Madagascar

09-08-2010 11:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er geweest? Ik wil er graag as november naar toe. Het regenseizoen begint dan. Iemand met dit land ervaringen? Alle tips zijn welkom. Ben van plan om rond te reizen aangezien ik het zonde vind om op 1 plek te blijven.
Geen ervaringen maar bekijk het filmpje op rtl travel eens..

Daar loopt Chris door veel water, als je daar geen problemen mee hebt, gewoon gaan!

rtl travel

ik zou ook wel een keer willen..
O, bestaat dat eiland echt? Ken het alleen van de film!

Ha ha ha, ja dat eiland bestaat echt. Thanks Nijntje, ik ga het filmpje bekijken.
De dochter van een vriendin is er 1998 met haar huwelijksreis naartoe geweest. Een paar dagen nadat ze terug naar Europa was gekomen is ze overleden aan een hersenvliesontsteking die ze op Madagascar heeft opgelopen (geen idee hoe ze eraan kwam trouwens). Even goed informeren over infectierisico enz. voordat je beslist lijkt me.
surfs up hebben we al gehad..

madagascar staat op het lijstje! maar kan eigenlijk alleen in de zomer weg, dan is het daar winter geloof ik.. dus eerst maar andere dingen van het lijstje!
ooow en hersenvliesontsteking kan je in veel meer landen oplopen..

wij waren deze zomer in mexico, toen we de inentingen gingen halen zijn we flink bang gemaakt..

volgens het bureau kon je niets eten en aanraken..

we hebben gewoon gedaan zoals thuis, laatste dag een beetje naar op de maag maar dat kon ook van de cocktails komen...

dit doet natuurlijk niet af aan het feit dat het vreselijk is dat die vrouw is overleden.

het zal mij niet tegenhouden om te gaan reizen..
http://www.belg-in-madagascar.tk/

Voor wat info. Lijkt me waanzinnig mooi. Wel heel erg arm.
Ben eerder bang voor het regenseizoen dan voor een of andere ontsteking. Ben in andere verre oorden geweest en op een diaree avontuur na, eigenlijk nergens last van gehad. Het lijkt me zo'n mooi land! Nijn, ivm kinderen dat je gebonden bent aan de zomer? En Hans, het kan mij niet warm genoeg zijn. Ben wel een tropen mens.
Oh, zie net dat je arm bedoelt.
ik heb nog geen kinderen maar werk wel met kinderen..

dus in de winter kan ook wel maar 2 weken is zo kort!

bijvoorbeeld new york ofzo is prima maar dit zou ik toch wat meer tijd voor nemen, ook een weekje relaxen aan het strand..
Ik ga ook maar 2 weken. Zou wel langer willen maar mijn werk laat het niet toe. Misschien dat ik 2,5 week uit kan persen maar niet langer. Ach ja, wat mij betreft prima. Als ik maar wat kan zien van het land en de zon kan voelen. Daarna duiken we weer die lange winter in Nederland in en daar moet ik echt even de energie ergens voor uit halen :-)
Ik ben er vorig jaar geweest en heb een geweldige vakantie gehad. Ik denk dat het met de regen in november nog wel mee kan vallen, maar het hangt er ook van af waar je precies heen gaat. In het oosten van het eiland is bijvoorbeeld veel meer regen dan in het westen en zuiden. Hou er wel rekening mee dat, als je 2 weken gaat, je beter met privé-auto met chauffeur kunt reizen omdat je met het openbaar vervoer erg lang onderweg bent.
Hi,

Ben een aantal jaar geleden naar Madagaskar geweest en heb daar ongeveer 5 rondgereisd. Een fantastisch mooi land!

De hoofdstad Tana was steeds vertrek/aankomstbasis. Met een kano een paar dagen over de rivier naar Morondava, vervolgens vliegen naar Toliara. Daar met OV richting Antsirabe. Daar heb je een heel mooi National Park bij Fianarantsoa.

Ben ook vanuit Tana richting Tamatave (oosten) gaan reizen, de Indri Indri gezien in het regenwoud. Walvissen gespot op Ile-Sainte-Marie.

De laatste anderhalve week naar het noorden gevlogen, naar Antisiranana en wezen duiken op Nosy Be...

Een echte aanrader! (maar voor 2 weken..???)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven