Gestopt met nagelbijten
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:17
Lak je nagels. Elke keer als je de lak eraf haalt zijn ze een stukje gegroeid en tussendoor zien ze er ook mooi uit.
Ook kunstnagels laten zetten is een aanrader. Alleen wel prijzig en als je ze laat verwijderen zijn je nagels heel dun (komt wel weer goed).
Ik heb nu overigens hartstikke mooie, lange nagels. Goed verzorgen is ook een tip. En geduldig zijn. En een glazen nagelvijl bij je dragen, als je dan een vervlend randje of haakje krijgt kun je die weer netjes vijlen ipv eraan te gaan trekken en bijten (nog een klein stukje! )
Succes!
Ook kunstnagels laten zetten is een aanrader. Alleen wel prijzig en als je ze laat verwijderen zijn je nagels heel dun (komt wel weer goed).
Ik heb nu overigens hartstikke mooie, lange nagels. Goed verzorgen is ook een tip. En geduldig zijn. En een glazen nagelvijl bij je dragen, als je dan een vervlend randje of haakje krijgt kun je die weer netjes vijlen ipv eraan te gaan trekken en bijten (nog een klein stukje! )
Succes!
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:08
Yes!
Eindelijk was daar het moment, de dag, dat ik me helemaal gemotiveerd voelde om te stoppen met mijn nagelbijten. Ik doe het nu zo'n 20 jaar ( ) en mijn nagels zijn gewoon echt geen gezicht. En ik baal ervan mijn handen altijd te verbergen en geen mooie ring te kunnen dragen om de aandacht van mijn handen af te leiden.
En ik ben nu een week verder en het gaat heel erg goed, ik heb er geen een keer meer aangezeten! Voel de behoefte zelfs niet.
Maar...wat gaat het traaaaag. Het groeit nog nauwelijks en ik raak ongeduldig. Ik doe er nagelverharder op, dat zorgt er ook voor dat ik er niet aan wil zitten. Mijn nagelriemen zitten heel erg hoog, waardoor het witte randje van de nagels nu al zichtbaar beginnen te worden (lijkt me een heel raar gezicht straks)...kortom; ik maak me een beetje zorgen.
Gestopte nagelbijters; hoe hebben jullie het aangepakt te stoppen, kwam er een beetje snel (fraai) resultaat, tips, trucs?
*en nee, ik plaats nog geen foto, scháámtelijk.
Eindelijk was daar het moment, de dag, dat ik me helemaal gemotiveerd voelde om te stoppen met mijn nagelbijten. Ik doe het nu zo'n 20 jaar ( ) en mijn nagels zijn gewoon echt geen gezicht. En ik baal ervan mijn handen altijd te verbergen en geen mooie ring te kunnen dragen om de aandacht van mijn handen af te leiden.
En ik ben nu een week verder en het gaat heel erg goed, ik heb er geen een keer meer aangezeten! Voel de behoefte zelfs niet.
Maar...wat gaat het traaaaag. Het groeit nog nauwelijks en ik raak ongeduldig. Ik doe er nagelverharder op, dat zorgt er ook voor dat ik er niet aan wil zitten. Mijn nagelriemen zitten heel erg hoog, waardoor het witte randje van de nagels nu al zichtbaar beginnen te worden (lijkt me een heel raar gezicht straks)...kortom; ik maak me een beetje zorgen.
Gestopte nagelbijters; hoe hebben jullie het aangepakt te stoppen, kwam er een beetje snel (fraai) resultaat, tips, trucs?
*en nee, ik plaats nog geen foto, scháámtelijk.
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:18
Hier een nagelpulker (ik bijt geen nagels). Doe het ook sinds ik mij kan herinneren. Een aantal jaren geleden is het mij even gelukt om te stoppen en had toen mooi gelakte nagels! Alleen een beetje sneu dat ik met een potje basketbal tijdens gym toen langs de keel van een klasgenootje streek en zij een klein wondje had. Werd ik ineens gevaarlijk Toen ook weer nagels gekort.
Misschien helpt het je vast wat mooie kleurtjes nagellak te kopen? Dan zet je die goed in het zicht en als je dan nagels wilt bijten kijk je naar de flesjes nagellak.
Ik heb het probleem dat ik vaak ongemerkt nagels pulk. Mijn ex zei altijd: stop daar eens mee? Waarop ik dan zei: waarmee??
Had het serieus niet door!
Misschien helpt het je vast wat mooie kleurtjes nagellak te kopen? Dan zet je die goed in het zicht en als je dan nagels wilt bijten kijk je naar de flesjes nagellak.
Ik heb het probleem dat ik vaak ongemerkt nagels pulk. Mijn ex zei altijd: stop daar eens mee? Waarop ik dan zei: waarmee??
Had het serieus niet door!
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:18
Hoe bedoel je eigenlijk dat je nagelriemen hoog zitten? Ik heb begrepen dat de nagelriemen van nagelbijters heel erg vast kunnen gaan zitten..ik weet het niet meer precies, er was iets mee in ieder geval. Misschien een idee om een manicure te laten doen. Dan worden je nagels en nagelriemen mooi verzorgd en heb je een mooi en gezond begin. (Motiveert ook wel als je nagels er mooi en netjes uitzien, ook al zijn ze nog heel kort)
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:22
Ik durf best pics te plaatsen. Het is me namelijk een tijdje geleden eindelijk gelukt. Ik heb sinds mensenheugenis nagels gebeten en ben nu 30... tussendoor een keer een halfjaar oid gestopt.
Ik beet eigenlijk alleen mijn nagels, niet de velletjes.
Na een week gestopt te zijn
bah, bah, bah
precies 2 maanden later
En nu zijn ze nog mooier en bovenal: echt een normale vorm!
Tips die ik heb: NOOIT meer bijten. Ook niet als er haakje aan zit. Dat vijl je weg.
Verder helpt het om je nagels te vertroetelen, dus koop een nagelriemcreme en nfu-oh cuticle remover om je nagelriemen te verzorgen en terug te duwen. En ga lakken zodra je kan. Ik ben in die paar maanden van een lakje of 5 voor mijn tenen naar een stuk of 30-40 gegaan.... Pas op: verslavend!
Ik beet eigenlijk alleen mijn nagels, niet de velletjes.
Na een week gestopt te zijn
bah, bah, bah
precies 2 maanden later
En nu zijn ze nog mooier en bovenal: echt een normale vorm!
Tips die ik heb: NOOIT meer bijten. Ook niet als er haakje aan zit. Dat vijl je weg.
Verder helpt het om je nagels te vertroetelen, dus koop een nagelriemcreme en nfu-oh cuticle remover om je nagelriemen te verzorgen en terug te duwen. En ga lakken zodra je kan. Ik ben in die paar maanden van een lakje of 5 voor mijn tenen naar een stuk of 30-40 gegaan.... Pas op: verslavend!
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:23
Ik bedoel met dat ze 'hoog' zitten, dat ze relatief dicht bij de top van mijn vinger zitten, waardoor je dus nog maar een vrij klein oppervlak nagel overhoudt.
Ehhm, beetje dit idee
:
Gebruik de nagelverharder nu juist om het al te versterken. Anders is het allemaal zo'n slappe hap en komen er sneller haakjes en dingetjes.
Ehhm, beetje dit idee
Gebruik de nagelverharder nu juist om het al te versterken. Anders is het allemaal zo'n slappe hap en komen er sneller haakjes en dingetjes.
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:30
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:31
Dat roze gedeelte van je nagelplaat op je vinger, groeit vanzelf weer aan. Je moet er dan niet constant onder gaan peuteren, maar je nagels met een tandenborstel of nagelborstel schoonborstelen. Of er nagellak overheen gooien, zodat je het vuil niet ziet
Dan kan die verbinding met je vinger en je nagelplaat weer normaal worden. Mijn vingernagels hebben echt geen enorm witte rand boven het roze, op de foto nog wel meer dan nu het geval is. Echt, het herstelt meestal wel.
Dan kan die verbinding met je vinger en je nagelplaat weer normaal worden. Mijn vingernagels hebben echt geen enorm witte rand boven het roze, op de foto nog wel meer dan nu het geval is. Echt, het herstelt meestal wel.
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:33
ik gebruik een lichtblauwe 'pen' (ik weet het merk even niet) van de Kruitvat. Daarmee breng je een dun laagje wax aan op je nagel, maakt de nagel mooi hard. Verder zou ik iid snel beginnen met lakken (ook als ze nu nog niet zo lang zijn); een mooi kleurtje weerhoud je ('speak for yourself'; mij iig) ervan om te gaan bijten. Ik ben ongeveer 10 jaar geleden gestopt, maar het blijft wel mijn zwakke punt. Bij stress neig ik er weer naar. Ik heb trouwens altijd een schaartje/vijl bij me, zodat ik een scheurtje direct kan weghalen. Anders is de verleiding te groot om te gaan bijten.
Succes! Het is echt leuk om mooie nagels te hebben (pfff, dat is een zin die ik nog niet eerder heb gebruikt )!
Succes! Het is echt leuk om mooie nagels te hebben (pfff, dat is een zin die ik nog niet eerder heb gebruikt )!
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:34
Manicure wordt 'm niet Runner, want die hebben we niet in het land waar ik woon. Zal het dus geheel op eigen kracht moeten doen
Ik hoop dat het hele nagelriemen-verhaal inderdaad mee zal vallen. Ik heb nagelriemverzachter gekocht, van die olie waarmee je het dan zo nu en dan insmeert. En ik zal ook af en toe de nagelriemen moeten terugduwen, heb ik geleerd.
Ik hoop dat het hele nagelriemen-verhaal inderdaad mee zal vallen. Ik heb nagelriemverzachter gekocht, van die olie waarmee je het dan zo nu en dan insmeert. En ik zal ook af en toe de nagelriemen moeten terugduwen, heb ik geleerd.
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:44
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:48
quote:Kym schreef op 07 augustus 2010 @ 18:34:
Manicure wordt 'm niet Runner, want die hebben we niet in het land waar ik woon. Zal het dus geheel op eigen kracht moeten doen
Oh, dat is jammer. Wat je dan wel kan doen is inderdaad die nagelriemverzachter gebruiken. Als dat is ingewerkt kun je met een rozenhouten stokje (o.i.d.) voorzichtig je nagelriemen terugduwen. Je ziet echt verschil als je een hele tijd hebt gebeten en dit dan voor het eerst doet. En ook dagelijks de nagelriemolie gebruiken.
Oh, dat is jammer. Wat je dan wel kan doen is inderdaad die nagelriemverzachter gebruiken. Als dat is ingewerkt kun je met een rozenhouten stokje (o.i.d.) voorzichtig je nagelriemen terugduwen. Je ziet echt verschil als je een hele tijd hebt gebeten en dit dan voor het eerst doet. En ook dagelijks de nagelriemolie gebruiken.
zaterdag 7 augustus 2010 om 19:28