lasagna met courgette
zaterdag 7 augustus 2010 om 16:15
Hallo allemaal
Weer eens een vraagje>wil lasagne maken met aubergine en gehakt,maar nu weet ik eigenlijk niet of je die aubergine(schijfjes) eerst moet koken of bakken voor je ze in de ovenschaal legt?Gehakt moet wel gebraden van te voren toch?
Heb het nog nooit zelf gemaakt,maar had het laatst bij een vriendin gegeten,helaas is deze ver ver weg op vakantie,dus kan het haar niet vragen...
Alvast bedankt!
Weer eens een vraagje>wil lasagne maken met aubergine en gehakt,maar nu weet ik eigenlijk niet of je die aubergine(schijfjes) eerst moet koken of bakken voor je ze in de ovenschaal legt?Gehakt moet wel gebraden van te voren toch?
Heb het nog nooit zelf gemaakt,maar had het laatst bij een vriendin gegeten,helaas is deze ver ver weg op vakantie,dus kan het haar niet vragen...
Alvast bedankt!
zaterdag 7 augustus 2010 om 16:22
aubergine en courgette zijn wel twee verschillende dingen.
Aubergine zout ik en doe ik in de grilpan voordat ik ze in de lasagna doe. Courgette snij ik in dunne plakken en leg ik gewoon op de saus.
Gehakt wel eerst aanbraden, dan saus erbij doen. Laagje saus, laagje courgette/aubergine (of beiden), bladeren, evt. bechamelsaus. Herhalen tot saus op is. Bechamelsaus bovenop, kaas er overheen en dan in de oven.
Hmm, lasagna, ik begin trek te krijgen!
Aubergine zout ik en doe ik in de grilpan voordat ik ze in de lasagna doe. Courgette snij ik in dunne plakken en leg ik gewoon op de saus.
Gehakt wel eerst aanbraden, dan saus erbij doen. Laagje saus, laagje courgette/aubergine (of beiden), bladeren, evt. bechamelsaus. Herhalen tot saus op is. Bechamelsaus bovenop, kaas er overheen en dan in de oven.
Hmm, lasagna, ik begin trek te krijgen!
zaterdag 7 augustus 2010 om 16:22
zaterdag 7 augustus 2010 om 16:24
quote:nike schreef op 07 augustus 2010 @ 16:22:
Maakt toch niet zoveel uit qua bereiding, aubergine of courgette.
Aubergine vind ik al snel een beetje niksig/rubberig smaken, terwijl courgette altijd lukt. Maar da's persoonlijk.
Aubergine neemt makkelijk vet op en kan daardoor soms zompig worden. Courgette heeft dat probleem niet.
Maakt toch niet zoveel uit qua bereiding, aubergine of courgette.
Aubergine vind ik al snel een beetje niksig/rubberig smaken, terwijl courgette altijd lukt. Maar da's persoonlijk.
Aubergine neemt makkelijk vet op en kan daardoor soms zompig worden. Courgette heeft dat probleem niet.
zaterdag 7 augustus 2010 om 17:02
Als je zo'n pakje van Knor(?) kiest, moet je de lasagnasaus traditionale nemen, die heeft er bechamelsaus bij. Véél lekkerder! (vergeet dan ook geen melk te kopen....)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zaterdag 7 augustus 2010 om 17:07
courgette/ aubergine/ ui/ tomaat/ knoflook en gehakt bakken, twee blikjes tomaten op sap toevoegen, laten pruttelen (basilicum erbij, snufje zout)
dan bechamel maken
25 gram boter laten smelten in pak, vier eetlepels bloem erbij roeren tot gladde massa, beetje bij beetje bouillon toevoegen (ongeveer een beker) daarna een kwart liter melk erbij in laten koken tot saus, zakje geraspte kaas erbij wat nootmuskaat en klaar
dan bechamel maken
25 gram boter laten smelten in pak, vier eetlepels bloem erbij roeren tot gladde massa, beetje bij beetje bouillon toevoegen (ongeveer een beker) daarna een kwart liter melk erbij in laten koken tot saus, zakje geraspte kaas erbij wat nootmuskaat en klaar
zaterdag 7 augustus 2010 om 18:19
zaterdag 7 augustus 2010 om 20:10