Mode & Beauty alle pijlers

Modeprobleem

13-08-2010 15:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet over een week op sollicatiegesprek. En wel in het buitenland (nog wel in Europa). De situatie: een conservatief instituut, drie uur vliegen ('s ochtends vroeg op, 's avonds weer thuis), gesprek van 2 uur met aansluitend lunch.

Ik wil er zakelijk, vrouwelijk, chic en toch modieus uitzien. Stof mag niet kreuken, moet wel ademen, comfortabel en van goede kwaliteit zijn. Geen glansstof, geen opzichtige prints. Liefst geschikt voor de meeste weersomstandigheden, indien nodig heb ik wel een trenchcoat of zacht, dof leren jasje dat ik kan meenemen.

Ik heb een kast vol kleding, maar heel veel daarvan is kreukend (zijde, linnen e.d). Geen probleem als ik hier in de auto stap en een jasje gerust op de achterbank kan leggen, maar wel een probleem als je het al uren aan hebt terwijl je gesprek nog moet beginnen.

Veel van mijn kleding is uitgaanskleding, omdat ik hier meestal de godganse dag achter mijn pc gekleefd zit.

Ik wil niet meer meenemen dan een attachékoffertje en een handtas.

Heb al zitten browsen, zag wat moois bij Heine, maar daar had men een levertijd van 10 dagen. LaDress heeft mooie dingen, maar het meeste is glanzend en ik vind het ook best aan de prijs. Eigenlijk heb ik ook te weinig tijd om uitgebreid te gaan shoppen.

Schoenen heb ik genoeg, handtassen ook.

Heb maat 38, slank postuur, smalle taille, brede schouders, mooie benen. Dacht zelf aan een mooie wikkeljurk o.i.d.

Iemand ideeën?
Melpomene, het klinkt in ieder geval als een kledingstuk met karakter en een eigen stijl. Belangrijk lijkt mij als ik zo lees wat je over de functie vertelt. Een kokerrok vind ik voor zoiets altijd wel een mooie keuze.

Deze Kokerrok van Claudia Strater, verkrijgbaar bij de Bijenkorf vind ik ook mooi als je op gepaste wijze met je benen wilt pronken. Aangezien hij volgens mij op knielengte valt. Hij is dan niet grijs, maar ik vind de naden hem een eigen karakter geven.

Deze van Dorothy Perkins vind ik ook geweldig, maar moet maar net je smaak zijn.

De prijs/kwaliteit van hun businesswear vind ik erg oké.
I choose happy!
Mooie grijze rokken zijn er niet zo heel veel.

Ik plak er een waarmee je in elk geval zakelijk over komt.

Ik zie allerlei suggesties langskomen, misschien is dit iets ?

Te koop bij Casj, leuke site en snelle verzending.

Het jurkje, met een ketting en een leuk colbert of mooie cardigan, is helemaal leuk. Het is een Italiaans jurkje, van D*versa.

Succes met je sollicitatie !
quote:kiki_twee schreef op 13 augustus 2010 @ 20:52:

Mooie grijze rokken zijn er niet zo heel veel.

Ik plak er een waarmee je in elk geval zakelijk over komt.

[afbeelding]

Dit vind ik heel netjes, en voor mij ook te netjes, zal ik maar zeggen.

Ik weet het nooit met die kleding van Gerry Weber. Kijk er wel eens naar, maar vind het het eigenlijk net niet.
quote:Dinero schreef op 14 augustus 2010 @ 10:43:

Ik zie allerlei suggesties langskomen, misschien is dit iets ? [afbeelding]

Te koop bij Casj, leuke site en snelle verzending.

Het jurkje, met een ketting en een leuk colbert of mooie cardigan, is helemaal leuk. Het is een Italiaans jurkje, van D*versa.

Succes met je sollicitatie !Dit vind ik weer wat te casual. Op zich vind ik het model niet onaardig, maar ik denk dat de stof te kreukelig is. Dit zou mooi zijn in een hele goede kwaliteit jersey.
quote:EssentialBliss schreef op 13 augustus 2010 @ 20:30:

Melpomene, het klinkt in ieder geval als een kledingstuk met karakter en een eigen stijl. Belangrijk lijkt mij als ik zo lees wat je over de functie vertelt. Een kokerrok vind ik voor zoiets altijd wel een mooie keuze.

Deze Kokerrok van Claudia Strater, verkrijgbaar bij de Bijenkorf vind ik ook mooi als je op gepaste wijze met je benen wilt pronken. Aangezien hij volgens mij op knielengte valt. Hij is dan niet grijs, maar ik vind de naden hem een eigen karakter geven.

[afbeelding]

Deze van Dorothy Perkins vind ik ook geweldig, maar moet maar net je smaak zijn.

[afbeelding]

De prijs/kwaliteit van hun businesswear vind ik erg oké.Ik wil eigenlijk die van Dorothy Perkins, maar dan de kwaliteit van Claudia Sträter. Ik ga me dit weekeinde toch maar naar de shops slepen. Raar is dat, altijd als ik 'moet shoppen' heb ik er geen zin in. Volgende week onverwacht ook nog een feestelijk event in dezelfde kringen met nogal wat hoge piefen. Is gelukkig dichtbij, dus ik ben er snel, en daarvoor heb ik wel e.e.a. in de kast hangen gelukkig.
Ik log net in. Ik deel jouw mening over Gerry Weber. Het materiaal is wel het juiste. Er staat wel een ander model kokerrok, maar die stof is weer zo lelijk. Misschien dat de stof het model ook anders laat lijken.

Bij Promiss staat een zandkleurige kokerrok. Vorig jaar was er een mooiere uitvoering van. Ik heb hem niet kunnen passen, want die was snel uitverkocht. Je zou even kunnen kijken bij Wehkamp als je dat nog niet gedaan hebt.

Ik denk dat het nog net te vroeg is voor de nieuwe collectie.

Ik wens je succes bij je sollicitatie!
Ik zal vanmiddag even bij Promiss langslopen. Je weet maar niet. Zandkleurig vind ik denk ik wel mooi. Heb ik ook schoenen & tas bij.
Melpomene, in jouw geval zou ik toch de moeite nemen een bezoekje te brengen aan een goede grotere modezaak die betere merken verkoopt. Hier in het hoge noorden hebben wij bijv. Rinsma Fashion met merken als Summum, Expresso, Just B, Hilfinger etc.

Ik ben je al vaker tegengekomen op dit forum en denk wel een redelijk beeld van jouw figuur te hebben (volgens mij het figuur waar ik altijd van heb gedroomd, maar dat terzijde). Van Expresso heb ik een mooie strakke taupekleurige rok gezien met een topje en een soort wikkelblouse in mooie diepe kleuren. Chic, modieus en vrouwelijk. Wel een model waar je wat vormen voor nodig hebt.

Piet Zoomers is ook een dergelijke zaak, in het westen zijn vast ook wel dit soort grote modezaken.
Ik heb gisteren bij de Bijenkorf een mooie iets gedrapeerde jurk van Marella gescoord, taupekleurig. Lange mouwen, soepele kreukvrije stof (jersey), gedrapeerd bovenlijfje, aansluitend in de taille en uitlopend in een tulprok tot net onder de knie. Daarop een zachte, iets donkerder suède ceintuur gekocht, en 8 denier panty's van Oroblu in een tint die wat donkerder is dan huidkleur. Lengte tot op de knie. Daarover draag ik een dieppaars, heel zacht leren kort colbertje (alleen buiten, niet voor binnen) van Arma, een paarse grote tas in dezelfde kleur en taupekleurige hoge leren hakken die ik al hebl.

Onderweg in het vliegtuig heb ik afhankelijk van het weer blote benen of een stevige , want ik ken mezelf met die dunne panties.

Ik heb de hele Bijenkorf in Den Haag doorgeworsteld. Had een jurk gezien op internet van Claudia Sträter, maar dat was echt dun kreukelmateriaal. Daarna bleken alle jurken zwart. Dingen gepast van Miss Sixty, Filippa K, Max Mara, Just B, etc. etc. Zelfs een donkerblauw gedrapeerd jurkje van Supertrash, dat best leuk was, maar helaas boven de knie.

Zoals gewoonlijk kreeg ik het sterk afgeprijsde prachtige donkerblauwe vestje van Armani niet rond de gespierde schouders... Shit.

Dit was de eerste jurk die ik paste, en ik vond het gelijk mooi en perfect passen. Natuurlijk heb ik voor de zekerheid nog zes andere jurken gepast...

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Leuk Melpomene, heel veel succes bij je sollicitatie!
Fijn dat je iets moois hebt weten te vinden. Succes met je gesprek.
I choose happy!
Net nog even aan gehad en het staat prachtig. Precies wat ik zocht: netjes, maar niet tuttig, zakelijk, maar niet doorsnee. Vrouwelijk, maar niet te sexy.

Ben helemaal blij.

Vind het toch altijd wel vreemd, dat mensen bij voorkeur gaan solliciteren in naar mijn idee erg ingetogen kleding. Natuurlijk wil je niet opvallen door een veel te 'opgetogen' outfit, maar je kleding moet toch ook uitstralen wat je bent?

Is dat nou iets typisch Nederlands? Ik heb zelf al heel lang niet meer gesolliciteerd eigenlijk. Ging vroeger ook altijd in mantelpak, maar dat droeg ik toen vaak. Veel grijs, veel zwart e.d. Ik verkeerde toen nog in de veronderstelling dat grijs en zwart me fantastisch stonden. Als ik het nu aantrek, deins ik spontaan achteruit. Het slaat mijn hele 'teint' dood.

Gesprek is maandag, eind van de ochtend. Twee uur gevolgd door een lunch. Ben heel benieuwd. Ik heb er zin in, maar het is natuurlijk ook heel erg spannend.

Zag trouwens een mevrouw lopen bij de Bijenkorf in zo'n donkerblauw broekpak, bloesje eronder, lage schoenen, en dacht dat ze bij het verkopend personeel hoorde...
Het klinkt erg leuk, veel succes met het je gesprek. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?

Nav jouw opmerking over dat vestje, waar vind je jouw jasjes waar brede schouders inpassen. Ik kan maar niet slagen voor een getailleerd colbertje of leren jasje, bij maat 36/38 zitten de schoudernaden halverwege de sleutelbeenderen en worden mijn armen afgekneld, maat 40/42 is te wijd en staat een halve meter af in de rug.
Ken je het merk Elie Tahari?

Misschien voor in de toekomst als je weer eens een gesprek hebt!
quote:xlong schreef op 19 augustus 2010 @ 18:47:

Het klinkt erg leuk, veel succes met het je gesprek. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?

Nav jouw opmerking over dat vestje, waar vind je jouw jasjes waar brede schouders inpassen. Ik kan maar niet slagen voor een getailleerd colbertje of leren jasje, bij maat 36/38 zitten de schoudernaden halverwege de sleutelbeenderen en worden mijn armen afgekneld, maat 40/42 is te wijd en staat een halve meter af in de rug.

Ik heb veel jasjes van Alexon/Alex en Co in maat 12 (38). Die zitten me altijd goed eigenlijk, en hebben ook nog een goede taille.

Je vindt hier een voorbeeldcollectie:

http://www.alexon.co.uk/ranges.php?cat=Jackets

De leren jasjes heb ik van Arma. Als die bij het passen iets te strak zitten rond de schouders, rekt dat na een paar keer dragen altijd nog wel op. Ideale dingen. Ik had er gisteren eentje bij me, en dat zat opgepropt in mijn ruime handtas. Als je het er dan uit haalt, is het gewoon glad en mooi.
quote:nikki_28 schreef op 19 augustus 2010 @ 19:15:

Ken je het merk Elie Tahari?

Misschien voor in de toekomst als je weer eens een gesprek hebt!Zitten mooie dingen bij, zeker mijn stijl. Dank je!
Gesprek is achter de rug, verliep uitstekend. En ik zag er top uit, zal ik maar zeggen. Jurk bleef mooi en ongekreukt.

Moest nog een keer gaan shoppen: na een heel vroege start zag ik pas op Schiphol dat er een vetvlek op de das van man zat. Andere zijden das gekocht. Even later zag ik, dat hij toch echt de verkeerde schoenen aan had, en nog maar half gepoetst ook. Gelukkig hadden ze nog ook ergens schoenen van Boss in maat 46 voor de helft van de prijs en heb ik een creditcard.

Ik moet 'm gewoon goed nakijken voordat hij de deur uitgaat. Ik sta dan echt eerst even helemaal verbijsterd.

Hele dag ook nog met een paar herenschoenen in mijn handtas rondgelopen. En ik moest ook nog overal mijn tas openmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven