Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, de maand oktober wordt vast heel leuk voor je!
Dat hoop ik ook! Als de herfstblaadjes gaan vallen kruipt Rasa nog eens dicht tegen haar lauwe vent aan, hahaha!
Is ook een stuk romantischer...
Twee vriendinnen van mij en ikzelf zijn op dit moment echt !

We verbazen ons over de onvolwassenheid,oneerlijkheid,onbeschoftheid en kwetsend gedrag van bepaalde mannen.

Vriendin 1 had al 4 maanden contact met een man (leren kennen met uitgaan),kwamen bij elkaar thuis,zijn kind is bij haar geweest,dagjes weg,hij belde/smste veel en opeens.....niks meer.

Reageerde nergens meer op,dus vriendin 1 is in haar auto gesprongen naar zijn huis,wandelde de achterdeur binnen,meneer zat nietsvermoedend achter de tv.

Ze heeft hem goed de waarheid gezegd en verteld dat ze een man wil en geen kind van 41.

Vriendin 2 had 6 dates gehad met een leuke man(via datingsite),allebei verliefde gevoelens,veel contact heen en weer,en jaaaaa jullie raden het al,van de 1 op de andere dag,zonder uitleg geen enkele reaktie meer.

En ikzelf,J. belde deze week,hebben goed gepraat,afgesproken voor aankomende dinsdag om te gaan wandelen met de honden en hij ging voor mij koken.

Gisteravond hadden we een gesprek op msn,terwijl ik typte ging hij plotseling offline en dat bleef ook zo,ook geen smsje over storing internet of whatever.

Onze conclusie?

Bij deze drie mannen hebben wij zwaar het idee dat internet toch een te grote 'snoepwinkel' is (maw andere vrouwen).

Het vertrouwen heeft even een flinke deuk opgelopen en we vragen ons af wie er nu nog oprecht is,want dit is wel erg toevallig dat we dit tegelijk meemaken.
Bowie; is J die man die opeens niet meer wilde (waar je nog een tel.gesprek mee had)

Daarnaast denk ik dat je zo'n vent niet eens meer moet willen (die van je vriendinnen) je kunt ze toch niet veranderen en het lijkt me ook reteirritant om ze op te voeden.
Sjees Bowie, jullie kunnen dus lekker met zijn drieën klagen over manvolk... Toch weer contact met J? Heeft hij verklaard waarom hij opeens geen sjoege meer gaf? En nu? Heb je hem zelf nog gesmst om om opheldering te vragen? Wat bloedirritant dit zeg!

En ja, dat van die snoepwinkel zal best deels waar zijn...
Nee Ksenija,dat zijn we ook niet van plan.

Klopt,dat was dezelfde J. hij nam toch weer contact met mij op,ik had hem volledig gewist.

Weet nu weer waarom en sta weer in de etalage van RP .
hey ladies. even een serieus vraagje want ik begin te flippen.

dit hele internetdategebeuren is nieuw voor me en ik ben 's werelds slechtste dater. Ik probeer mezelf al jaren te doorgronden op dit front, maar ik kom er niet uit. Vandaar dat ik het hier eens in de groep wil gooien.

Het probleem is het volgende, ik 'blokkeer' zodra er een potentiële lover te dichtbij komt. En dat vind ik al snel, soms al voordat er uberhaupt sprake is van een date of soms na bv een eerste date als ik mezelf daartoe heb 'gedwongen'. Ik verzin bv een smoesje om weg te gaan, vind iemand al snel 'niks' voor de meest onzinnige redenen.

Nu ben ik al een paar dagen aan het smsen met mijn internetdate (1 x gedate, was leuk, we gaan nog een keer afspreken). Ik merk dat al mijn symptomen weer de kop opsteken: ik slaap slecht, ik ben bijna bang voor mijn telefoon: durf smsjes zowat niet te lezen, als hij iets liefs schrijft dan schrik ik daarvan en stuur ik iets neutraals terug.

Waarom doe ik het mezelf dan aan om te gaan daten? Ik heb wel een ideaalbeeld in mijn hoofd van een leuke jongen, een leuke relatie, het samen fijn hebben. Dus dat wil ik wel, maar dit is zo stressvol!

Ik heb geen traumatische ervaringen oid, dus dat kan het niet zijn. Ook een gelukkige jeugd gehad met veel liefde van mijn ouders en zussen. Mijn liefdesleven er ervaringen zijn nihil omdat dit altijd de kop op steekt.

Soms denk ik 'geniet er nou gewoon van', maar dat lukt bijna niet! Ik geniet er niet van, ik stress.

Wat nu ook speelt met min huidige date is het volgende:

Verstandelijk vind ik hem leuk, aardig, prima. Ik ben niet verliefd oid, maar dat is ook nog wel erg vroeg.

Door dit hele stressgebeuren wíl ik eigenklijk niet afspreken en verzin ik dingen die niet leuk zijn, maar ik vind dat ik het wel moet proberen.

Daarom zeg ik tegen mezelf 'kom op, ga ervoor, spreek met hem af en laat het gebeuren'.

Maar hoe weet ik nou of ik hem echt niet leuk vind en daarom niet wil afspreken, of dat ik niet wil afspreken omdat ik het eng vind?

Hoort daten niet leuk te zijn? Een verlangen om iemand weer te zien? zsm?

Hmm, lang verhaal geworden. Zoals jullie misschien begrijpen zit ik hier erg mee, ik hoop dat iemand er zijn licht eens op kan schijnen

Bedankt!
Kleine toevoeging, ik heb een grote vriendenkring en nooit moeite om nieuwe mensen te leren kennen. Zolang het 'romantische' aspect buiten wege blijft.
Ik weet wel 1 ding.

Als je niemand leuk vindt is het saai en hoop je iemand tegen te komen en weer spanning/stress te voelen.

Zodra je dat hebt, verlang je weer naar de rust en ontspanning.
@taksi.

je stelt je aan je hebt geen date met Jezus Christus of zo.

Hou op met zoveel nadenken, je maakt jezelf gek.
@ksenija hahaha, zo waar..

en dat van die rust en onstpanning zit ook wel wat aan..gras is altijd groener he?
quote:taksi schreef op 15 augustus 2010 @ 16:21:

Maar hoe weet ik nou of ik hem echt niet leuk vind en daarom niet wil afspreken, of dat ik niet wil afspreken omdat ik het eng vind?

Hoort daten niet leuk te zijn? Een verlangen om iemand weer te zien? zsm?

Hmm, lang verhaal geworden. Zoals jullie misschien begrijpen zit ik hier erg mee, ik hoop dat iemand er zijn licht eens op kan schijnen

Bedankt!

Hoe je daar achter komt? Vaker met deze persoon daten/afspreken. Misschien wordt het wat gemakkelijker als je elkaar beter leert kennen, het nieuwe 'eerste date gevoel' er een beetje vanaf gaat. Als je wat relaxter bij het afspreken gaat voelen. Als je hem dan leuker gaat vinden, en steeds vaker wilt zien, dan zit het qua gevoel goed. Als je na meerdere dates nog steeds niet uitkijkt naar de volgende afspraak, dan zit het er niet in tussen jullie.

Is dat een plan?
Je doet alsof je gaat tekenen om 30 jaar samen te wonen met hem. Je bent hem niks verschuldigd, hoor.

Wat hij denk of in zijn hoofd haalt is zijn probleem.

En wat als het niet leuk is?

Nou, dan ga je toch geen 2de keer?
Wat betreft deze date heb ik besloten mezelf een schop onder de kont te geven en gewoon te gaan. Zien waar het schip strand!

Ik denk vooral over het achterliggende verhaal, het gevoel van vluchten ed. Ben ik daar nou de enige in?
Nee hoor, ik herken mezelf echt precies in jou. Heb nooit maar iets romantisch gedaan met een jongen. Bij mij is het ook zo dat als ik jongens leuk vind, ze compleet negeer. Ik durf gewoon geen oogcontact te maken. En als ze hi ofzo zeggen, dan loop ik altijd gewoon door.

Ik heb me wel eens aangemeld op een datingsite, vanwege de reden die jij hebt genoemd, jezelf een schop onder je kont geven en zien waar het schip strand. ;) Maar heb me daar ook weer afgemeld, is niks voor mij. Heb wel eens afgesproken met een jongen, maar toch afgezegd. Ook al had ik alleen zijn foto gezien, zijn uiterlijk sprak me niet aan. Klinkt stom, maar ik voelde me er niet door aangetrokken, en dan heeft het voor mijn gevoel al geen zin.

Maar ja, zomaar iemand op straat tegenkomen gebeurd bijna nooit. Uitgaan vind ik ook niet meer zo boeiend en op mijn werk zal er ook weinig gebeuren.

Ik vind het echt vervelend worden, want ik heb het gevoel dat ik ook wel toe ben aan huisje, boompje, beestje. Maar met deze instelling/houding kom ik echt helemaal nergens.
Hey Maudie, klote is dat he. Jij enig idee waar het vandaan komt bij jou? Ik heb dat ook inderdaad. Het is niet dat ik wanhopig op zoek ben, maar wil wel eens wat meemaken Vandaar dus ook de datingsite.

Want net als jij kom ik ze in het wild niet tegen!

Hoewel vervelend voor jou, ben ik blij een gelijkgestemde tegen te koemen en zo zijn er vast nog veel meer.
Zo, het is een lang tijd geleden dat ik gereageerd heb op dit topic. Er is weer veel gebeurd en op het moment loopt mijn hoofd over van de verschillende gedachten...

Op het moment heb ik het een beetje gehad met internetdaten. Daarnaast heb ik er in mijn vakantie niet veel tijd voor gehad. Met E heb ik trouwens nog wel een keer contact gehad, maar aangezien ik zelf al inzag dat het niets zou gaan worden, hebben we geen contact meer met elkaar opgenomen.

Tot daaraan toe allemaal erg normaal. Maar nu heb ik dus weer contact met een ex van me. Hoewel ik nu eigenlijk off-topic ga, weet ik nog niet hoe ik met dit contact om moet gaan. We hebben elkaar namelijk al een lange tijd niet gezien. Toch heb ik nog steeds een zwak van hem en wil misschien uitzoeken wat dit betekent.
quote:taksi schreef op 15 augustus 2010 @ 16:21:

Het probleem is het volgende, ik 'blokkeer' zodra er een potentiële lover te dichtbij komt. En dat vind ik al snel, soms al voordat er uberhaupt sprake is van een date of soms na bv een eerste date als ik mezelf daartoe heb 'gedwongen'. Ik verzin bv een smoesje om weg te gaan, vind iemand al snel 'niks' voor de meest onzinnige redenen.

Wat nu ook speelt met min huidige date is het volgende:

Verstandelijk vind ik hem leuk, aardig, prima. Ik ben niet verliefd oid, maar dat is ook nog wel erg vroeg. Door dit hele stressgebeuren wíl ik eigenklijk niet afspreken en verzin ik dingen die niet leuk zijn, maar ik vind dat ik het wel moet proberen.

Daarom zeg ik tegen mezelf 'kom op, ga ervoor, spreek met hem af en laat het gebeuren'. Maar hoe weet ik nou of ik hem echt niet leuk vind en daarom niet wil afspreken, of dat ik niet wil afspreken omdat ik het eng vind? Hoort daten niet leuk te zijn? Een verlangen om iemand weer te zien? zsm?

Lastig, taksi. Het klinkt als bindingsangst, maar dat is wel een erge kort-door-de-bocht conclusie. Word je weleens verliefd? Of alleen maar op onbereikbare mannen? Heb je weleens een relatie gehad? Wel goed dat je dit bij jezelf onder ogen ziet. Vind je intimiteit eng? Bang om gekwetst te worden?

Stoer dat je nu wel gewoon door gaat met je huidige date. Zou best kunnen dat je verliefde gevoelens blokkeert omdat hij opeens zo bereikbaar is. Maar kan ook goed zijn dat verliefdheid er bij hem gewoon niet in zit. Daar kom je pas achter door elkaar vaker te zien.

Is daten leuk? Niet alleen maar hoor. Ik heb via dates al een stuk of dertig mannen ontmoet en word er ook weleens vrij moedeloos van. Soms keek ik uit naar een tweede date, soms was ik er heel neutraal over. Dat je er nu niet meteen naar verlangt hem weer te zien is niet gek.

Hebben jullie eigenlijk al weer iets afgesproken?
quote:bowiefan schreef op 15 augustus 2010 @ 14:01:

Weet nu weer waarom en sta weer in de etalage van RP .Hoe gaat ie, Bowiefan? Geen behoefte aan een cool down periode na deze affaire? Of heb je inmiddels alweer nieuwe dates in de planning?
Hier ook nieuwe ontwikkelingen:

Zaterdag tijdje ingelogd geweest bij een chatbox. Na enige tijd kreeg ik een berichtje van een man waarvan het profiel me wel aansprak. Dus wat heen en weer gemaild, overgestapt naar msn en niet veel later gebeld. Het ging erg snel dus. Maar...het klikte ook heel goed. Die stem... Al gauw kwam het gesprek op de plannen voor het weekend en aangezien we beide geen plannen hadden voor de avond, zijn we iets gaan drinken. Nogmaals: dat gaat snel! Not my normal routine, zeg maar.

Ik ga 'm zeker weer zien. Weer 's een goeie ervaring met een online ontmoeting.
quote:Rasa schreef op 16 augustus 2010 @ 11:42:

[...]

Lastig, taksi. Het klinkt als bindingsangst, maar dat is wel een erge kort-door-de-bocht conclusie. Word je weleens verliefd? Of alleen maar op onbereikbare mannen? Heb je weleens een relatie gehad? Wel goed dat je dit bij jezelf onder ogen ziet. Vind je intimiteit eng? Bang om gekwetst te worden?

Stoer dat je nu wel gewoon door gaat met je huidige date. Zou best kunnen dat je verliefde gevoelens blokkeert omdat hij opeens zo bereikbaar is. Maar kan ook goed zijn dat verliefdheid er bij hem gewoon niet in zit. Daar kom je pas achter door elkaar vaker te zien.

Hebben jullie eigenlijk al weer iets afgesproken?

Tja bindingsangst.. cliché maar het klinkt wel zo. Maar het is niet dat ik het niet wíl, dus of dat het dan kan zijn?

Ik word (werd) inderdaad alleen verliefd (en dan wel hoteldebotel) op 'onbereikbare' mannen. Of ik hou het expres onbereikbaar door op een afstandje te blijven. Ik zal het niet snel laten merken iig. Geen relaties gehad die die naam mogen hebben.

Zoenen ed gebeurd meestal onder invloed van enige glaasjes ;)

Maar dat wil ik dus niet meer!!!

Sorry, dit onderwerp is een beetje offtopic,maar het staat mijn huidige internetdategebeuren in de weg dus toch een beetje on-topic!

De 2e date is gepland overigens, we gaan donderdag uit eten.
@taksi, goed zeg, nieuwe date! Over een paar dagen dus al!quote:SaffronSkies schreef op 16 augustus 2010 @ 12:54:

Al gauw kwam het gesprek op de plannen voor het weekend en aangezien we beide geen plannen hadden voor de avond, zijn we iets gaan drinken. Nogmaals: dat gaat snel! Not my normal routine, zeg maar. Ik ga 'm zeker weer zien. Weer 's een goeie ervaring met een online ontmoeting.Wauw, je hebt hem al gezien dus! En dat is blijkbaar goed bevallen! Uit wat voor soort chatbox vis jij je mannen en waarom vind je dat eigenlijk prettiger dan via datingsites?
quote:Rasa schreef op 16 augustus 2010 @ 11:44:

[...]

Hoe gaat ie, Bowiefan? Geen behoefte aan een cool down periode na deze affaire? Of heb je inmiddels alweer nieuwe dates in de planning?

Gaat wel goed hoor,gisteren nog gebeld met J. en ben er echt klaar mee.

Geen enthousiasme,echt niks,dan weet je het wel....

Heb via RP leuke contacten,kijken hoe het loopt,ik verwacht in ieder geval niets meer,sta er nu anders in.
quote:taksi schreef op 15 augustus 2010 @ 18:54:

Wat betreft deze date heb ik besloten mezelf een schop onder de kont te geven en gewoon te gaan. Zien waar het schip strand!

Ik denk vooral over het achterliggende verhaal, het gevoel van vluchten ed. Ben ik daar nou de enige in?

Dat duurt een uur of 2, is toch ook wel te doen?

Om nu bij voorbaat al te denken dat het een stalker is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven