Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je bent niet alleen, IBI. Ste_ is er ook al

Hopelijk staat je bed niet al te ver bij de wc vandaan. Heb je al een teiltje naast je bed voor noodgevallen?
Heb niks vreemd gegeten. Ik zag wel mijn complete magnetronmaaltijd liggen. Bizar ik kots nooit moet ervan huilen
IBI

Iets anders
Wc is 1 deur verder. Emmers staan beneden dat durf ik nu niet aan zit al te kijken wat ik nog meer ervoor kan gebruiken
Ik bem nog wel even wakker, dus als je wat dingen van je af wil schrijven, doe gerust.
Heb je geen prullebakje in de buurt?
Iets anders
Voetenbadje, wasmand, schoenendoos?

Ik ga zo de mand in daar zal ik langzamer typen, want op de foon.
Hè babsjuh er ook! Waarom slapen jullie eigenlijk niet? Ik bedoel ik ben blij met jullie berichten
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 10 augustus 2010 @ 01:44:

Heb niks vreemd gegeten. Ik zag wel mijn complete magnetronmaaltijd liggen. Bizar ik kots nooit moet ervan huilenKotsen kan wel heerlijk opluchten, en huilen ook, dus doe maar lekker!
Prullenbak alleen met gaten o jee ik voel dat ik ff niet gaan ben zo terug
Ik had om 12 uur in bed zullen liggen... *kijkt op klok* Nope, ga ik niet meer redden

Zoon werd net nog wakker want er zat 'n vliegje op z'n kamer dat rond z'n hoofd zoemde. Zal wel een mug zijn geweest maar dat heb ik 'm link niet verteld
Iets anders
Ik ben altijd nog zo laat wakker, heb een volkomen vern**kt ritme!

En haha, ik had hetzelfde als jij een keer, alleen een prullenbak met gaten!

Maar goed, op een gegeven moment heb je alles wel eruit gegooid he
Auw zeg HIH zou zeggen dat ik naar bad moet gaan maar ben bang niet snel genoeg in en uit te klimmen.

Goh nu komt het goed uit dat jullie niet goed slapen anders had ik toch echt gebruik gemaakt van mijn nachtbel mensen (die zelf ook liggen te slapen als het goed is)
IBI, ik hoop dat alles goed is met je! Ik moet echt gaan slapen nu, kan het niet langer uitstellen.

Wat we morgen zouden doen kan ook een andere keer wat mij betreft! Geen enkel probleem, eerst maar goed opknappen jij!

Iets anders
Wel fijn dat je nachtbel mensen hebt!

Hoe gaat het nu? Nog misselijk/buikpijn?
Crosspost, ben iig blij dat je er weer bent! Hopelijk kun je nog wat slapen en voel je je morgen wat beter!
Iets anders
Truste Babs in princiepen wil ik het door laten gaan. Lukt het niet dan bel ik je!

Niet meer misselijk wel buikpijn nog. Ga zo toch weer proberen te slapen drukke dag morgen.

Bedankt meiden/vrouwen
niet aarzelen om toch de nachtbellui in te zetten als je dat wilt, hè? Lig je nu in de badkamer dan? Nog niet alles eruit?
oh, crosspost. Slaap lekker hopelijk, ibi.
Trusten!
IBI, van hier ook nog even een grote

Hoop dat je buikpijn ook snel wegtrekt en je wat kunt slapen en morgen 'gewoon' de fietsenafspraak met babsjuh door kunt laten gaan.

Hou je haaks. (ik ga ook slapen, sorry...)
Bleh nog een aanval zojuist. Minder heftig dat wel maar net zo goor. Wat kan dit nou zijn ineens? Hoop wel dat ik gewoon naar hih mag/kan vandaag. Moet in de ochtend ook nog echt naar mijn werk. Kan ik echt niet uitstellen heb de pinpas nog van een cliënt vanwege plotselinge vakantie. Ow shit zeg
anoniem_94998 wijzigde dit bericht op 10-08-2010 05:48
Reden: tikfouten verbeterd
% gewijzigd
Het lijkt weer rustig te zijn. Ga weer een poging wagen
Nope te vroeg gejuigd.
Het klinkt toch alsof je iets verkeerd gegeten hebt, misschien iets wat niet meer goed was? Ik hoop dat je je vandaag snel wat beter voelt.

Sterkte met alles...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven