Meisjesnamentopic!
zondag 8 augustus 2010 om 10:31
quote:raspberry71 schreef op 07 augustus 2010 @ 18:56:
ach ja, smaken verschillen ...
wat vind jij mooi dan german wings...
De naam van mijn dochter!
Maar die ga ik hier niet neerzetten ivm herkenning (want hij komt ook niet zo vaak voor).
Maar ik ben denk ik iets meer van de iets langere namen.
Als dochter een zoon was geweest had ze Henning geheten, ook niet iedereen zijn smaak, maar wij vonden hem heel mooi.
ach ja, smaken verschillen ...
wat vind jij mooi dan german wings...
De naam van mijn dochter!
Maar die ga ik hier niet neerzetten ivm herkenning (want hij komt ook niet zo vaak voor).
Maar ik ben denk ik iets meer van de iets langere namen.
Als dochter een zoon was geweest had ze Henning geheten, ook niet iedereen zijn smaak, maar wij vonden hem heel mooi.
zondag 8 augustus 2010 om 12:43
quote:raspberry71 schreef op 08 augustus 2010 @ 10:13:
ja, maar hij is ook weer niet TE bijzonder, in de zin van : moeilijk uit te spreken/spellen, apart of raar.
Gewoon mooi, ik stel een lief blond meisje met krullen voor, weet niet of dat genetisch klopt?
Haha, raspberry, je komt aardig in de buurt. Blond zal hij/zij wel zijn, de krullen betwijfel ik. Nog 5 weekjes wachten, dan weten we het.
Germanwings: ik zou zelf niet voor Henning kiezen, maar ik vind het wel leuk dat je voor een afwijkende naam hebt gekozen (en blijkbaar voor een meisje dus ook). Als ons kindje een jongetje is, geven wij de naam Faber. Nog nooit gehoord en mijn man heef't 'm eigenlijk zelf bedacht. Je hoort de naam wel eens als achternaam. Toch vinden wij 'm als voornaam gewoon heel mooi. Het past goed bij ons. Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die Faber niet mooi vinden, maar voor ons staat ie vast.
ja, maar hij is ook weer niet TE bijzonder, in de zin van : moeilijk uit te spreken/spellen, apart of raar.
Gewoon mooi, ik stel een lief blond meisje met krullen voor, weet niet of dat genetisch klopt?
Haha, raspberry, je komt aardig in de buurt. Blond zal hij/zij wel zijn, de krullen betwijfel ik. Nog 5 weekjes wachten, dan weten we het.
Germanwings: ik zou zelf niet voor Henning kiezen, maar ik vind het wel leuk dat je voor een afwijkende naam hebt gekozen (en blijkbaar voor een meisje dus ook). Als ons kindje een jongetje is, geven wij de naam Faber. Nog nooit gehoord en mijn man heef't 'm eigenlijk zelf bedacht. Je hoort de naam wel eens als achternaam. Toch vinden wij 'm als voornaam gewoon heel mooi. Het past goed bij ons. Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die Faber niet mooi vinden, maar voor ons staat ie vast.
zondag 8 augustus 2010 om 12:49
quote:raspberry71 schreef op 08 augustus 2010 @ 12:45:
running girl: gedurfd Faber. Maar wel goed uit te spreken en bijzonder. Vind persoonlijk Nore mooier, maar goed..kwestie van smaak, en als jullie er allebei blij mee zijn. Is mss ook ff wennen, omdat ik hem nog nooit heb gehoordMoest er in het begin ook een beetje aan wennen, maar hoe vaker ik de naam uitsprak, hoe leuker ik 'm vond. En op een gegeven moment was ik om. Faber past ook goed bij onze achternaam.
running girl: gedurfd Faber. Maar wel goed uit te spreken en bijzonder. Vind persoonlijk Nore mooier, maar goed..kwestie van smaak, en als jullie er allebei blij mee zijn. Is mss ook ff wennen, omdat ik hem nog nooit heb gehoordMoest er in het begin ook een beetje aan wennen, maar hoe vaker ik de naam uitsprak, hoe leuker ik 'm vond. En op een gegeven moment was ik om. Faber past ook goed bij onze achternaam.
maandag 9 augustus 2010 om 00:01
Helleuw dames,
Kwam vandaag op deze site terecht en daardoor in dit topic. Een hele boel pagina's met een boel leuke namen. Nu is het zo dat ik 32 weken zwanger ben en dus nog 8 weken te gaan heb (mits beeb op de uitgerekende datum komt ) maar nog geen naam heb voor de kleine meid.
Nou ja geen naam heb een hele waslijst maar nog steeds niet het WOW dat is dé naam voor onze kleine meid. Zou graag van jullie als inmiddels namen experts zijnde horen wat jullie er van vinden. Vind ze overigens niet allemaal even leuk maar vind deze allemaal wel wat hebben. Het zijn wat apartere namen. We willen graag een lieve meisjes naam eentje waar niet half NL mee loopt maar ook niet 1 waarvan je denkt dat kind was zeker ongewenst
.
Graag jullie ongezouten mening.. Ook graag variaties of iets in die richting zijn welkom! Thanks...
Avelynn
Jaslynn
Joselynn
Josceline
Faye Lynn - Op dit moment op nummer 1
Faye Linde
FayeLinn
Olivia - Vonden we in eerste instantie ook erg leuk
Livia
Isabel
Nina-Lynn
Sara- Lynn
Sophia-Lynn
Sara- Sophia
Marie-Lynn
Isabelle – Noa
Eloïse – Sophia
Sophia – Eloise
Aurelie
Anorah-Lee
Anorah-lynn
Anorah Sophia
Alexis Melina
Lauryn-Lisa
Lauren-Loïs
Isaura
Floreline
Anna-Joelle
Aimée
Loïs
Lauren - Van Lauren verslaat
Fenna
Fabiënne - Was de eerste naam die ik had!
Aylinn
Eliv - Hier van de site gepikt
Sibelle (Sibél) - Hier van de site gepikt
Veel namen vond ik in eerste instantie helemaal geweldig maar hoe langer ik over een naam nadenk hoe minder ik die ga vinden :S. HELP!
Kwam vandaag op deze site terecht en daardoor in dit topic. Een hele boel pagina's met een boel leuke namen. Nu is het zo dat ik 32 weken zwanger ben en dus nog 8 weken te gaan heb (mits beeb op de uitgerekende datum komt ) maar nog geen naam heb voor de kleine meid.
Nou ja geen naam heb een hele waslijst maar nog steeds niet het WOW dat is dé naam voor onze kleine meid. Zou graag van jullie als inmiddels namen experts zijnde horen wat jullie er van vinden. Vind ze overigens niet allemaal even leuk maar vind deze allemaal wel wat hebben. Het zijn wat apartere namen. We willen graag een lieve meisjes naam eentje waar niet half NL mee loopt maar ook niet 1 waarvan je denkt dat kind was zeker ongewenst
Graag jullie ongezouten mening.. Ook graag variaties of iets in die richting zijn welkom! Thanks...
Avelynn
Jaslynn
Joselynn
Josceline
Faye Lynn - Op dit moment op nummer 1
Faye Linde
FayeLinn
Olivia - Vonden we in eerste instantie ook erg leuk
Livia
Isabel
Nina-Lynn
Sara- Lynn
Sophia-Lynn
Sara- Sophia
Marie-Lynn
Isabelle – Noa
Eloïse – Sophia
Sophia – Eloise
Aurelie
Anorah-Lee
Anorah-lynn
Anorah Sophia
Alexis Melina
Lauryn-Lisa
Lauren-Loïs
Isaura
Floreline
Anna-Joelle
Aimée
Loïs
Fenna
Fabiënne - Was de eerste naam die ik had!
Aylinn
Eliv - Hier van de site gepikt
Sibelle (Sibél) - Hier van de site gepikt
Veel namen vond ik in eerste instantie helemaal geweldig maar hoe langer ik over een naam nadenk hoe minder ik die ga vinden :S. HELP!
maandag 9 augustus 2010 om 08:19
Avelynn Mwoh
Jaslyn iets beter, wat dacht je van Jaylynn
Joselynn Mwoh
Josceline lastig spellen
Faye Lynn - Op dit moment op nummer 1 zou het aan elkaar doen, anders wordt het altijd Fay
Faye Linde not
FayeLinn ja, en dan dus Faylynn
Olivia - Vonden we in eerste instantie ook erg leuk vind ik leuker als Faylynn
Livia , nee
Isabel leuk!
Nina-Lynn geen combi
Sara- Lynn idem
Sophia-Lynn idem
Sara- Sophia wordt allemaal afgekort
Marie-Lynn nee
Isabelle – Noa wordt ook afgekort
Eloïse – Sophia waarom steeds twee namen, is zo ingewikkeld met roepen
Sophia – Eloise idem
Aurelie mwoh
Anorah-Lee nee
Anorah-lynn helemaal niet
Anorah Sophia ook niet
Alexis Melina het ergst
Lauryn-Lisa ook niet
Lauren-Loïs not
Isaura erg ouderwets
Floreline doe dan Florien, net wat vlotter
Anna-Joelle die gaat nog
Aimée leuk!!!!
Loïs ook leuk!
ook leuk!
Fenna vindt Fenne leuker
Fabiënne - Was de eerste naam die ik had! ook goed
Aylinn mwoh
Eliv - Hier van de site gepikt leuk of Elin???
Sibelle (Sibél) - Hier van de site gepikt not
Sorry, heb een boel afgekraakt, maar ik houd niet van dubbele namen, is gewoon niet praktisch. Weet ook niet je doel ervan? Als je ze idd beide als roepnaam wil gaan gebruiken.
Leukste vind ik de korte als Aimee, Lois en Eliv
maar dat is persoonlijk. Als toevoeging op de Lynn namen nog Jaylinn of Caithlyn, hoe je het ook wil spellen, succes!
Jaslyn iets beter, wat dacht je van Jaylynn
Joselynn Mwoh
Josceline lastig spellen
Faye Lynn - Op dit moment op nummer 1 zou het aan elkaar doen, anders wordt het altijd Fay
Faye Linde not
FayeLinn ja, en dan dus Faylynn
Olivia - Vonden we in eerste instantie ook erg leuk vind ik leuker als Faylynn
Livia , nee
Isabel leuk!
Nina-Lynn geen combi
Sara- Lynn idem
Sophia-Lynn idem
Sara- Sophia wordt allemaal afgekort
Marie-Lynn nee
Isabelle – Noa wordt ook afgekort
Eloïse – Sophia waarom steeds twee namen, is zo ingewikkeld met roepen
Sophia – Eloise idem
Aurelie mwoh
Anorah-Lee nee
Anorah-lynn helemaal niet
Anorah Sophia ook niet
Alexis Melina het ergst
Lauryn-Lisa ook niet
Lauren-Loïs not
Isaura erg ouderwets
Floreline doe dan Florien, net wat vlotter
Anna-Joelle die gaat nog
Aimée leuk!!!!
Loïs ook leuk!
Fenna vindt Fenne leuker
Fabiënne - Was de eerste naam die ik had! ook goed
Aylinn mwoh
Eliv - Hier van de site gepikt leuk of Elin???
Sibelle (Sibél) - Hier van de site gepikt not
Sorry, heb een boel afgekraakt, maar ik houd niet van dubbele namen, is gewoon niet praktisch. Weet ook niet je doel ervan? Als je ze idd beide als roepnaam wil gaan gebruiken.
Leukste vind ik de korte als Aimee, Lois en Eliv
maar dat is persoonlijk. Als toevoeging op de Lynn namen nog Jaylinn of Caithlyn, hoe je het ook wil spellen, succes!
maandag 9 augustus 2010 om 10:18
oh wat een aparte namen komen hier allemaal voorbij zeg. Denk dat wij het maar gewoon houden bij: noortje, lotte, lieke of iets in die richting. Jongensnamen weten we nog niet.
Misschien standaard, maar van die namen die je amper kan schrijven en waarbij mensen 10x moeten vragen: wat zeg je..?, nee dat vind ik niks.
Als het echt een heel moeilijke naam is, of namen die je op 5 manieren kan schrijven, dan vind ik dat je daar ook rekening mee moet houden. Weet je hoe vaak je gevraagd wordt naar je naam. Lijkt mij erg vervelend om het dan steeds te moeten spellen of herhalen.
Misschien standaard, maar van die namen die je amper kan schrijven en waarbij mensen 10x moeten vragen: wat zeg je..?, nee dat vind ik niks.
Als het echt een heel moeilijke naam is, of namen die je op 5 manieren kan schrijven, dan vind ik dat je daar ook rekening mee moet houden. Weet je hoe vaak je gevraagd wordt naar je naam. Lijkt mij erg vervelend om het dan steeds te moeten spellen of herhalen.
maandag 9 augustus 2010 om 10:23
quote:Cro1985 schreef op 09 augustus 2010 @ 00:01:
!Ok hier dan mijn ongezouten mening
Ik vind het erg verwarrend en onpraktisch om een dubbele naam als roepnaam te hebben. Ik vind het om heel eerlijk te zijn ook niet mooi en het staat zo goedkoop op de een of andere manier. Is gewoon zonde van die prachtige namen die je bedacht hebt. In het dagelijks leven zal ze hoogst waarschijnlijk toch maar met 1 naam worden aangesproken, dus kun je de tweede naam ook beter gewoon als tweede naam geven en niet zo´n lastige dubbele naam als eerste naam.
Uit jouw rijtje vind ik het leukst:
Faye
Olivia
Livia
Isabel
Fabiënne
Lynn of Elin vind ik trouwens het mooiste voor als tweede naam.
Wat vind je eventueel nog van:
Lucienne
Emilie
Josefien(e)
Norah
Milla
Liva
Flora
!Ok hier dan mijn ongezouten mening
Ik vind het erg verwarrend en onpraktisch om een dubbele naam als roepnaam te hebben. Ik vind het om heel eerlijk te zijn ook niet mooi en het staat zo goedkoop op de een of andere manier. Is gewoon zonde van die prachtige namen die je bedacht hebt. In het dagelijks leven zal ze hoogst waarschijnlijk toch maar met 1 naam worden aangesproken, dus kun je de tweede naam ook beter gewoon als tweede naam geven en niet zo´n lastige dubbele naam als eerste naam.
Uit jouw rijtje vind ik het leukst:
Faye
Olivia
Livia
Isabel
Fabiënne
Lynn of Elin vind ik trouwens het mooiste voor als tweede naam.
Wat vind je eventueel nog van:
Lucienne
Emilie
Josefien(e)
Norah
Milla
Liva
Flora
maandag 9 augustus 2010 om 10:55
Voor Cro1985,
De mooiste namen van jouw rijtje vind ik:
Faye Lynn (maar ik zou dan gewoon voor de roepnaam Faye gaan en Lynn is dan een tweede naam, die je dus nauwelijks gebruikt)
Isabel
Aimée (mooie betekenis ook!)
Loïs
Lauren
Fenna
Fabiënne - Als dit de eerste naam was die je had... de 1e ingeving is vaak de beste!
De volgende namen vind ik allemaal wel mooi. Maar ik zou het streepje ertussen weglaten. Zodat je dus echt een roepnaam krijgt en een tweede naam. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je echt Sara-Sophia zegt. Waarschijnlijk wordt het dan dus gewoon Sara.
Nina -Lynn
Sara - Lynn
Sophia-Lynn
Sara - Sophia
Marie - Lynn
Isabelle – Noa
Eloïse – Sophia
Sophia – Eloise
Lauryn - Lisa
Lauren - Loïs
Ben het eens met MissShopping. Ik heb ook niet veel met dubbele namen. Ik vind het een beetje afbreuk doen en de 1e naam die je met zorg hebt uitgezocht. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk. Als jij het wel erg gaaf vindt, moet je het gewoon doen natuurlijk!
De mooiste namen van jouw rijtje vind ik:
Faye Lynn (maar ik zou dan gewoon voor de roepnaam Faye gaan en Lynn is dan een tweede naam, die je dus nauwelijks gebruikt)
Isabel
Aimée (mooie betekenis ook!)
Loïs
Lauren
Fenna
Fabiënne - Als dit de eerste naam was die je had... de 1e ingeving is vaak de beste!
De volgende namen vind ik allemaal wel mooi. Maar ik zou het streepje ertussen weglaten. Zodat je dus echt een roepnaam krijgt en een tweede naam. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je echt Sara-Sophia zegt. Waarschijnlijk wordt het dan dus gewoon Sara.
Nina -Lynn
Sara - Lynn
Sophia-Lynn
Sara - Sophia
Marie - Lynn
Isabelle – Noa
Eloïse – Sophia
Sophia – Eloise
Lauryn - Lisa
Lauren - Loïs
Ben het eens met MissShopping. Ik heb ook niet veel met dubbele namen. Ik vind het een beetje afbreuk doen en de 1e naam die je met zorg hebt uitgezocht. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk. Als jij het wel erg gaaf vindt, moet je het gewoon doen natuurlijk!
maandag 9 augustus 2010 om 11:33
Wow bedankt allemaal voor de reacties
. Als 2e naam is misschien ook een idee inderdaad. Faye-Lynn waarom die bij ons op nummer 1 staat is omdat we in eerste instantie Faye wilde maar dat vind ik persoonlijk te kort. Dus dat dat Faye zou worden is helemaal niet erg
.
Aimée is ook een leuke naam inderdaad. Ga weer is met vriendlief overleggen. Bedankt voor de reacties!!
Aimée is ook een leuke naam inderdaad. Ga weer is met vriendlief overleggen. Bedankt voor de reacties!!