Kenia?!?!
donderdag 5 augustus 2010 om 17:31
Ik heb het even helemaal gehad, en wil graag in december (nog voro de kerstvakantie) twee weken naar Kenia. Helaas nog vier maanden wachten dus. En ik ben nu al moe.
Wat ik zoek: een relaxed, enigszins betaalbaar resort, liefst all inclusive zodat ik me nergens druk over hoef te maken, waar ik lekker kan duiken (dag of 3-4, denk ik zo) en een dag of 3-4 op safari kan. Dat laatste wil ik dan graag met een lokale operator zelf regelen, hoef niet aan het handje meegenomen te worden.
Voor de rest wil ik onderuit onder de parasol, dus een spa erbij is ook wel lekker. Heb gehoord dat sommige hotels nogal druk worden bezocht door 'beach boys'. Op zich geen moeite mee, maar het moet niet te gek worden.
Wat is de beste uitvalsbasis? Diani of Malindi? Of andere plaats? Goede lokale operators? Resorts?
Wat ik zoek: een relaxed, enigszins betaalbaar resort, liefst all inclusive zodat ik me nergens druk over hoef te maken, waar ik lekker kan duiken (dag of 3-4, denk ik zo) en een dag of 3-4 op safari kan. Dat laatste wil ik dan graag met een lokale operator zelf regelen, hoef niet aan het handje meegenomen te worden.
Voor de rest wil ik onderuit onder de parasol, dus een spa erbij is ook wel lekker. Heb gehoord dat sommige hotels nogal druk worden bezocht door 'beach boys'. Op zich geen moeite mee, maar het moet niet te gek worden.
Wat is de beste uitvalsbasis? Diani of Malindi? Of andere plaats? Goede lokale operators? Resorts?
zondag 8 augustus 2010 om 13:03
quote:saartje1980 schreef op 07 augustus 2010 @ 22:51:
Oh ja, sorry, daar kan ik je ook wel antwoord op geven.
Er zit een park op ongeveer een uurtje rijden vanaf Diani, Simba Hills. Hier kan je prima voor een dagje naartoe.
Als je nog nooit op safari bent geweest is dit prima om mee te beginnen. Je kan daar ook een (korte, maar best pittige) wandeling naar een waterval maken, onder begeleiding van een bewapende ranger. Leuk om te doen!
Een safari naar Tsavo is prima te doen voor 2 dagen, 1 dag is echt te kort.
Best pittig?
Je kan wel leuke foto's maken onder de waterval
Oh ja, sorry, daar kan ik je ook wel antwoord op geven.
Er zit een park op ongeveer een uurtje rijden vanaf Diani, Simba Hills. Hier kan je prima voor een dagje naartoe.
Als je nog nooit op safari bent geweest is dit prima om mee te beginnen. Je kan daar ook een (korte, maar best pittige) wandeling naar een waterval maken, onder begeleiding van een bewapende ranger. Leuk om te doen!
Een safari naar Tsavo is prima te doen voor 2 dagen, 1 dag is echt te kort.
Best pittig?
Je kan wel leuke foto's maken onder de waterval
zondag 8 augustus 2010 om 14:01
zondag 8 augustus 2010 om 14:29
quote:Melpomene schreef op 08 augustus 2010 @ 14:01:
En bedankt, Germanwings! Het zit weer in mijn hoofd!
http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc
Graag gedaan hoor
En bedankt, Germanwings! Het zit weer in mijn hoofd!
http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc
Graag gedaan hoor
zondag 8 augustus 2010 om 14:34
zondag 8 augustus 2010 om 14:38
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2010 @ 14:34:
Vanuit Nairobi kun je naar de Masai Mara, of zelfs Samburu. Gewoon ter plekke regelen.
Kaskazi zit vol met Duitsers
Het ligt ongeveer naast de compound waar ik altijd verblijf, Wayside. Naast Kazkazi het weggetje in en dan rechts.
Leuke cottages met zwembad en barretje.
Dan voelen we ons tenminste thuis
(Dacht het al want is van LTI, maar ik zag hem op een site van een nederlandse reisorganisatie, ga nog wel even kijken of het niet goedkoper is of we vanaf Düsseldrof vliegen).
Vanuit Nairobi kun je naar de Masai Mara, of zelfs Samburu. Gewoon ter plekke regelen.
Kaskazi zit vol met Duitsers
Het ligt ongeveer naast de compound waar ik altijd verblijf, Wayside. Naast Kazkazi het weggetje in en dan rechts.
Leuke cottages met zwembad en barretje.
Dan voelen we ons tenminste thuis
(Dacht het al want is van LTI, maar ik zag hem op een site van een nederlandse reisorganisatie, ga nog wel even kijken of het niet goedkoper is of we vanaf Düsseldrof vliegen).
maandag 9 augustus 2010 om 09:56
Oi, dat is wel erg kort.
Het kan allemaal ter plekke, maar dan kun je maar een dagje en je moet ook nog werken dan?
En je moet dan heel vroeg op pad.
Ik denk niet dat het handig is als je maar 22 uur in het land verblijft.
Ik vloog altijd met LTU. En dat was niet duur. Ik heb nooit meer dan EUR 500 betaald.
Nu is LTU Air Berlin geworden en de prijzen zijn gigantisch gestegen.
Toen ik met kerst onverwachts heel snel wegmoest, betaalden we EUR 1100 per ticket.
Was niet grappig, en de omstandigheden waren helemaal verschrikkelijk.
Het kan allemaal ter plekke, maar dan kun je maar een dagje en je moet ook nog werken dan?
En je moet dan heel vroeg op pad.
Ik denk niet dat het handig is als je maar 22 uur in het land verblijft.
Ik vloog altijd met LTU. En dat was niet duur. Ik heb nooit meer dan EUR 500 betaald.
Nu is LTU Air Berlin geworden en de prijzen zijn gigantisch gestegen.
Toen ik met kerst onverwachts heel snel wegmoest, betaalden we EUR 1100 per ticket.
Was niet grappig, en de omstandigheden waren helemaal verschrikkelijk.
maandag 9 augustus 2010 om 10:29
Ik ben er in november 2007 geweest. Noord Mombasa, hotel Le soleil beach club. Was een prima hotel en vooral een mooi prijsje (aanbieding ¤550 all in 10 dg).
Ik heb toendertijd via Yasmijn een safari & boottocht geboekt bij Antony. Is ook prima bevallen!
Veel plezier in Kenia!
En over malaria tabletten: ik heb altijd malerone of paludrine, krijg er geen bijverschijnselen van.
Ik heb toendertijd via Yasmijn een safari & boottocht geboekt bij Antony. Is ook prima bevallen!
Veel plezier in Kenia!
En over malaria tabletten: ik heb altijd malerone of paludrine, krijg er geen bijverschijnselen van.
maandag 9 augustus 2010 om 10:52