Goud verkopen
donderdag 12 augustus 2010 om 17:56
Dag dames,
Ik zie steeds die (verschrikkelijke) reclame voorbij komen van Postal Gold. Nu heb ik hier nu goud liggen en ik was al heel lang van plan (en daar blijft het ook steeds bij) om eens te kijken of ik het ergens kan verkopen. Nu lijken die zaakjes waar "wij kopen goud" buiten staat me niet zo betrouwbaar.
Ik heb dus wel wat goud waar ik vanaf wil, maar wat is de beste methode. Zou een bedrijf dat reclame maakt op tv betrouwbaarder zijn dan de goudhandelaars op de hoek? Of is er nog een mogelijkheid om je goud ergens aan te bieden.
Het is natuurlijk ook mogelijk om iedereen af te gaan en te kijken waar je het meeste voor krijgt, maar dat vind ik nogal een gedoe
Ik zie steeds die (verschrikkelijke) reclame voorbij komen van Postal Gold. Nu heb ik hier nu goud liggen en ik was al heel lang van plan (en daar blijft het ook steeds bij) om eens te kijken of ik het ergens kan verkopen. Nu lijken die zaakjes waar "wij kopen goud" buiten staat me niet zo betrouwbaar.
Ik heb dus wel wat goud waar ik vanaf wil, maar wat is de beste methode. Zou een bedrijf dat reclame maakt op tv betrouwbaarder zijn dan de goudhandelaars op de hoek? Of is er nog een mogelijkheid om je goud ergens aan te bieden.
Het is natuurlijk ook mogelijk om iedereen af te gaan en te kijken waar je het meeste voor krijgt, maar dat vind ik nogal een gedoe
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
donderdag 12 augustus 2010 om 18:02
donderdag 12 augustus 2010 om 18:11
donderdag 12 augustus 2010 om 18:33
Rondje googelen levert nogal wat negatieve reacties op postal gold op...
Als je niet afgezet wilt worden, reken dan eerst zelf de waarde van het goud uit. Op internet is de dagprijs wel te vinden. Weeg het met een weegschaal. Als het juwelen zijn, staat er vaak een merk op met het aantal karaat.(zuiverheid)
Je zal er niet het volle pond voor krijgen, aangezien de koper er zelf ook aan wil verdienen. Maar dan heb je in elk geval een richtlijn.
Als je niet afgezet wilt worden, reken dan eerst zelf de waarde van het goud uit. Op internet is de dagprijs wel te vinden. Weeg het met een weegschaal. Als het juwelen zijn, staat er vaak een merk op met het aantal karaat.(zuiverheid)
Je zal er niet het volle pond voor krijgen, aangezien de koper er zelf ook aan wil verdienen. Maar dan heb je in elk geval een richtlijn.
donderdag 12 augustus 2010 om 18:53
quote:Francisca_ schreef op 12 augustus 2010 @ 18:27:
Hebt u ook goud dat u niet meer nodig hebt?
Ik vind alleen die zin al tenenkrommend. Het zal wel correct Nederlands zijn, maar ik neig meer naar Heeft ipv Hebt.
En die vent heeft gewoon een kop om op te slaan.
Precies! Bovenaan op hun site staat: 'Bent u uit nederland'?
Daar ga ik niks naartoe sturen hoor!
Hebt u ook goud dat u niet meer nodig hebt?
Ik vind alleen die zin al tenenkrommend. Het zal wel correct Nederlands zijn, maar ik neig meer naar Heeft ipv Hebt.
En die vent heeft gewoon een kop om op te slaan.
Precies! Bovenaan op hun site staat: 'Bent u uit nederland'?
Daar ga ik niks naartoe sturen hoor!
donderdag 12 augustus 2010 om 18:55
quote:misschicken schreef op 12 augustus 2010 @ 17:58:
In ieder geval niet via Postal Gold, die worden zeer afgeraden door de consumentenbond. (Er schijnen veel mensen te zijn die nog geld moeten krijgen van ze)Maar ja die mensen zijn ook dom dat ze dat hebben gedaan... Vind ik. Eigen schuld dikke bult.
In ieder geval niet via Postal Gold, die worden zeer afgeraden door de consumentenbond. (Er schijnen veel mensen te zijn die nog geld moeten krijgen van ze)Maar ja die mensen zijn ook dom dat ze dat hebben gedaan... Vind ik. Eigen schuld dikke bult.
donderdag 12 augustus 2010 om 18:55
quote:dangeensuus schreef op 12 augustus 2010 @ 18:01:
Gewoon naar de juwelier gaan, vaak kun je wel tot 25 euro per gram lospeuteren als je een nieuw sieraad aankoopt
Ik heb laatst mijn goud (verzilverd).
bij inruil 15.euro 14 karaat.
20.euro 18 karaat.
Gewoon naar de juwelier gaan, vaak kun je wel tot 25 euro per gram lospeuteren als je een nieuw sieraad aankoopt
Ik heb laatst mijn goud (verzilverd).
bij inruil 15.euro 14 karaat.
20.euro 18 karaat.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
donderdag 12 augustus 2010 om 18:56
donderdag 12 augustus 2010 om 19:30
donderdag 12 augustus 2010 om 19:51
Ik had een gouden armband waar ik niks mee deed.
Ben naar een aantal juweliers gegaan die zodra ik het zakje opendeed al begonnen te lachen. Ze wouden er niks voor geven, hebben het ook niet nagekeken want dat was zonde van de tijd.
Pandjeshuis wou er 30 euro voor geven.
Uiteindelijk kwam ik bij een Iraakse juwelier terecht, jongen nam goed de tijd en dacht dat het om 14 karaats ging.
Hij heeft de armband nog eens nalaten kijken door zijn vader (de deskundige) en die zei ook dat zijn oordeel klopte.
Ik heb er 120 euro voor gekregen.
Oftewel. Als je tijd hebt ga dan naar verschillende zaken toe.
Ik weet niet waar je woont maar op de zwarte markt in Beverwijk staan ook erg veel goudverkopers die goud inkopen. Wie weet wat je er voor krijgt.
Die tvreclame vind ik onbetrouwbaar overkomen.
Ben naar een aantal juweliers gegaan die zodra ik het zakje opendeed al begonnen te lachen. Ze wouden er niks voor geven, hebben het ook niet nagekeken want dat was zonde van de tijd.
Pandjeshuis wou er 30 euro voor geven.
Uiteindelijk kwam ik bij een Iraakse juwelier terecht, jongen nam goed de tijd en dacht dat het om 14 karaats ging.
Hij heeft de armband nog eens nalaten kijken door zijn vader (de deskundige) en die zei ook dat zijn oordeel klopte.
Ik heb er 120 euro voor gekregen.
Oftewel. Als je tijd hebt ga dan naar verschillende zaken toe.
Ik weet niet waar je woont maar op de zwarte markt in Beverwijk staan ook erg veel goudverkopers die goud inkopen. Wie weet wat je er voor krijgt.
Die tvreclame vind ik onbetrouwbaar overkomen.
donderdag 12 augustus 2010 om 20:11
In Turkije is goud inruilen de normaalste zaak van de wereld. Ik kreeg onlangs nog 600 lira (300 euro) voor een armband die ik toch nooit droeg en eigenlijk ook niet mooi vond. Samen met alle gouden geboortemuntjes voor de geboorte van onze zoon, hadden we een heel leuk bedrag Ik weet dat er Turkse juweliers zijn in Utrecht die die muntjes ook verkopen, dus wellicht doen ze ook aan inruil?
if we all light up, we can scare away the dark...
donderdag 12 augustus 2010 om 20:23
donderdag 12 augustus 2010 om 21:27
ik heb vorige week een gouden armband ingeleverd, omdat hij erg versleten was en ik er iets anders voor wilde kopen.
Ben 4 verschillende juweliers afgegaan, het verschil tussen de een en de ander was 100 euro. Uiteindelijk ben ik hiet terecht gekomen www.goudperpost.nl
Ben in hun winkel geweest, super mooi bedrijf, kreeg het geld contant. Zij waren dus ook echt de hoogste bieder.
Ben 4 verschillende juweliers afgegaan, het verschil tussen de een en de ander was 100 euro. Uiteindelijk ben ik hiet terecht gekomen www.goudperpost.nl
Ben in hun winkel geweest, super mooi bedrijf, kreeg het geld contant. Zij waren dus ook echt de hoogste bieder.