Skintag operatie - Waarschuwing genant en niet fris topic
vrijdag 25 juni 2010 om 18:40
Waarschuwing: ranzig verhaal. Dus niet verder lezen als je een zwakke maag hebt. En... als je toch leest, niet achteraf zeiken dat het ranzig is. Dank u!
Een aantal jaar terug problemen gehad met ontlastig waardoor lange tijd geworstel met fissuren. Ook is in die tijd een skintag ontstaan.(een huidflap/flubbel rond de anus - geen aambei) Ik heb destijds gevraagd aan dokter en arts in ziekenhuis of dat verwijderd kon worden aangezien dit een blijvende flap is. Ze hebben me destijds verteld dat het kan maar eigenlijk niet word gedaan omdat de kans op incontinentie dan erg groot is. Ik ben 29 en zit dus nog niet zo te wachten op incontinentie. Maar nu is in de loop van de tijd (zonder dat ik geopereerd ben) toch het probleem wel verergerd. Buiten het feit dat ik me intens schaam tijdens sex. Of dat het klinkt alsof er een rakket word afgevuurd als ik een scheetje laat, heb ik nu ook last van vochtverlies. Het ergste is dat tot een paar uur na de ontlasting. Ik kan het daar perfect schoonmaken, ik moet eens in de zoveel tijd even naar het toilet om opnieuw de boel schoon te maken. De tijd van witte broeken is voorbij. Ik vind dit eigenlijk best wel een heel groot probleem. Want buiten alle nadelen die ik al genoemd heb voel ik me gewoon vies. Ik zit erover te denken om dus toch weer naar de arts te gaan om te vragen of hij het wil laten opereren. Maarja... lost het zich daarmee op ? Is dat wel echt de beste oplossing? Of word het probleem van vochtverlies dan alleen maar groter ?
Toevallig mensen die dit probleem zelf of in de omgeving ook bij de hand hebben gehad?
Een aantal jaar terug problemen gehad met ontlastig waardoor lange tijd geworstel met fissuren. Ook is in die tijd een skintag ontstaan.(een huidflap/flubbel rond de anus - geen aambei) Ik heb destijds gevraagd aan dokter en arts in ziekenhuis of dat verwijderd kon worden aangezien dit een blijvende flap is. Ze hebben me destijds verteld dat het kan maar eigenlijk niet word gedaan omdat de kans op incontinentie dan erg groot is. Ik ben 29 en zit dus nog niet zo te wachten op incontinentie. Maar nu is in de loop van de tijd (zonder dat ik geopereerd ben) toch het probleem wel verergerd. Buiten het feit dat ik me intens schaam tijdens sex. Of dat het klinkt alsof er een rakket word afgevuurd als ik een scheetje laat, heb ik nu ook last van vochtverlies. Het ergste is dat tot een paar uur na de ontlasting. Ik kan het daar perfect schoonmaken, ik moet eens in de zoveel tijd even naar het toilet om opnieuw de boel schoon te maken. De tijd van witte broeken is voorbij. Ik vind dit eigenlijk best wel een heel groot probleem. Want buiten alle nadelen die ik al genoemd heb voel ik me gewoon vies. Ik zit erover te denken om dus toch weer naar de arts te gaan om te vragen of hij het wil laten opereren. Maarja... lost het zich daarmee op ? Is dat wel echt de beste oplossing? Of word het probleem van vochtverlies dan alleen maar groter ?
Toevallig mensen die dit probleem zelf of in de omgeving ook bij de hand hebben gehad?
woensdag 14 juli 2010 om 17:52
Dat lek-probleem wordt volgens mij wel bij de meerderheid wel opgelost, hoewel het soms kan blijven. Maar dat is wat ik erover geleerd heb...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 5 augustus 2010 om 12:44
lizettetje, de chirurg raadde aan om wel het flapje weg te halen. En te kijken of het effect zou hebben op het lek probleem. Als het dan nog steeds aanwezig was zou ik naar een proctoloog moeten. Het is sowieso fijn als dat ding weg is (en dus niet cosmetisch) ivm schoonhouden. Ik weet overigens wel zeker dat ik het lekken geen kwestie is van het niet goed schoon kunnen maken. Ik gooi er bergen wc papier en indien nodig natte doekjes tegen aan. Dan is het echt wel schoon. Ook na het douchen heb ik gewoon last van 'lekken'.
Singalala, dat lees ik ook overal op internet. Dus heb wel goede hoop dat het na deze operatie opgelost is. Zo niet, dan door naar de proctoloog.
Singalala, dat lees ik ook overal op internet. Dus heb wel goede hoop dat het na deze operatie opgelost is. Zo niet, dan door naar de proctoloog.
donderdag 5 augustus 2010 om 21:53
Na 20 jaar tobben, en meerdere behandelingen met rubberen bandjes (aambeien) gaan we toch opereren. Hierbij worden de inwendige aambeien en de skintags weggehaald. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Mijn operatie is op 9/8 die van jouw is op 18/8, ik wens je alvast heel veel succes. Zorg er i ieder geval voor dat je een laxeermiddel bij je huisarts haalt b.v. Molaxole. Mijn verhaal wil ik liever niet opschrijven.
vrijdag 6 augustus 2010 om 09:36
Wat goed van je dat er nu geopereerd gaat worden.
Spannend. Mijn operatie is verschoven naar de 17e.
Voor wat betreft de ontlasting... ik ben al druk aan het voorbereiden met div. smoothies om de ontlasting goed te krijgen. Heb hier ook nog een paar dozen metamucil liggen. Komt vast goed. Sterkte a.s. maandag. Laat je even weten hoe het gegaan is en gaat?
Spannend. Mijn operatie is verschoven naar de 17e.
Voor wat betreft de ontlasting... ik ben al druk aan het voorbereiden met div. smoothies om de ontlasting goed te krijgen. Heb hier ook nog een paar dozen metamucil liggen. Komt vast goed. Sterkte a.s. maandag. Laat je even weten hoe het gegaan is en gaat?
vrijdag 6 augustus 2010 om 12:14
Haha... hier nog een slachtoffer.
Was bij een soort privekliniek voor (dacht ik) aambeien. Bleek een grote kloof te zijn en poliepen. Daar onder narcose alles weggehaald, maar is niet gelukt Ze hadden slijmvlies over de kloof heengelegd en dat had zich moeten hechten aan de wand, maar dat is niet gebeurd. Nu hangt het er dus allemaal een beetje uit te hangen (incl hechtingen). Nu moet ik naar een groter ziekenhuis voor een grotere ingreep. Wat ze precies gaan doen weet ik niet. Ik moet woensdag naar de chirurg.
Jullie ook veel sterkte de 9e en de 17e.
Was bij een soort privekliniek voor (dacht ik) aambeien. Bleek een grote kloof te zijn en poliepen. Daar onder narcose alles weggehaald, maar is niet gelukt Ze hadden slijmvlies over de kloof heengelegd en dat had zich moeten hechten aan de wand, maar dat is niet gebeurd. Nu hangt het er dus allemaal een beetje uit te hangen (incl hechtingen). Nu moet ik naar een groter ziekenhuis voor een grotere ingreep. Wat ze precies gaan doen weet ik niet. Ik moet woensdag naar de chirurg.
Jullie ook veel sterkte de 9e en de 17e.
zondag 8 augustus 2010 om 10:12
Viel wel mee hoor, met die privekliniek. Is een wat kleinere kliniek waar ze alleen maar een aantal specifieke klachten behandelen (door artsen die ook in het ziekenhuis werken). Vond de benadering veel fijner dan in een ziekenhuis. Veel persoonlijker en meer klant dan patient-gevoel. Werd overigens gewoon door de verzekering vergoed. Is meer een manier voor een ziekenhuis om ook patienten buiten de regio binnen te lokken. Marktwerking in de zorg heet dat.
donderdag 12 augustus 2010 om 14:38
9/8 geopereerd en de ruggenprik is mij meegevallen, ik vond het fijn om erbij te zijn. Je hoort ze praten en je kan ook terugpraten. Tijdens de operatie werd mij alles verteld wat ze deden, uitendelijk duurde het ruim een uur. De dag na de operatie ondanks de pijnstillers veel pijn gehad en naar het toilet gaan was niet leuk. Het is nu donderdag, moet wel de pijnstillers blijven slikken voorlopig, maar kan zonder pijn naar het toilet. De wond zelf lekt nog wel, het is niet gehecht omdat er dan meer kans op infecties bestaat. We moeten dus geduld hebben. Niet alle skin-tags zijn weggehaald, dit kon niet in 1 operatie, het zijn er teveel. Als deze operatie slaagt denk ik dat ik de andere ook zal laten weghalen.Succes 17/8
donderdag 12 augustus 2010 om 19:53
donderdag 12 augustus 2010 om 19:57
Ah wat fijn dat je nu weer zonder pijn naar het toilet kan. Kon je dat al eerder of pas vandaag weer? Vind het eigenlijk nog wel meevallen 4 dagen en dan weer pijnloos poepen. Fijn dat het allemaal goed is verlopen. Wel jammer dat ze niet alles in 1 keer konden weghalen zeg. Dan moet je straks nog weer opnieuw. Mij is verteld dat ze met 15 min. wel klaar zijn met de operatie. Het gaat ook maar om 1 grote skintag. We zullen zien. Mag ik vragen wat voor pijnstillers je gebruikt? Gewoon paracetamol of krijg je iets sterkers? En je ontlasting? Doe je daar nog wat aan om het zacht te houden? Ik ben al een poosje heel fanatiek goed aan het eten voor de darmwerking. Vandaag ook met metamucil alvast begonnen. Weet hoe pijnlijk een fissuur is. Stel me voor dat de pijn na de operatie ook zo is of misschien nog wel heftiger. En dat is inderdaad niet leuk.
vrijdag 13 augustus 2010 om 17:39
Het is nu vrijdag en deze dag is toch wat minder, wat meer pijn van de wond. Als pijnstillers gebruik ik paracetamol en ibuprofen, dit heb ik wel eerst overlegd, een laxeermiddel gebruik ik ook ik heb hiervoor Molaxole poeders gekregen. jouw operatie zal inderdaad korter duren, bij moesten ze inwendig ook nog wat weghalen. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de wond dichtgaat, hij lekt de hele dag
dinsdag 17 augustus 2010 om 22:25
Nou, hier ben ik dan. Zonder skintag. Het viel me allemaal reuze mee. Het infuus deed zeerder (al stelde het ook niet veel voor) dan de ruggeprik. Ik heb een klein roesje gekregen zodat ik wat wazig was tijdens de operatie en voor ik het wist zat het er al weer op. Het enige wat ik minder prettig vond was eigenlijk dat ik mijn benen een poos niet kon bewegen. Voelden zwaar. Maar goed, inmiddels thuis en mijn eerste ontlasting achter de rug. Pijnloos! Alles pijnloos tot nu toe. Ik geloof het gewoon niet. Zou ik nog steeds verdoofd zijn? Of zou het echt zo'n meevallertje zijn? Ik kan alles gewoon. Voel me prima. Zometeen neem ik een naproxen in. (omdat de zuster zei dat ik dat sowieso maar moest doen) maar als het aan mij ligt is er helemaal niets nodig. Heb mijn lieve moeder die voor me kwam zorgen ook maar weer naar huis gestuurd. Het slaat gewoon nergens op. Nou ja, ik geniet er dus maar van. Benieuwd of de pijn nog zal komen.
louidrhelena: vervelend dat je nu een rotdag hebt. En dat lekken... geen idee hoe lang zoiets nodig heeft. Heb je de poli er al over gebeld? Of kijk je het gewoon aan?
louidrhelena: vervelend dat je nu een rotdag hebt. En dat lekken... geen idee hoe lang zoiets nodig heeft. Heb je de poli er al over gebeld? Of kijk je het gewoon aan?
woensdag 18 augustus 2010 om 22:06
En nog steeds alles prima en geen pijn. Ik heb alweer vanalles gedaan. Gekookt gefietst, boodschappen wasje. Vanochtend nog 1naproxen gehad en nu niets meer. T lijkt erop dat het een zwaar meevallertje bleek en dat ik dit al jaren terug had moeten laten doen als ik het geweten had. Wondje is ook bijna dicht volgens mij. Er komt nauwelijks bloed meer uit. En ook de ontlasting gaat inmiddels zonder bloed en zonder pijn. Wat een giller dit. Een beetje hoofdpijn is erger dan dit.
donderdag 19 augustus 2010 om 15:15
Fijn zeg, dat het zo goed gaat.
Ik mag op de 19e okt. Niet dat er zo'n wachtlijst is, maar ben aan het trainen voor een halve marathon (10-10) en wil mijn trainingen niet onderbreken.
Maar goed, wordt bij mij een beetje boel kleine dingetjes ineen: skintag, poliepjes en kloof. 3 voor de prijs van 1. Krijg ook een lumbale anaesthesie
Ik mag op de 19e okt. Niet dat er zo'n wachtlijst is, maar ben aan het trainen voor een halve marathon (10-10) en wil mijn trainingen niet onderbreken.
Maar goed, wordt bij mij een beetje boel kleine dingetjes ineen: skintag, poliepjes en kloof. 3 voor de prijs van 1. Krijg ook een lumbale anaesthesie

vrijdag 20 augustus 2010 om 15:05
vrijdag 20 augustus 2010 om 15:06
quote:Sigi76 schreef op 19 augustus 2010 @ 15:15:
Oke... dat duurt toch ook niet zo mega lang meer.
Wel fijn dat ze alles in 1 keer kunnen doen. Ben je dr ook in een keer vanaf. Succes met je marathon en natuurlijk daarna met de operatie. Hoop dat het jou ook zo mee zal vallen.
Oke... dat duurt toch ook niet zo mega lang meer.
Wel fijn dat ze alles in 1 keer kunnen doen. Ben je dr ook in een keer vanaf. Succes met je marathon en natuurlijk daarna met de operatie. Hoop dat het jou ook zo mee zal vallen.
vrijdag 20 augustus 2010 om 15:09
louise helena: lekt het nog steeds bij jou?
Hier is het bloeden al gestopt. Alleen na de ontlasting wil het wel eens een beetje bloeden maar dat stelt niets voor. Wel nog steeds wat vochtverlies. Denk dat de chirurg in dat opzicht dus gelijk zal krijgen en dat ik daarvoor nog een keer naar de afd. proctologie moet.
Hier is het bloeden al gestopt. Alleen na de ontlasting wil het wel eens een beetje bloeden maar dat stelt niets voor. Wel nog steeds wat vochtverlies. Denk dat de chirurg in dat opzicht dus gelijk zal krijgen en dat ik daarvoor nog een keer naar de afd. proctologie moet.
vrijdag 20 augustus 2010 om 15:24
Neuh.. duurt idd niet zo lang meer. Maar heb er ook nauwelijks last van. Beetje bloedverlies af en toe (maar dat is dus al ruim 2 jaar), dat is het. Kloof is ook een chronische (geworden denk ik). Acute kloven zijn veel pijnlijker, maar hebben weer het voordeel dat ze makkelijker verdwijnen en niet zo snel geopereerd worden.
maandag 23 augustus 2010 om 22:18
Wat fijn dat het bloeden gestopt is, ik ben vorige week weer aan het werk gegaan dit ging niet super en ben dan ook de rest van de week halve dagen gaan werken. Ik had te veel pijn en kon niet lang staan. Het lekt bij mij nog steeds niet erg maar wel vervelend. De wond is volgens mij wel dicht, maar bij de kringspier heb ik continue pijn; de skintags die ze niet konden verwijderen in een keer spelen nu erg op, voorlopig blijf ik dus ook laxeermiddelen gebruiken. Wil het echt goed gaan zal er bij mij nog een operatie moeten plaatsvinden. Dit wist ik natuurliijk al, maar normaal gesproken gebruik ik geen laxeermiddelen en dat is nu echt nodig. Ik hoop voor jouw dat het steeds beter zal gaan.