Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.

Loise spreek je uit als Loo-ie-se, vind ik mooier dan Louise.

Uit jullie rijtjes vind ik Mila en Sophie heel leuk, helaas is Sophie al in gebruik voor een nichtje. En je hoort het ook wel erg veel.

Vriend vindt Femke en Pien leuk, maar dat vind ik minder (ken een hele suffe Pien en het paard van m'n schoonzusje heet Femke, te veel associaties dus)

Lauren vind ik ook wel leuk.

Vriend vindt Loise ook mooi, dus voorlopig blijft die op 1 staan.
Mooie naam hoor Loise, maar hou er rekening mee dat mensen het uitspreken als Lojze ipv Loo-ie-se.
ja, dat denk ik ook Merit...
nog meer suggesties:

Eloise

Else

Elva

Malou

Marise

Suus

Ninthe

Jenthe

Myrthe
quote:ebeltje schreef op 11 augustus 2010 @ 11:55:

Vriend vindt Loise ook mooi, dus voorlopig blijft die op 1 staan.Dat vind ik een hele leuke, originele naam. Nog niet eerder gehoord en dat maakt het ook leuk.
Eens met Sam32!
Ik zou loise dus wel als Lojze uit spreken eerlijk gezegd.

En ik vind het een heel klein beetje alsof de papa bij de aangifte niet meer wist hoe hij de naam moest spellen

(Ik geef toe, dat wij mijn grote angst hier aangezien man in duits aangifte mocht gaan doen van onze nederlandse namen... hij kreeg een briefje mee met de namen, was achteraf gezien maar goed, aangezien mijn naam gewoon verkeerd op haar geboorteakte kwam te staan.... kenden ze ook niet in de nederlandse variant)
Ik vind persoonlijk dat als je je kind Loo-ie-se wilt noemen (wat ik overigens een prachtige naam vind) je het als Louise moet spellen. Loise ziet er wat mij betreft uit als fout gespeld.

Wat vind je anders van Loïs (lo-is)?
The time is now
@ ebeltje

Bij Eloise spreek je het laatste deel ook als Loo-ie-se uit, dus dan kan dat bij Loise ook prima hoor! Erg leuke naam!
O ik dacht dat je dat op zn frans uitsprak.. Elowase zeg maar. Heb ik ook weer iets geleerd ;)

Als je Eloise uitspreekt als Louise zeg maar, dan zou ik denken waarom kies je niet Louise of Elise.. beetje alsof je niet kunt kiezen

Wat vinden jullie van de volgende meisjesnamen:

Elif

Juni

Hiba

Lowa

Ik kwam ze op een site tegen en vind ze allemaal erg apart, maar misschien na een tijdje wel leuk
Lowa moet ik denken aan bergschoenen...

Elif gaat nog, Elin vind ik leuker, rest vind ik ook niks, sorry
Elif vind ik mooi, Lowa zijn inderdaad bergschoenen, juni is een maand... en Hiba vind ik gewoon niet mooi. Ik zou zelf Eliv schrijven denk ik. Wat vind je van Nola?

En ik spreek Louise wel uit als LOE-wie-ze en niet als LO-wie-ze, dus wat dat betreft is Loïse wel weer logischer... maar ik denk inderdaad dat mensen Lojze gaan zeggen (wat ik eigenlijk ook nog best mooi vind ik). Maar ik vind Louise ook erg mooi.
Wat leuk dat er zo verschillend over de naam Loise gedacht wordt!

@Catoo, de nemen die je noemt zijn grappig, apart, maar niet mijn smaak.

Eloise vind ik ook erg mooi.
ja, en volgens mij kan dat minder gauw verkeerd gaan met de uitspraak
Ik vind Noa en Amber heel erg mooi
is ook Bounty, vind Noa wat stoerder en Amber wat liever
Ben even overgestapt naar het meisjesnamentopic, aangezien ik bij het jongensnamentopic over meisjesnamen ging "praten'"

Ik vind Lois mooi, ik hou van namen met een l en een s erin. Maar ben zelf meer van de Nederlandse namen. Ik zou het wel als Lo-is uitspreken. Als je het als lowieze bedoelt, dan moet je Louise doen vind ik.

Catoo: de namen die jij voorstelde vind ik persoonlijk raar. Behalve Juni, nog nooit van gehoord.

Mooie namen, maar die ik niet allemaal kan gebruiken om 1 of andere reden vind ik:

Linet

Mileen

Elise

Lize

Lieke

Liene

Loes

Fenne

Femke

Felien/Feline

Misschien heeft iemand hier wat aan of nog meer ideeen?

Ik vond deze site ook handig, die kreeg ik weer van iemand anders in een ander forum.

kindernamen2009
http://www.svb.nl/int/nl/ ... namen_alle_namen_2009.jsp
Yenthe

Imke ;)

Myrthe

Arinde

Merle

Imme

Isa(bel)

Noor

Eline

Bente

laat even weten of ik op de goede golflengte zit, en wat je hiervan leuk vind, weet ik waar ik op door moet gaan ongeveer
Liene kan ik trouwens nog wel gebruiken, nog bedankt raspberry. Moet er nog even aan wennen.

En Lizet natuurlijk, helemaal vergeten. Vinden jullie dit oudbollig?
Yenthe, maar dan Jente, vind ik mooi, maar is ook een jongensnaam.

Imke vind ik ook mooi.

Eline die ken ik.

Merle vind ik niet fijn uitspreken

Myrthe is de vriendin van het broertje van mijn vriend

Imme en arinde niet mooi

Noor te hard, niet vrouwlijk genoeg

Isa te populair

Bente niet mooi en te populair
Mila

Milou

Malou

Dieke

Sterre

Celine

Silke (s en een L)

Laure(n)

Laureen

Laurine

Laurinde

Lenne
Jente ken ik vooral als meisjesnaam, net als Fenne

nou, schiet maar weer op de nieuwe van mij!
Dus liene, Imke (zeg je iemke of imke?), jente, Fenne en Lizet blijven over. Veel met een e op het eind, dat vind ik wel mooi.
Ik zeg Imke, irriteer me ook als mensen het verkeerd zeggen, dus goed dat je het vraagt!), dan moet je Iemke of Ymke schrijven, is ook geen lelijke naam hoor

nog wat

Lonne

Mare

Elke

Linde

Lotte (komt alleen heel veel voor)

Lyet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven