kitten eten?

17-08-2010 09:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kitten van 3 maanden en geef hem brokjes en brokjes in gelei van whiskas, maar hij raakt daar een beetje op uitgekeken. Nu vroeg ik me af wat voor voedsel ik hem nog meer kan geven dan whiskas junior? Was vanochtend in de AH op zoek en zie alleen maar eten voor volwassen katten.

Kat en ik wachten gespannen af. hihi
hahaha die titel...
quote:Teddy82 schreef op 17 augustus 2010 @ 09:57:

hahaha die titel...

mijn gedachte!

Ik kan je niet helpen trouwens met wat de kitten moet eten...
Hahaha. Lees net mijn titel terug, wat een giller. Benieuwd wat voor receptjes ik ga krijgen hihi
jammer plaatje werkt
Wat zielig...
This is not kosher!
Ik zou niet teveel avonturieren met wisselend eten. Een kitten heeft gewoon goede voeding nodig (denk aan Royal Canin, Prins en andere super premium voedingen) en daarnaast niet teveel andere dingen. Eventueel kun je inderdaad de brokjes wat nat maken (of iets van natvoeding erdoor mengen maar dat is 80% vocht en de rest bijna alleen eiwit). Als ze moeilijk blijft eten kun je als ze oud genoeg is ook overstappen op de Sensible lijn van Royal Canin, speciaal voor moeilijkere eters.
Wij zijn van Wiskas afgestapt omdat de ontlasting vreselijk stinkt als je die gebruikt. Wij zijn overgestapt naar Royal canin en Sheeba voedsel! Ruikt beter en zit minder zouten in. De vacht is ook veel mooier. Wel iets duurder
En check meteen ook even de mogelijke oorzaken waarom haar eetlust afneemt. Is ze wel ontwormd en ontvlooid? Heeft ze geen last van haarballetjes etc?
Ik heb ook twee jonge kittens, en die zijn er niet op uitgekeken maar ik verwen ze gewoon graag dus ik heb opzich wel wat ideetjes voor je. Soms koop ik blikjes tonijn of zalm (gewoon de goedkoopste) of bak ik zo'n tilapia filet (die ik in de diepvries heb liggen). Eieren zijn ze niet zo kapot van en afgelopen zondag zag ik bij ons in de AH in de diepvries ook kattenvoer liggen (iets met pens en gewoon vlees). Ik blijf ze wel bijvoeren met speciaal kittenvoer.
Mijn katertje eet altijd royal canin voor katten tot 1 jaar. De ene dag eet hij beter dan de andere, maar dit haalt hij de dagen erna wel weer in. Soms verwen ik hem met een bakje zacht voer. Gewoon van de AH.
quote:Confiture schreef op 17 augustus 2010 @ 10:12:

Ik heb ook twee jonge kittens, en die zijn er niet op uitgekeken maar ik verwen ze gewoon graag dus ik heb opzich wel wat ideetjes voor je. Soms koop ik blikjes tonijn of zalm (gewoon de goedkoopste) of bak ik zo'n tilapia filet (die ik in de diepvries heb liggen). Eieren zijn ze niet zo kapot van en afgelopen zondag zag ik bij ons in de AH in de diepvries ook kattenvoer liggen (iets met pens en gewoon vlees). Ik blijf ze wel bijvoeren met speciaal kittenvoer.

Blikjes tonijn en zalm bevatten veel te veel zout. Gebakken produkten mogen katten ook niet eten. Kook de tilapiafilet dan in wat water, is veel beter voor ze. Eieren en pens zijn ook niet goed voor ze.

Gewoon een goede kwaliteit brok ( geen purina one, whiskas o.i.d.) maar royal canin,orijen, sanabelle of ga rauw voeren ( carnibest). Als natvoer af en toe sheba gold, bozita, cosma.Daar verwen je ze het beste mee.
Waarop baseer je dat poes er op uitgekeken raakt? Die groene zakken van Purina hebben geloof ik ook een kittenlijn.. die van mij eten daarvan de indoorvariant en die vinden ze heerlijk (denk ik te kunnen merken aan de hoeveelheid die er doorheen gaat en hun reactie op nieuw voer hihi)
Recept:

http://www.youtube.com/watch?v=sY_Yf4zz ... re=related
quote:maimai schreef op 17 augustus 2010 @ 10:37:

Waarop baseer je dat poes er op uitgekeken raakt? Die groene zakken van Purina hebben geloof ik ook een kittenlijn.. die van mij eten daarvan de indoorvariant en die vinden ze heerlijk (denk ik te kunnen merken aan de hoeveelheid die er doorheen gaat en hun reactie op nieuw voer hihi)Omdat hij van de whiskas junior niet veel eet, maar toen ik iets van de AH gaf, at hij wel weer en die zakjes zijn ook op. Alleen zijn die niet speciaal voor kittens.
Whiskas is helaas niet bepaald het beste voer voor je kat (integendeel... wat een bagger). Er zit maar heel weinig vlees in, en veel granen. Granen zijn niet goed voor een kat, het is goedkope vulling van de brokjes maar niet voor de kat. Daarom hebben ze van Whiskas ook veel meer brokjes nodig dan van merken met meer vlees en minder granen.

De 'vlees'brokjes in gelei bevatten ook maar 4% vlees of zo, en wat er aan vlees in zit is gekookt (een kat hoort eigenlijk geen gekookt vlees te eten). Mijn kitten is ook zo'n 3 maanden, en krijgt Porta 21 graanvrij voer, met 80% vlees in de brokjes. En daarnaast Carnibest vlees. Van het nest uit kreeg hij Whiskas, dus we zijn langzaam steeds meer gaan mengen.

Hij krijgt dus geen speciaal kittenvoer, maar gewoon vlees, wat katten in het wild ook eten (op advies van de dierenarts overigens)

Vers vlees is eigenlijk het beste voor een kat. Wat Confiture noemt is denk ik Smuldier, dat is ook vers vlees (ingevroren dan wel, maar niet gekookt). Pens zou ik niet geven aan een kat, maar kip of zo wel.
quote:cychick schreef op 17 augustus 2010 @ 10:37:

Recept:

http://www.youtube.com/watch?v=sY_Yf4zz ... re=related
Dank je Wen. Dan stop ik met die whiskas. Deed het alleen maar omdat er junior op het pakje stond, maar kan hem dus ook gewoon ander voer voor volwassebn katten geven.
volgens mij heeft de ah wel!!!! kittenbrokjes. Daar heb ik het laatst wel gehaald mijn kittens vonden het heerlijk lekkerder dan wiskas in elk geval.

misschien even vragen of misschien heb je in jouw woonplaats meerdere ah filialen?

Hoeveel geefg je je kitten eigenlijk? misschien is ie niet uitgekeken maar is ie verzadigd?

succes
stap over op een premium brok bijv. Royal canin en hou je aan de aanbevolen hoeveelheden. Is het beste voor de kat en scheelt aanzienlijk in de hoeveelheid de drollen
natvoer of blikvoer is niet goed zit veel te veel rotzooi in en te weinig voedingswaarde
Knurfje, bij mij in de buurt niet. Maar ga eerdaags wel eens kijken bij een AH XL, misschien daar meer geluk

Meds, hoe komt het dat hij minder drollen heeft?
Ik zou niet in één keer stoppen met de Whiskas, maar geleidelijk overgaan op een beter voer. Anders krijgt zijn spijsvertering nogal wat te verwerken.

Niet zomaar overstappen op een willekeurig volwassen voer hoor, er moet wel echt veel vlees in zitten. Orijen die Feeks noemt is ook een goede, ik vond het nogal duur, Porta 21 grainfree is een stuk goedkoper. Dat vond ik ook wel belangrijk Hij eet er een stuk minder van dan van de Whiskas, maar das niet zo gek aangezien die loze, vullende granen er niet in zitten.

Vers vlees is het beste voor je kat, je kunt zelf aan de slag met hele prooidieren, dat zag ik zelf niet zitten. Carnibest e.d. zijn volledige vleesvoedingen maar dan al gemalen en ingevroren, hartstikke makkelijk.
Dat komt door die voedingswaarde Vlinder, in slechte brokken zit weinig voedingswaarde en veel rommel, dus veel om uit te poepen zeg maar

Bij goed voer is er veel voedingswaarde, veel om te gebruiken, dus weinig om te poepen.
idee voor lekkere snack? Als het aan de kat lag.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven