Mode & Beauty alle pijlers

Crystal Renn Plus Size Model?

08-08-2010 00:47 151 berichten
Crystal Renn, het bekend plus size model. Maarreh... vinden jullie haar nou zo plus size??

Crystal Renn
Alle reacties Link kopieren
voor een model is ze 'plus'.

Maar als vrouw is ze normaal!!!

En zo zouden alle modellen er uit moeten zien.
Nee absoluut niet! Dit valt bij mij nog in de categorie standaard maat. Niks plus size aan
Wel een mooie vrouw trouwens!
Wat een dikzak!!
Ja, dat vind ik echt.
Ja, dat vind ik echt.
Ze heeft dezelfde maten als ik, en in lengte schelen we 2 cm. Daaruit maak ik op dat ze net als ik een bmi van meer dan 25 heeft, en dat betekent overgewicht.
Ze heeft een taille van 76 centimeter. Dat is duidelijk onder de "te zwaar" grens....

Plus size is in mijn ogen ergens rond maat 48. Waarom zou je in hemelsnaam op net maat 42 gaan zitten als je doelgroep vrouwen met een aanzienlijk grotere maat is.
Haar maten zijn 99-81-109 volgens deze website. Dat is volgens de Wehkamp omrekentabel een maat 44. Die omrekentabel klopt niet helemaal want ik heb diezelfde maten en ik heb maat 40/42.

Maar je begrijpt toch wel dat als "normale" modellen maat 34/36 hebben, dat maat 40/42 dan onder plus-size valt?
Volgens wiki is het 96,5 - 76 - 106,5

Persoonlijk vind ik dat plus-size ook echt plus-size moet weergeven, net zoals dat normale modellen normale maten moeten hebben. Voor beide is dat helaas niet het geval.
Nou ja, die maten varieren blijkbaar nogal. Zie hier.

Kennelijk kunnen we deze discussie ook wel opheffen, want blijkbaar heeft ze alle maten van 34-44 wel een keer gehad. Het hangt dus nogal van de datum van de foto af of ze een gewoon model of een plus-size model is.
Ja, ze heeft in het verleden zware anorexia gehad helaas.

Maar ja, zolang de mode industrie graag in een droomwereld wil leven waarin "normale" modellen graatmager zijn en plus-size modellen een normaal gewicht hebben, zal er aan de publieke opninie ook weinig veranderen.
Ik denk dat de publieke opinie minstens zo veel invloed heeft op de modewereld als andersom.

Hier zie je het wel beter vind ik...
Bijzondere foto, mooie vrouw en duidelijk overgewicht.
Zeker een plus size. Maar die eerste foto uit je openingspost, is flink aan gesjopt, dus dan ziet plus-size er gewoon ook heel mooi en putloos uit.
Tja, in modellenland is ze zwaar, maar als ik haar op straat zou zien zou ik dat waarschijnlijk niet vinden.

Ze is inmiddels wel wat afgevallen, en ze hebben haar ook nog eens behoorlijk gephotoshopt.

Las net trouwens een artikeltje waar bij een foto van Doutzen Kroes stond: Bij de najaarsshow van Prada werden ‘normale’ modellen afgewisseld met ‘plus-size’ modellen als Doutzen Kroes. Nou ja zeg!
Ik vind haar fors en wel duidelijk plus size. Vind haar overigens wel mooi geproportioneerd en ze heeft een prachtige kop.

De meeste mensen nemen voor hun oordeel zichzelf als referentiekader; ben je slank dan vind je haar stevig en vice versa dus dit blijft een eeuwige discussie!
Ja plus size.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind haar wel plus size, ze is niet gigantisch ofzo.

Ik denk dat ze maat 40 heeft ofzo.

Maar het hoeft niet altijd negatief te zijn, zo wordt het wel vaak opgevat.
Zekers plus size. Mooie vrouw!
quote:Sem292 schreef op 08 augustus 2010 @ 08:26:

Ik vind haar wel plus size, ze is niet gigantisch ofzo.

Ik denk dat ze maat 40 heeft ofzo.

Maar het hoeft niet altijd negatief te zijn, zo wordt het wel vaak opgevat.

Dus een maat 40 vind jij een plus size?

Maat 40 hangt bij hennes toch niet bij de BB afdeling?
Geen oordeel idd, meer een constatering.

Vind het wel een aantrekkelijke vrouw maar wil zelf niet zo fors zijn.
Maat 40 zal ze niet hebben; eerder 44 denk ik.
Ik vind Crystal vrij fors idd. Duidelijk plus size. Maar ik vind haar wel degelijk mooi. Heel klassiek. Het komt niet veel voor dat ik vollere vrouwen echt fotomodellen mooi vind maar Mevrouw Renn is daar wel één van.

Haar boek wil ik nog graag lezen. Honger heet het toch?

Het zou gaan over haar gevecht met anorexia in de modewereld. Ze zou er een boekje open doen over drugs gebruik onder jonge meiden, en leven op een blaadje sla per dag. Ik ben benieuwd.

Overigens vind ik die laatste foto, waarop je duidelijk putjes ziet, weer minder. Een model blijft een model, toch?

En ik hoef me niet zo nodig te spiegelen aan zo'n vrouw, juist niet, want wáárom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven