Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Ikbenik
Alle reacties Link kopieren
.
Lieve Iebs, hoe moeilijk ook.. probeer moed te houden meis!
Owww... Dikke knuffel!
Ook hier brandt een kaarsje, sterkte!
Wat verdrietig en oneerlijk.

Als ik iets voor je kan betekenen, al is het maar in praktische zin, laat me dat dan weten. Ik woon een half uur van DdH

Houd vol lieve meid.
IBI... je bent nu bang dat hij doodgaat, schrijf je. Goed dat je dat in ieder geval uitspreekt! Het is ondraaglijk om daar in je eentje mee rond te lopen.

Blijf dat doen he, niet alleen hier, maar tegenover je familie en zussen. En ga naar de huisarts als je het niet meer denkt te trekken. Je hoeft dit niet alleen te doen!

Heel veel sterkte en kracht
gofferdegoffer Ieb, wat is dit oneerlijk

blijven vechten lieverd, je kunt het
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Lieve IBI,

Wat maak je toch vreselijke dingen mee met HIH......

Woorden schieten vreselijk te kort. Ik hoop dat het je steunt dat zoveel mensen met jou en jullie meeleven.

Ik brand een kaars voor jullie!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Sterkte lieve, sterke vrouw!

Ik ben in gedachten bij jullie...ben er voor je!

Dikke kus,

Je weet wel wie
Lieve Ibi.. ook hier even een dikke dikke knuffel
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Wat een vreselijk nieuws ibi voor jullie allebei
Jee Ibi... wat een klotenieuws.

Zit hier met kippenvel. Weet niet veel te zeggen.

Sterkte, voor jou, HiH, je lieve zussen en familie.

IBI, HIH, zussen, overige familie.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

IBI, maak gebruik van de psychologen c.q. maatschappelijk werkers in het ziekenhuis om je angsten te bespreken, je emoties, je gedachten e.d. Daarvoor zijn deze mensen. Je hoeft niet alles alleen te dragen.
lieverd...

Verdomme!!!
IBI

Je kent mij niet, ik ken jou niet, maar ik woon in Rotterdam, heb een grote comfortabele auto tot m'n beschikking en tijd te over (ben afgekeurd). Als ik je ergens op praktisch gebied mee kan helpen, je ergens heen rijden, boodschappen halen, whatever, dan wil ik dat graag doen.

Voel je vrij me te mailen op *poef* (mailadres haal ik later weer weg, anders kunnen we via de angels hier ook in contact komen denk ik).
Iets anders
Wat lief Babsjuh
Goffer IBI.

Ik steek een kaarsje aan, als een lichtpunt in de donkere tunnel die jullie nu weer in gaan. Het monster Leukemie.

Durf je je angst voor zijn overlijden uit te spreken in je omgeving? Naast de psychologen en maatschappelijk werkers lopen er in de DdH ook pastores rond, dood, zingeving en alles wat daarbij hoort, daar kun je het ook eens met één van hen over hebben. Maak gebruik van alle hulplijnen en vertel, keer op keer hetzelfde verhaal, tot het verhaal voldoende verteld is.

Ik hoop dat je een aantal mensen dicht om je heen hebt, die het aankunnen om met jullie op de bodem van de allerdiepste put te gaan zitten, met een kaarsje in hun hand, en die het geduld hebben om daar te blijven zitten en met jullie in jullie tempo mee te lopen.

Vanmiddag hoorde ik op de radio een gesproken column, door een kankerpatiënte. Ze zei: Kanker, daar genees je niet van, als je geluk hebt, dan overwin je het. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie dat geluk hebben.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Lieve IBI wat ontzettend klotenieuws voor jullie zeg

A dirty mind is a joy forever

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven