Infacol bij darmkrampjes?
dinsdag 17 augustus 2010 om 10:29
Hallo,
heeft iemand hier wel eens Infacol gebruikt voor zijn kindje? Ons meisje is nu twee weken oud en heeft vrij veel last van rommelende darmen en buikpijn. Ze krijst het dan uit en weet niet waar ze moet blijven. De kraamhulp herkende dit als darmkrampjes en raadde Infacol aan. Cinababy mag niet meer en venkelthee ook niet. Ik had er niet eerder van gehoord eigenlijk. Werkt het?
heeft iemand hier wel eens Infacol gebruikt voor zijn kindje? Ons meisje is nu twee weken oud en heeft vrij veel last van rommelende darmen en buikpijn. Ze krijst het dan uit en weet niet waar ze moet blijven. De kraamhulp herkende dit als darmkrampjes en raadde Infacol aan. Cinababy mag niet meer en venkelthee ook niet. Ik had er niet eerder van gehoord eigenlijk. Werkt het?
dinsdag 17 augustus 2010 om 10:57
Heb ook infacol gebruikt voor mijn dochtertje. Ze was toen wel iets ouder, een week of 8 denk ik. Het hielp wel iets, maar het was geen supermiddeltje vond ik. Verder ging ze er enorm van stinken
Maar het is niet vreselijk duur ofzo, dus zou het zeker proberen als het meisje zo'n buikpijn heeft.
Weet je ook waarom cinababy opeens niet meer mag? Wordt wel gewoon verkocht toch?
Maar het is niet vreselijk duur ofzo, dus zou het zeker proberen als het meisje zo'n buikpijn heeft.
Weet je ook waarom cinababy opeens niet meer mag? Wordt wel gewoon verkocht toch?
dinsdag 17 augustus 2010 om 10:57
quote:cha schreef op 17 augustus 2010 @ 10:55:
Sja, ik denk niet dat je je kind hebt vergiftigd hoor, de oudste loopt hier ook gewoon nog rond op twee benen en daar hebben we het ook bij gebruikt. Ben vergeten te vragen waarom het niet mag, was een beetje drukke week.Kan ik me nou werkelijk niks bij voorstellen
Sja, ik denk niet dat je je kind hebt vergiftigd hoor, de oudste loopt hier ook gewoon nog rond op twee benen en daar hebben we het ook bij gebruikt. Ben vergeten te vragen waarom het niet mag, was een beetje drukke week.Kan ik me nou werkelijk niks bij voorstellen
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:04
Hoi, wat sneu voor je kleintje.
Mijn meiden hadden daar ook zeer veel last van, ik ben toen over gestapt op een andere voeding nl frisovom of frisofom het is in ieder geval eentje uit de frisolac serie, daarin zit johannesbroodpitmeel deze voeding is dus wat dikker en dan hebben ze er niet zoveel last van. Misschien eens navragen?
Heel veel succes gewenst met de kleine, en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de kleine!!!
Mijn meiden hadden daar ook zeer veel last van, ik ben toen over gestapt op een andere voeding nl frisovom of frisofom het is in ieder geval eentje uit de frisolac serie, daarin zit johannesbroodpitmeel deze voeding is dus wat dikker en dan hebben ze er niet zoveel last van. Misschien eens navragen?
Heel veel succes gewenst met de kleine, en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de kleine!!!
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:05
Was erg nieuwsgierig aangezien al mijn kinderen beidde producten gebruikt hebben (en nogsteeds rondhuppelen daar niet van)
Cinababy mag niet meer want het bevat alcohol, en Venkelthee is een kruidenpreparaat die nooit bewezen is om z'n werking maar wel schadelijk stoffen schijnt te bevatten (aldus het voedingscentrum)
Inderdaad is het over een paar jaar weer anders...
Cinababy mag niet meer want het bevat alcohol, en Venkelthee is een kruidenpreparaat die nooit bewezen is om z'n werking maar wel schadelijk stoffen schijnt te bevatten (aldus het voedingscentrum)
Inderdaad is het over een paar jaar weer anders...
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:05
Wij waren heel erg blij met de tip om Infacol te gebruiken. Ik liep eerst enorm te klooien met cinababy. In plaats van het op mijn vinger te doen en in zijn mond te stoppen, hield ik het flesje boven zijn krijsende mond in de hoop dat er een druppeltje uit zou komen. Kwam die druppel een keer, draaide meneer net zijn hoofd weg. Pets, op de wang. Heel omslachtig, ik weet het. Ik had gewoon niet bedacht dat het ook anders kon. Maar, lang verhaal kort: Infacol hielp een stuk beter en was (voor mij) gebruiksvriendelijker. De sinaasappelboertjes nam ik met liefde op de koop toe, ons jochie had geen last meer van de krampjes. Gewoon, af en toe een flinke scheet en hij was ervan af haha!
O ja: gefeliciteerd!
O ja: gefeliciteerd!
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:06
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:07
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:08
Hier hielp het eigenlijk nauwelijks. Dochter had behoorlijk last van krampjes, dus heb eea geprobeerd. Ik heb het idee dat het poeder wat ik in haar fles deed nog het beste werkte. Het heet geloof ik abc dophilus oid, en je doet er een mespuntje van in de fles (of als je live voedt, oplossen in water en op een lepeltje geven).
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:09
o ja, om even bij he topic te blijven...
Van Weleda hebben ze buikjesolie, waarmee je het buikje van je baby met rondraaiende bewegingen in kan smeren.
De olie verwarmt een beetje, wat mij erg prettig lijkt voor zo'n kleine
Ik vond het zelf altijd erg prettig om ter plekke iets meer te kunnen doen dan radeloos toe kijken.
http://www.natuurzuiver.n ... by_Buikjesolie_50_ml.html
Maar helaas is het toch vooral afwachten tot de darmen wat beter gerijpt zijn (klinkt altijd een beetje tja...)
Van Weleda hebben ze buikjesolie, waarmee je het buikje van je baby met rondraaiende bewegingen in kan smeren.
Ik vond het zelf altijd erg prettig om ter plekke iets meer te kunnen doen dan radeloos toe kijken.
Maar helaas is het toch vooral afwachten tot de darmen wat beter gerijpt zijn (klinkt altijd een beetje tja...)
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:13
quote:plukjepulk schreef op 17 augustus 2010 @ 11:09:
O ja, dat is idd hele fijne olie. Sowieso vind ik weleda een fijn merk voor babysmeersels.
Wat hier ook nog wel hielp was fietsen met de beentjes, of gebogen beentjes van links naar rechts en terug bewegen (ziet er uit als stabiele zijligging zeg maar).
O ja, dat is idd hele fijne olie. Sowieso vind ik weleda een fijn merk voor babysmeersels.
Wat hier ook nog wel hielp was fietsen met de beentjes, of gebogen beentjes van links naar rechts en terug bewegen (ziet er uit als stabiele zijligging zeg maar).
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:46
quote:levenisleuk schreef op 17 augustus 2010 @ 11:06:
Ik heb nu Sab Simplex druppels en die werken iets beter. De werkzame stof is hetzelfde, alleen is Sab iets geconcentreerder. Sterkte (ik vind zo'n klein kindje met kramp zo zielig...)
Sab Simplex koop je trouwens via internet en bij bepaalde DA's.Hier ook gebruikt, goed spul!
Ik heb nu Sab Simplex druppels en die werken iets beter. De werkzame stof is hetzelfde, alleen is Sab iets geconcentreerder. Sterkte (ik vind zo'n klein kindje met kramp zo zielig...)
Sab Simplex koop je trouwens via internet en bij bepaalde DA's.Hier ook gebruikt, goed spul!