Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
.
.
quote:lindy schreef op 07 augustus 2010 @ 15:02:

Je kan voor bij de Ikea natuurlijk ook vier rietjes van huis meenemen. Handig, kun je met vier personen uit een beker lurken. (die je onbeperkt bij blijft vullen)

Zelfde met een ijshoorntje.Vroeger toen ik nog lekker jong was ben ik een keer in Amerika geweest. Ik heb mij zo verbaast over hoe het eraan toe gaat bij de Mac en KFC en al die andere zaken daar. Je hebt daar (of iig destijds) "free refill" van drinken. En dan kopen ze de grootste duurste beker. Die logica snap ik dan weer niet. Je kan toch een kleine beker kopen en dan 1x (of voor de dorstige meerdere keren) bijvullen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zal wel zijn omdat je 1 keer mag refillen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Anyco schreef op 07 augustus 2010 @ 10:52:

Ik heb nog even een aanverwant iets.

Gisteren dus naar de bioscoop, bij de dame die de tickets afscheurde en de drie-d bril uit deelde stond een enorm groot bord dat het niet toegestaan was om zelf mee gebrachte eten en/of drinken te nuttigen en wellicht dat het daar aan lag maar ik heb niemand "betrapt" met eigen spullen (of ik heb niet goed gekeken).

Echter toen de film afgelopen was en de lichten aan gingen verbaasde ik mij enorm; wat een puinhoop laten mensen achter in de bioscoop?? Echt bakken van de popcorn de helft van de popcorn er naast, lege zakjes chips, bekertjes en meer verpakkingsmateriaal, ongelooflijk vond ik het!

Ik ruim mijn troep altijd netjes op en leer mijn kinderen dat ook te doen maar dat is blijkbaar helemaal uit

Ik vind het eigenlijk net zo asociaal als je eigen etenswaar mee nemen. Wie geven we hier de schuld van, ook de russen of zie ik iets over het hoofd?

Tja, die rommel in de bios.... Schijnt al jaaaaaaaaaaren "in" te zijn...

Ik was 17 ( jaren 80 ) toen ik de bioszalen moest schoonmaken. Je wilt niet weten wat je tegen komt, echt niet.

Maar schijnt leuk spelletje te zijn geweest, toendertijd had je de cola enz. nog in flesjes, om de flesjes nog halfvol boven bij de stoelen op de grond te zetten op een rij en ze dan om te gooien.

Kun je dus de HELE zaal van boven naar onder dweilen, tussen de rijen stoelen door..... Grrrrrrrrr!
Ja, die refills zouden hier in Nederland niet werken. Ik heb nog nooit een refill in Amerika genomen, omdat ik na 1 zo'n groot glas al vol zat.

Maar ik heb wel mensen gezien die de grootste beker kochten, ze dronken hem buiten leeg en daarna vulden ze hem weer en stapten in de auto. Ik heb het hier wel over een beker van ongeveer een liter!!! En ik heb het ook nog over een (dik) kind die dat deed.
Ik neem ook altijd mijn eigen spul mee naar de bios. Niet omdat ik te krenterig ben om er wat te kopen, maar omdat ze bij onze bios giga treuzelen en je pas aan de beurt bent als de film weer is begonnen. Bovendien verkopen ze er alleen frisdrank en de vriendin waar ik vaak mee ga, mag dat niet i.v.m. haar gezondheid.
Dat probleem heb ik hier ook, het duurt vreselijk lang in de pauze voor je je eten/drinken hebt. Liever ga ik dan even naar buiten om een sigaretje te roken :-)

Maar sowieso neem ik altijd drinken mee als ik met mijn kids naar de bios ga. Vind het anders wel een erg duur uitje worden, kaartjes kosten al snel 10 euro p.s. Zit je, samen met eten en drinken, al snel aan de 50 a 60 euro voor een bioscoopje.

Als de rij niet te lang is nemen we wel een ijsje ofzo!
quote:Bloesie schreef op 09 augustus 2010 @ 19:44:

[...]

Tja, die rommel in de bios.... Schijnt al jaaaaaaaaaaren "in" te zijn...

Ik was 17 ( jaren 80 ) toen ik de bioszalen moest schoonmaken. Je wilt niet weten wat je tegen komt, echt niet.

Maar schijnt leuk spelletje te zijn geweest, toendertijd had je de cola enz. nog in flesjes, om de flesjes nog halfvol boven bij de stoelen op de grond te zetten op een rij en ze dan om te gooien.

Kun je dus de HELE zaal van boven naar onder dweilen, tussen de rijen stoelen door..... Grrrrrrrrr!

Ik lees dit nu pas

Argh dus ik loop weer eens gigantisch achter, vroeger (ik was ook 17 in de jaren 80) toen ik mijn eigen zooi opruimde en nu met de opvoeding van mijn arme kindertjes.....oh help als het nog maar goed komt! Over 10 jaar staat er een topic op viva van 1 van mijn (tegen die tijd) puistenkoppen, zal je zien

Dan ben je ook niet blij als je die vieze plakkerige bende op moet ruimen, wat een asociale mensen die zoiets doen zeg bah.

De bioscoop waar wij naar toe gaan (Almere) heeft geen pauze, dat is echt heerlijk en je koopt je eten en/of drinken gewoon vooraf.

Ook wel eens in Lelystad naar de film geweest waar ze (toen, lang geleden ) bediening hadden tijdens de film, dat vonden wij toen heel luxe , alleen al daarom nam je zelf geen eten/drinken mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven