Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibine schreef op 09 augustus 2010 @ 19:32:

Maar Hiltje, zou je dan helemaal niks meer laten horen aan degene met wie je een leuke dat had en hebt gezoend, omdat hij zich niet binnen 72 per mail of sms meldt? Zonde toch! Waarom stuur jij niet een mailtje Ises? Of zie ik hier belangrijk date-regels over het hoofd :-)

Voordat ik de reactie van Hiltje gelezen had, heb ik een sms gestuurd omdat hij hier iets vergeten was.

Was een neutrale sms, qua inhoud niets over de date, ik kreeg een neutrale sms terug.

Hier ga ik het wel bij laten, ik heb het idee dat als hij het ook leuk vond, hij wel een vervolgdate zal voorstellen.

De genoemde termijn van Hiltje snap ik wel. Als je iemand leuk vindt, zal je doorgaans wel je best doen wat van je te laten horen, binnen een redelijke termijn.

Ik heb getwijfeld om helemaal niets te sms'en, maar ik verwacht dan wel van een ander dat hij dit zou doen. Dit vond ik een beetje krom, vandaar uiteindelijk wel iets van contact van mijn kant.

Nu heb ik in ieder geval een soort opening geboden, wat hij daar verder mee doet, laat ik aan hem.

Ksenjia, wat jij zegt klopt op zich ook wel. Hij is mij ook niets verschuldigd.

Dat afwachten, vind ik alleen zo vervelend. Ik date in principe niet om maar 1 leuke date te hebben met iemand. Daarbij hou ik gewoon van duidelijkheid, zal er ook wel iets mee te maken hebben
Mmmmmmm, even denken.........

Als ik een hele leuke date zou hebben en er zelfs gezoend zou zijn, dan zou ik ervan uitgaan dat het wederzijds is dat men elkaar nog een keer wil zien.

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar bij is het niet vanzelfsprekend of normaal om een hele leuke date te hebben en te zoenen. Bovendien ben je via een datingsite toch op zoek naar iets van een relatie (in wat voor vorm dan ook) en ik neem aan dat dat voor de man in kwestie ook telt.

De termijn om te reageren binnen 48 uur als men elkaar wederzijds leuk vindt, vind ik dan vrij normaal. Direct of de volgende dag is prima, maar een dag later kan ook nog. Langer dan 48 uur vind ik toch een beetje duiden op desinteresse of 'playing hard to get'. Niet dat ik iemand definitief afschrijf als ik na 3 of 4 dagen een leuke mail krijg, maar mijn voelsprieten gaan wel uit.

Tuurlijk kun je ook zelf wat van je laten horen. Niets mis mee en ik heb het ook gedaan en doe het misschien wel weer eens. Maar ik probeer altijd eerst even af te wachten wat de man doet. Hangt ook van het type man af. Is het naar mijn gevoel een door de wol geverfde player (die ik niettemin toch best interessant kan vinden) dan ben ik veel afwachtender dan bij een wat rustiger man.

Ises, in jouw geval is het lastig. Jij begon natuurlijk zelf met een neutrale sms. Je zou het er toch op kunnen wagen om hem nog een keer mee te vragen op date. Maar dan wel even kritisch zijn op zijn reacties en hoe de volgende date verloopt. Blijft het lauw, dan zou ik het laten schieten.
Hallo allemaal!

Ik heb vanavond mijn eerste internetdate ever. Ik kwam hier even kijken voor goede tips of 'g eruststelling' want ik vind het doodeng.

Heb net zelfs al een valeriaan tabletje genomen. Dit moet toch leuk zijn, haha! Ik zie het meest op tegen de eerste paar minuutjes, dat je naar elkaar toeloopt enzo. Hoe doen jullie dat?

Fijn om jullie ervaringen te lezen iig!
Zooo, teennagels in de lak. Nu eens gaan bedenken wat ik aantrek.

Mijn hart klopt in mijn keel en tegelijkertijd vind ik dat ik me niet zo aan moet stellen..

Tips appreciated, in ruil beloof ik een uitgebreide update na de date ;)
Hoi Taksi, welkom hier! Ik ben niet meer zo actief hier, zoals je misschien gelezen hebt, omdat ik via het daten echt een wereldgozer ben tegengekomen, maar lees nog graag mee!

Ik herinner me mijn eerste date nog goed, en vooral hoe VRE-SE-LIJK zenuwachtig ik was! Bleek achteraf helemaal nergens voor nodig trouwens.

Tja, tips.. wees jezelf en heb niet te hoge verwachtingen. Ga voor een leuke avond en niet meteen om te kijken hoe jullie kinderen eruit zullen gaan zien ;) Ik heb geleerd dat dat enorm helpt.

Je gaat hoe dan ook met een vreemde op stap, ookal zul je wel met hem gemaild en of gechat hebben, irl is iedereen toch weer anders. Hij kan een rare tic hebben, stinken, of het op foto's veel beter 'doen' dan in het echt, het kan simpelweg 'niet kloppen' als ideale man (of van dat alles het tegenovergestelde). Maar dat neemt niet weg dat het een leuke kerel kan zijn waar je een leuke avond mee kunt hebben!

En pas na veel van die leuke avonden zul je kunnen weten of deze man een man is waar je een toekomst mee kunt hebben. Maar het begint met 1 avond! En die is vanavond Veel plezier!

En voor de rest van de dames: leuk om te lezen hoe het jullie vergaat! Vooral de leuke verhalen dan. Hoewel de minder leuke en het afwachten me allemaal erg bekend zijn.. Succes allemaal, de aanhouder wint!
Spannend Taksi! Inderdaad, verwacht er niet teveel van en zie wat de avond brengt :-)

Ik heb advies nodig:

Zo'n drie weken geleden stelde favo mailman voor om iets te drinken samen. Omdat er vakanties van ons beide tussenzaten hadden we voor vanavond afgesproken. Nu mailde ik hem gisteren met de vraag of vanavond door zou gaan. Zo ja, met voorstel van tijd en plaats, zo nee: jammer Nu kreeg ik net een reactie terug dat hij het helemaal was vergeten en dat vanavond eigenlijk niet goed uitkomt. Hij voegt eraan toe dat het hem nog wel steeds leuk lijkt om wat af te spreken en doet een nieuw voorstel wat datum betreft. Hij voegt er ook aan toe dat hij het zou begrijpen als het voor mij niet meer hoeft, want 'wat moet je met een vent die nu al de eerste date vergeet '

Wat zouden jullie doen? Alsnog afspreken, of zoiets hebben van 'als het zo moet, dan laat maar.' Hij komt erg leuk over op foto en via de mail, maar dit vind ik wel echt een vette domper.
Bibine, ik snap dat het een domper is. Een afspraak vergeten is niet een goed begin.

Ik vind zijn reactie op jouw mail dan wel weer oke. Hij erkent (indirect) zijn fout en komt met een nieuw voorstel.

En jij noemt hem je favo mailman, dus ik zou hem nog willen zien en met hem afspreken.

Wat heb je te verliezen?
@Bibine, kan me voorstellen dat je baalt! Ik zou hem echter niet zomaar laten lopen. Je hebt hem nog niet ontmoet, toch? Wie weet is het echt een suffe fout van hem en is hij verder hartstikke leuk. Ik zou hem de kans geven om het goed te maken.

Zo lui, Rasa is back in town. Voor een weekje ofzo dan. Geen nieuws van het front. Nadat R heeft laten weten zoenen een mooi vooruitzicht te vinden, heb ik niet meer gereageerd. Denk dat ik hem vanavond of morgen maar eens een antwoord terug ga sturen. Al weet ik nog niet zo goed wat.

@taksi, veel plezier vanavond! En ja, die zenuwen kan ik me ook nog goed herinneren. En inderdaad vind ik nog steeds die paar eerste minuten het ergste. Maar daarna liep het bij mij altijd heel soepel. Inderdaad, beste tip is geen hoge verwachtingen. Het kan heel wat first dates duren voordat je er eentje tegenkomt waar je aan wilt blijven plakken...
Wow, thanks voor de reacties!

Ik ben weer terug, uur of vijf tot 9u, mooie tijd vond ik.

Het aankomstmoment ging prima, wel spannend maar dat vonden we allebei geloof ik wel. Daarna was het gezellig, veel gekletst. Hij zag er prima uit, zelfs leuker dan de foto.

Hij stelde ook meteen een vervolgdate voor.

Ik weet niet of het precies mijn type is. Hij is leuk en interessant, maar ik weet niet of er 'toekomst' in zit, omdat we toch ook wel weer heel anders zijn. En ik weet niet of ik hem uiteindelijk aantrekkelijk genoeg vind.

Maarrrrr ik denk dat ik het nog wel 'een kans' geef (klinkt zo arrogant!), omdat het dus wel gezellig was. Ik lees hier allemaal verhalen dat het wel heel toevallig is als het de eerste keer 'raak' is en ik weet ook niet of ik dat verwacht maar wie weet?

@bibine, mijn bescheiden onervaren mening: als jij hem leuk vind zou ik hem nog een kans geven en nu wel verwachten dat hij het goedmaakt, dus goed dat hij nu al een datum noemt en dan zou hij ook verder het initiatief moeten blijven nemen (qua locatie ed).
@taksi, fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Nog niet teveel nadenken over of hij relationship material is hoor! Gewoon nog eens afspreken en van genieten. Internetdaten is vrij onnatuurlijk, dus je moet wat ruimte geven om dingen te kunnen laten groeien. Of niet, maar dan heb je in ieder geval een of meer leuke dates gehad!
@ Bibine; ik zou hem inderdaad nog een kans geven hoor, helemaal omdat ie verder zo leuk klinkt. Hij lijkt oprecht in hoe hij verwoordt dat hij de date vergeten was (en hoe teleurstellend ook, vergeten kan de beste overkomen, zeker als de afspraak al een tijd terug was gemaakt).

Ik zou toch op zn minst willenw eten hoe hij in t echie is!
@ rasa, ja, dat is het hem. ik moet niet verder denken, maar dat gaat vanzelf!

Maar ik weet van mezelf dat ik snel iemand afschrijf om kleine dingen (bv om zn schoenen, om zn stem, zn haar...vele psychologische verklaringen voor te vinden lijkt me..), dus ik ben al blij dat dit nu mijn reactie is

Ik zal hem denk ik maar laten weten dat ik inderdaad op zn voorstel in wil gaan (hij heeft duidelijk gezegd dat ik maar moest laten weten wanneer ik kan, dus ik ben aan de beurt zeg maar).
Hier ook een internetdater...nu niet (meer) op datingsites, maar wel via een chatbox waar de chatters een profiel hebben met wat basisinformatie.

Over het algemeen: wat kost het veel tijd! Profielen lezen, mailen...

Mijn dates liepen uiteen van oersaai tot supergeil. Nu ik weer vrijgezel ben, heb ik de draad opgepakt. Ook oude "contacten" weer 's opgezocht. Ik ben niet zo positief over het vinden van een "grote liefde" via internet...na al dat internetdaten ben ik er een tijdje echt klaar mee geweest en prompt stond er een Mr Right naast me in het echte leven.

Nu (edit: nu ik weer vrijgezel ben) msn ik met een aantal mannen, heb ik binnenkort een (spannende?) date met 1 en zou ik heel graag willen daten met iemand met wie ik al jaren (heel onregelmatig) contact heb via msn. Bij die laatste vind ik het eigenlijk eng, het is nu zo leuk en ik ben bang dat het dadelijk tegenvalt in het echt :S Nou ja, time will tell....
anoniem_64707 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 13:40
Reden: verduidelinkje
% gewijzigd
@SaffronSkies: Begrijp ik nou goed dat jij een Mr Right hebt, en toch nog (spannende) dates hebt?
nee, ik ben weer vrijgezel....maar kwam Mr Right in het echte leven tegen, nadat ik al vele internetdates gehad had. Mr Right is nu geen Mr Right meer he...nu we geen relatie meer hebben
Hiltje, bedankt voor je reactie.

Ik zoen dus ook niet zomaar, dat zegt wel iets over de avond. Hij heeft me naderhand nog aangesproken op MSN, was ook vrij kort. Hij kapte het af, want ging naar bed.

Is het teveel gevraagd dat de man een beetje moeite doet? Hij heeft na de date ook niet meer gesmst dat hij het leuk vond o.i.d, eigenlijk is de date onbesproken gebleven.

Best raar eigenlijk, ook van mijn kant. Maar goed.

Leuk jullie verhalen te lezen! Het blijft spannend!

Bibine, ik zou ook gewoon afspreken. Je wilt toch weten wie er achter deze man zit?
Ah, Mr toch-niet-zo-Right...
toen wel, nu niet meer
Jeetje, dat vind ik erg succesvol voor een eerste date Taksi!

Gewoon een leuke tijd hebben en zien hoe het loopt, zou ik zo zeggen :-)

Ik heb jullie advies opgevolgd. Want wat heb ik te verliezen als ik een nieuwe afspraak maak? Niks! Juist, dus akkoord gegaan met de nieuwe datum. Moet wel zeggen dat ik hem hierdoor iets minder leuk vind Maar eigenlijk vind ik dat niet erg, want zoals ik een van de andere dames zag verwoorden: het is ook best eng om enthousiast over iemand te worden die je alleen via mail en van een foto kent. Straks valt ie immers tegen

Date 2 heeft me nu trouwens ook laten weten het gezellig te hebben gevonden, maar geen "klik" te hebben gevoeld. Prima, idem dito.
Wanneer gaan (iets minder) favo mailman en jij elkaar zien, Bibine? En inderdaad, met getemperd enthousiasme is op zich niks mis bij internetdaten!
Volgende week zaterdag hebben we afgesproken.

Hebben jij en je toch-niet-zo-lauwe-man nog weer spannende mailtje uitgewisseld?
Ik heb hem eergisteren maar weer eens gemaild. Maar eigenlijk wil ik hem gewoon zien! En zoenen, hahaha! Geduld, geduld...
Hey Rasa, ik dacht vandaag nog even aan je.

Je bent al op de helft van je wachttijd, toch?

Wanneer ga je zelf even weg, dan staat je hoofd er weer minder naar.
Oh men, wat een hooggespannen verwachtingen voor de komende ontmoeting. Als dat maar goed gaat! :-) Nou, je hebt in ieder geval nog even om er naar uit te kijken
@Ksenija, inderdaad zo'n beetje op de helft. Al weet ik het niet precies, omdat we nog geen concrete datum hebben. Ik was de afgelopen week weg, komende week thuis en daarna weer een week weg. De nodige afleiding dus gelukkig!

@Bibine, yep, de boog staat inderdaad strak gespannen. Had het liever anders gezien. Zit absoluut een risico in. Wellicht denkt een van ons er tegen die tijd wel anders over. En tja, als je iemand leuk vindt, wil je er gewoon mee aan de slag. En niet minstens vijf weken wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven