Mode & Beauty alle pijlers

paarse mascara?!?!

13-08-2010 12:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb groene ogen en hoorde laatst dat je met paarse oogmake-up het groen van je ogen kan accentueren. Nu heb ik paarse oogschaduw gekocht maar vind het helemaal niet mooi. Iets subtieler leek me paarse mascara, ik heb dat wel eens zien staan. (donkerpaars)

Wie kent of gebruikt dit? Is het wat? Heeft een bepaald merk nog de voorkeur?

thnx!
Misschien kan je het paars wat afzwakken door ook een beetje bruin of zwart te gebruiken?
Sorry ik lees niet goed... ik dacht dat je al paarse mascara had gekocht en die niet mooi vond.
Ik gebruik al jaren donkerpaarse mascara van Yves Saint Laurant in combinatie met donkerpaarse oogschaduw van dat merk (dat zit in een duobakje, eentje is gewoon en eentje is met subtiele glinsertjes) en dat is wel heel mooi (al zeg ik het zelf ). Erg duur, maar de investering meer dan waard.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van make up maar heb de paarse ogenschaduw van de Hema. Hele mooie zachte kleur die volgens mij mooi staat bij groene ogen (ik heb bruine).
Nee, geen paarse mascara of andere kleuren. gewoon zwart. Paarse oogschaduw vind ik wel erg mooi of een paars lijntje. Paarse oogschaduw met een zwart lijntje is vaak ook mooi.
volgens mij zijn er veel merken met paarse mascara in hun assortiment.

maar of een bepaalde kleur je staat hangt niet alleen of van de kleur van je ogen maar ook van de kleur van je haar en de tint van je huid.
Ik heb het gehad, je zag niet goed dat het paars was, alleen als je goed kijkt. Het effect bij mij was hetzelfde als bij zwarte mascara, maar ik heb dan ook geen groene ogen
quote:iris1969 schreef op 13 augustus 2010 @ 12:28:

Ik gebruik al jaren donkerpaarse mascara van Yves Saint Laurant in combinatie met donkerpaarse oogschaduw van dat merk (dat zit in een duobakje, eentje is gewoon en eentje is met subtiele glinsertjes) en dat is wel heel mooi (al zeg ik het zelf ). Erg duur, maar de investering meer dan waard.Heel donker dan?
quote:hanZie schreef op 13 augustus 2010 @ 12:33:

[...]

Heel donker dan? Haha, Valt wel mee hoor. Er is alleen ook lichtpaars en een soort van auberginepaars, waar je huilogen van krijgt.
Benefit (te koop bij Sephora) heeft een auberginekleurige mascara. ik gebruik het ook bij mijn bruine ogen en op 1 of andere manier lijken zelfs mijn ogen "opener" ermee. Maar volgens mij is paarsig mooi bij blauwe ogen en is bruin bij groen juist sprekender. Probeer anders even met een bruine oogschaduw te experimenteren en kijk of dat je oogkleur naar voren haalt.
quote:iris1969 schreef op 13 augustus 2010 @ 13:00:

[...]

Haha, Valt wel mee hoor. Er is alleen ook lichtpaars en een soort van auberginepaars, waar je huilogen van krijgt.Oh dat van die huilogen heb ik ook altijd bij de wat rode tinten oogschaduw. Bij de hema hebben ze hele fijne crème-oogschaduw met een glittertje. Ik maak altijd eerst het ooglid wit met een potlood en dan deze creme erop,dan komt hij het beste uit.
quote:anjapanja schreef op 13 augustus 2010 @ 12:14:

Hoi,

Ik heb groene ogen en hoorde laatst dat je met paarse oogmake-up het groen van je ogen kan accentueren. Nu heb ik paarse oogschaduw gekocht maar vind het helemaal niet mooi. Iets subtieler leek me paarse mascara, ik heb dat wel eens zien staan. (donkerpaars)

Wie kent of gebruikt dit? Is het wat? Heeft een bepaald merk nog de voorkeur?

thnx!

Heb je donkerpaarse of lila oogschaduw gekocht? Als ik donkerpaars direct op de huid aanbreng (dus zonder poeder of evt. oogpotlood) vind ik dat de kleur vaak niet tot zijn recht komt.

Je kunt misschien ook nog eens experimenteren met de paarse oogschaduw?

Bij de action hebben ze van die doosjes met verschillende kleuren oogschaduw, spotgoedkoop en mooi om te proberen! Zo kwam ik erachter dat donkerblauwe oogschaduw toch wel paste bij mijn ogen.(blauwe ogen)
Ik heb ook paarse mascara van YSL gehad, maar vond 't vreselijk spul. Veel te dik om een mooi subtiel laagje aan te brengen. Echt zonde van m'n geld, want dat spul is echt duur.
Paars oogpotlood van Etos is ook goed, is waterproof en als je eerst Make up base van de Hema onder je oogschaduw en potlood doet, blijf het de hele dag goed zitten.
Paars potlood van Bourjois. Errug mooi!
Bedankt voor de tips!

Ik ga eens even wat experimenteren met 't een en 't ander!
Ik vind kleurenoogschaduws nooooit leuk staan bij mezelf. Meestal is het bruin. Heb een betje fletse oogkleur vind ik zelf, niet groen niet blauw niet grijs maar ertussenin. Merk wel dat als ik mn oogleden wat aanzet met zwart of donkerbruin potlood en het op mn ooglid wat vervaag en over laat gaan in een kleur dat het dan veel mooier staat. Dus denk dat je met het vervagen van donker naar licht best iets moois kunt maken met paarse oogschaduw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven