Wat is w00t?

14-08-2010 02:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd duikt voortdurend de term w00t op. Wat betekent dit, en waar komt het vandaan? Mijn huidige interpretatie is: het is een soort toetergeluid waarmee goedkeuring wordt uitgedrukt. Am I right?

En hoe kan het toch dat mensen deze uitdrukking (en soortgelijke termen) ineens gebruiken alsof het er altijd is geweest, zonder enige uitleg? Is dat soms om het verschil tussen henzelf (de ingewijden) en de mensen zoals ik (de noobs) (ja ik weet wel iets, ja ) te benadrukken?

Wat is w00t?

Totaal aantal stemmen: 22

Toettoet, jij bent goed! (55%)
Wat is wattes? (18%)
Iets heel anders (5%)
Een w, twee nullen en een t (23%)
Ik gebruik l33t trouwens in wachtwoorden, bv p1ndakaa5. Alhoewel ik heb begrepen dat dat ook niet zo veilig is, dus tegenwoordig werk ik met zinnen, bv Mmh2ze1b, wat wil zeggen Mijn moeder heeft twee zussen en een broer.
Lamaar, ik was te snel
quote:pantalaimon schreef op 14 augustus 2010 @ 14:47:

w00t blijkt l33t

Zo ken ik het niet.

1337 / leet / l33t is uber en oppo tot n00b voor zover ik het ben tegengekomen.
Hmm, dat is ouderwetsch gezegd abracadabra voor me, Ardberg. Care to explain?

Quote van wiki, over w00t:

"The symbolic approximation of Latin letter forms makes w00t a prime example of leet."
Ok, dan heb ik nog een vraag: wat is uppen?
topic omhoog zetten
Door middel van het plaatsen van een post, over het algemeen.
quote:pantalaimon schreef op 14 augustus 2010 @ 14:54:

"The symbolic approximation of Latin letter forms makes w00t a prime example of leet."Ja, da's leet als in leetspeak. Je komt leet ook tegen als "elite" in de zin van zeer goede spelers.
ik vind het wel leuk al die nieuwe woorden, termen en spelwijzes. Het bewijs dat taal zich altijd ontwikkeld, sms-taal wordt vaak verketterd, maar sommigen gaan er ontzettend creatief mee om, ik vind het geweldig
w00tw00t [insert clannaam] FTW ^^

Dat schreef een van onze allymaatjes altijd als ie wat opgewonden werd van positieve battlereports.
quote:Ardberg schreef op 14 augustus 2010 @ 14:57:

[...]

Ja, da's leet als in leetspeak. Je komt leet ook tegen als "elite" in de zin van zeer goede spelers.Ah ok, thanks. Nu ik een beetje loop te googlen kom ik ook bij pwn en pwn3d en ik snap nu pas die rare naam voor die nieuwe zender.
Eens, starshine. Als taal niet meer zou veranderen, zou dat inhouden dat de wereld stilstaat.
quote:pantalaimon schreef op 14 augustus 2010 @ 14:47:

Grappig dat noob en newbie in betekenis zo zijn gaan verschillen, terwijl de een ooit als afkorting van de ander is begonnen.

Ik heb wat lopen googlen, en w00t blijkt l33t te zijn, dat laatste spreek je uit als leet (op zijn Engels, rijmt op meet) en komt af van het woord elite en betekent spelling met andere tekens om zoekalgoritmes te ontduiken, zie de pagina hierover op wiki.Trouwens, ik sprak Elite vroeger uit als ielait, terwijl dat moet zijn ih-leet.
World of Warcraft: Legion
haha ik voel me toch echt wel geek als ik die termen zo lees

Ik ken ze ook nog allemaal haha maar goed ik speel ook WoW (FTW)

nog zo eentje: pwnd!
STFU.

Heb heel lang gedacht dat dat een wow player was

"Yeah, you STFU now !"

Dan dacht ik dat STFU in Alterac valley bijv. naar Drek moest oid.

STFU is "gewoon" shut the fuck up
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
en jij maar denken: die STFU is wel populair zeg.
WTF is misschien nog wel acceptable, maar FFS en STFU naar mij gericht accepteer ik niet. Een /ignore is dan mijn reactie. Dan zal ik die persoon niet weer in een PuG (Pick-up Group) tegenkomen.
World of Warcraft: Legion
FFS, wasdah?
For fuck's sake, zou ik denken, als non-gamert?
Oh , dat wist ik niet Hans, van die negeren en PuG Das een goeie. Overigens scheld ik nooit in wow, vind het te onbelangrijk om te schelden mss een wtf als er iets heel raars gebeurd, maar dan is het meer een uitdrukking van verbazing, niet schelden naar iemand persoonlijk.

Gisteren had ik een DK tank, die gewoon geen rekening hield met de rest. Mijn mana was meerdere malen op, en innervate had ik al gebruikt, dus on cooldown En toch steeds weer doorgaan, en boos worden assie dood ging

Anyway. Mss kan ik dit beter weer op E-meet zetten, of een van de wow topics uppen

@Starshine, idd. ( Mijn Vriend - mega starwars fan - zag jouw ava Hij vond ém briljant !
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
tnx Boro. Ik ben zelf geen megafan, maar vind princess Leia wel een goed rolmodel (en ze mag zoenen met Han Solo, altijd goed ). En aangezien ik Lego Star wars ook briljant vind...tadaa.
Hhahah en de Leeroy Jenkins

Dat was pas een Noob
Touched by her Noodly Appendage!
w00t? Da's mijn nick.

Hilarisch, die Leeroy.

"Can you give me a numbercrunch real quick?" "Ehh, yeah, give me a sec. I'm coming up with a 32.33, repeating of course, percentage of survival. That's better than we usually do."

"Okay, times up, let's do this! Leerooooooooooooy Jenkiiiiiiins!"
Ik snap er niks meer van. Leroy wie?

Maar ik zie wel tot mijn grote schrik dat Thijs weer terug is? Mag ik Thijs een non-w00t geven?
quote:pantalaimon schreef op 16 augustus 2010 @ 12:11:

Maar ik zie wel tot mijn grote schrik dat Thijs weer terug is? Mag ik Thijs een non-w00t geven?

Dat mag.

Hier het Leeroy Jenkins filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=NKtMjBQ1U7Y

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven