lasagna met courgette

07-08-2010 16:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Weer eens een vraagje>wil lasagne maken met aubergine en gehakt,maar nu weet ik eigenlijk niet of je die aubergine(schijfjes) eerst moet koken of bakken voor je ze in de ovenschaal legt?Gehakt moet wel gebraden van te voren toch?

Heb het nog nooit zelf gemaakt,maar had het laatst bij een vriendin gegeten,helaas is deze ver ver weg op vakantie,dus kan het haar niet vragen...

Alvast bedankt!
Ik gooi de courgette erin als de gehakt net bruin is, dan 3 minuten meebakken.
Wat wil je nou aubergine of courgette?
Wij roerbakken de aubergine altijd even, met wat olie in de hapjes pan. Daarna in de lasagne saus erbij. Wordt toch gekookt in de oven. Gehakt even rullen.
aubergine of courgette?
oooooo whaha..zie het nu, ik heb die groene,das een courgette toch...haal die 2 altijd door elkaar lol....

maar kan denk ik allebei toch door de lasagne?
aubergine en courgette zijn wel twee verschillende dingen.

Aubergine zout ik en doe ik in de grilpan voordat ik ze in de lasagna doe. Courgette snij ik in dunne plakken en leg ik gewoon op de saus.

Gehakt wel eerst aanbraden, dan saus erbij doen. Laagje saus, laagje courgette/aubergine (of beiden), bladeren, evt. bechamelsaus. Herhalen tot saus op is. Bechamelsaus bovenop, kaas er overheen en dan in de oven.

Hmm, lasagna, ik begin trek te krijgen!
Of het nou aubergine is of cougette....

Eerst gehakt rullen, als het rul is, de courgette of aubergine even meebakken, uitje erbij. hmmm lekker.

Dan de rode saus erdoor.

In de ovenschaal.

Hier en daar wat schijfjes perzik.....

Erg lekkerrrrr
Maakt toch niet zoveel uit qua bereiding, aubergine of courgette.
Yup, de groene is courgette. Kan allebei, courgette is makkelijker, en vinden veel mensen in mijn omgeving lekkerder.
quote:nike schreef op 07 augustus 2010 @ 16:22:

Maakt toch niet zoveel uit qua bereiding, aubergine of courgette.

Aubergine vind ik al snel een beetje niksig/rubberig smaken, terwijl courgette altijd lukt. Maar da's persoonlijk.

Aubergine neemt makkelijk vet op en kan daardoor soms zompig worden. Courgette heeft dat probleem niet.
Nee nike,dacht ik ook niet...

Bechamel saus? Ik heb gewoon een pak van honig,of knorr ofzo...kant en klaar lasagne pakket,en apart pak met die vellen of bladeren ...
Dan staat er toch achterop hoe je het moet maken?
Bechamelsaus is ook niet supernodig, maar wel erg lekker :-) De mix van de honig is ook heel goed te eten hoor, dat is de rode saus (zit trouwens soms ook een apart zakje bechamel bij).

Voor de extra lekker: recept bechamel saus link
Als je zo'n pakje van Knor(?) kiest, moet je de lasagnasaus traditionale nemen, die heeft er bechamelsaus bij. Véél lekkerder! (vergeet dan ook geen melk te kopen....)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:JepJep schreef op 07 augustus 2010 @ 16:22:

Hier en daar wat schijfjes perzik.....Ik zeg niks...
courgette/ aubergine/ ui/ tomaat/ knoflook en gehakt bakken, twee blikjes tomaten op sap toevoegen, laten pruttelen (basilicum erbij, snufje zout)

dan bechamel maken

25 gram boter laten smelten in pak, vier eetlepels bloem erbij roeren tot gladde massa, beetje bij beetje bouillon toevoegen (ongeveer een beker) daarna een kwart liter melk erbij in laten koken tot saus, zakje geraspte kaas erbij wat nootmuskaat en klaar
perzik kan echt niet
Ik schil de courgettes in brede slierten en die gebruik ik als lasagnebladen. Ook de pastabladen maar daar bovenop een paar brede slierten courgette. Gewoon rauw.
...
quote:queenie1 schreef op 07 augustus 2010 @ 17:46:

Ik schil de courgettes in brede slierten en die gebruik ik als lasagnebladen. Ook de pastabladen maar daar bovenop een paar brede slierten courgette. Gewoon rauw.Ja zoiets had ik zelf ook gedacht,maar dan wel mét lasagne bladeren...
Kan me niet schelen of perzik niet kan.

Ik vind t lekker
quote:JepJep schreef op 07 augustus 2010 @ 19:07:

Kan me niet schelen of perzik niet kan.

Ik vind t lekker echt heel raar. Net zo raar als stukjes ham in je appeltaart
quote:daffyduck wrote on 07 August 2010 @ 18:19:

[...]

Ja zoiets had ik zelf ook gedacht,maar dan wel mét lasagne bladeren...

Dat zegt ze toch ook?

Wel een goed idee, trouwens!...
quote:meds wrote on 07 August 2010 @ 19:33:

[...]

echt heel raar. Net zo raar als stukjes ham in je appeltaartLllekkeeeeeeeeeeeeer! Jij weet gewoon niet wat exchotisch is, Meds...
quote:daffyduck schreef op 07 augustus 2010 @ 18:19:

[...]

Ja zoiets had ik zelf ook gedacht,maar dan wel mét lasagne bladeren...Ja, dat doe ik ook. Ik doe het beide. Laag verse lasagnevellen en daarbovenop laag courgetteplakken (met kaasschaaf) en dan weer saus etc.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven