Kriebels bij bepaalde mensen

13-08-2010 15:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb iets wat misschien heel gek klinkt, maar ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben.

Bij sommige mensen krijg ik een soort rillingen als ik in de buurt ben, ik heb het idee dat dit positief is want het is een heel lekker gevoel en het is vaak bij aardige mensen. Het zijn meestal mensen die ik niet zo goed ken. Bijvoorbeeld bij mijn mentor van de studie, die ik ongeveer 2 keer per jaar spreek, krijg ik altijd van die kriebeltjes in mijn nek en schouders. En ik heb het ook bij een collega. Die collega vind ik wel aardig maar ik heb geen speciale band met haar of iets dergelijks. Ik voel me dan heel erg fijn en op mijn gemak bij de personen waarbij ik dit heb.

Is dit iets paranormaals? Ik heb helemaal niets met paranormale verschijnselen e.d., weet er ook niets vanaf, maar dit begint me nou wel op te vallen (ik had het toevallig net weer bij iemand). Het gebeurt niet zo vaak. Of is het gewoon wilde verbeelding Herkennen mensen dit?
Ik denk dat die mensen gewoon een prettige energie hebben en uitstralen, en die pik jij onbewust op. Niks paranormaals aan.
Je kiest de partner waarmee je je voortplant uit op basis van zijn immuunsysteem. Ziektes die jij niet gehad hebt, heeft hij wel gehad zodat jullie samen de beste combinatie hebben om een zo sterk mogelijk kind op de wereld te zetten. Dat soort dingen weet je lichaam bijvoorbeeld door feromonen (geurstoffen die je neus niet ruikt maar wel als signaal doorzet naar je hersenen) en daar merk je he-le-maal niks van. Puur biochemisch, niets paranormaals aan.

Dat jouw lijf reageert op het lichaam van iemand anders lijkt me heel makkelijk in deze categorie passen. Niet in de zin dat je je met spoed moet gaan voortplanten met je studiebegeleider, maar wel in de zin van dat je lijf een signaal krijgt van 'hé, dit 'past''.
Maar het zijn eigenlijk altijd vrouwen.. en voor zover ik weet ben ik hetero, of moet ik dit gaan heroverwegen?

Het is wel echt heel lekker.. alsof er iemand in je nek en op je rug kriebelt (dit klinkt een beetje creepy, maar goed daarom open ik er ook een topic over, het is best gek..)
Daarom schreef ik ook dat ik niet bedoelde dat je je zo snel mogelijk moest gaan voortplanten . Maar goed, ik had iets duidelijk kunnen omschrijven dat ik niet specifiek mannen bedoel, maar dat je hersenen signalen afgeven in reactie op de mensen waarmee je in aanraking komt. Partnerkeus/immuunsysteem was een voorbeeld. Maar misschien had ik beter als voorbeeld kunnen geven dat vrouwen in een kantoortuin na verloop van tijd allemaal tegelijk ongesteld worden omdat hun cyclus zich op elkaar afstemt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven