Twijfels na uitbrengen (geaccepteerd) bod Marktplaats

17-08-2010 16:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een bod gedaan op Marktplaats en exact 3 seconden later kreeg ik een mail dat het geaccepteerd was.

Nu word ik door kennissen die in de buurt van de adverteerder wonen afgeraden om in zee te gaan met dit adres. En er in ieder geval niet alleen heen te gaan.

Ook heb ik even gestreetviewd en schrok nogal van de buurt. Ik laat het dus liever voor wat het is.

Wat doen? Niet meer reageren of zeggen dat man het te duur vond en ik van de koop af zie?
Mailen dat je er bij nader inzien vanaf ziet.
Gewoon mailen dat je er vanaf ziet, je hoeft toch geen reden te geven?
Ik krijg er een punthoofd van!
Even laten weten dat je van de koop afziet. Hoeft niet een per se met uitleg. Niet meer reageren vind ik niet zo netjes. Straks wijst de adverteerder andere (hogere) biedingen af in de veronderstelling dat jij het koopt.
The time is now
bieden via MP is nogal vrijblijvend, zou gewoon mailen dat ik ervan af zie en klaar.

Vind het argument van slechte buurt wel beetje bijzonder.... in Nl kun je toch echt overal wel over straat hoor.....
wat heeft een wijk nou te maken met hoe iemand is, als verkoper op MP. Over mensen in hokjes plaatsen gesproken...

Maargoed, een mail erachteraan is wel zo netjes.
Wat kan er nou allemaal gebeuren als jij iets op komt halen en betalen? Je bent toch binnen twee minuten weer weg.

Of ben je bang dat het toch geen goede koop is, of dat je belazerd gaat worden?
wat is het probleem? het snelle reageren, het advies van je kennissen of de buurt?

Anders vraag je iemand mee als je het eng vindt om bij een vreemde aan de deur te komen.
Kaatje ik laat me ook niet alleen door een buurt afschrikken, maar de foto's van het betreffende adres (en die waren duidelijk) in combinatie met het advies van mijn kennis gaven de doorslag.
Raden die kennissen specifiek dit adres af of gewoon de straat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je kunt ook gewoon je bod intrekken op marktplaats, dan krijg je de keus om aan te geven waarom je dat doet. Dan kun je er toch bij zetten dat je geen interesse meer hebt.

Tevens heeft dan de verkoper ook je emailadres niet, als je terugmailt wel.

Kun je het niet gewoon op laten sturen trouwens?
quote:Naski schreef op 17 augustus 2010 @ 16:13:

Wat kan er nou allemaal gebeuren als jij iets op komt halen en betalen? Je bent toch binnen twee minuten weer weg.

Of ben je bang dat het toch geen goede koop is, of dat je belazerd gaat worden?Dat laatste.
quote:makeupyourmind schreef op 17 augustus 2010 @ 16:16:

Je kunt ook gewoon je bod intrekken op marktplaats, dan krijg je de keus om aan te geven waarom je dat doet. Dan kun je er toch bij zetten dat je geen interesse meer hebt.

Tevens heeft dan de verkoper ook je emailadres niet, als je terugmailt wel.

Kun je het niet gewoon op laten sturen trouwens?Eh, ik heb om het bod uit te brengen mijn e-mailadres moeten ingeven .. en toen werd ik al teruggemaild door adverteerder.
Ik vraag me af welke buurt in nederland er vanaf streetview er zo slecht uit ziet, dat je er van schrikt, ik kan me er niet zo goed iets bij voorstellen.

Maar als je er een slecht gevoel over hebt zou ik zsm een mailtje terugsturen, dat je om persoonlijke redenen toch van de koop af ziet.

Het product waar je op hebt geboden was niet "te mooi om waar te zijn voor die prijs"?
quote:nouschi schreef op 17 augustus 2010 @ 16:16:

Raden die kennissen specifiek dit adres af of gewoon de straat?Nouschi ze kennen dit adres. In de zin van dat daar regelmatig iets loos is. Overlast e.d.
Ja nou ja, staat je huisadres dan in je e-mail?

Dan weet hij lekker dat je Hinde@mail.nl heet. Daar kan hij toch niks aan aflezen verder?
Je hoeft niet te mailen of wat dan ook. Gewoon je bod verwijderen. Gebeurt zovaak op marktplaats, niets aan de hand.

Maarre wel vreemd dat je je zo laat beinvloeden. Ik woon zelf ook in 'slechte' buurt maar niet iedereen die in slechte buurt woont is slecht en onbetrouwbaar.

Als je het artikel graag wilt, ga je toch samen met iemand (je kennissen) het ophalen.

En hoe komen je kennissen eigenlijk aan al die informatie? Zijn het geruchten, vermoedens, aannames of eigen ervaringen?
quote:borderwalk schreef op 17 augustus 2010 @ 16:21:

Ik vraag me af welke buurt in nederland er vanaf streetview er zo slecht uit ziet, dat je er van schrikt, ik kan me er niet zo goed iets bij voorstellen.

Maar als je er een slecht gevoel over hebt zou ik zsm een mailtje terugsturen, dat je om persoonlijke redenen toch van de koop af ziet.

Het product waar je op hebt geboden was niet "te mooi om waar te zijn voor die prijs"?Nee dat niet. Eerder nog te duur.
ik zou gewoon een mailtje sturen dat je alsnog van de koop afziet. reden hoef je niet te noemen.

Beste verkoper,

bij nader inzien zie ik toch van de koop af.

succes met de verdere verkoop

met vriendelijke groet, Hinde
quote:hinde schreef op 17 augustus 2010 @ 16:23:

[...]

Nee dat niet. Eerder nog te duur.prima reden om ervan af te zien
quote:hinde schreef op 17 augustus 2010 @ 16:21:

[...]

Nouschi ze kennen dit adres. In de zin van dat daar regelmatig iets loos is. Overlast e.d.Dan zou ik er vanaf zien en er niet heengaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hinde schreef op 17 augustus 2010 @ 16:19:

[...]

Eh, ik heb om het bod uit te brengen mijn e-mailadres moeten ingeven .. en toen werd ik al teruggemaild door adverteerder.

Hinde, mailen via mp gaat niet via je eigen emailadres hoor. Je hoeft niet bang te zijn dat de adverteerder dit heeft als je niet zelf terugmailt. Als ze mailen krijgen ze een emailadres van mp te zien.

Ik zou gewoon netjes je bod intrekken via mp en daar (zoals iemand anders ook al zei) aangeven dat je toch afziet van de koop.

Dan heb je het netjes opgelost.
Of het officieel mag weet ik niet, volgens mij is een overeenkomst een overeenkomst.

Maar als ik wel eens wat op MP zet en ik ga met het bod accoord, je wilt niet weten hoeveel mensen er niets meer van laten horen. Dus niet eens een net afbericht, nee gewoon niet komen op de afspraak, of niet meer reageren.

Dus ik weet dat het heel vaak gebeurd op MP. Heel kort heb ik er ook iets meer gedaan dan alleen particulier, nou het is schering en inslag om maar zo te zeggen.

En ja, voor die kleine bedragen ga je er geen moeite in steken om "je recht" te halen. Dus ik zou netjes een email sturen dat je ervan af ziet, en m.i. hoef je geen reden te geven.

En ze nog veel succes wensen met de verdere verkoop.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:satsuma schreef op 17 augustus 2010 @ 16:23:

Je hoeft niet te mailen of wat dan ook. Gewoon je bod verwijderen. Gebeurt zovaak op marktplaats, niets aan de hand.

Dit vind ik altijd zo onbeleefd. Neem ik de moeite om een mailtje te sturen, gaan ze het bod verwijderen. Als je de moeite kan nemen om je bod te verwijderen, kan je ook even netjes een mailtje sturen.
Sleeplessdreamer: dat klopt niet. Als je mailt via marktplaats ziet de verkoper wel je emailadres. Ik heb het nog even gecheckt in mijn eigen mailbox.

Als je een bod uitbrengt volgens mij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven