Hoe kwaadheid kwijtraken?

11-08-2010 10:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt ongelofelijk kwaad om iets.

Meestal ben ik heel ff boos en dan is het weer over.

Maar dit is een uur geleden gebeurd en ik ben nog steeds kwaad. Nou vraag ik me af: Hoe kan ik dat kwijtraken??

Het is niet bepaald fijn...

Elke keer als ik eraan denk, dan laait het vuur weer op.

Degene die dit gedaan heeft, mag blij wezen dat ik niet weet wie het was, want ik had haar het liefst de hersens ingeslagen. Hem trouwens ook, want er was ook een jongen bij hoorde ik.
Wat is er gebeurt dan?

Wandelen (hoog-tempo) helpt meestal wel!
Jezelf lichamelijk even afmatten?! Daar hoef je niet bij na te denken en daarna heb je de energie niet meer om je druk te maken.

Ik ben fan van bodycombat, lekker los.
Geen idee hoe je de boosheid kwijtraakt. Ik ben al sinds maandagavond boos, en het gaat maar niet over

Misschien helpt het om iets te doen? Aangifte? Een klacht indienen? Een boze brief schrijven?
Ja, woede kan je nuanceren, alleen weet we niet wat de aanleiding van je woede niet en is het ook heel erg moeilijk in te schatten of het wel te nuanceren valt. Je verhaal is zo vrijblijvend , wat dat betreft.
Helaas geen boksbal of iets dergelijks op het werk hier.

Wandelen kan straks wel ff.
Op het forum in geuren en kleuren vertellen waarom je zo kwaad bent
Vervelend dat je je zo voelt. Ik sluit me bij de rest aan: je lichaam zit nu vol adrenaline en die raak je het beste kwijt door flink in beweging te komen. Ga een stuk rennen, boks je hoofdkussen helemaal in elkaar, ga 50 keer de trap op en afrennen of zoiets.
quote:Minismama schreef op 11 augustus 2010 @ 10:58:

Op het forum in geuren en kleuren vertellen waarom je zo kwaad bent Helpt ook niet.
Wat je moet doen met die kwaadheid? Bekijk het 's zo: het is energie. Misschien geen positieve maar wel energie. Die energie komt uit jezelf en je kunt er zelf voor kiezen hoe je het gebruikt. Mijn idee: ga poetsen! Ik heb weleens in een boze bui pannen zitten schrobben met een brillo sponsje, ze waren blinkend schoon en ik was mijn -negatieve- energie kwijt.
Ik raak alleen van mijn boosheid af door er veel over te praten. Het liefste gewoon even een paar uur mijn gal spuwen (kan Naomi over meepraten ). En als de ergste boosheid weg is dan kan je weer redelijk nadenken en openstaan voor het verhaal van de andere kant.

Nou ja, bij mij werkt het wel zo, even heul kwaad en dan weer alles in perspectief zien.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Volgens mij zit ze op haar werk, gooi je energie in je werk!

(Goed gesproken trouwens over dat energie!)
quote:Brummetje schreef op 11 augustus 2010 @ 10:50:

I

Maar dit is al een uur geleden gebeurd en ik ben nog steeds kwaad.AL EEN UUR geleden?? Wauw.... Misschien mag ik bij jou in therapie, ik kan rustig een paar dagen (of weken) kwaad zijn. Om van alles...!
quote:supersas09 schreef op 11 augustus 2010 @ 11:02:

Volgens mij zit ze op haar werk, gooi je energie in je werk!

(Goed gesproken trouwens over dat energie!)

Lijkt me geen goed idee, dan zou ik bij de minste of geringste moeilijkheden op klanten gaan mopperen, omdat ik kwaad ben.

Dus tot nu toe hou ik me in.

Toen het net gebeurd was hier wel even flink gescholden in het algemeen, vroeg vanzelf een collega: "Wat is er?"

Dus ik het verhaal vertelt, maar ook het zo uiten tegen iemand heeft niet geholpen.

Ik weet wel iets wat zou kunnen helpen, staat ook in de OP, maar damagnie.
quote:Fietje95 schreef op 11 augustus 2010 @ 11:05:

[...]

AL EEN UUR geleden?? Wauw.... Misschien mag ik bij jou in therapie, ik kan rustig een paar dagen (of weken) kwaad zijn. Om van alles...!

Goed geLE-ZEN?

Ik ken dit niet van mezelf. Meestal ben ik paar minuutjes boos.
Je wilt je kwaadheid kwijtraken.

Mag die kwaadheid er dus niet zijn?

Als dat zo is, stop dan met je tegen de kwaadheid te verzetten.

Zolang je daar energie in steekt, blijft je kwaadheid in stand.
Squashen! The hard style

Of gewoon een klein balletje ergens heel hard tegen een muur kijlen, keertje of 100.

Helaas kan ik het niet meer, met dank aan een blijvende enkel-blessure, maar dat hielp altijd zó enorm.
Door het te vergeven.

Mensen maken eenmaal fouten.

Probeer je in te denken waarom iemand zoiets doet, en elk mens is anders.

Dat betekend niet dat je alles door de vingers moet gaan zien, maar dat je alleen je kwaadheid van je afgooit.
Okee, je werkt dus in een winkel en er is iets onder je ogen gejat? Je hebt een collega. Ga naar buiten, heel hard gillen en stampvoeten en dan weer naar binnen!? Is dat wat? En anders rest alleen maar tijd uitzitten, jezelf vermannen, schouders ophalen en doorgaan.

(Hmmm, toch geen winkel want anders zou je niet zo makkelijk komen forummen
Heb je iets van hem of haar wat je kapot kan gooien?

Toen een ex mij een keer iets flikte (had met mobiel en andere vrouwen te maken) luchtte het ook op toen ik zijn mobiel tegen de muur kapot gooide.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Brum, ik vind een uur ook kort hoor.... ik ben serieus wel eens jaren boos geweest. Niet elke minuut van de dag, maar het gevoel kwam wel dagelijks terug. Ik heb uiteindelijk therapie gehad om het los te kunnen laten. Uiteindelijk had dat met vergeving te maken.
Nah ik denk gewoon boos zijn en er niet over nadenken dat je boos bent. Tuurlijk wel over wat je doet en zegt in de boosheid echter niet nadenken over de tijd dat je al boos bent, en dat je wilt dat dit stopt en hoe je kan stoppen met boos zijn etc. Wellicht versterkt het tegenhouden je boos zijn? Het is klaarblijkelijk dit keer geen kwestie van 5 minuten. Nah en?

En ow..... heel hard in een hoek van mijn kantoor een brul geven en een schop tegen de muur helpt mij wel. Er zitten pas drie vegen hoor in die hoek (werk en nu 10 jaar) ben niet echt een heul erg lang boos mens. Echter de keren dat ik het wel was weet ik ook nog

Sterkte en "knallen"maar
quote:Brummetje schreef op 11 augustus 2010 @ 11:08:

[...]

Goed geLE-ZEN?

Ik ken dit niet van mezelf. Meestal ben ik paar minuutjes boos.Misschien kun je hier lekker bashen? Spreken we gewoon voor nu even af dat elk advies dat je hier gegeven word genadeloos mag afkraken en dat je ook nog mag gaan beweren dat we je niet begrijpen etc
Ik kan me dat niet voorstellen Bergje.

Ik ben nooit kwaad. Weleens boos, maar dat duurt dus niet langer dan 5 a 10 minuten. Maar zo kwaad als ik nu ben, ken ik echt niet van mezelf.

Misschien ben ik wel tot iets verschrikkelijks in staat, als ik had geweten wie het waren. Ik had iig aardig wat gedachten in die richting...
Wat had je dan gedaan? (misschien als je al je wraak gedachten hier knalt?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven