Gezondheid alle pijlers

Ik ben het zat: darmprobleem

09-06-2010 09:16 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een idee.

Sinds een aantal jaren heb ik last van mijn darmen. Het ergst is het na wat vetter eten. een half uur tot 2 uur krijg ik buikpijn en moet ik echt rennen naar het tiolet. Het is dan echt vloeibaar en bijna niet op te houden. (beetje ranzig sorry)

Pas geleden heb ik van mijn huisarts (voor iets ander) een pijnstiller/ontstekingsremmer: diclofenacnatrium, voorgeschreven gekregen met een maagremmer: misoprostol.

3x daags geslikt en ineens waren waren mijn darmklachten over. Ik blij maar. hetgeen waar ik de pijnstiller voor kreeg is nu ook sterk verminderd. Ik slik ze nu al een paar weken niet meer.

Vorige week ongesteld geweest en nu zijn helaas mijn darmklachten (zij het in lichte mate) weer terug. De ongesteldheid is over en ik slik m'n pil al weer dus hormoon gerelateerd is het niet. (niet helemaal)

Komt iemand het bekend voor. Mijn huisarts doet mijn klachten n.l. af als een spastische darm. Waarom heeft die pijnstiller er dan zoveel invloed op?

komt iemand dit bekend voor? Wat was er bij jou aan de hand. enz enz

(nog een nadeeltje. Ik ben tijden mijn ongesteldheid altijd wat zwaarder, 2kg. alleen wil het er nu niet af )

Groet Maja de Bij het Ballonnetje.
Ik ben er niet mee bekend maar denk idd dat het verstandig is om nog eens te laten testen.

Volgens mij is dat ook gebruikelijk: na de kuur een onderzoek om te kijken of de parasiet echt weg is.

Sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
auw.................
Heb je vandaag nog met je huisarts gebeld? Als ik jou was zou ik bloed, poep en darmonderzoek aanvragen, en je niet laten afschepen he?
Bij darmziektes is het van belang to keep in mind dat je geest ook je darmen kan beinvloeden, met andere woorden, als je bang bent voor buikpijn kan die angst je buikpijn juist bevorderen waardoor je weer banger wordt etcetera. Bij vinger op de pols waarin Nance vertelde over haar ziekte van Crohn kreeg ze hier ook therapie voor omdat haar geest haar ziekte erger maakte.

Soms heb ik wat krampjes en dan ga ik iets doen (bv rijles) en dan heb ik de rest van de dag nergens last van... zo raar. Ik neem nu soms ook een rust pil in als ik me nogal druk maak en daardoor buikklachten krijg.

Ik kan me verder alleen maar aansluiten bij wat anderen zeiden. Heel veel sterkte!!!
quote:Achybreaky schreef op 16 juli 2010 @ 13:58:

Heb je vandaag nog met je huisarts gebeld? Als ik jou was zou ik bloed, poep en darmonderzoek aanvragen, en je niet laten afschepen he?

Afgelopen vrijdat nog een testset op gehaald. Al is het alleen maar om te kijken of de AB gewerkt heeft.

als daar niets uit komt / klachten blijven ga ik wel weer verder vragen. De vervangende huisarts zei ook nog iets over testen op galstenen oid.
En weet je al iets meer?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Gister heb ik hem weer afgegeven.

over 1,5 week heb ik vakantie. Ik hoop dat het dan wat beter gaat. Ik ga iig vragen of ik weer van die pijnstillers mee mag nemen. wnat om nou te moeten rennen op een caming vind ik niet zo'n fijn idee.

@achybreaky: Hoe ging het onderzoek?
en nog maar eens op de leverwaarden prikken........

Ik heb gelukkig wel artrotec mee gekregen voor op vakantie.
Ik heb niet alle reacties gelezen en dat spijt mij maar ik wil heel graag (liefst zo snel mogelijk) advies.

Ik heb heel mijn leven al last van mijn darmen maar dit ging altijd met periodes en vaak ging het vanzelf en soms met hulp van vezelzakjes wel over (geen hele extreem erge klachten dus). Nu ben ik echt radeloos.

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst goed naar het toilet ben geweest. Als ik nu ga komen er een aantal (2 of 3) kleine keuteltjes (sorry voor de details) en blijf ik het gevoel hebben dat er meer komt maar er komt niets meer.

Zondag avond lag ik als een hoopje mens op de bank met enorme buik krampen aan mijn linker zij en kon niet zitten en lopen deed ook enorm zeer. Ik toch met moeite naar bed en als ik op mijn rug lag viel het mee. Ik voelde het borrelen in mijn buik dus ik dacht Yes eindelijk... maar helaas was het alleen maar lucht. Volgende dag nergens meer last van. Maar nu krijg ik bijna geen eten binnen en als ik op het toilet zit en het probeer komt er dus vrij weinig en krijg ik enorme krampen. Als ik op hou met persen dan gaan de krampen even later ook gewoon weg.

Ik heb al laxeer pilletje geprobeert terwijl ik hier normaal helemaal niet van houd. De vezel zakjes helpen ook niet. Fruit, groenten, volkoren producten en vezels eet ik voldoende. Dus wat kan ik proberen om eindelijk naar het toilet te kunnen.

Sorry voor het enorm lange verhaal. Het had mischien ook wel wat korter gekunt haha maar ik ben een beetje radeloos.

Charley
Misschien ben je behoorlijk verstopt? Ook misselijk na het eten?

Ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was en niet teveel zelf dokteren met laxeermiddelen. Misschien dat je lactulose kunt krijgen om de ontlasting wat dunner te krijgen, of een klisma om het op gang te krijgen.
@Charley: Ben je al een eind wezen wandelen? Dat wil bij mijn nog weleens iets losmaken.

Als dat nou niet helpt bel dan even je HA. Het klinkt aflof je behoorlijk verstopt zit.

Vraagje aan iedereen.

IK heb weer een bloedtest gehad en weer was het geheel normaal.

Nu vraag ik me af of je ook ontstekingen in je lichaam kan hebben zonder dat je dit kan zien in het bloed? (maak er ff een apart topic van) (ik kwam een omschrijving van CU tegen vandaar)
Hoi Maja,

Heb een beetje zitten meelezen, wat verschrikkelijk vervelend dat er nog geen oplossing gevonden is.

Ben zelf drie maanden geleden 'gediagnostiseerd' met PDS na heftige krampende aanvallen vlak na het eten, ook met diarree. Verder vooral veel lucht in mijn buik, opgezet, vooral na het eten van roomijs of chocola (zou dus mogelijk een vet of lactose intolerantie kunnen zijn).

Heb morgen een echo voor galstenen, over een maand lactose-intolerantie test.

Ben je hier zelf al op getest? Heb hier niets over gelezen.

Veel sterkte, baal er zelf ook van dat de klachten niet overgaan.
quote:Antje99 schreef op 28 juli 2010 @ 20:40:

Ben je hier zelf al op getest? Heb hier niets over gelezen.

Veel sterkte, baal er zelf ook van dat de klachten niet overgaan.

Nop ik heb alleen nog maar bloedtesten en ontlastingstest gehad.

Morgen hoop ik weerVandaag wat uitslagen te krijgen: Bloed, maar da's goed weet ik al en van een TFT-test. Deze was om te kijken of die paraciet weg is.

Was er iets mis mijn jou leverwaarden dan dat je een scam op galstenen krijgt?
Leverwaarden zijn niet getest, ik heb vooral last van vetintolerantie, waardoor de huisarts het zonde zou vinden om de galblaas over het hoofd te zien.

Heb vandaag ook uitslag gehad van bloedonderzoek, het is gelukkig in ieder geval geen glutenallergie.
quote:Antje99 schreef op 29 juli 2010 @ 12:21:

Leverwaarden zijn niet getest, ik heb vooral last van vetintolerantie, waardoor de huisarts het zonde zou vinden om de galblaas over het hoofd te zien.

Heb vandaag ook uitslag gehad van bloedonderzoek, het is gelukkig in ieder geval geen glutenallergie.Ik vind het wel raar dat hij de galblaas wil onderzoeken zonder eerst de leverwaarden te testen. Dat hangt toch allemaal samen?
Ik heb iets voor je, hoe moet ik een persoonlijk bericht verzenden?
wat jij hebt had ik ook, ik moest weten als ik onderweg was waar ik naar het toilet kon gaan.

Na een darmonderzoek heb ik volcolon voorgeschreven gekregen, dat zijn gedroogde vezels die zowel voor een langdurige verstopping werken, of een zeer regelmatige stoelgang.

En het werkt prima, altijd uitproberen het kan geen kwaad, het is wel op reccept.
@ schuim: je kan me mailen op: majadebij82 at gmail punt com

De antibiotica kuur heeft niet geholpen.

ach ik heb mijn artrotec. Ik zie wel hoe het gaat op vakantie.

Na de vakantie verder.
Email is verzonden. Succes op vakantie!
Hoi!

Ik herken dit ook. Ik heb dit zelf ook gehad, doorgestuurd alles maar kwam spastische darm uit. Alles wat ik at, vooral kruiden, koolsoorten, koolzuurhoudende dranken, alles werkte verkrampend op mn darmen.

Ben uiteindelijk op aanraden van een kennis, naar een ostheopaat gegaan. Vaak staan je darmen in verband met je nek en rug en hoofd. (ik weet niet of je last van je nek, rug of hoofd hebt?) Maar hij masseert dan mn hele buik los, ook omdat ik verklevingen aan mn darmen heb door littekenweefsel na een operatie.

Ik ga er om de 2 maanden heen en werkt perfect! Geen last meer en kan alles weer eten!

Succes!
@Maja, als je CU hebt heb je juist ontstekingswaardes in je bloed. Daar kun je niet meer om heen. Bovendien heb je dan ook echt ernstige klachten, zoals veel bloed bij de ontlasting, vermoeidheid, ernstige verstopping (daar kan geen laxeermiddel tegen op) heel veel buikkramp en soms zoals in mijn geval, reumaklachten.

Nee, CU zie je niet over het hoofd.
ik had precies hetzelfde alleen heb ik de ziekte van Crohn..
En de volgende ronde.

Herhaling van een allergietest (vorige was in dec 2006)

en een term er bij:

Iemand ooit gehoord van Cholestatische diaree?
Ah ik zocht dit topic laatst maar kon het niet vinden.

Nog niet van je klachten af zie ik... vervelend Maja!

Ik heb de laatste dagen geen klachten. Was een weekend weg en kennelijk speelt humeur / emotie / ontspanning toch ook een grote rol, bij mij.

Sterkte, iig.
Ik vraag me af of de mensen die geen galblaas meer hebben of iets in die geest wel normale leverwaarden hebben.

Die zijn bij mij normaal maar kan er dan wel een storing zijn in het transport van de gal naar de darm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven