Verven muur
donderdag 5 augustus 2010 om 22:34
Ik wil over een paar weken beginnen met het vullen van bouwscheurtjes in onze binnenmuren. Daarna ga ik de muur in een iets donkere teint verven dan het nu heeft. De muur die er haaks op staat behoudt zijn oude kleur. Hoe kan ik een mooie rechte lijn in een hoek verven (de twee kleuren komen hier bij elkaar). Wie heeft tips ?

donderdag 5 augustus 2010 om 22:41

donderdag 5 augustus 2010 om 23:09
afplakken en dergelijke helpt niet. Neem een goede kwast, en leer een mooie rechte lijn trekken. Het is een kunstje dat je even onder de knie moet krijgen. Ik trek zelf altijd langzaam de lijn van boven naar beneden, en probeer de hele tijd een 'druppel' aan de zijkant van de kwast te houden. Die zorgt voor een mooi recht resultaat. Je moet het doen om te kunnen zien wat ik bedoel.
donderdag 5 augustus 2010 om 23:11
quote:Snormel schreef op 05 augustus 2010 @ 23:09:
afplakken en dergelijke helpt niet. Neem een goede kwast, en leer een mooie rechte lijn trekken. Het is een kunstje dat je even onder de knie moet krijgen. Ik trek zelf altijd langzaam de lijn van boven naar beneden, en probeer de hele tijd een 'druppel' aan de zijkant van de kwast te houden. Die zorgt voor een mooi recht resultaat. Je moet het doen om te kunnen zien wat ik bedoel.Ik snap het precies, zo doe ik het ook
afplakken en dergelijke helpt niet. Neem een goede kwast, en leer een mooie rechte lijn trekken. Het is een kunstje dat je even onder de knie moet krijgen. Ik trek zelf altijd langzaam de lijn van boven naar beneden, en probeer de hele tijd een 'druppel' aan de zijkant van de kwast te houden. Die zorgt voor een mooi recht resultaat. Je moet het doen om te kunnen zien wat ik bedoel.Ik snap het precies, zo doe ik het ook
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

donderdag 5 augustus 2010 om 23:12
Als je het met schilderstape doet is de kans groot dat je alle muurverf ermee van de muur trekt. (ik heb ook het t-shirt...)
Beetje smokkelen anders, en een strak lijntje trekken vlak naast de hoek?
Ik houd voor dit soort klusjes altijd een beetje verf apart. Als je dan uitschiet op de muur die je niet wilt verven, kun je dat weer bijwerken. Is wel omslachtig, maar uiteindelijk wordt het dan wel soort van strak
Beetje smokkelen anders, en een strak lijntje trekken vlak naast de hoek?
Ik houd voor dit soort klusjes altijd een beetje verf apart. Als je dan uitschiet op de muur die je niet wilt verven, kun je dat weer bijwerken. Is wel omslachtig, maar uiteindelijk wordt het dan wel soort van strak

vrijdag 6 augustus 2010 om 06:38
Clytemnestra: Dat is heel handig als je midden op een (gladde) muur een lijn wil schilderen, kun je het lichtstreepje overtrekken, in de hoek tussen twee muren helpt het je geen reet om daadwerkelijk rechter te schilderen.
To: Oefenen en het uit de losse hand doen zonder tape geeft waarschijnlijk het mooiste resultaat. En na afloop kun je altijd nog met een heel klein kwastje bijtippen.
To: Oefenen en het uit de losse hand doen zonder tape geeft waarschijnlijk het mooiste resultaat. En na afloop kun je altijd nog met een heel klein kwastje bijtippen.
vrijdag 6 augustus 2010 om 09:08
vrijdag 6 augustus 2010 om 09:21