Geld & Recht alle pijlers

kan ik nog wat verhalen?

06-08-2010 19:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
230 euro is echt enorm duur voor een shimano achterderailleur! De duurste shimano die ik vind (dura-ace) kost 134,95.

Klopt de prijs wel? Is het niet incl montage?
quote:moloko142 schreef op 06 augustus 2010 @ 20:52:

[...]

Klopt, ik wacht dan ook eerst zijn antwoord af. Heeft hij morgenochtend nog niet gereageerd, dan bel ik hem. Ik wil eerst zijn reactie horen alvorens ik aangifte doe.

Hoop dat hij meewerkt. En zo niet kun je inderdaad aangifte doen.

Je bent niet machteloos als koper, ook al koop je via marktplaats.
Is het zoiets?

Nee, ik heb geen shimano. Begrijp de verwarring, ik was gewoon gauw even een plaatje aan het zoeken van een "gesloten" derailleur en kwam toen op de site van shimano terecht. De fiets waar het om gaat is van het merk Pinarello.
Onze posts hebben elkaar gekruisd Merelin. Het is inderdaad zoiets. De derailleur moet besteld worden via de importeur van Pinarello onderdelen. Het is een vrij uniek merk, de fiets zelf is bijv. ook superlicht, mede daardoor ook behoorlijk duur. Nieuw kosten deze racefietsen rond de 3000 euro.
Is die derailleur wel echt kapot?

Wil de fietsenmaker gewoon je niet wat aansmeren?
Nee, je hebt geen garantie bij aankopen via marktplaats. Je bent 'm ook nog zelf gaan ophalen, als je geen verstand van het product hebt, neem dan iemand mee die de deugdelijkheid kan beoordelen. Dan kom je niet voor zulke onaangename verrassingen te staan.
Geen garantie, als je geen proefrit kon maken doordat de ketting kapot was had je hem beter kunnen laten staan.

Je koopt een 2e(?) hands product. Als er nog garantie op had gezeten had je de bon van de eerste eigenaar moeten krijgen.

En misschien was het inderdaad wel oplichting, maar ik denk dat je niet ver komt met aanklagen.
Garantie tot aan de deur. Misschien is deze verkoper coulant maar volgens mij is hij niets verplicht. Mijn ex handelt ook en die neemt wel alles terug als iemand niet tevreden is maar volgens hem is hij dat niet verplicht.

Als koper ben je zelf verantwoordelijk, als je zelf niet kan beoordelen of iets wel of niet goed is moet je iemand meenemen die het wel kan.

De verkoper heeft vermeld dat de ketting niet deugde, en wie zegt dat hij wel wist dat het ding stuk was?

En hoe was de prijs t.o.v. de nieuwwaarde? Als iets voor een fractie van de nieuwwaarde te koop aangeboden wordt, kan je ook bedenken dat iets niet in orde is of dat het heling is. En dan hoef je echt niet bij de politie aan te komen hoor, dan heb jij straks ook nog een probleem. Want die zeggen, kom op mevrouw, u snapt ook wel dat je voor ... prijs niet zo'n fiets kan kopen.

Hoe oud was de fiets? Had de verkoper een aankoopbon? Als het een dure fiets was heeft iedereen de bon nog wel liggen. Lijkt mij tenminste.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gisterenavond nog contact gehad met marktplaats hierover. Zij gaven mij ook het advies eerst de reactie van de verkoper af te wachten, reageerde deze niet, of negatief, dan kon ik bij de politie aangifte doen van oplichting en zou Marktplaats hier zijn volledige medewerking aan geven. Ik heb dit ook nog even doorgemaild naar de verkoper.

En guess what... de verkoper meldde zich vanochtend vroeg bij mij, en vroeg me wat ik wilde. Ik zei dat ik het liefst wilde dat hij de fiets terugnam. En dit is gebeurd, ik kom net bij hem vandaan, hij heeft de fiets terug en ik mijn geld. Joepie!!!

Ps. Merelin en Bergje, ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken. Dankzij jullie adviezen wist ik dat ik hier wel degelijk iets tegen kon ondernemen. En met succes dus!!! Ik hoop dat jullie dit nog lezen..
Dan heb je echt veel geluk, de politie had met dit soort dingetjes echt niks gedaan hoor.
quote:moloko142 schreef op 07 augustus 2010 @ 09:11:

Gisterenavond nog contact gehad met marktplaats hierover. Zij gaven mij ook het advies eerst de reactie van de verkoper af te wachten, reageerde deze niet, of negatief, dan kon ik bij de politie aangifte doen van oplichting en zou Marktplaats hier zijn volledige medewerking aan geven. Ik heb dit ook nog even doorgemaild naar de verkoper.

En guess what... de verkoper meldde zich vanochtend vroeg bij mij, en vroeg me wat ik wilde. Ik zei dat ik het liefst wilde dat hij de fiets terugnam. En dit is gebeurd, ik kom net bij hem vandaan, hij heeft de fiets terug en ik mijn geld. Joepie!!!

Ps. Merelin en Bergje, ik wil jullie nogmaals heel erg bedanken. Dankzij jullie adviezen wist ik dat ik hier wel degelijk iets tegen kon ondernemen. En met succes dus!!! Ik hoop dat jullie dit nog lezen..

Geen dank Ben blij voor je. Goed gedaan!

Zo zie je maar weer dat je niet machteloos staat, ook niet als je koopt op marktplaats.
Heel veel mazzel gehad, mooi dat je je geld terug hebt.
Mooi zo. Denk wel dat je mazzel gehad hebt maar het is je gelukt. Soms helpt wat dreigen echt.

Nu weer op zoek naar een andere fiets. Succes ermee
Misschien wist de verkoper het niet eens. Is hij nu ook weer wat wijzer
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar moloko, wat zei de verkoper, dat hij het niet wist of iets anders?
Lees nu pas je vraag Merelin, ik was het weekend weg. Maar daar hebben we het (gek genoeg eigenlijk) helemaal niet over gehad, hij zei er niets over, en ik heb er niet naar gevraagd. Hij nam n.a.v. mijn mail contact met me op en vroeg direct wat ik wou. Toen zei ik dus dat ik het liefst zag dat hij de fiets terugnam. Toen zei hij: kom nu maar meteen langs. En zo geschiedde..
Doet er verder ook niet meer toe of hij het wel of niet wist. Jij hebt je geld terug en daar gaat het om.
En een Mona toetje?
Viva naar de knoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven