kinderboeken over school
donderdag 5 augustus 2010 om 19:30
Prentenboek: Wielewoelewool, ik ga naar school
Uk & Puk maakt de overgang naar groep 1 gemakkelijk. Met een speciaal thema en activiteiten voor bijna 4-jarigen bijvoorbeeld. In dit thema staat het Zwijsen-prentenboek Wielewoelewool, ik ga naar school! centraal. Met daarin een verhaal over Aap en Konijn en hun eerste dag op school.
Eerste schooldag
De juf
We gaan naar school om van alles te leren.
De juf knutselt met ons of leest een boek voor,
en grotere kinderen leert ze lezen en schrijven.
Maar er is nog zoveel meer dat een juf doet ?
Een knus informatief boek op kleutermaat over de juf.
Liesbet Slegers
Uitgeverij Clavis
ISBN 9789044808773, prijs ¤ 13,95.
Direct bestellen bij Bol.com (inkijk-exemplaar!)
Recensie
Een gezellig en informatief voorleesboek dat op een geschikte manier aan kleuters uitlegt wat een juf allemaal doet. Tevens een leuk boek ter voorbereiding op de eerste schooldag. (groep 1/2) Een royaal formaat boek (ca. 26x26 cm) met paginagrote prenten in vrolijke tinten zoals we gewend zijn van Liesbet Slegers. Een prentenboek dat tot de verbeelding spreekt van kleuters vanaf vier jaar.
Conny Bais
De eerste schooldag van Milan
Milan gaat vandaag voor het eerst naar school.
Hij zit bij juf Nele in de klas.
De juf leest een mooi verhaal voor.
Milan maakt algauw vriendjes.
Ze eten samen iets lekkers, spelen samen met de blokken en maken een mooie tekening.
De eerste schooldag is snel om …
Een vrolijk verhaal over de eerste dag op school.
Kathleen Amant
Uitgeverij Clavis
ISBN 9789044811452, prijs ¤ 10,95.
Direct bestellen bij Bol.com
Google is je grootste vriend
Ik heb gezocht op prentenboek eerste schooldag
Succes!
Uk & Puk maakt de overgang naar groep 1 gemakkelijk. Met een speciaal thema en activiteiten voor bijna 4-jarigen bijvoorbeeld. In dit thema staat het Zwijsen-prentenboek Wielewoelewool, ik ga naar school! centraal. Met daarin een verhaal over Aap en Konijn en hun eerste dag op school.
Eerste schooldag
De juf
We gaan naar school om van alles te leren.
De juf knutselt met ons of leest een boek voor,
en grotere kinderen leert ze lezen en schrijven.
Maar er is nog zoveel meer dat een juf doet ?
Een knus informatief boek op kleutermaat over de juf.
Liesbet Slegers
Uitgeverij Clavis
ISBN 9789044808773, prijs ¤ 13,95.
Direct bestellen bij Bol.com (inkijk-exemplaar!)
Recensie
Een gezellig en informatief voorleesboek dat op een geschikte manier aan kleuters uitlegt wat een juf allemaal doet. Tevens een leuk boek ter voorbereiding op de eerste schooldag. (groep 1/2) Een royaal formaat boek (ca. 26x26 cm) met paginagrote prenten in vrolijke tinten zoals we gewend zijn van Liesbet Slegers. Een prentenboek dat tot de verbeelding spreekt van kleuters vanaf vier jaar.
Conny Bais
De eerste schooldag van Milan
Milan gaat vandaag voor het eerst naar school.
Hij zit bij juf Nele in de klas.
De juf leest een mooi verhaal voor.
Milan maakt algauw vriendjes.
Ze eten samen iets lekkers, spelen samen met de blokken en maken een mooie tekening.
De eerste schooldag is snel om …
Een vrolijk verhaal over de eerste dag op school.
Kathleen Amant
Uitgeverij Clavis
ISBN 9789044811452, prijs ¤ 10,95.
Direct bestellen bij Bol.com
Google is je grootste vriend
Ik heb gezocht op prentenboek eerste schooldag
Succes!
donderdag 5 augustus 2010 om 20:02
De kinderen van de grote beer.
Voor elk jaar van de basisschool een nieuw boek, misschien nog een beetje moeilijk voor een kleuter-to-be.
De meeste boeken van Jacques Vriens zijn trouwens prachtig, maar niet echt kleuterboeken idd. Kijk anders eens in het thema-hoekje in de bieb, of misschien hebben ze wel wat op de peuterspeelzaal in de kast staan?
Voor elk jaar van de basisschool een nieuw boek, misschien nog een beetje moeilijk voor een kleuter-to-be.
De meeste boeken van Jacques Vriens zijn trouwens prachtig, maar niet echt kleuterboeken idd. Kijk anders eens in het thema-hoekje in de bieb, of misschien hebben ze wel wat op de peuterspeelzaal in de kast staan?
zaterdag 7 augustus 2010 om 22:22
quote:Rian_83 schreef op 05 augustus 2010 @ 19:32:
Hoi, naar school, Vivan den Hollander illustraties van Dagmar Stam.
Krijgen de kids uit m'n klas bij hun eerste wenmiddag.
Ha 12/9,
dit boek moet ik Vik zo'n beetje iedere avond voorlezen! Het is voor hem heel herkenbaar, bij Lisa op school gaat het er net zo aan toe als bij Vik en Maik op school. Erg leuk!
Groetjes,
Caro
Hoi, naar school, Vivan den Hollander illustraties van Dagmar Stam.
Krijgen de kids uit m'n klas bij hun eerste wenmiddag.
Ha 12/9,
dit boek moet ik Vik zo'n beetje iedere avond voorlezen! Het is voor hem heel herkenbaar, bij Lisa op school gaat het er net zo aan toe als bij Vik en Maik op school. Erg leuk!
Groetjes,
Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤