Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd hoe die Zweedse gehaktballetjes smaken van de Ikea. Maanden geleden was ik er, maar in de winkel verkochten ze alleen een zak diepvries Zweedse gehaktballetjes van 1 kilo, en ik had net die dag geen ruimte in de vriezer. Misschien had ik gewoon 5 balletjes uit die zak moeten halen .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Had je even het restaurant in moeten lopen en een kinderportie moeten bestellen.
That's the spirit MV
Nou, ik sta er van te kijken! Bij de Ikea kost het allemaal al geen drol, en dan je tweede ijsje jatten? Ik ga er van uit dat als je geld hebt voor de ikea, dat je het niet aankomt op 75 cent. En als je dat ijsje zo lekker vind, koop je er twee! Als het de bedoeling was dat je twee keer tapt, stond dat namelijk wel aangegeven, zoals bij de frisdrank.

Op de site van mijn bios staat trouwens niets over het zelf meebrengen van eten en drinken. Maar in mijn geval: als ik 30 euro voor drie kaartjes kan betalen, kan er ook nog wel een tientje af voor drankjes en een bak popcorn.

Ik las trouwens iemand die het had over broodjes meenemen uit het hotel? Zou ik ook niet doen. Dat buffet staat er om te ontbijten of lunchen. Is een service van het hotel, in het hotel. Het is geen supermarkt, koop wat je elders nuttigt dan ook buiten het hotel.
...
Suus, mijn optie staat helemaal niet in je poll....

(en het gaat inmiddels ook al niet meer over de bios zie ik).
Nee, het gaat hier over die verschrikkelijke Russen! De crisis is inmiddels hun schuld denk ik.
We waren vandaag in Antwerpen en gingen even in een makrochaotisch eettentje wat zitten lunchen. Twee tafeltjes verderop strijken 2 belgische meiden neer en het eerst wat ze doen is allebei hun rugzak openritsen en er een fles water Evian uit halen voor bij de groententaart.

Vond ik wel grappig, in het kader van dit topic.
waren vast nederlanders die dejen alsof ze belgische waren
Nee, het waren Russen! Onee, die zouden hun eigen groententaart meenemen
Vandaag zat ik met mijn gezin bij een broodjeszaak/lunchroom te eten en jawel hoor; mensen die hun eigen brood en drinken zaten te nuttigen. Geen idee of het russen waren maar 't zal vast

Morgen naar de bioscoop, nou ik heb mijn enorme rugzak al klaargezet, de literflessen drinken en de zakken chips zitten er al in
Ik was maandag bij de bios met dit topic in mijn achterhoofd. Vriend ging even plassen, dus ik had uitgebreid de tijd om eens te kijken wat mensen zelf meenamen. Nou, das dus echt heel veel. Er kwamen mensen binnen met een tas (ja een hele plastic tas!) vol nootjes, de buren hadden hun eigen wijn meegenomen, zakken chips werden aangerukt. Ik was verbaasd. Ik koop zelf gewoon daar wat. Jammer dat de wijn te smerig is voor woorden, misschien neem ik die de volgende keer ook wel zelf mee.
Ik heb net een afspraak gemaakt om naar de film te gaan binnenkort, even resumé.... wat moet ik allemaal in de bigshopper gooien om die 2 uur door te komen??
quote:miekie1 schreef op 07 augustus 2010 @ 10:18:

Ik heb net een afspraak gemaakt om naar de film te gaan binnenkort, even resumé.... wat moet ik allemaal in de bigshopper gooien om die 2 uur door te komen??Russen en Ikea-ijs.
Ik ga morgenochtend naar de bios met een forumster. Ik heb sausijzenbroodjes gekocht, die zal ik daar toch wel mogen opwarmen in de pauze? Of kan ik die beter erna gewoon voor thuis bewaren?

Ik kan nog wel koude wraps meenemen . Toch niet normaal dat Viva bedenkt om die film om 10 uur in de ochtend te starten, dan vraag je er toch gewoon om! Ja toch?
Ik heb nog even een aanverwant iets.

Gisteren dus naar de bioscoop, bij de dame die de tickets afscheurde en de drie-d bril uit deelde stond een enorm groot bord dat het niet toegestaan was om zelf mee gebrachte eten en/of drinken te nuttigen en wellicht dat het daar aan lag maar ik heb niemand "betrapt" met eigen spullen (of ik heb niet goed gekeken).

Echter toen de film afgelopen was en de lichten aan gingen verbaasde ik mij enorm; wat een puinhoop laten mensen achter in de bioscoop?? Echt bakken van de popcorn de helft van de popcorn er naast, lege zakjes chips, bekertjes en meer verpakkingsmateriaal, ongelooflijk vond ik het!

Ik ruim mijn troep altijd netjes op en leer mijn kinderen dat ook te doen maar dat is blijkbaar helemaal uit

Ik vind het eigenlijk net zo asociaal als je eigen etenswaar mee nemen. Wie geven we hier de schuld van, ook de russen of zie ik iets over het hoofd?
quote:mylenevalerie schreef op 03 augustus 2010 @ 09:44:

Ik ben zo benieuwd hoe die Zweedse gehaktballetjes smaken van de Ikea. Maanden geleden was ik er, maar in de winkel verkochten ze alleen een zak diepvries Zweedse gehaktballetjes van 1 kilo, en ik had net die dag geen ruimte in de vriezer. Misschien had ik gewoon 5 balletjes uit die zak moeten halen .Nou, verwacht er maar niet teveel van MV.....ik vind het stuiterballetjes met een laffe smaak....
Was eerder deze week bij de Ikea en wij hadden een kop koffie gehaald ( gratis, want zo'n familypas ). Zat er een familie die doodleuk voor iedereen een fles bier mee had gebracht...Ik moest toch 3 keer kijken. En dat naar de Ikea, waarom wil je nou persé in de Ikea een fles bier drinken?
quote:Xander68 schreef op 07 augustus 2010 @ 12:17:

[...]

Nou, verwacht er maar niet teveel van MV.....ik vind het stuiterballetjes met een laffe smaak....Ik heb een recept gegoogeld. Ik heb liever een beproefd recept maar goed, ik ga het zelf wel maken. Het staat voor maandag op de planning. Ik ga er iig niet voor naar een Ikea rijden, dat gaat mij te ver. Maar het recept is al zo dat ik denk, is dat het? Moeten dat de befaamde Zweedse balletjes gaan worden?
quote:Prima69 schreef op 02 augustus 2010 @ 17:47:

Lekker onhygiënisch dat bijtappen van ijs in zo'n hoorntje.je kunt bij ikea ook gratis je frisdrank en koffie/thee bijvullen, dat staat er zelf: onbeperkt bijvullen. Zo gek is de gedachte dan ook niet dat wanner je een leeg hoorntje ipv koffiekopje op je dienblad bij de kassa legt, je die ook onbeperkt kan bijvullen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Aangezien er duidelijk staat dat het niet mag is het dus wel gek gedacht....

Disclaimer: in utrecht en Amsterdam iig.
quote:mylenevalerie schreef op 07 augustus 2010 @ 12:58:

[...]

Ik heb een recept gegoogeld. Ik heb liever een beproefd recept maar goed, ik ga het zelf wel maken. Het staat voor maandag op de planning. Ik ga er iig niet voor naar een Ikea rijden, dat gaat mij te ver. Maar het recept is al zo dat ik denk, is dat het? Moeten dat de befaamde Zweedse balletjes gaan worden?Gelijk heb je....zelf maken! Die fabrieksdingen van DE Ikea zijn niet te eten! Met wat fantasie op het basisrecept heb je de lekkerste zelf-made balletjes MV!
Zijn idd smaakloze balletjes, blèh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tjonge er gaat een wereld voor me open.

Zelf eten en drinken meenemen als je uitgaat. Ik doe het al jaren verkeerd dus.. (jaja spuit 11.. )

Maar om niet helemaal achter de discussie aan te hollen.

Wat vinden jullie dan van het illegaal downloaden van films en muziek?

Is dit ook zoiets als het Ikea ijsje?

Het kan en iedereen doet het dus ik ook?

Ook al is het een criminele activiteit wat stelen n.l. is?

Ik ben daar erg benieuwd naar want ik heb echt het idee dat bijna iedereen het doet en normaal vindt.
Ik hou niet zo van het illegaal downloaden omdat ik geloof dat het echte werk dan duurder word. Mijn zwager zegt echter dat ze juist willen dat je dit doet want dan ga je vertellen hoe leuk of hoe goed het wel niet is en dat anderen het dan gaan kopen. Hmm hij zegt het op een manier dat je hem haast geloofd dienmanier lan ik niet overbrengen.

Haha dat ijsje bij de Ikea. Ik heb weleens zien staan dat dit niet mocht en toen dacht ik nog: waarom hangen die bordjes daar dat bedenkt toch niemand? Maar jawel dus! Nee dat zou ik dan weer niet doen.

En nog iets over gierigheid. Als je in de winkel ziet staan dat je een gratis iets krijgt bij aankoop van iets nemen jullie dat gratis iets wel eens mee zonder de aankoop te doen? Ik wel namelijk. Heel erg vaak heb ik het niet eens nodig of kan ik er wat mee maar ik geloof dat het de kick is ervan ik weet niet.

HIH is altijd boos als ik dat doe want is diefstal (klopt natuurlijk ook) hij werkt bij een supermarkt en neemt nu die dingen voor me mee. Hun mogen alles wat over is uitdelen dus dan ben ik altijd de eerste. JoepieP
Ibi echt waar? Ben jij een gratisjatter? Nee ik koop wel altijd braaf het bijpassende product ( met als gevolg dat ik met een jaarvoorraad vieze aspergesaus zit omdat er een leuke delfts blauwe schiller bij zat á 1,50 bij de xenos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven