Mode & Beauty alle pijlers

kledingkeuze

15-08-2010 21:10 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een hartstikke leuke baan. Een baan waarbij we de gehele werkdag in een uniform lopen. Ik werk fulltime en juist daarom wil ik er buiten mijn werktijd leuk uitzien. En dat lukt aardig, al zeg ik het zelf.

De dames met wie ik werk vinden dat ik middels mijn kleding om aandacht vraag en spreken achter mijn rug erg negatief over mijn kledingkeuze. Voor de duidelijkheid ik zie er heel normaal uit.

Ik draag graag een hakje, een strakke spijkerbroek, een jurkje met een v hals, een mooie BH met wat bandjes boven een tuniekje uit, of een leren jasje . Voor zover ik kan beoordelen zie ik er niet dellerig of ordinair uit.

De meeste collega’s hebben een andere kledingkeuze. Het pantykousjes, huidskleurig ondergoed gehalte, met gezondheidssandalen en gottegot-wat-heb-ik-vandaag-een praktische-broek-aan is erg hoog. Wat ik overigens prima vind, ik zou daar nooit iets over zeggen.

Ik vind het niet prettig dat er achter mijn rug om geroddeld wordt.

Maar ik wil mezelf ook niet veranderen.

Tips om hier mee te dealen?

Bedankt Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:MereldeMus schreef op 16 augustus 2010 @ 18:40:

Een collega merkte op dat ik er uit zag als een zakenvrouwtje.

Maar na de opmerking die Star maakte heb ik begrepen dat dat niet perse negatief hoeft te zijn. Heb er overigens niets op geantwoord.

MerelIs toch ook niks mis mee? Ik zou het wel grappig vinden als iemand me een zakenvrouw zou noemen
Hahaha jij en een zakenvrouw?! Allesbehalve!Zielig!!!Een topic wat over kleding gaat ,gaat ineens over de lerarenopleiding v rammie....
Begrijpend lezen kan je ook al niet.
Het topic gaat overigens helemaal niet over jouw lerarenopleiding. Jij had gisteren commentaar op mensen die over jouw schrijfwijze vielen en daar reageerde ik weer op. Ik trek niet in twijfel dat jij een lerarenopleiding hebt.
Ik kan niks star,jij kunt heel veel...zullen we het daarop houden, heb jij ook je zin;)
Ah da's toch wel weer sympathiek van je
Leuke reactie van die collega Merel! Ik ben het met Star eens dat het zeker niet negatief hoeft te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Klopt, zo ben ik ook wel weer ;)
quote:fleurtje schreef op 15 augustus 2010 @ 22:59:

[...]

Ik geloof niet dat iedereen altijd maar 'dan wel jaloers zal zijn'.LEZEN!!
Klinkt bekend. En niet zo zeer van mijzelf. Ik ben een jonge meid en daar wordt het (denk ik?) meer van geaccepteerd. Bij mijn werk zijn de meeste dames boven de 40, en 1 ervan heeft lang blond haar, mooi opgemaakt, strakke spijkerbroek met laarzen of pumps e.d. Ik vind het erg leuk juist als iemand aandacht aan dr uiterlijk besteed. De anderen zijn meer van het simpel. Gympies van de lidl voor een tientje, grote gebreide trui en spijkerbroek van de markt. Ook helemaal prima, als zij dat mooi vinden. Maar er wordt áltijd geroddeld over de persoon die zich graag op tut. Het gaat dan ook altijd om haar uiterlijk. En kan je wel denken, lekker boeiend. Maar ik vind het altijd echt zo typisch iets voor vrouwen, om anderen af te katten op hun uiterlijk. Bah.
quote:Heyjij schreef op 17 augustus 2010 @ 11:55:

Klinkt bekend. En niet zo zeer van mijzelf. Ik ben een jonge meid en daar wordt het (denk ik?) meer van geaccepteerd. Bij mijn werk zijn de meeste dames boven de 40, en 1 ervan heeft lang blond haar, mooi opgemaakt, strakke spijkerbroek met laarzen of pumps e.d. Ik vind het erg leuk juist als iemand aandacht aan dr uiterlijk besteed. De anderen zijn meer van het simpel. Gympies van de lidl voor een tientje, grote gebreide trui en spijkerbroek van de markt. Ook helemaal prima, als zij dat mooi vinden. Maar er wordt áltijd geroddeld over de persoon die zich graag op tut. Het gaat dan ook altijd om haar uiterlijk. En kan je wel denken, lekker boeiend. Maar ik vind het altijd echt zo typisch iets voor vrouwen, om anderen af te katten op hun uiterlijk. Bah.

Wat ik zeg, ze weten hoe ze er zelf bij lopen.

Blijkbaar zit het ze toch niet helemaal lekker en hebben ze bewondering voor ons dat wij dat durven en kunnen.

Al kijken sommige dames ook wel op een prettige manier er naar en krijg ik wel eens een compliment (al dan niet gemeend, wellicht, haha)

Op een gegeven moment zijn ze er ook aan gewend.

Maar er zijn ook wel eens dagen dat ik er minder goed bij loop, (vette pieken of zo en simpele spijkerbroek) ook geen moeite mee.

Maar net hoe ik me voel.

Laat gewoon ieder in zijn waarde, ook al doen zij dat niet.

Al herken ik mezelf er ook wel in.

Wij hebben een Miss Barbie, 50+ en altijd mini rokken met blote benen ook met de sneeuw afgelopen winter. (ziet er verder goed uit) dan nog denk ik; die heeft een probleem als ze er een keer niet zo uitziet en ergens wil ze toch wel wat bewijzen (dat de leeftijd haar niks doet) Maar als ze lacht staan de kraaiepoten tot aan de oren, dat dekt de poeder niet eens meer.

Maar het is wel een lieverd en totaal niet arrogant!!!

Als je haar niet kent zou je denken, wat is dat voor mens?

Maar je moet iemand leren kennen, alvorens te beoordelen.

En dat staat los van kleding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven