Aanklagen of toch niet.
donderdag 12 augustus 2010 om 23:25
Zij is zijn partner geweest, ook degene die de beslissingen nam wat betreft zaken die geregeld moesten worden. Hij heeft misschien wel tegen haar gezegd in een urnengraf te willen. Zij wil ook graag een plaats hebben waar ze heen kan gaan. Niet netjes dat ze niet heeft gezegd waar hij ligt.
Wat voor stappen denk je te kunnen nemen op basis van gesprekken met vader terwijl zijn echtgenote bevoegd is besluiten te nemen?
Wat voor stappen denk je te kunnen nemen op basis van gesprekken met vader terwijl zijn echtgenote bevoegd is besluiten te nemen?

donderdag 12 augustus 2010 om 23:27
Wat kun je ermee winnen? Dat je vader opgegraven wordt en dan uitgestrooid? Zou dat het "beter" maken?
Hope dan ook, ik denk dat je weinig kans van slagen hebt, volgens mij kun je niet eens hier een rechtszaak over beginnen. Ze heeft niks strafbaars gedaan, alleen iets wat jij niet leuk vindt.
En ja, het is heel naar dat het zo gelopen is en dat jullie de laatste maanden en beslissingen over je vader niet actief mee mochten denken. Maar dit gewoon moeilijk om iets aan te doen, het is al gebeurd, je krijgt je vader er niet mee terug.
Wil je echt je gevoel kwijt, schrijf zijn vriendin een brief met jouw gevoelens, laat deze een paar weken liggen en kijk dan of je het nog steeds wil versturen. Want hoe gemeen zij zich voor jullie gevoel opgesteld heeft, ze is wel getrouwd geweest met je vader, dus blijkbaar hield hij van haar.
Hope dan ook, ik denk dat je weinig kans van slagen hebt, volgens mij kun je niet eens hier een rechtszaak over beginnen. Ze heeft niks strafbaars gedaan, alleen iets wat jij niet leuk vindt.
En ja, het is heel naar dat het zo gelopen is en dat jullie de laatste maanden en beslissingen over je vader niet actief mee mochten denken. Maar dit gewoon moeilijk om iets aan te doen, het is al gebeurd, je krijgt je vader er niet mee terug.
Wil je echt je gevoel kwijt, schrijf zijn vriendin een brief met jouw gevoelens, laat deze een paar weken liggen en kijk dan of je het nog steeds wil versturen. Want hoe gemeen zij zich voor jullie gevoel opgesteld heeft, ze is wel getrouwd geweest met je vader, dus blijkbaar hield hij van haar.

donderdag 12 augustus 2010 om 23:33
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:31:
[...]
Hij zelf heeft niks op papier gezet,
Wel heb ik hier thuis een papier ( van haar) waarin staat dat de laatste wens van mijn vader was,dat hij verstrooid zou worden.Zolang het geen officieel testament via de notaris is (en dat kan ook weer herzien zijn), betekent dat niks. Ik heb ook eerder gezegd dat ik begraven wil worden, maar inmiddels ben ik meer voor cremeren.... Paar jaar later en heel ander idee.
[...]
Hij zelf heeft niks op papier gezet,
Wel heb ik hier thuis een papier ( van haar) waarin staat dat de laatste wens van mijn vader was,dat hij verstrooid zou worden.Zolang het geen officieel testament via de notaris is (en dat kan ook weer herzien zijn), betekent dat niks. Ik heb ook eerder gezegd dat ik begraven wil worden, maar inmiddels ben ik meer voor cremeren.... Paar jaar later en heel ander idee.
donderdag 12 augustus 2010 om 23:33
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:27:
[...]
Ik weet niet welke stappen,
En natuurlijk heeft zijn echtgenoot wat te vertellen,maar wij niet dan?Nee, juridisch gezien heb je, zeker als er niets vastgelegd is in een testament, niet veel in te brengen als kind tegenover een echtgenote.
[...]
Ik weet niet welke stappen,
En natuurlijk heeft zijn echtgenoot wat te vertellen,maar wij niet dan?Nee, juridisch gezien heb je, zeker als er niets vastgelegd is in een testament, niet veel in te brengen als kind tegenover een echtgenote.

donderdag 12 augustus 2010 om 23:42
quote:diaantje1971 schreef op 12 augustus 2010 @ 23:38:
[...]
Ja, wij zijn belast met de rekening,die is verekend met de erfenis.
Daar zijn wij nu mee bezig,ik ga niet betalen voor iets waar ik geen hand in heb gehad,en waar ik het niet mee eens ben.
Ook ga ik niet betalen voor een graf waar zei later bij word ingezet.
Het is wel je vader he, waar je voor betaalt. Besef dat a.u.b. goed.
Je hebt niet alleen haar ermee, maar ook je vader, ook al leeft hij dan niet meer.
En aanklagen? Wat de rest ook zegt, als hij niks heeft vastgeled maak je geen kans.
[...]
Ja, wij zijn belast met de rekening,die is verekend met de erfenis.
Daar zijn wij nu mee bezig,ik ga niet betalen voor iets waar ik geen hand in heb gehad,en waar ik het niet mee eens ben.
Ook ga ik niet betalen voor een graf waar zei later bij word ingezet.
Het is wel je vader he, waar je voor betaalt. Besef dat a.u.b. goed.
Je hebt niet alleen haar ermee, maar ook je vader, ook al leeft hij dan niet meer.
En aanklagen? Wat de rest ook zegt, als hij niks heeft vastgeled maak je geen kans.
donderdag 12 augustus 2010 om 23:48
Diaantje,waarom hebben jullie dan niet eerder ingegrepen?
Ik denk nadat alles is gebeurd je bijzonder weinig rechten overhoudt
En daar komt bij...wat lost het op?
Wat wordt je er beter van?
Wordt je verdriet minder erg?
Komt je vader ermee terug?
Het lijkt me vreselijk om zo met het overlijden van je vader bezig te zijn..
Ik denk nadat alles is gebeurd je bijzonder weinig rechten overhoudt
En daar komt bij...wat lost het op?
Wat wordt je er beter van?
Wordt je verdriet minder erg?
Komt je vader ermee terug?
Het lijkt me vreselijk om zo met het overlijden van je vader bezig te zijn..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!