oh...mijn...god

05-08-2010 17:12 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi

Ik ben niet nieuw op dit forum maar dit is 1 van mijn eerste posts.

Ik zit met iets. Het is net uitgekomen. Ik heb al 7 jaar ontzettend leuk contact met een jongen via msn. Vanaf mijn 13e..ik heb hem op mijn 14e voor het eerst ontmoet. En met veel tussenpozen zat ik hem weer in maart, dit jaar.

Wij hebben nu een relatie. IJzersterk, heel fijn en warm. Hij doet heel veel voor me, ik ben het niet gewend zo ook al zijn mijn "eisen" sinds mijn vorige relaties flink opgeschroefd. Kom uit een relatie van 3 jaar waarvan de jongen in kwestie het uitmaakte in een sms en hoogstwaarschijnlijk is vreemdgegaan vlak daarvoor.

Nu zit het zo; ik weet dat mijn huidige vriend nog 2 msn meiden heeft waar die graag mee praat, prima. Hij heeft heel veel vrienden én vriendinnen. Ook prima. Hele leuke mensen.

Nu is er 1 van die msn meisjes die mij al een beetje een doorn in het oog werd. En mijn gevoel had gelijk. Hij typt dingen tegen haar die niet horen in een relatie met een ander (hoe zou het zijn als we zoenden. Ik wil je zo graag zien. Ik ben verliefd op je), ik denk niet dat ik me er verder op hoef uit te wijden. Ze wilden gaan afspreken, en toch weer niet, en toch weer wel, en toch maar niet. enz. Het werd een beetje om mij heen gepland, als ik er niet was hingen ze blijkbaar uren aan de tel en achter msn. Zij hield de boot af en wist van mij af. Ze hadden het ook wel vaak over mij, maar toch..

Hij (mijn vriend) is nu weggegaan, ik zit bij hem thuis. Ik heb hem al de keus gesteld; zij of ik. Hij kiest voor mij en heeft in mijn bijzijn ALLES van haar verwijderd en geblokt (internet, tel, álles). Haar een mail gestuurd dat het contact afgelopen is na 6 jaar dat ze ontzettend stom zijn geweest samen. Afijn. Hij komt vanavond terug en dan heb ik nog een paar keuzes voor hem. Ik ben hier niet snel klaar mee hij gaat goed weten hóe fout hij is.

Nou moet ik erbij zeggen, hij heeft moeite met relaties. Ik ken de situaties we hebben in die tijden ook contact gehad, dat verliep niet zoals het contact dat hij met het meisje in kwestie had. Hij heeft flink geexperimenteerd met vanalles en nog wat, meiden, drugs, etc. Daar is hij sinds een jaar echt overheen. Anders was ik dit nooit begonnen. Hij is 24 en ik ben bijna 20.

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen? Ik heb niks aan ''ga bij hem weg!'' dat kan ik als hij terug is pas echt beslissen. Ik ken hem al 7 jaar en hij is als geen ander, alleen nu weet ik het niet meer.
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 17:59:

Ik heb geen idee waar hij heen is. Heeft een paar keer heel hard tegen de muur geslagen en zn mobiel kapotgegooid. Boeie.

Wat een dramaqueen. Waarom deed hij dat eigenlijk? Hij had geen reden om boos te zijn toch?

Hij krijgt de keus alles maar dan ook alles aan me vertellen zonder dat ik ernaar hoef te vragen. Dat deed hij op dit punt niet, op alle andere gebieden wel dat weet ik.

Hij gaat maar zn stinkende best doen, ik doe het niet meer voor hem. Dat wordt dan vast een hele gezellige relatie...

Ik wil weten wat het hem waard is. En nee niet voor een week maar voor de aankomende tijd. Hij is toen ik hem ermee confronteerde naar de ako gegaan en heeft mijn fav. te dure tijdschrift gekocht. Aardig. Maar ik ben niet om te kopen zei ik tegen hem. Aardig? Erg triest als je het mij vraagt.Is hij echt 24??

.
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 18:00:

[...]

nee hoor. niet meer.Als je gevoelens niet meer ijzersterk zijn en je bent ook niet meer bereid nog moeite voor hem te doen, waarom wil je dan met hem verder?
Wat ik zou doen?

Het is een relatie van 4 maanden. En je vriend zit al te cammen, MSN-en en vooral flirten met een andere griet en stopt daar pas mee als jij hem dwingt.

Nou toedeloki. Wat een afknapper zeg. En jij noemt dit ' ijzersterk, heel fijn en warm'?

Maar ik ben wel benieuwd welke keuzes je hem nog meer voor gaat leggen.
Als je het niet eens 'boeit' als hij agressief is (mobiel kapot gooien voor zoiets kleins) dan weet je denk ik al wel genoeg.

Ik ben het verder met de dames eens. Je hebt een mooie ijzersterke en leifdevolle relatie maar met wie? Heeft hij die ook met jou?
Nee echt?
En 4 maanden en dit gedonder al?
Nee echt?
quote:lauwe wrote on 05 August 2010 @ 17:59:

Nee hij heeft niet al 6 jaar zulk contact met haar, dat is zo geworden sinds hij haar op cam ziet sinds kort..daar heb ik straks ook ngo een heel aantal vragen over.

Ik wil weten wat hij erover te zeggen heeft. Mijn ongezouten mening heeft hij al kunnen horen. Ik ga niet zomaar weer terug naar hem, ik ben niet naief.

Ik heb geen idee waar hij heen is. Heeft een paar keer heel hard tegen de muur geslagen en zn mobiel kapotgegooid. Boeie.

Hij krijgt de keus alles maar dan ook alles aan me vertellen zonder dat ik ernaar hoef te vragen. Dat deed hij op dit punt niet, op alle andere gebieden wel dat weet ik.

Hij gaat maar zn stinkende best doen, ik doe het niet meer voor hem. Ik wil weten wat het hem waard is. En nee niet voor een week maar voor de aankomende tijd. Hij is toen ik hem ermee confronteerde naar de ako gegaan en heeft mijn fav. te dure tijdschrift gekocht. Aardig. Maar ik ben niet om te kopen zei ik tegen hem.

Het is wachten. Mijn moeite is voor nu voorbij. Hij is altijd al een ladiesman geweest, hij zoekt (bijna) overal bevestiging in we hebben er al veel over gepraat zodat ik tot beter inzicht kan komen. Hij weet wat hij wel en niet bij me kan maken. Is al erg veranderd ivm vroeger.I hate to break it to ya, maar hij heeft al laten zien wat het hem waard is. Verder kan ik alleen maar zeggen dat je aan mijn verdere adviezen niets zult hebben, zoals je zelf ook al aangeeft...
Ik heb hem niet gedwongen, als ik dat had moeten doen wat het zowiezo einde verhaal geweest. Op dit moment is de relatie niet ijzersterk, zeker niet. Het hangt aan een heel dun draadje.

Hij had alle reden om boos te zijn, op zichzelf. Hij vind zichzelf een enorme hond en terecht, daarme is uiteraard nog helemaal niks goedgepraat.

Waarom ik met hem verder zou willen (afhangend van wat er straks gebeurd) is omdat ik hem al zo lang ken, hij is altijd mijn lieve vriend geweest. We hebben beide nogal een verleden dat erg op elkaar lijkt en geven elkaar heel veel steun daarin. Hij kent mij als geen ander en alles is te bespreken, niks is te gek. Hij is 1 van de weinige mensen die mij zo kent en me ook zo accepteerd blablabla...

we shall see
quote:suus0105 schreef op 05 augustus 2010 @ 18:10:

Als je het niet eens 'boeit' als hij agressief is (mobiel kapot gooien voor zoiets kleins) dan weet je denk ik al wel genoeg.

Ik ben het verder met de dames eens. Je hebt een mooie ijzersterke en leifdevolle relatie maar met wie? Heeft hij die ook met jou?tegenover mij is hij niet agressief hij blijft van mij en mijn spullen af. En ik vind het niet iets kleins..anders had ik het niet gepost voor meer inzichten.
TO, ik begrjip uit je reacties dat je zeker met hem verder wilt en dat je verwacht dat hij zich ook wel aan jouw afspraken gaat houden. Maar, kun je niet beter even een weekje rust voor jezelf houden? Hem een weekje niet spreken en zien, en kijken hoe je je dan voelt?

Uit ervaring weet ik dat het ook weer goed kan gaan nadat één van beide partners een tijdje met een ander mailt (of msnt in dit geval), en er ook daadwerkelijk mee stopt, alleen vind ik het na 4 maanden wel heel erg snel om een beetje met een ander te 'flirten'...
Mijn advies: hou het gewoon bij de vriendschap die jullie vanaf jullie kindertijd (!) hebben opgebouwd. Als ik nl lees hoe jullie nu met elkaar omgaan, zijn jullie zelfs die vriendschap straks ook kwijt.
quote:sansan101 schreef op 05 augustus 2010 @ 18:17:

TO, ik begrjip uit je reacties dat je zeker met hem verder wilt en dat je verwacht dat hij zich ook wel aan jouw afspraken gaat houden. Maar, kun je niet beter even een weekje rust voor jezelf houden? Hem een weekje niet spreken en zien, en kijken hoe je je dan voelt?

Uit ervaring weet ik dat het ook weer goed kan gaan nadat één van beide partners een tijdje met een ander mailt (of msnt in dit geval), en er ook daadwerkelijk mee stopt, alleen vind ik het na 4 maanden wel heel erg snel om een beetje met een ander te 'flirten'...

fijne reactie dankjewel

Ik ben niet zeker of ik verder met hem wil. Dat hangt van alles af.

Dit gedoe heeft zich pas echt geuit toen ik 10 dagen op vakantie was, waar ik zaterdag van ben teruggekomen. Ik denk dat ik ook maar een week wegga van hem, voor mezelf en toch ook wel om hem de schrik in te jagen.

Moeilijk. Liefde.
Nou, dit klinkt écht als een fijne, volwassen relatie, met fijne, volwassen mensen.... not!

Ik snap dat jullie als msn-vrienden veel aan elkaar (gehad) hebben, maar om dit soort gedrag van je vriend te pikken? Ik zou het wel weten....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 18:22:

[...]

fijne reactie dankjewel

Dit gedoe heeft zich pas echt geuit toen ik 10 dagen op vakantie was, waar ik zaterdag van ben teruggekomen. Ik denk dat ik ook maar een week wegga van hem, voor mezelf en toch ook wel om hem de schrik in te jagen.

Moeilijk. Liefde.Verheug je hier maar niet teveel op, hij gaat niet schrikken!

[...]

fijne reactie dankjewel

Moeilijk. Liefde.Zo moeilijk is het niet hoor, maar door dat soort spelletjes te spelen maak je het wel moeilijk.
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 17:12:

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen? Ik heb niks aan ''ga bij hem weg!'' dat kan ik als hij terug is pas echt beslissen. Ik ken hem al 7 jaar en hij is als geen ander, alleen nu weet ik het niet meer.Je kent hem niet al zeven jaar omdat hij zich, in de letterlijke zin des woords, niet heeft laten kennen door jou. Je mag jezelf afvragen op welk drijfzand jullie relatie daarmee is gebaseerd.
Pfffff, sneu zeg.
Mijn ervaring: echte liefde kost je helemaal geen moeite.

Natuurlijk moet je wel je best voor elkaar blijven doen, maar als je twijfelt moet ik wel blijven? GAAN!

In mijn vorige relatie van 2,5 jaar, twijfelde ik na een jaar al, is dit het nu?

Nu alweer 10 jaar samen en geen dag getwijfeld, terwijl we toch samen het nodige hebben meegemaakt. Maar altijd compleet vertrouwen in elkaar gehad. Ik geloof ook echt niet dat een relatie vreemdgaan kan overleven, zonder vertrouwen ben je nergens.

[...]

fijne reactie dankjewel

Moeilijk. Liefde.

Nou boe boe wat zal hij hier van schrikken. Iemand die na 4 maanden relatie onder je neus met andere vrouwen msn't en ze zegt verliefd op ze te zijn, met ze wil af spreken en 'dingen' (ahum) met ze wil doen, zal hier niet van schrikken hoor. Integendeel.

Ook frappant dat je in de OP spreekt van een heerlijke, warme relatie (kan het niet exact teruglezen, maar daar kwam het op neer volgens mij) en dat exact 48 minuten later tegenspreekt zegt voldoende, lijkt me.

Dump die gast. Je bent hier veel te goed voor. Je hebt het over die 7 jaar vriendschap die je niet wilt weggooien, maar hij lijkt zich daar ook niet zo druk over te maken, dus waarom jij wel?
Nou, klinkt gezellig allemaal. Als jullie na vier maanden al met dit soort gehakketak bezig zijn, kan ik wel raden hoe deze 'relatie' er over een jaar uitziet, als hij dan nog bestaat tenminste.

Meid, verspil je tijd en energie niet. Als je het mij vraagt zit er geen toekomst in deze relatie. Hij doet dingen achter je rug om en ik vind het persoonlijk een enorme afknapper als mannen hun agressie afreageren op muren en mobiele telefoons.
The time is now
Misschien keek ik eroverheen; maar hoe ben je er nu eigenlijk achter gekomen?
Volgens mij zegt het verhaal dat niet, weet niet zeker...
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 17:12:

Nou moet ik erbij zeggen, hij heeft moeite met relaties. Ik ken de situaties we hebben in die tijden ook contact gehad, dat verliep niet zoals het contact dat hij met het meisje in kwestie had. Hij heeft flink geexperimenteerd met vanalles en nog wat, meiden, drugs, etc. Daar is hij sinds een jaar echt overheen. Anders was ik dit nooit begonnen. Hij is 24 en ik ben bijna 20.

Lief dat je excuses zoekt voor zijn gedrag.

Bottom line is dat je hem niet vertrouwt.

Hij zoekt spanning, dat is duidelijk. Bedoel je dát met 'moeite hebben met relaties'? Dat hij moeilijk trouw kan zijn aan iemand? Dat het een spanningszoeker is?

De vraag is of jij het trekt om met zo iemand een relatie te hebben. Hij zal misschien wel vaker op zoek gaan naar een nieuwe prooi en kan de jacht niet missen.

Is dat iets wat je aan kunt of wilt?

Hij is wie hij is natuurlijk, net als jij en als jij zegt 'hij heeft moeite met relaties' dan weet je dat het niet makkelijk zal zijn met hem.

Kun je hem nemen zoals hij is, dus met het feit dat hij van de jacht houdt en misschien ook wel voor de kill gaat, terwijl hij met jou een relatie heeft?

Verwacht jij absolute monogamie van iemand die dat niet kan beloven, of het wel beloofd maar overduidelijk niet van plan is zich er aan te houden?

Hij hoeft geen slechte vent te zijn, maar is misschien gewoon niet de man voor jou?
quote:bresant schreef op 05 augustus 2010 @ 17:54:

Dit is inderdaad een ijzersterke, fijne en warme relatie! Wauw, je

hebt het echt getroffen met deze geweldige trouwe kerel!

Inderdaad, maar er is nog hoop! Relatietherapie

Toch zonde om 4 maanden weg te gooien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:lauwe schreef op 05 augustus 2010 @ 17:59:

Ik heb geen idee waar hij heen is. Heeft een paar keer heel hard tegen de muur geslagen en zn mobiel kapotgegooid. Boeie.Omdat hij het contact met dat andere meisje moest verbreken? Wat een leuke vent, en wat een ijzersterke, fijne en warme relatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven