik.

Schaartje en viltstiften ben ik streng in; alleen als ze aan tafel zit. Ik zie mijn geest al dwalen met tekeningen op de muur en figuurtjes in de gordijnen. Wel leuk om te zien dat Suzy nu haar stiften steeds beter vasthoud en echt binnen de lijntjes begint te kleuren.
Lijnes, schaartje alleen aan tafel, net als Suzaa. En stiften: ze zijn super afwasbaar, maar toch: aan tafel en nergens anders!!

Misty, wat hier een succes is op de iPod touch: tozzle, feedme, iwashcats, koedoetboe (vooral Nelis, maar leuk om te beginnen), funnyflash en shapebuilder. Vooral puzzels, op de iPod vindt ze die wel leuk
Suzaa, ik vind binnen de lijntjes kleuren goed hoor! Bij Neeltje ben ik al blij dat ze iets uitkiest om te kleuren. Meestal kriest ze met 1 stift over de hele tekening heen, klaar!

Met zelf tekenen blijft ze steken op de "ballonnen". Heel soms komen er oogjes in, maar meer ook niet.

Ik denk toch dat ons meisje daar ook weer last heeft van haar perfectionisme: ze wil iets goed kunnen, of ze doet het niet. En tekenen kan ze niet goed oefenen, daar ziet ze te weinig resultaat. Ze is wel al een expert knippen, daar ziet ze direct verbetering als ze een driehoekje heeft geknipt.

Waar zou ze dat perfectionisme toch van hebben?
Lizzie, het klinkt heerlijk bij jullie!!! En Leon is een echt jongetje met zijn speelgoed!

O, leuk he, dat knippen! Ik had laatst ook zo'n schaartje gekocht en Tessje vindt het geweldig. Alleen oppassen dat ze er geen kappertje mee gaat spelen... En Tessje lijkt wel een beetje op Neeltje, doet alleen maar dingen die ze goed kan. Als we vragen of ze iets kan dan zegt ze 'dat kan ik niet' en dan probeert ze het niet eens. Of ze probeert het één keer en als het dan niet gelijk goed gaat dan is het over....

Wij zijn gisteren ivm ons 8-jarig samenzijn heerlijk uit eten geweest! Mijn schoonzusje was op komen passen en dat was goed gegaan. Ik had expres pas om half acht gereserveerd zodat we nog konden helpen met het grootste gedeelte van het avondritueel. Gisteren heb ik pasfoto's van de kids laten maken voor een ID en dat ging nogal moeilijk. Vooral bij Tessje, die had er geen zin in en deed dus niet wat er van haar gevraagd werd. Stannetje ging nog een stuk makkelijker. Uiteindelijk staan ze er allebei op en voldoen de foto's aan de eisen, maar vooral Tessje heeft weleens leuker op een foto gestaan . Arme fotograaf!
Lig nu heerlijk in mijn luxe kingsize bed in NY te genieten van het feit dat mijn mannen nog slapen (het is nu bijna 9 uur hier). We zijn gisteravond om een uur of 11 aangekomen. Het laatste stuk van onze vlucht van gisteren heeft Leon van de start tot landing geslapen en daar was ik blij om. Het vorige stuk was nogal hobbelig geweest met turbulentie e.d. en daar ben ik zelf ook niet gek op! Op een gegeven moment maar liedjes gaan zingen met Leon, daar kalmeerden we beiden van. Vandaag gaan we nog leuke dingen doen hier, de vlucht terug naar Amsterdam gaat pas vanavond om 10 uur. Morgen worden we opgehaald door mijn schoonvader, maar mijn pa en ma komen ook naar Schiphol met de neefjes, die maken er een dagje uit van met de jongens. Leuk idee!

Tess., gefeliciteerd met je jubileum!

Koprollen is trouwens erg knap als ze dat al kunnen, de meeste kinderen leren dat pas als ze op de kleuterschool zitten.

Knippen is iets wat ik thuis nog niet heb gedaan met Leon, hij heeft het wel bij oma gedaan.

Ben benieuwd of Leon weer een beetje kan wennen straks thuis, hij gaat het zwembad bij on appartement in ieder geval heel erg missen!
Lizzie, wat genieten!!! Jammer dat het al bijna voorbij is zeg. Dat zal inderdaad weer wennen zijn.

Is koprollen zo goed? Jullie weten hoe ver motorisch voor mijn meisje was, dus ik ben nu even trots

Tess, die pasfoto's is een ramp. Zowel van Neeltje als Nelis heb ik een foto in mijn paspoort van toen ze 9 weken waren. Dat was echt een ramp, maar dat lijkt toch echt niet meer! Ik snap er niets van, dat ze daar zo moeilijk over doen.

Ik ben gisteren bij zowel psych als acupuncturiste geweest. Bij de eerste was het een intake, zij gaf wel aan dat ik heel wat meer aan mezelf moet gaan denken. Helaas kan ik 30 augustus weer terug. De tweede gaf al aan het begin aan, dat ik door 2 zwangerschappen binnen een jaar een heleboel van mijn levensenergie had verbruikt. Als je dat combineert met de rest, vond ze het niet raar dat ze 1 ding merkte toen ze me prikte: dat ik zo ontzettend moe was.......... Ze gaat het wel rustig aan doen, omdat ik zo weinig bij te zetten heb. Maar ze weet 1 ding zeker: het komt helemaal goed. En daar ga ik voor Ze had in ieder geval gelijk over de "bijwerkingen" van de behandeling van gisteren: ze zei dat ik nu niet meer kon doen alsof ik niet moe was, ik zou eraan moeten toegeven. Echt, wat heb ik vandaag geploeterd op mijn mamadag zeg! Gelukkig was manlief zo lief om zijn lunch op te geven en een half uur eerder thuis te zijn. Die zit dus nu met de kinderen op zolder en ik lekker hier.
Ik kom even zwaaien.

Had me al veel te lang niet meer gemeld hier...
Q!!!! Wat leuk, een teken van leven
Tess; gefeliciteerd met jullie jublileum! Wij moeten voor de vakantie ook nog met Suzoon op de foto. 2 Jaar geleden met Suzy ging dat best goed, die foto is echt heel grappig. Ben benieuwd of dat met Suzoon ook zo gaat.

O; je hebt goede stappen gemaakt zo te lezen. Jammer dat je pas weer eind augustus terug kunt bij de psych, maar zo te zien had het prikken in elk geval effect. Nu even aan jezelf denken hoor. Fijn dat je man je kan ontlasten. Hopelijk ben je nu op de goede weg terug.

Lizzie; hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad als afsluiting van de vakantie. Jullie reis klinkt geweldig.

Hi Q! Maar alleen zwaaien vind ik wel wat karig hoor, een uitvoerige update willen we .

Suzoon is echt een mega groeispurtje aan het beleven. Staan, kruipen, mama zeggen, brabbelen, hij is er maar druk mee. Zo leuk om te zien.
Zo. Wij zijn er weer. Al een paar dagen zelfs, we zijn eerder teruggekomen dan verwacht. En eigenlijk bevalt dat heel goed.

Vakantie was leuk, een paar dagen prachtig weer, heerlijk gewandeld, in beekjes gespeeld met Bintje en op terrasjes gezeten. Lekker uit eten geweest met ons redelijk voorbeeldige kind (potloden, kleurboekje en knuffel mee en dat ging best goed).

En toen werd Bintje ziek. Buikgriepje, helaas moest ze zoveel overgeven dat ze haar halve slaapcabine in de tent vuil maakte. Net als haar pyama, deken etc. En dan zit je op een kleine camping, met alleen wat handwasmiddel. Waarmee die zurige lucht die niet weg te krijgen was. Vooral niet omdat ze in 3 etappes moest spugen, en het uiteindelijk dus om 3 setjes kleding, 2 dekens, 1 slaapzak en 2x de kleren van Vriend ging.... Zucht. Gelukkig voelde ze zich daarna weer prima, volgende dag weer een leuk dagje, en die avond voelde ik me wat misselijk worden...... U raadt het al, de halve nacht met mijn hoofd in een teiltje gehangen. Dan is zo'n WC-ruimte op z'n camping ineens heeeeeel ver weg kan ik je vertellen. Tot overmaat van ramp werd Vriend de volgende dag (toen ik me alweer veel beter voelde, godzijdank een kort maar hevig virusje) ook ziek, weer hetzelfde recept. Toen ook nog het weer omsloeg hebben we, zodra Vriend weer op de been was, alles ingepakt en zijn lekker teruggereden naar huis.

En zo hebben we nog een paar fijne rustige daagjes thuis nu. Lekker rommelen, wandelen met hond, wat winkelen (gister 6 nieuwe eettafel stoelen gekocht!) en vooral relaxen. Heerlijk.

Bintje vond Frankrijk trouwens wel leuk. Die heeft tegen werkelijk elke voorbijganger "besjóer!!" geroepen, prevelde lief "messie" als ze iets kreeg en heeft volslagen onverstoord in het Nederlands zitten kletsen met een meisje dat ook op de camping stond. Die vervolgens net zo onverstoord in het Frans terugratelde, maar dat deerde de dames totaal niet. En nu thuis is het ook een feestje, met papa en mama de hele dag thuis en allerlei leuke uitjes samen. Morgen gaan we met de trein naar Artis.

Ik lees straks wel even terug, zag in de gauwigheid een teken van leven van Q: hói Q, hoe is 't??
hoi Q
Oh Binti, daar ben je lekker mee. Jammer hoor dat de vakantie in de soep is gelopen. Maar gelukkig dat jullie er zo te lezen niet chagrijnig om zijn. Hopelijk werkt het weer de komende dagen nog even mee, dan is Nederland een heerlijk land om uitjes te maken. Veel plezier!
He Q. Had ik je eindelijke gevonden en hierheen gelokt krijgen we alleen maar een zwaai. Ik wil ook wel even meer dan dat hoor.

Q is druk met het organiseren van een nieuwe grote Viva meeting op 18 sept in Utrecht. Ben aan het twijfelen of ik ga of niet, gaan er nog meer van jullie?

Jeetje Binti wat shit zeg. Nog een geluk dat jullie het niet alle drie tegelijkertijd kregen, maar wat voel je je dan onthand op een camping. Ik kan me helemaal voorstellen dat je dan eerder naar huis bent gegaan.

O: Wat goed dat je bij beide aangeklopt hebt zeg. Acupunctuur heb ik heel veel aan gehad met mijn Crohn echt super was dat. En jammer van de psych maar voor je het weet is het eind aug. En nu zorgen dat je een beetje luistert naar je lichaam hoor. Heel goed dat vriend even wat van je overgenomen heeft. Moet hij vaker doen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hihi, Q heeft het dus druk. Ik dacht ook al. Ik ga zeker niet hoor. Heel soms reageer ik weleens ergens, maar eigenlijk volg ik alleen dit topic. Deze dames ken ik wel

Binti, wat een gedoe! het voordeel is wel dat je het thuis weer heeeeeeeerlijk luxe vindt
Ik ga ook niet, zelfde als O. Volg vooral dit topic en hier en daar een keer een reactie, maar verder niet.

Chica; hoe is het met het slapen van je meiden?
Q was vandaag vooral druk met haar dochter.

Jullie hebben gelijk hoor... niet netjes van me om alleen maar te zwaaien.

Hier gaat het... wel goed. Ik heb een beetje rare periode achter de rug, waarin ik een beetje wankel en een beetje zoekende was. Met betrekking tot mijn moederschap en de invulling daarvan, met betrekking tot mijn gezondheid, met betrekking tot mijn dagbesteding en mijn doelen in het leven, zingeving, dat soort dingen. Heb nog wel een tijdje sporadisch meegelezen, maar ik merkte dat ik weinig toe te voegen had en dat ik ook niet zo veel kon met alle verhalen over nieuwe zwangerschappen en nieuwe broertjes en zusjes van onze november-kinderen.

We zijn net terug van vakantie en ik heb daar even de tijd genomen om wat tot bezinning te komen. Dat was heerlijk en dat heeft me ook wel weer even vooruit geholpen, al was het maar omdat ik wat meer rust in hart en hoofd heb gekregen. En grappig genoeg bedacht ik me aan het eind van de vakantie, toen ik een beetje aan het inventariseren was wat ik nou wil, wat niet, wat ik nou mis en wat ik juist liever kwijt ben, dat ik jullie toch wel heel erg mis. Dus de oproep van Chica om mijn neus weer eens te laten zien, kwam op een heel mooi moment.

Ben nu inderdaad even druk met de organisatie van de meet (en met het opruimen van de vakantiespullen het het wassen van al het klamme (lees: aan het eind van de vakantie zonder uitzondering muf ruikende) goed... ). Maar dat voelt wel prima eigenlijk, om weer een beetje actiever te worden. Heb het gevoel alsof ik uit een iets te lange, iets te diepe winterslaap kom. Niet alleen sinds afgelopen winter, maar ook sinds de geboorte van Qtie. Elke keer denk ik "nu heb ik de nasleep ècht achter de rug", maar als ik kijk naar het proces van de afgelopen maanden... nou ja, 't voelt wel ècht als het laatste staartje. Ook qua gezondheid. Dat is na de zwangerschap toch nog wel erg aan het schommelen geweest, maar dat lijkt zich nu toch gestabiliseerd te hebben.

Raar hè, dat dat proces dus gewoon nog helemaal niet klaar was bij mij. Wat héb ik me daarop verkeken, zeg. En wat bén ik blij dat ik daar niet nog een keer doorheen hoef.

Met Qtie gaat het allemaal helemaal goed. Die ontwikkelt zich nog steeds als een zeer zelfstandig, eigengereid, bijdehand meisje, aan wie in niets meer te zien is dat ze een andere start heeft gehad dan andere kinderen. Ze is over het algemeen een vrolijk en sociaal kind en ik vind het een genot om naar haar te kijken. Daar zijn we dus helemaal blij mee.

Zo. Dat over mij. Nu alleen nog even bijlezen hoe het jullie vergaat, want ik loop natuurlijk hopeloos achter en ik heb nog niets bijgelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven