Vliegen!
maandag 9 augustus 2010 om 12:27
Vorige week zijn er bij mij in het studentenhuis maden gevonden op de gang 1 verdieping beneden mij, vanwege twee huisgenootjes die daar - verkapt opgesteld - vuilniszakken hadden staan. Die hebben ze natuurlijk meteen opgeruimd en de beestjes om het leven gebracht met chloor en kokend water. Nu ben ik nogal snel te traumatiseren en check ik sindsdien 3 x per dag elke prullenbak die ik tegenkom. En het valt me op dat er op de studeerkamer waar ik nooit kom echt best veel grote vliegen zitten die heel hard zoemen. Verder zie ik niets verdachts, maar ik vind het sowieso vies en ben doodsbang dat er nog ergens babyvliegen geboren liggen te worden. Op de desbetreffende kamer ligt overigens geen eten, alleen kleren en boeken. Maak ik me druk om niks? Wat kan ik doen?
maandag 9 augustus 2010 om 12:52
maandag 9 augustus 2010 om 14:24
quote:PattiPage schreef op 09 augustus 2010 @ 13:57:
Toen in heel veel last had van vliegen bleek de buurman dood in huis te liggen. Ik rook hem wel maar wist niet dat dit een lijkenlucht was. Nu wel. Goor!
Ruik je ook een vieze lucht?
What!?
Wat een verschrikkelijke situatie.
Hoe dan ook. Ik zou wat vliegenvallen kopen. Of hoe noem je die dingen. Plakstrips, elektrische vliegenklapper (leuk!), zo'n blauwe lamp, katten in huis nemen, dat soort dingen.
Toen in heel veel last had van vliegen bleek de buurman dood in huis te liggen. Ik rook hem wel maar wist niet dat dit een lijkenlucht was. Nu wel. Goor!
Ruik je ook een vieze lucht?
What!?
Wat een verschrikkelijke situatie.
Hoe dan ook. Ik zou wat vliegenvallen kopen. Of hoe noem je die dingen. Plakstrips, elektrische vliegenklapper (leuk!), zo'n blauwe lamp, katten in huis nemen, dat soort dingen.
Poelepoelepoelepoes!
maandag 9 augustus 2010 om 14:27
vrijdag 24 juni 2011 om 14:03
Vliegen zijn zo goor! Heb het ook een keer gehad inclusief eitjes die ze hadden gelegd in huis. Gewoon het hele huis ontsmet met insectenspray vooral in alle kieren. Vliegen gingen al snel op hun rug liggen. Met 3 dagen geen vlieg meer te bekennen. Wel goed zoeken naar eventuele larven. Ik heb zelfs zeil langs de zijkant stukje opengehaald en daar zaten die vieze beesten. Hele klus, maar als je er snel vanaf wilt zijn moet je er wat voor over hebben.
Ook een keer een buurman gehad die was overleden, gelukkig geenlast van gehad. Zijn onderbuurvrouw had wel vliegen in huis.
Ook een keer een buurman gehad die was overleden, gelukkig geenlast van gehad. Zijn onderbuurvrouw had wel vliegen in huis.