Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 09:38:

Auto is stuk, reparatie kost bij de dealer 900 euro. We zoeken het even uit, maar waarschijnlijk kunnen we het onderdeel zelf bestellen voor een stuk minder. Dat doen we meestal. Nu nog iemand zoeken die het er in kan zetten voor een 100% kortingstarief. Je zou ook nog bij een niet-merkgebonden garage kunnen vragen wat het kost, scheelt allicht weer het nodige geld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom moet het er gratis ingezet worden? Afhankelijk van het onderdeel kost het de nodige tijd (ouwe onderdeel moet er misschien ook nog uit?). Ik neem toch aan dat je daar wel wat geld voor over hebt?
Mickyxxx heb je mail gelezen en beantwoord.

Ja, het gaat idd om een 1 op 1 meet die dan evt. volgende week zou zijn.
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 09:38:

Auto is stuk, reparatie kost bij de dealer 900 euro. We zoeken het even uit, maar waarschijnlijk kunnen we het onderdeel zelf bestellen voor een stuk minder. Dat doen we meestal. Nu nog iemand zoeken die het er in kan zetten voor een 100% kortingstarief.

waar woon je en om welk onderdeel/onderdelen gaat het?

Misschien kan mijn man iets voor je betekenen, maar niet tegen het 100% kortingstarief, wij moeten nl ook eten ;)
Hee, nog een "vrouw van monteur"

Tja, ik vind het vrij normaal dat vriend geld krijgt als hij klust aan andermans auto. Je bent er soms toch gauw een aantal uur mee bezig en het komt nogal regelmatig voor dat vriend weer even "moet" klussen.

Gelukkig is mijn ervaring dat die mensen niet perse voor een dubbeltje op de eerste rang hoeven te zitten.
Mijn vriend besteld auto-onderdelen vaak op Ebay, dat is tot nu toe veruit het goedkoopste gebleken. Dit zijn nieuwe en originele onderdelen.

Bij de dealer was het 880 euro, inclusief de manuren. Het gaat (waarschijnlijk) om de dynamo. We laten hem volgende week eerst uitlezen om daar zeker van te zijn. Het onderdeel heeft mijn vriend al gevonden op Ebay voor 100 euro.

Dat 100% kortingstarief is een geintje uit mijn familie. Dat is zeg maar het vrienden/familie-dienstentarief. Niet dat jullie denken dat ik er niks voor wil betalen, want dat wil ik zeker wel. Zijn er vrouwen van monteurs die in de buurt wonen? Dat zou echt super zijn, hulp is zeker welkom. Anders laat ik er een vriend of mijn broer aan knutselen, ik hem toch liever een monteur.
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 19:57:

We wonen in het Noorden. Mijn vriend besteld auto-onderdelen vaak op Ebay, dat is tot nu toe veruit het goedkoopste gebleken. Dit zijn nieuwe en originele onderdelen.

Bij de dealer was het 880 euro, inclusief de manuren. Het gaat (waarschijnlijk) om de dynamo. We laten hem volgende week eerst uitlezen om daar zeker van te zijn. Het onderdeel heeft mijn vriend al gevonden op Ebay voor 100 euro.

Dat 100% kortingstarief is een geintje uit mijn familie. Dat is zeg maar het vrienden/familie-dienstentarief. Niet dat jullie denken dat ik er niks voor wil betalen, want dat wil ik zeker wel. Zijn er vrouwen van monteurs die in de buurt wonen? Dat zou echt super zijn, hulp is zeker welkom. Anders laat ik er een vriend of mijn broer aan knutselen, ik hem toch liever een monteur.

Waar woon je dan ergens in het noorden?

Wij wonen in het "noordelijke deel van Overijssel" (tussen Ommen en Zwolle)
Ik moet er wel even bijzeggen dat het me niet een puik plan lijkt om er mee te gaan rijden.
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 20:26:

Midden van Friesland, ik moet er wel even bijzeggen dat het me niet een puik plan lijkt om er mee te gaan rijden.

Waar woon je precies dan?

Stuur anders ff een privebericht ofzo, heb nog een paar vragen,(over de auto) kan mij voorstellen dat je niet alles op het web wil gooien ;)

Dan komt mijn man jullie richting wel op......
Ik heb je toegevoegd als vriend.
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 20:26:

Midden van Friesland, ik moet er wel even bijzeggen dat het me niet een puik plan lijkt om er mee te gaan rijden.

Mijn man zegt dat het onderdeel waarschijnlijk nog wel goedkoper kan als hij het regelt...., hij moet dan wel het merk ed. van de auto weten.

Maar stuur anders ff een privebericht
Offtopic: je kunt toch alleen berichten sturen als je vrienden bent? Ik heb een vriendenverzoek gestuurd.
quote:Tinkeldel schreef op 06 augustus 2010 @ 20:53:

Offtopic: je kunt toch alleen berichten sturen als je vrienden bent? Ik heb een vriendenverzoek gestuurd.

Verdraaid... hoe kan ik je accepteren als vriend?

Heb dat nog nooit gedaan.....
Moet je denk ik even in je mail kijken, ik krijg altijd een mailtje dan.
Wat zijn mensen toch lief....

Zoveel gekregen sinds ik weg ben bij mijn ex....Echt mooie grote spullen: dvdspeler van vriendin (die had er 3 vanwege samenwonen), een laptop van mijn zus voor mijn verjaardag (2e hands maar hij DOET het!!) een B&O televisie van mijn ouders (7 jaar oud, loodzwaar, maar hij staat er en werkt!!) 3 leuke blauwe eetkamerstoelen (voor nop) en een heleboel DE zegeltjes voor mijn Oililyservies... kan er zo blij van zijn!!

Ik sport weer (gratis, want hardlopen op mijn schoene waarop ik 7 jaar geleden de halve marathon liep) en gisteren met 3 vriendinnetjes bij mij thuis gegeten voor 6 eurp pp incl drankjes en dessert en geen oppas nodig. Joepiedepoepie!!
Hey Micky, dat klinkt inderdaad erg leuk, lief en goed! En fijn dat je er ook van kunt genieten!

Er is niets mis met een etentje met vriend(inn)en thuis bij iemand, dat kan net zo gezellig zijn als uit eten.

En een avondje op de bank met een leuke DVD is ook een prima besteding. Kun je ook zonder problemen 'je eigen eten en drinken' gebruiken én de film stopzetten als er een plas/drankpauze ingelast moet worden
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gisteravond hebben we een bbq gegeven vor zo'n 50 mensen om ons nieuwe huis 'in te wijden'

We hadden vlees bij de Lidl gekocht (eerst zelf een keer uitgeprobeerd) en we kregen steeds complimenten over hoe lekker het was. Salades ed hadden we ook zelf verzorgd, dus zo was het leuk en betaalbaar.
Ik vind het altijd zelfs juist prettiger om thuis een DVD te kijken. Niet al die mensen er doorheen te praten en te eten enzo...

Wij hebben gister ook een ontzettend hippe zaterdagavondbesteding gehad.. Met twee vrienden heb ik tot 3 uur vannacht rummicub en monopoly gespeeld. De spellen geloof ik al twintig jaar oud maar het blijft grappig . We gaan nu tweedehands ergens cluedo scoren. En het kost dus écht helemaal niets, niet eens stroom .

Wel heb ik gister heel veel geld uitgegeven aan een nieuwe auto. Naja, het eerste plan was doorsparen zodat ik een splinternieuwe zou kunnen kopen maar ik vond dat toch niet zo nodig. Dus nu voor de helft van dát geld een leuke auto gekocht. Hopelijk een iets duurzamere dan dat ik had....
quote:delphicat schreef op 05 augustus 2010 @ 16:16:

[...]

Maar dat NS-boekje kan iedereen toch nog online bestellen als ze het niet hebben? ...waar kun je dat bestellen? ik kan op ns.nl niets vinden
quote:nieuweauto schreef op 08 augustus 2010 @ 13:31:

[...]

waar kun je dat bestellen? ik kan op ns.nl niets vindenIk kon ook niks vinden, maar kreeg op een ander topic deze link.

NS wil blijkbaar niet dat je die link makkelijk vindt?
de ns wil blijkbaar niets makkelijk maken want de ov chipkaart snap ik ook al niet
Ooooooooh wat erg! Vandaag kwam ik erachter dat mijn moeder een tijd geleden AL HAAR DOUWE EGBERTS PUNTEN HEEFT WEGGEGOOID!!! Ik vertelde haar dat 200 punten ¤1,- waard zijn. Ze wist niet wat ze ermee moest (ze kijkt ook nooit op internet ofzo) en ze heeft ze weggegooid. Ze had sinds de jaren '80 duizenden punten gespaard en in een pot zitten! Nu...niets meer! Ze had hele koffiemachines voor die punten kunnen krijgen.

Zoooo eeuwig zonde!!! Ik baal zo enorm voor haar
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Oh gebakkie, wat zonde zeg! Ik krijg ze ook altijd van iedereen, ben de enige met geduld om te sparen, en heb al veel leuke dingen "gekocht"met de punten.

Over komkommers, eerlijk waar, gisteren op de markt 1 euro per stuk!!! Ik ben teruggelopen om te kijken of het niet 2 voor 1 euro was, maar het was er maar 1!!

HIer veel gekocht met cadeaubonnen die ik de laatste tijd had gekregen, en nog geld van mijn verjaardag. Da's leuk winkelen!

De kunst is dan wel om niet bij te hoeven betalen, maar dat is gelukt.
OH NEE die DEpunten van je moeder..... eeuwig zonde gebakkie!!

Duur die komkommers, hier op de markt heb je er 5 voor 2 euro....
Ohhh dat is echt balen! en ik wou nou juist hier gaan posten hoe lekker vrekkig ik ben geweest door afgelopen weekend naar de DE store te gaan. Heb 2 babette mokken (koei en lievebees) en een suikerpotje en melkkannetje van Puur! gekocht. alles bij elkaar 60ct!

Moest er wel voor naar amsterdam, maar dat stond al gepland. Omdat ik niet de heledag wilde sjouwen heb ik maar een kluisje gehuurd op het station voor 4.80 maar daar heb ik ook meteen mijn boek voor in de trein en ipod ingelegt!

Dus eigenlijk oste het 60ct+ 4.80 bij elkaar maar dan nog!

enne overdag kwam de prosecoo gewoon bij de AH vandaan (koud en wel) en niet bij de kroeg!

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven