hoe los ik dit op? domdomdom!

06-08-2010 11:06 56 berichten
Hoi, ik ben Lassma en heb last van vermijdingsgedrag.

Dus daarvoor zoek ik wat hulp en schoppen onder mijn reet en wijs advies...... zie ook mijn topic Doe elke dag wat engs!

Ik moet nog een afstudeerprobleem oplossen, waarvoor ik jullie hulp vraag.

Ik wilde me inschrijven voor een diploma-uitreiking, dat moet hier geruime tijd (maanden) van te voren. Ik was net te laat, dus had hier een mail over gestuurd of het toch nog kon, met mijn hart in mijn keel. Eerder had ik zo toestemming gekregen bij een eerdere uitreiking, maar toen kreeg ik mijn zaken niet afgerond op tijd, dus ging het alsnog over.

Ik kreeg een mail terug dat de inschrijving was verlengd. Hartstikke mooi, maar ik was zo gestressed dat ik die mail een tijd niet geopend heb. Dit is zoals je begrijpt het domdomdom-deel van het verhaal. De inschrijving was namelijk te vroeg gesloten en na mijn mail nog een paar dagen verlengd en ik kon me op dat moment nog inschrijven via de site, dat was de boodschap.

Door de stress die ik erom had, lees ik deze mail weer veel later, ik durfde het niet te openen, bang om afgewezen te worden of een andere gestoorde psychologische reden. Ik kan me dus niet meer inschrijven op de gebruikelijke manier.

Ik moet dus weer mailen met hen...... hoe leg ik dit uit? Ik wil heel graag die datum, ik heb alles al klaar liggen en de laatste eindjes geregeld wat ingeleverd moet worden.... Hoe schrijf ik een mail waarin ik uitleg waarom ik zo'n rare angstkronkel deed en waarom ik toch graag mee wil doen?

Alvast bedankt voor jullie ideeën. Ik weet echt niet wat ik moet schrijven of uit moet leggen.

(PS: het moet via mail, telefonisch zijn ze niet direct bereikbaar)
Alle reacties Link kopieren
Valt niet uit te leggen. Liegen is je enige optie. Je was op vakantie bijvoorbeeld.
quote:Suze2hier schreef op 06 augustus 2010 @ 11:11:

Valt niet uit te leggen. Liegen is je enige optie. Je was op vakantie bijvoorbeeld.Daar heb ik aan gedacht, maar doe het liever niet. Ik ben liever eerlijk, maar kan niet de woorden vinden om me uit te drukken om het logisch uit te leggen.
Als het een aantal keer per jaar is, en je ouders wonen niet in het buitenland en hebben niet een ticket geboekt om er bij te kunnen zijn, zou ik eerlijk gezegd het volgende afstudeermoment nemen. Je was al te laat voor de oorspronkelijke termijn en ook al moet je je een geruime tijd van te voren aanmelden, neem ik aan dat de administratie ook wat tijd nodig heeft en je nu gewoon echt te laat bent.
Oei.

ik herken het wel hoor. Ik laat mailtjes en brieven met -mogelijk- moeilijke boodschappen het liefst ook liggen. Maar ja, daarvan gaat het niet weg hè?

Btw, zou ik hier ook een leugentje over vakantie aan spenderen. Als jij een mail nara ze stuurt waarin je uit de doeken doet hoe jij psychologisch in elkaar steekt met je vermijdingsdrang, kom je, op z'n zachts gezegd, niet echt serieus over.
ja en anders het volgende afstudeermoment nemen (en dan nu meteen inschrijven he)
Dat logische uitleggen lukt e in je OP ook niet in mijn ogen dus lijkt me lastig dit in een andere mail wel voor elkaar te krijgen...

Als je toch een poging wil doen zet je concept mail dan hier neer zodat we erop kunnen schieten. Maar realiseer je dat je diep door het stof moet...
quote:Starshine schreef op 06 augustus 2010 @ 11:17:

Oei.

ik herken het wel hoor. Ik laat mailtjes en brieven met -mogelijk- moeilijke boodschappen het liefst ook liggen. Maar ja, daarvan gaat het niet weg hè?

Btw, zou ik hier ook een leugentje over vakantie aan spenderen. Als jij een mail nara ze stuurt waarin je uit de doeken doet hoe jij psychologisch in elkaar steekt met je vermijdingsdrang, kom je, op z'n zachts gezegd, niet echt serieus over.Je snapt me. Handige denkwijze is dit he? Brengt me echt ver.
quote:Starshine schreef op 06 augustus 2010 @ 11:18:

ja en anders het volgende afstudeermoment nemen (en dan nu meteen inschrijven he)Ander afstudeermoment is direct 3 maanden later.....
To: is er een zwaarwegende reden waarom je deze datum wil hebben (ik heb alles al klaar liggen en geregeld is geen goede reden) ?
3 maanden al?!? Als het nou een jaar was...
3 maanden later maakt toch niet uit? Je hebt alles klaar, dus je kunt in je cv zeggen dat alleen het diploma nog moet komen en gewoon lekker gaan solliciteren.

Geen probleem toch.
quote:borderwalk schreef op 06 augustus 2010 @ 11:22:

To: is er een zwaarwegende reden waarom je deze datum wil hebben (ik heb alles al klaar liggen en geregeld is geen goede reden) ?ehm, mijn ouders hebben al vrij geregeld en natuurlijk wil ik zo snel mogelijk aan de slag en afgestudeerd zijn. Nog 3 maanden wachten is echt lang en ik heb echt mijn diploma nodig om te kunnen beginnen met werken, het is niet zoals bij veel sectoren dat ik alvast kan beginnen zonder officieel diploma.
Ik heb onder voorbehoud al een baan trouwens, dus hoef niet 3 maanden te besteden aan solliciteren. Maar kan daar dus enkel met diploma aan de slag
Nog 3 maanden is echt niet lang. Stel je niet zo aan! Je bent zelf te laks geweest en dat is dan dus gewoon jammer de bammer.
Gewoon inschrijven en doen alsof je neus bloed... en anders een leugentje om bestwil en tevens jezelf beterschap beloven voor de toekomst!
quote:Zwup schreef op 06 augustus 2010 @ 11:24:

3 maanden later maakt toch niet uit? Je hebt alles klaar, dus je kunt in je cv zeggen dat alleen het diploma nog moet komen en gewoon lekker gaan solliciteren.

Geen probleem toch.Ik wacht al zolang, eindelijk zag ik het positief in, eindelijk heb ik dingen waar ik zolang tegen aan liep te hikken geregeld..... en nu komt er weer een kink in de kabel. Mijn eigen schuld, maar dat maakt het niet minder klote (juist meer)
quote:GeedeJee schreef op 06 augustus 2010 @ 11:26:

Gewoon inschrijven en doen alsof je neus bloed... en anders een leugentje om bestwil en tevens jezelf beterschap beloven voor de toekomst!Dat kan niet, inschrijving online is gesloten. Ik heb dus hun medewerking nodig om mij alsnog toe te voegen
maar neemt niet weg dat het inderdaad minder slim was om die mail niet te openen
Ik zou er gewoon nog eens een kort mailtje aan wagen. Geen uitgebreide psychlogische verhandelingen, geen leugentjes. Gewoon zeggen: ik heb de mail niet op tijd gelezen maar wil graag toch nog mee doen. Kan dit? Klaar.
Lassma, kijk hier alsjeblieft iets relaxter tegenaan. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk op deze manier.

Je bent klaar met je studie. Je hebt alles gedaan wat moest en je hebt alleen nog het papiertje nodig. Dat papiertje krijg je of het nou nu is of over 3 maanden.

Als je in problemen met je baan komt dan kun je altijd nog vragen of de instelling waar je studeert een verklaring wil afgeven dat je je diploma over 3 maanden krijgt.
quote:lassma schreef op 06 augustus 2010 @ 11:24:

[...]

ehm, mijn ouders hebben al vrij geregeld

Dan zeggen ze dat de plannen veranderd zijn en dat het nu op dag X is, 3 maanden verder.

Of schaam jij je t.o.v. je ouders, omdat je moet mededelen dat je niet op tijd je mail hebt durven openen en daarom weer te laat bent?

quote:en natuurlijk wil ik zo snel mogelijk aan de slag en afgestudeerd zijn. Nog 3 maanden wachten is echt lang en ik heb echt mijn diploma nodig om te kunnen beginnen met werken, het is niet zoals bij veel studies dat ik alvast kan beginnen zonder officieel diploma.

Er is mij nog nooit gevraagd om mijn diploma's te tonen bij een sollicitatie, en als ze dat wel doen kun je gewoon zeggen dat je je diploma op dag X krijgt.

En als je écht zo snel mogelijk aan de slag had gewild en afgestudeerd wilde zijn, had je misschien toch maar even diep moeten zuchten en je mail moeten lezen? Een eventuele afwijzing/teleurstelling verdwijnt niet als je hem maar een week in je mailbox laat staan hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lassma schreef op 06 augustus 2010 @ 11:24:

[...]

ehm, mijn ouders hebben al vrij geregeld en natuurlijk wil ik zo snel mogelijk aan de slag en afgestudeerd zijn. Nog 3 maanden wachten is echt lang en ik heb echt mijn diploma nodig om te kunnen beginnen met werken, het is niet zoals bij veel studies dat ik alvast kan beginnen zonder officieel diploma.Ik begrijp het, maar ik vind het geen reden om een uitzondering op een uitzondering te maken. Je was al te laat voor de eerste inschrijving, dus nu zit je gewoon bij de uitreiking waar iedereen inzit die rond en na jouw datum, is afgestudeerd. Waarom heb je je ouders al vrij laten nemen terwijl je niet wist of het was goedgekeurd omdat je de mail niet durfde te openen of daarna terwijl je wist dat je weer te laat was.
Jawel, dat maakt het wel minder klote. Stop met zaniken. Je bent te laat. Stuur een mail met leugen over vakantie of leg je er bij neer. Met een zielig verhaal over post ontwijkend gedrag kom je echt niet ver.
quote:lassma schreef op 06 augustus 2010 @ 11:20:

[...]

Je snapt me. Handige denkwijze is dit he? Brengt me echt ver.

ja het is top.

Ik probeer moeilijk dingen meestal meteen te doen (dus voordat ik kan gaan malen en het weer uitstel), maar soms...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven