Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Hallo meiden! Fijn te lezen dat het met alle kindjes en zwangerschappen zo goed gaat!

Ik ben vandaag ongesteld geworden, gister al een beetje bruine prut en vandaag zette het door. Kwam natuurlijk niet onverwacht gezien het coïtusverbod maar toch hoop je op een klein wondertje. In ieder geval heeft de Clomid niet meegeholpen aan een langere luteale fase want die was nu precies hetzelfde als de vorige keer, nl 9 dagen. Denk dan ook dat m'n progesterongehalte niet veel hoger zal zijn dit keer. Maar dat hoor ik de 21e wel. Nou ja, dan weet ik in ieder geval dat Clomid voor mij niet hét middel is.

Tot later!!! Enne...weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Hoi hoi,

Weer eens een teken van leven van mij!

Heb vorige week mijn eerste werkweek gewerkt. Ik werk nu 3 dagen in de week. Op woensdagen en vrijdagen gaat Joost naar de creche en als ik op dinsdag werk is manlief thuis en als ik op zaterdag werk gaat hij naar mijn schoonouder. (ik werk di en za om en om)

Ik zag er erg tegenop om weer te gaan werken en Joost bij "vreemden" achter te laten. Maar ik moet zeggen dat het me meegevallen is. Op de creche is het gelukkig goed gegaan, hij heeft veel liggen kijken naar alle spelende kindjes (ze hebben daar zo'n automatische schommelstoel, ideaal) en goed geslapen en niet gehuild. Dus dat geeft ook wel een geruststelling. Vandaag krijgt ie zijn inentingen dus ben benieuwd hoe dat morgen op de creche gaat.

Wel is ie sinds vorige week thuis meer huiliger dan voorheen. (of dat nou komt omdat ie naar de creche is geweest of door zijn sprongetje, die is nu ook)

Ik vind het zelf ook weer fijn om te werken, ik merk dat ik na mate ik langer thuis was, steeds luier werd. Zo van oooo dat komt morgen wel, of ik heb nu geen zin om dat te doen. En nu krijg ik toch meer energie om meer te doen. Kan het niet uitleggen maar ik denk dat het voor mij goed is zo, 3 dagen werken ipv fulltime thuis te zijn. Al mis ik mn knulletje wel erg.

Nicky, veel succes met je eerste werkweek, je zal zien dat je op je werk best wel afgeleid bent. En het is nu extra leuk om snel naar huis te gaan...;-)

Fijn te lezen Luna dat het weer beter gaat!

Maria, tuurlijk hoop je op een wondertje al weet je al dat je ongi gaat worden. De 21 ga je weer naar de gyn, ik hoop dat ze je nu beter helpen en dat je niet weer zelf met suggesties aan moet komen.

Met Moon en Purper gaat alles goed, fijn hoor.

Gister een jaar geleden had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen... en met mn verjaardag (24/12) had ik het tegen iedereen verteld. Wat gaat een jaar toch snel, ik zag dat er ook alweer een juli 2008 topic is!

Groetjes aan iedereen.
Hé meiden wat is het hier stil! Er is al bijna een week niet geschreven, volgens mij is dat een record!

Heb weer een mmm-verhaal op onze groep gezet.

Ik wil nog wat andere dingen doen, dus reageer later weer op de rest.

Gutje veel succes bij de echo overmorgen!

Wij gaan dit weekend weg, lekker een weekendje naar een een bungalowpark in het bos in Limburg met subtropisch zwemparadijs ! Ik heb er zin in!

Alvast een fijn weekend allemaal en tot volgende week!
ja idd het is erg rustig hier.

hier was het me daar toch druk pfffff

zoonlief was jarig zaterdag en vrijdag had hij viering op school waarbij ik heb geholpen. daar dus al 2 weken mee in touw...... wel heel leuk hoor.

zondag hadden we een beurs.

gisteren had hij kinderfeestje..... hahha

dus helemaal geen tijd gehad.

daarbij kwam ook dat ik eigenlijk niet veel te melden had hihihi. geen naderende ongi, geen testen helemaal niets hahaahaha

morgen de echo. pffff moet 2 uur van te voren 1 liter drinken en dan niet meer plassen bahbah. dat haal ik echt neit. dan lek ik aan alle kanten............ nadeel van moederschap denk ik..........

ik reageer van de week nog wle op de rest. moet zo gaan lessen met de auto dus............................... tot later!!!!!!!!!!!!!!
Hoi meiden,

Inderdaad wat een stilte hier. Stilte voor de storm misschien?

Ik had weinig puf om te reageren, ben echt zo ontzettend sloom en moe...beh...ik hoop dat dat heeeel snel over gaat, ik heb er een beetje genoeg van. Purperman werkt zich uit de naad hier; poetsen, wasjes doen, iedere dag koken...echt wel lief.

Nou inmiddels is zo ongeveer iedereen op de hoogte van ons beebje. We zijn echt overladen met kaarten en kleine cadeautjes...zo lief!

Voor de beide opa's en oma's is het het eerste kleinkind, wel heel speciaal. Bij onze broers en zus, komt er voorlopig nog niets.

Nu gaat het echte "geregel" beginnen, daar ben ik normaal gesproken al geen held in, nu heb ik totaal geen overzicht meer...haha!

We willen in ieder geval niet veel geld uitgeven aan een kamertje; we zijn nog steeds veel in ons huis aan het werken. We zitten dus niet echt ruim in het geld. Purperman maakt zich daar zoooo druk over, gek word ik daarvan.

Gelukkig wel nog tijd voor leuke dingen; lekker uit eten en naar de film. "Alles is liefde"...een aanrader; erg leuk. Moest natuurlijk bijna huilen op het einde...die hormonen....haha.

Buikje begint al wat te groeien; vooral opgeblazen organen. Het borrelt aan alle kanten, soms wel genant. Moet nu echt een nieuwe BH gaan kopen; vind alles zo saai en degelijk...beh!

Slaap ook niet zo geweldig, veel plassen 's nachts en daarna wakker liggen en heel vreemd dromen. (deze week over een kat met het syndroom van Down...naja...het moet niet gekker worden!)

Poeh... wat een ego verhaal! Excuses hoor, leef momenteel een beetje in mijn eigen wereldje...zeker met al die aandacht van iedereen.

Maria; wat een baalverhaal op de group. Dat nummertjes gevoel...vreselijk! En als ik het goed begreep wisten ze dus niet dat je al een zoon had...schandalig gewoon! Maar ik ben ervan overtuigd dat je je er wel dapper doorheen slaat!

Gutje; succes met de echo straks!

Moon; hoe gaat ie bij jou? Jij zit nu wel ongeveer aan de 12 weken grens...toch?

Veel liefs,

Purper, 11 weken en 5 dagen
Hoi hoi,

Wat gaat de tijd toch snel.... ik ben alweer 3 weken aan het werk!

Afgelopen zondag hadden we paniek in de tent. Joost werd 's nachts huilend wakker (gebeurt eigenlijk nooit, slaapt lekker door) en wilde al eten. Ik zag een beetje bloedkorstjes in zn oortje en dacht dat ie zich gekrabt had.

's ochtends moest ie weer zo vreselijk huilen en was ontroostbaar. Dit was de afgelopen week wel vaker gebeurt en ik dacht dat het door de creche kwam (al die nieuwe indrukken) Toen kwam er 's middags ineens allemaal bloed uit zijn oortje lopen! we schrokken ons rot. We moesten naar het ziekenhuis komen met hem en daar werden zijn oortjes nagekeken. Het zag er goed uit gelukkig. Hij heeft een scheurtje in zn trommelvlies door de druk van zijn verkoudheid. volgens de arts niks ernstig en is dat scheurtje vaak met 2 weken weer dicht. De druk is er nu in iedergeval van af en Joost heeft antibiotica gekregen. (wat ie heeeeerlijk vindt omdat het naar bosvruchten smaakt) Hij is na zondag weer de oude en lacht en brabbelt veel. Wat kan je je dan machteloos voelen als je kindje zo'n verdriet heeft en je niks kan doen voor hem.

Maria, ik heb net je verhaal gelezen, wat een klunzen daar zeg, het lijkt wel of jij de arts bent.... ik vindt dat je het erg goed/positief oppakt, kan me voorstellen dat je er een punthoofd van krijgt. Succes ermee.

Nicky, hoe gaat het met jou/jullie heb je je eerste werkweek overleeft en is het je meegevallen/tegengevallen?

Gutje, succes zo met je echo!

Purper, lekker he sloom zijn, nog een paar weekjes en dan krijg je je energie vanzelf wel weer terug, tot tegen het einde, dan kan je weer zo sloom zijn maar dan zit er ook een buik in de weg! Geniet lekker van al die aandacht!

Moon, nog steeds zo druk? Hoe gaat het verder?

En de andere meiden hoe is het met jullie?

Groetjes!
oei swane ik kan de paniek voorstellen. gelukkig is er neits heel ergs.....

purper. zo krap als dat wij het hebben gedaan ooit hebben jullie het niet denk ik en wij hebben het ook goed gered. hihihi. maar kan me het van je man voorstellen hoor. die gaan er toch anders mee om geloof ik.

swane gelukkig dat het goed ging op de opvang. is toch een hele gerustelling he. als dat niet lekker loopt is het neit leuk om weg te moeten dan.

nou ff de uitslag van de echo. hij zag niets bijzonders aan de baarmoeder en eierstokken etc. zei hij dus..............

aan de ene kant wel opgelucht want het zal maar eens iets engs zijn he.

maar aan de andere kant weet ik dus nog steeds niet waar de buikpijn vandaan komt.

tevens is er dus ook nies om te verklaren waarom het zolang weer duurt voor ik zwanger ben.

over 3 dagen had de huisarts de uitslag dus maar even bellen. moet ook nog bellen voor eht bloedonderzoek, 9is al weer een tijd terug geweest maar had nog neit gebeld dus..................................

tot later!!!!!
Hai meiden,

sorry,sorry,sorry!!!!

Ik dacht echt dat het nog maar een weekje geleden was dat ik had geschreven maar ik zie nu dat het alweer twee weken is.Ik heb het ook zo ontzettend druk met van alles en nog wat en ben dan blij als ik savonds lekker in de bank kan hangen en tv kan kijken.Meestal kijk ik trouwens in bed want dan hoef ik daar niet meer heen als ik in slaap val.En dat gebeurt regelmatig.Ik heb vorige week een nieuw record bereikt!Kwart over 8 savonds!Erg hè?Ben in de reclame van GTST in slaap gevallen.

Het gaat gelukkig verder allemaal wel goed.Ik dacht alleen een blaasontsteking te hebben dus ik gister naar de HA.Er zaten idd wat ontstekingscellen in en suiker.Dat was wel verontrustend want dat kan op zsdiabetes wijzen.Vanmorgen moest ik terug komen om nuchter bloed te laten prikken en mn urine weer na te laten kijken en even voor een afspraak met de HA.Iedereen maakte meteen paniek gister en ik bleef erg rustig.Was best wel geschrokken maar niet echt in paniek ofzo.Gelukkig bleek alles vamorgen goed te zijn en was er niks aan de hand.Moet volgende week voor de zekerheid nog een keertje nuchter laten prikken maar de dokter ging er niet van uit dat er dan wel wat zou zijn.Maar hij vond het beter om het nog even ter controle te doen.Als het wel zo was geweest had ik er toch niks aan kunnen doen.Dan is dat maar zo.Ik ben daar erg makkelijk in.

En ik heb afgelopen dinsdag iets te fanatiek met de circuitles (allemaal oefeningen op fitnessapparaten,met gewichtjes en elastieken banden) mee gedaan en daar heb ik dus al vanaf dinsdag last van.Ik voel steeds mn bekkenbodem heel erg.Net of er iets op drukt ofzo.Als ik ga zitten of staan of in de auto zit heb ik er het meeste last van maar dat zijn ook de momenten dat je die spieren het meest gebruikt.

Maria:Ik reageer op de group wel.Ik heb het verhaal nog niet gelezen dus dat ga ik straks ff doen.

Gutje:Blij voor je dat er niks ernstigs aan de hand is maar wel raar dat je nog steeds pijn hebt.Misschien dat er uit het bloedonderzoek iets komt.

Nicky:Hoe is je eerste werkweek bevallen?Kan me wel voorstellen dat je er erg tegenop ziet.Het is ook niet niks om je kleintje achter te moeten laten als je zo lang samen bent geweest.Maar net wat Swane zegt...nou ben je in elk geval wel snel thuis want je wilt je kleine mannetje toch zo snel mogelijk weer zien.

Swane:Wat zal jij geschrokkken zijn zeg toen er bloed uit zn oortje kwam.Ik wist niet dat dat kon.Ik dacht dat het dan allemaal pus was als een oortje knapte vanwege de druk.Gelukkig was het niks ernstigs.Je ziet denk ik echt meteen allemaal doemscenario's voor je.

Luna:Ben blij dat het met jou ook weer iets beter gaat.Gelukkig maar.Niet lekker in je vel zitten is ook maar niks.

Wil:Hoe gaat het eigenlijk met jou?Heb je nog wat gezegd tijdens je POP gesprek?Het lijkt me erg zwaar om met tegenzin naar je werk te gaan.Was jouw schoonmoeder er nou al?Nee toch?

Ik ben kapot.Heb vanmiddag geshopt voor sinterklaascadeautjes.Heb op twee dingen na alles maar die twee dingen zijn voor mijn pa en die is 6 januari jarig dus dan krijgt hij het wel voor zijn verjaardag.Daarna zitten kijken voor kaartjes van Ciske de rat voor mijn moeder als cadeautje (samen met mij) maar voor in Carré waren er geen kaarten meer te krijgen.Nu moet ik keizen tussen Utrecht (13 juni tot 12 juli) of volgend jaar oktober in de Rai in Amsterdam.Ik wacht nu op een telefoontje van mijn vader om te overleggen wat nou te doen.In juni ga ik zowiezo niet (net bevallen) dus dan wordt het al juli en oktober vind ik wel weer erg laat!Mn moeder weet zelf ook helemaal niks om te vragen dus daar hebben we lekker veel aan.En ik ben zelf ook niet zo bedenkerig op het moment.

Het pietenpak was trouens een groot succes.Aangezien wij een aantal pieten kenden kreeg ze best veel reacties.Hé,kijk een hulp piet.Oh,jij bent zeker een piet in opleiding?Je had haar moet zien glunderen!!!!!Helemaal geweldig.En dan te bedenken dat het voor haar over een jaar of 5 voor het laatst zal zijn.Vind het eigenlijk gewoon zielig om zo'n mooie fantasie (want uiteindelijk is dat het toch) te moeten verpesten.

Ik ga ermee ophouden.Ga nog even ATWT kijken voordat we dochterlief op gaan halen bij mn moeder.

Groetjes moon
Hai meiden,

Ik wilde even laten weten dat ik een hele goede echo had gister.Mn uitgerekende datum is bijgesteld naar 2 juni.

Ben dus vandaag 13 weken en 1 dag.De echoscopiste nam echt alle tijd voor me en liet alles goed zien.Ze legde ook alles goed uit.Toen ze het echo apparaat erop zette had ik wel even de schrik want ik zag geen hartje kloppen.Toen zette ze het geluid aan en hoorde ik een geweldig hartje.We konden zelfs al teentjes tellen.Ik had mn moeder en dochter meegenomen.Ze heeft geloof ik wel 7 foto's gemaakt.Echt niet te geloven dat alles er gewoon al op en aan zit.Ik kan me dan ook niet indenken dat mensen dat nog weg laten halen.Het is echt een heel erg mooi klein wonder.Ik hoef ook niet meer terug te komen bij de gyn.De rest vd zs blijf ik bij de vk.Als er tenminste geen complicaties komen.

Ik ga twee paracetamolletjes nemen en mn bed opzoeken.Ik heb al de hele dag barstende hoofdpijn.Heb vanmiddag al een uurtje gelegen met twee paracetamolletjes achter mn keizen maar dat heeft niet geholpen.Wilde alleen even graag van de echo vertellen.

Groetjes.
Hallo meiden! Het is alweer weekend, jeetje wat gaat de tijd toch snel. Het lijkt wel of de tijd veel sneller gaat in vergelijking met toen ik een kind was. Ervaren jullie dat ook zo?

Luna wat een mooie foto bij je profiel! Hoe gaat het nu met jullie? Al iets meer een ritme gevonden?

Purper hoe gaat het met je? Jij bent ook de 12 weken grens alweer gepasseerd, is het niet? Wat leuk dat je ouders en broers en zus zo leuk reageerden! Dus voor jullie beide ouders is jullie kindje het eerste kleinkind? Dat maakt het natuurlijk helemaal speciaal! Ik moest wel eventjes lachen hoor over jouw droom met die kat met het syndroom van Down! Ben benieuwd hoe dat eruit ziet !

Gutje was de definitieve uitslag van de echo ook goed? En heb je inmiddels ook de bloeduitslag? Hopelijk was alles goed. Kan me goed voorstellen dat je toch een beetje hoopt dat er iets "kleins" aan de hand is wat verklaart waarom je nog niet zwanger bent. Volgens mijn gynaecoloog is het eigenlijk nog een groot raadsel waarom bij sommige vrouwen een zwangerschap lang uit kan blijven terwijl er geen afwijkingen gevonden worden.

Wij moeten nu echt gauw zwanger worden hoor! We lopen een beetje achter op de rest grinnik. We moeten toch potverdorie wel zwanger zijn als de eerste kindjes één jaar worden! Morgen is jouw NOD! Denk je dat het misschien raak zou kunnen zijn deze maand? Hoe gaat het trouwens met je rijlessen?

Swane wat zullen jullie geschrokken zijn toen die bloedkorstjes in Joost z'n oortje zaten! Dus hij vindt die antibiotica ook zo lekker? Onze zoon was er ook helemaal dol op, hij sperde z'n mond al wagenwijd open als we met dat spuitje naderden hihi. Gelukkig is Joost nu weer helemaal de oude! Je bent alweer een maand aan het werk! Bevalt het goed? Gaat Joost nu naar een kinderdagverblijf of naar opa en oma? Ik ben het even kwijt!

Moon gelukkig zat er bij de controle vorige week geen suiker meer in je urine! En hoe was het deze week? Heb je het nog een keer laten controleren? Ben je nog steeds zo moe? Dus je valt tegenwoordig soms om 20.15 uur al in slaap op de bank ? Ik denk maar zo: dan zal je je slaap wel nodig hebben! Doe je wel een beetje rustig aan met al je sinterklaasbeslommeringen? Wanneer vieren jullie het? Onze zoon heeft het vandaag gevierd op het werk van m'n schoonmoeder, as zondag bij mijn moeder, 5 december op het kinderdagverblijf en 's avonds komen m'n schoonouders bij ons... Erg he? Een uitnodiging van de buren om het daar ook te komen vieren hebben we maar afgeslagen, dat vonden we toch een beetje te gek worden!

Nicky hoe gaat het nu op je werk? Vind je het nog steeds zo moeilijk of ben je inmiddels al een beetje gewend? Ik vond het in het begin ook best moeilijk om m'n ventje uit handen te geven maar al gauw vond ik het heerlijk om lekker naar m'n werk te gaan en de boel de boel te laten! Hoe gaat het eigenlijk met je broer? Hopelijk gaat alles goed met hem!

Wil is je schoonmoeder inmiddels al bij jullie? Ben benieuwd wat ze van haar nieuwe kleinkind vindt! Vast geweldig! Tot wanneer blijft ze? Heb jij inmiddels je POP-gesprek al gehad? (of heb je dat al verteld en is me dat ontschoten?) Ik hoop echt dat je weer meer plezier in je werk gaat krijgen en als dat niet zo is dan moet je misschien in de toekomst op zoek naar wat anders?

Josephine hoe gaat het met je? Lang niets van je gehoord. Hopelijk gaat alles goed na de laatste onstuimige maanden! Hoe gaat het met zoonlief?

Tijger bij jullie ook alles goed? Jouw dochter gaat in juni volgend jaar ook al naar school, is het niet? Hebben jullie al een keuze gemaakt voor een school? Wij wel, alleen staat hij op de wachtlijst voor de school die onze eerste voorkeur had (we hadden hem ingeschreven toen hij 2,5 was in de veronderstelling dat we op tijd waren....not!), dus we weten pas in januari welke school het wordt.

Kim hoe gaat het met je??? Je moet inmiddels al lang en breed bevallen zijn! Ben ontzettend benieuwd hoe het met je gaat!

Hebben we eigenlijk ná de bevalling nog wel eens iets gehoord van Beertjeboetje? En Leeuwedraak is hier ook niet meer langs geweest (wél nog een keer op de group), of vergis ik me?

Nou, hier gaat verder alles goed. Superdruk op m'n werk, maar wel leuk! Zit alweer op dag 20 van m'n cyclus, dus over een dag of 10 kan ik weer met de Clomid (halve dosering) beginnen. Dan ook weer steeds voor die follikelmetingen komen. Daar heb ik niet zo'n zin in, het kost zoveel tijd bleee. Ik hoop écht dat ik deze keer geen last heb van overstimulatie. Want als we opnieuw een coïtusverbod krijgen dan schiet het ook niet op :(

Weer even F5 voor de nieuwe tabel! Fijn weekend allemaal!
hoi dames!!

nou ik ben net ongesteld geworden................ weer eens hihihi voor de verrandering.

maria; inderdaad lopen we achter hihihi.

de echo was goed zei de man in het ziekenhuis. zelfs mijn eierstokken hebben ze bekeken blijkbaar. (wist niet dat dat kon via gewone buikecho)

heb de dokter nog neit gebeld. ben het helemaal vergeten. zal ik maandag eens doen.

ik heb het ook veel te druk gehad. eerst alle verjaardagen van man en zoon, over een week onze dochter. die wordt alweer 10!!! erg he.

verder zijn we druk bezig geweest met huizen kijken. het bleek nl dat we zeer waarschijnlijk toch een goed hypotheek kunnen krijgen.

we hebben dus een huis gekocht wss hahaha. ik besef het nog niet en door alle tegenslagen die we altijd meemaken hihihi hou ik nog een slag om de arm maar we gaan woensdag wss het voorlopig koopcontract tekenen.

maandag eerst een gesprek nog met de hypotheekman en dan weten we eht wss zeker.

leuk en spannend he. ben wel zenuwachtig of het idd helemaal goed komt. vertrouw het na al die jaren neit meer.

en we gaan heel ver weg dan en dus een hele nieuwe start.

nou stop er ff mee. moet nog rijmpje gaan maken en 2 broeken opknappen voor we straks naar de supriseavond gaan bij mijn ouders.

allemaal een leuke sinterklaas gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo dames,

Weer even een teken van leven van mij. Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.

Het mysterie op de groep is opgelost, las ik net. Gelukkig maar dat het zoiets was.

Swane wat zal je geschrokken zijn zeg. Jij had dus niet aan Joost gemerkt dat hij zo'n last van zijn oren had? Onze kleine die bleek "opeens" een dubbele oorontsteking te hebben. Is nu ook aan de antibiotica en hij vindt het heerlijk. Het liefst drinkt hij het hele flesje leeg :-)

Gutje, jammer dat je weer ongesteld bent geworden. Hebben jullie nog een grens gesteld hoe lang je blijft proberen of zien jullie wel hoe het loopt?

Super van het huis! Gefeliciteerd. Moet vast goedkomen.

Luna, Hoe is het met Roan? En je dochter, vindt ze het nog leuk een klein broertje?

Maria, wat een gedoe toch steeds in het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt. Je moet er echt heel erg zelf achteraan zitten. Nog een geluk dat je mondig genoeg bent, want er zullen best wel wat mensen over zich heen laten lopen.

Moon, dat Pietenpak is echt geweldig. Heel erg mooi. Logisch dat het in de smaak valt. Hoe gaat het met je buikje? Is het al tijd voor buikfoto's?

Purper, Bij jou schiet het ook al echt op nu.Jullie gaan vast heel erg verwend worden, aangezien het voor iedereen het eerste kleinkind is. Dat was hier ook zo en eigenlijk nog steeds. Maar niks leuker dan cadeaus krijgen voor je kind. Leuk dat je buik een betje begint te groeien. Over geld moet je je niet te druk maken, komt allemaal vanzelf goed. Een kind heeft in het begin echt niet zoveel nodig!

Tijger, hoe gaat het met jou en je kinderen?

Nicky, al gewend aan het werken?

Wil, wanneer komt je schoonmoeder ook al weer? Lijkt me heel bijzonder voor haar en jullie dat ze wat tijd bij jullie komt doorbrengen!

Andere meiden, hoe gaat het? Kim moet inderdaad al lang bevallen zijn, ben benieuwd! En Leeuwendraak hoe gaat het met jou?

Hier gaat alles eigenlijk gewoon weer verder. Het blijft wel moeilijk allemaal. Begin nu pas een beetje verdriet te voelen, maar ik denk dat dat wel normaal is.

Ik begin volgende week aan een nieuwe baan. Heb er echt veel zin in. De baan die ik had was helaas toch helemaal niet wat ik zocht, maar gelukkig had ik snel wat anders. Ben er blij mee!

Nog even een vraag, voor de dames die nu 1 kindje hebben, willen jullie er meer en zo ja op welke termijn?

Voor degenen die er al meerdere hebben, toen jullie er 1 hadden wat hadden jullie toen voor ideaal leeftijdsverschil voor de kinderen in gedachten?

Ik ga nu even wat foto's op de groep plaatsen, want de kleine man is zo klein niet meer! :-)
quote:maria70 schreef op 30 november 2007 @ 23:24:

Hebben we eigenlijk ná de bevalling nog wel eens iets gehoord van Beertjeboetje? En Leeuwedraak is hier ook niet meer langs geweest (wél nog een keer op de group), of vergis ik me?Maar Leeuwedraak leest wel mee hoor! Ben nog steeds heel belangstellend voor het wel en wee van jullie allemaal, en ondertussen duim ik keihard voor jou en Gutje. Klinkt vreselijk afgezaagd, maar: houd moed!!
Vandaag ongesteld geworden, op cyclusdag 23, terwijl ik op dag 16 m'n eisprong had. Kan wel janken, wat is dit toch voor een geklooi?! Voel me ook al zo'n nummer bij die gynaecoloog, heb er bijna geen vertrouwen meer in. Onvoorstelbaar hoe het daar gaat, alle routineprocedures worden op je los gelaten maar een beetje behandeling "op maat" hó maar! En dan moet ik zelf ook nog zo ongeveer met de initiatieven komen ! Een luteale fase van 7 dagen dit keer... Heb meteen maar de Clomid gehaald bij de apotheek vanochtend en ook weer een afspraak voor een follikelmeting volgende week dinsdag. Volgende week donderdag weer potje wegbrengen voor semenanalyse en dan kijken ze meteen of het geschikt is voor IUI (maar dat zeggen we er voor de zekerheid natuurlijk nog wel even bij voor het geval ze weer gaan lopen klooien daar ). Zit er over te denken binnenkort m'n hart eens bij m'n huisarts te luchten, misschien heeft hij nog briljante ideeën?

Leeuwedraak wat lief dat je nog even reageert en dat je nog regelmatig meeleest. Gaat alles goed met je?
En Gutje jij ook al ongesteld! Het zit ons niet mee he?

Is jouw NOD nu rond 1 januari? (het lijkt me een goed plan om het nieuwe jaar in te luiden met twee zwangerschappen, niet dan??)
balen weer joh dat gedoe bahbah.

nee ik zit op 5 januari. het is nu al een tijdje ongeveer een 5 weken cyclus dus dat houden we dan maar aan.

zou wel mooi zijn he, beide zwanger dan net het neiuwe jaar in.
Hee meiden,

Nou Maria; wat balen zeg! Daar krijg je toch een punthoofd van....GRRR!!! Reageer je maar eens lekker af, hier of bij de huisarts....wat schandalig!!!

Over die kat met het Downsyndroom; hij had hele grote ogen, een hele platte snuit, in verhouding een veel te grote kop en hele vreemde pootjes. O, ja en hij was wit met zwarte vlekken. Bizar dat je op zo'n manieren indrukken/gedachtes verwerkt...naja...ik moest er zelf ook om lachen.

Gutje; ook balen!!! Inderdaad 2008 wordt gewoon het jaar van Maria en Gutje

Leeuwedraak; leuk dat je nog mee leest. Hoe gaat het met jou zwangerschap? Misschien kun je nog eens een mooie buikfoto op de group plaatsen!?!?

En Moon ook een mooie echo gehad. Wat gaaf is dat!!!

Ik ben maandag geweest, toen was ik 13 + 1. Hartje weer gezien, beebje heeft 2 armen en 2 benen. Daar was ik best blij mee. Ik heb al een maagje en blaasje gezien. Beeb heeft zelfs naar ons gezwaaid. We hebben niet naar het hartje geluisterd, maar dat is ook niet erg. Ik heb het hartje gezien en het bewoog armen en benen.

Ik schrok wel hoe enorm hij/zij gegroeid is. 't Is al echt een mini mensje.

Ook voor de andere meiden...veel liefs!

Fijne Sinterklaasavond...braaf zijn allemaal. (ach, ja ... een paar weekjes Spanje was ook niet gek met dut pestweer!)

Liefs Purper en beeb
Voor de tabel:

31-12 VK

16-01 20 weken echo

Liefs Purper
Purper, wat leuk dat je een goede echo had. Het groeit erg hard he? Grappig om te zien.

Voor de tabel: Ik ben 26, al sinds september haha
Poeh wat een stilte hier...

Nou dan kan ik jullie meteen even vertellen dat we deze week een kinderwagen gekocht hebben. Vind het zelf nog best wel vroeg. Het was ook eigenlijk niet de bedoeling, we gingen alleen KIJKEN...

Nu staat er dus een grijs met rode Bugaboo in de gang. En hij is zoooo mooi. Ik wilde heel graag die wagen, maar vond ze veeeeel te duur. Nu stond er in de winkel een showroommodel van afgelopen jaar. Flink afgeprijsd, die konden we dus meteen meenemen. Omdat de nieuwe collectie komt, prima voor ons dus!

Voor de rest hebben we, buiten wat kleine cadeautjes, nog helemaal niets...haha...

Nu gaan we maar eens nadenken over de opvang...pfff...daar zie ik wel tegen op. Ik wil max. 3 dagen gaan werken. Purperman wil 4 dagen werken. We hebben dus voor 2 dagen opvang nodig (als we dit financieel aankunnen, anders moet ik meer werken).

Hoe hebben jullie dat geregeld? KDV of opa's en oma's of gastouder?

Groetjes,

Purper...whaaa...al 14 weken
Hier ben ik ook weer eens.

Het gaat met mij op zich allemaal wel goed.Ik zal idd eens een buikenfoto erop zetten want mijn buik groeit al behoorlijk.En dat terwijl ik nog maar 1,7 kilo ben aangekomen.

Ik ben afgelopen donderdag weer bij de vk geweest.Ze kon het hartje niet vinden in de eerste instantie maar we hoorden wel steeds pok,pok.Bleek dat de kleine tegen de doptone aan het schoppen was.Uiteindelijk heeft ze het hartje kunnen vinden maar ze heeft zeker wel vijf minuten werk gehad.En toen ik 's avonds in de bank zat heb ik voor het eerst de baby gevoeld.Ineens voelde ik iets waarvan ik dacht hé,dit zou het wel eens kunnen zijn en in bed voelde ik het die avond nog een keer.Ik moet me er wel heel erg goed op concentreren want anders voel ik het niet.

De vk houdt om het "makkelijk" te houden de uitgerekende datum op de NOD uitgerekende datum en die staat weer op 30 mei.Ik vroeg waarom dat was en toen zei ze dat als er minder dan 7 dagen verschil zit tussen de echo uitgerekende datum en de NOD uitgerekende datum dat ze dan de NOD datum aanhouden.Ik hou het zelf maar gewoon op 2 juni.

De volgende keer vk is op 3 januari.

Dan wordt ook de 20 weken echo afspraak gemaakt.En ik heb 20 december een kenningsmakingsgesprek met het kraambureau waar ik bijna zeker wel voor ga kiezen.Spannend allemaal weer hoor.Ik merk dat ik nu wel een heel stuk makkelijker ben met dat soort dingen regelen.

Ik had afgelopen woensdag een mazzeltje.Ik doe met mijn dochter aan peuterzwemmen (voorbereiding op de zwemdiploma's) en daar zit ook een vrouw die afgelopen september is bevallen van haar 3e.Zij had met zwemmen een tankini aan en ik vroeg haar of dat een gewone was of dat dat een zstankini was.Het bleek een gewone te zijn.Toen kwam ze met het aanbod of ik soms haar zskleding wilde hebben.Ze deed het weg en ze had een hele vuilniszak vol!Winter en zomer kleding.Ze heeft twee "winterkinderen" en een "zomerkind".En voor die laatste moest ze dus alles nieuw kopen.Dat aanbod heb ik dus niet afgeslagen en zo kreeg ik dus een hele vuilniszak vol.Ik heb ongeveer de helft ervan gehouden.Er zaten echt nog hele mooie dingen tussen.Ook ondergoed enzo maar dat heb ik weggedaan want ondergoed van iemand anders vind ik nou niet zo fris en helemaal niet als het al twee of drie zs gedragen is.Nu nog even alles lekker wassen en dan heb ik een nieuwe garderobe.Koop er heel misschien nog wel wat bij maar waarschijnlijk niet veel.

Maria:Wat erg voor je dat je nu alweer ongi bent geworden.Er valt zo geen touw aan vast te knopen.Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt!!!!Zo is het ook niet leuk meer.Nou kon je wel weer iets eerder dan gedacht met clomid beginnen.Dat is dan misschien het enige voordeel eraan.

Je vroeg naar onze sinterklaas.Wij hebben ook een drukte van jewelste gehad.25e naar een sinterklaasshow en daarna naar mn schoonouders om sinterklaas te vieren.1 december bij mijn ouders en 5 december gewoon thuis.We hadden 30 november in principe ook nog wat maar omdat wij allebei niet op tijd daar konden zijn ivm werk hebben we dat laten gaan.Want idd.Het is al druk genoeg.Ze worden helemaal gek ervan.Ze was ook niet meer te genieten op het laatst.Ze heeft totaal geen oren en ik loop een hele dag te waarschuwen.Gek word ik ervan!!!!!Ben echt blij als ze naar school mag want ze is eraan toe

Purper:Dus jij hebt een bugaboo gekocht.Ik kan het niet helpen maar ik vind ze zo ontzettend lelijk.Ik vind die kleine wieltjes aan de voorkant echt geen gezicht.Maar jij moet er blij mee zijn.Dan is het goed en rood is wel en mooie kleur.Je had ook lekker mazzel.Dat scheelt je weer een boel.Wij kregen toen de wagen van mijn ouders en de box van mn schoonouders.Daar was ik erg blij mee!!!En die kan ik nu dus weer gebruiken.Ik zit er alleen over te denken om een lodgerdeken te kopen.Die vind ik zo mooi en die kleine is pas met januari oud genoeg om op de fiets te zitten en ik wil ook wel eens wandelen voor die tijd als het mooi weer is en koud.Die deken kan dan gewoon in de zak van de wandelwagen.Maar die dingen zijn ook zo ontzettend duur.Ik ga eerst maar eens kijken welke ik wil.

Ik wil ook een sluitlaken gaan kopen voor na de bevalling.Zal eens vragen volgende keer bij de vk waar ik die kan kopen.Zal vast wel bij prenatal of id zijn.Groei jij ook al een beetje?

Gutje:Ook voor jou balen dat je weer ongi bent geworden!Weet niet wie het nou vroeg maar hebben jullie al een datum gesteld waarop jullie ermee willen stoppen of verder de mmm in gaan?

En van harte gefeliciteerd met jullie hius trouwens!!!!!Gaan jullie uit je woonplaats weg?Was wel een mooi sintkadootje om het koopcontract op die dag te tekenen.Nou kunnen jullie helemaal opnieuw beginnen in het nieuwe jaar!Misschien komt die kleine er dan ook wel!

Ik moet trouwens as vrijdag naar de internist.Ik heb weel een lichte opleving van mijn darmproblemen.Er zit weer bloed en slijm bij als ik heb gepoept.Nou ben ik benieuwd wat de internist wil gaan doen.Ik hoop niet dat het een darmonderzoek wordt want dat zie ik echt niet zitten.Maar we wachten het af.Het is tenslotte nog geen vrijdag.

Ik ga ermee ophouden want ik ga meiske lief aanpakken uit de douche.We zijn uitgenodigd bij mijn zwagertje.Daar moeten we over 45 min zijn en ik moet ook nog douchen.Dus dat wordt haasten.

Allemaal de groetjes en een fijne zondag.
Purper ik zag je Bugaboo op onze groep, dat hebben jullie slim gedaan met een showmodel! Ik vind hem mooi! Ik begrijp overigens wel wat Moon bedoelt met haar weerzin tegen die kleine wieltjes. Toen wij 3,5 jaar geleden onze wagen kozen (een tweedehands Urban Jungle want die vond ik nieuw echt veels te duur!), vond ik de Bugaboo's ook niet mooi. Bovendien ging onze voorkeur uit naar een driewieler. Maar ik moet bekennen dat ik ze steeds mooier ben gaan vinden en me nu zelfs heel goed kan voorstellen dat mensen er voor kiezen! Wat de kinderopvang betreft: ik werk drie dagen en m'n man vier dagen. Onze zoon gaat twee dagen per week naar het kinderdagverblijf. Daar gaat hij heen sinds ik weer ben gaan werken (hij was 11 of 12 weken). Het bevalt uitstekend! Hij heeft het er enorm naar z'n zin. We hebben destijds meerdere kinderdagverblijven bekeken en deze had absoluut onze voorkeur, ook al zat hij verder weg. Wat de kosten betreft vind ik het enorm meevallen. Wij betalen nu voor twee dagen per week 500 euro per maand en krijgen 340 euro kinderopvangtoeslag van de belastingdienst. We betalen dus eigenlijk maar 160 euro per maand, dat komt uit op ¤2,50 per uur! En dat is dus inclusief alles (eten/drinken/luiers/uitjes). Zie daar maar eens een goede oppas voor te vinden die ook nog leuke educatieve dingen met je kind doet :-P! Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer je verdient, hoe minder de overheid bijdraagt.

Moon: jij ook al zo'n mazzel! Fantastisch toch zo'n hele zak met zwangerschapskleding! Wat vervelend dat je weer meer last hebt van je darmen! Hopelijk hoef je niet weer een darmonderzoek. Een collega van me heeft het laatst ook gehad, bij haar deden ze het gelukkig wel onder een roesje maar dat kan waarschijnlijk niet bij een zwangere vrouw

Josephine jij bent vorige week met je nieuwe baan begonnen! Hoe is het gegaan? Wat voor werk doe je nu? Wat je vraag over leeftijdsverschil tussen twee kinderen betreft...ik had altijd 2 of 2,5 jaar in gedachten, dat leek me ideaal. Vooral waarschijnlijk omdat het zo veel voorkomt. Toen onze zoon twee was zijn we pas voor een tweede gegaan omdat manlief aanvankelijk niet zo enthousiast was (nu wel hoor!) en ja...mijn verhaal ken je: nu is onze zoon al 3,5 en zijn we al 1,5 jaar bezig Ik denk wel dat het handig is als je maar één kind "in de luiers" hebt. Dus als de oudste al zindelijk is (meestal tussen 2,5 en 3 jaar) als de jongste geboren wordt. Maar het is natuurlijk ook best te doen als je er twee in de luiers hebt, bovendien zijn "de tropenjaren" dan weer sneller voorbij! Vroeger dacht ik ook altijd dat als twee kinderen weinig in leeftijd schelen dat ze dan automatisch leuke speelkameraadjes zijn. Nou, ik heb inmiddels vaak genoeg om me heen gezien dat dit absoluut geen vaststaand feit is. Het hangt ook heel erg van het karakter van je kind af. En bij een groter leeftijdsverschil zie je ook vaak dat ze erg leuk samen kunnen spelen. Dus ja, wat is ideaal? Er is voor allebei wat te zeggen!

Afgelopen weekend heb ik zitten nadenken over een aantal dingen. Onze zoon gaat over een half jaar naar school. We hebben hem ingeschreven voor de BSO, maar de vraag is of er plek is. Toen dacht ik:"hé, wellicht is het heel goed mogelijk om m'n werktijden zó in te richten dat ik "onder schooltijd" kan werken en hij helemaal niet naar de BSO hoeft! Maar ja...stél er komt nog een tweede, dan gaat dat weer niet op want deze zal wel gewoon twee hele dagen naar het kinderdagverblijf "moeten" (kdv doet geen halve dagen, bovendien zou het dan een driekwart dag zijn en daarvoor betaal je waarschijnlijk de volle mep). Ook krijgen we binnenkort een kleine verbouwing (dakkapel) en willen we de zolder gaan herinrichten. Dat gaan we op een andere wijze doen als er nog een tweede komt, dan wanneer onze zoon enig kind blijft... Kortom: ik heb dit weekend vaak gedacht, misschien is het "beter" als er geen tweede komt. Geen BSO nodig, volop ruimte in huis, geen "tropenjaren" meer voor de boeg, geen gepieker of het kindje wel gezond is (en stél dat dat niet zo is...). Ook denk ik, ik ben al 37, als er een tweede komt ben ik 38 (ik heb wél een jonge man, van 32 ). Dit zou ik vroeger "te oud" hebben gevonden. Vooral omdat mijn moeder ook 38 was toen ze mij kreeg en ik mijn ouders altijd wel relatief "oud" vond. Dit beeld zal ik dus voor mezelf bij moeten stellen (en dat wrikt soms hihi). Natuurlijk moet ik niet vergeten dat het tegenwoordig veel normaler is om (achter) in de dertig een kind te krijgen dan dat het 30 jaar geleden was. Aan de ene kant vóel ik mezelf ook helemaal niet oud, vind mezelf best "hip" en modern, maar aan de andere kant als ik soms die moeders "van in de twintig" om me heen zie, dan denk ik wel eens "jeetje, wat jong". Tuurlijk zijn er tál van hippe "oudere" moeders in de wereld die een positief voorbeeld zijn (Tanja Jess, Isa Hoes, Madonna etc). En voor onze zoon wil ik nog steeds heel graag een broertje of zusje, al was het alleen maar "voor later". Hoe kijken jullie hier tegen aan? En Wil hoe ervaar jij dit? Voel jij jezelf "oud"? Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

En weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Hallo, ik leef nog hoor! Ik zag dat ik niet meer gereageerd heb sinds mijn weekendje Haarlem, erg zeg. Dat weekend was super. Alleen waren de kinderen ziek vanaf het weekend erop en later ikzelf ook. Dus ik ben weer aan een uitje toe! Nu zijn ze trouwens weer verkouden..kunnen we die hele winter niet overslaan? Maria, hoe was jouw weekendje weg?

Lastig om op iedereen te reageren na zo'n lange tijd. Dus dat doe ik dan ook maar niet.

Gutje, jij gefeliciteerd met je huis!! Lekker zeg.

Wij zijn al ruim een jaar aan het kijken, maar vorige week de knoop doorgehakt dat we hier blijven en de boel een beetje gaan opknappen. Ons huis is groot zat, alleen wilden we graag een nieuwer huis in een jonge wijk. En het parkeren hier is een drama. Maar na een aantal bezichtigingen zijn we erachter dat we echt een ruim huis hebben, vooral boven. En de buurt is best aan het verjongen, er zijn aardig wat baby's geboren. En tegenover ons zijn twee huizen pas verkocht en er komen twee jonge stellen bij, waarvan 1 met een klein kindje. Leuk hoor!

Maria, wij hadden Marit al ingeschreven bij een basisschool vlakbij. Maar omdat we zo bezig waren met onze huizenjacht, schoof ik het steeds voor me uit om na te denken over de bso enzo. Dus het geeft nu best wat rust nu we besloten hebben hier te blijven. Ik werk zelf 3 x 8 en tijgerman 4 x 9. Hier dus ook 2 dagen opvang.

Purper, wij krijgen ongeveer 73% vergoed van Marit, voor Niels zelfs 93%. En dat terwijl we best een goed inkomen hebben. De toeslagen zijn de afgelopen jaren steeds hoger geworden. Mensen hebben nog steeds het beeld dat de opvang zo duur is. Wij hebben zelfs klanten die 100% vergoed krijgen.

Maria, weer terug naar jou. Ik ga wel mijn uren aanpassen zodat Marit niet naar de nso hoeft. Ik ga 2 x 6 en 1 x 8 werken (die dag is het papadag) Niels gaat dan idd 2 hele dagen naar de opvang. Maar zoals gezegd, ik vind die kosten erg meevallen. Het lijkt me iig geval een stuk relaxter dan eerst kind 1 om 17:30 op te halen, vervolgens kind b om 17:45 en dan om 18:00 nog aan het eten te moeten beginnen met twee vermoeide kindjes om je heen. Maar goed, ik heb die luxe om mijn uren zo in te delen en ik werk ook erg dicht bij huis. Oh ja, een tijd geleden schreef je dat je een voorkeur had voor openbare scholen. Ik had die ook, om precies dezelfde redenen als jij. Maar na de open dagen hebben we toch gekozen voor een cbs. Die sprak ons heel erg aan qua manier van lesgeven en de sfeer op school. En de obs in onze wijk staat niet zo goed aangeschreven. De cbs staat trouwens zowat in onze achtertuin, maar dat was geen reden, de obs is 200 meter verder.

Purper, ik heb trouwens ook een bugaboo!! Wel een saaie lichtgrijze, maar toen hadden ze al die leuke kleurtjes nog niet. Ik vind hem ideaal. Juist super wendbaar door die kleine wieltjes.

Swane, wat schrikken zeg dat bloed uit Joost zijn oortjes!! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Verder ben ik blij dat het met de zwangeren onder ons zo goed gaat. Mooi al die goede echo's!!

2008 wordt het raak voor Gutje en Maria!!! (als je tenminste nog wilt Maria, is wel erg leuk hoor een broertje of zusje, over het leeftijdsverschil zou ik me niet zo'n zorgen maken. Dat heeft ook voordelen)

Oh ja, ik vergeet Luna. Twee is andere koek dan 1 hè. Het wordt echt steeds makkelijker. Wij hebben steeds vreselijke nachten. Maar ooit gaat dat over, toch? En Marit zal toch niet tot haar 18e bij ons in bed slapen? Haha, toch is het genieten van die twee samen. Soms zitten ze samen helemaal te gieren van het lachen, echt schattig.

Hoi meiden,

Zo we hebben weer rust in de tent.

We hebben de afgelopen 3 weken in de ziekenboeg gezeten met ons mannetje.

Manlief ging 2 weken terug voor de zekerheid maar even naar de dokter met Joost vanwege gepiep in zn longen en het vele hoesten. Moest ie van de arts elke 3 uur ,ook 'snachts aan de Ventolin, zou dat niet aanslaan moest ie opgenomen worden. (hij had acute bronchitis) (en ik maar denken het valt allemaal wel mee, hij hoeft niet naar de dokter...) Gelukkig sloeg het aan en gebruiken we de spray alleen nog als ie het benauwd heeft.

Vorige week kreeg Joost voor de 2e keer middenooronsteking en heeft weer aan de antibiotica gezeten. De 10 rittenkaart voor de dokter is inmiddels al vol. Op dit moment gaat het allemaal weer goed en is ie weer even vrolijk als altijd. We zullen maar denken, het maakt hem alleen maar sterker!

Purper, wij betalen echt heel weinig voor de creche. Joost gaat 2 dagen in de week met verlengde opvang en dat kost ongeveer ¤ 460. (bij ons zitten de luiers en voeding er niet bij!) van de belasting krijgen we ¤ 380 terug. We betalen dus zelf ongeveer ¤ 80 !

En we verdienen niet echt super weinig, gewoon eigenlijk, dus dat valt erg mee. Je verhaal over de kinderwagen is zo herkenbaar, bij ons is het ook precies zo gegaan.

Moon, leuk dat je de beeb al gevoeld hebt, voelt het net zo als de eerste beeb of is het toch heel anders? Willen jullie weten wat het wordt?

Maria, natuurlijk ben je niet te oud hoor! Tussen mijn broertje en mij zit ruim 4 jaar en wij hebben veel samen gespeelt. Tussen mijn man en zijn broer zit ook 4 jaar en die hebben weinig samen gespeelt. Ik denk dat dat toch aan het karakter van de kinderen ligt en niet aan de leeftijd.

Voordat ik zwanger was had ik ook wel 100 redenen om niet aan kinderen te beginnen, ik denk dat dat ook geld voor als we ooit een 2e zouden willen. uiteindelijk komt dat toch allemaal goed en denk ik vaak waar heb ik me nou druk over gemaakt??

Gutje, top zeg, een nieuw huis, gefeliciteerd!! Voor jullie kan 2008 in iedergeval goed beginnen! Ik hoop idd ook dat voor jou en Maria 2008 het jaar van de vruchtbaarheid is.

Luna, hoe gaat het met jou en je gezin, heb je je balans alweer een beetje gevonden?

Tijger, jammer dat je kindjes ziek waren tijdens het weekendje, heb je een goede reden om het binnenkort over te doen

Nou ik ga weer aan het werk, ik heb op mijn werk meer tijd om te reageren dan thuis....

Groetjes aan iedereen.
Swane heeft jullie mannetje ook al van die gevoelige luchtwegen? Onze zoon ook. Heeft vandaag ook weer een Flixotide inhaler gekregen en voor de zekerheid een receptje mee voor antibiotica, voor het geval de koorts morgen nog steeds aanhoudt. Ik vind het altijd zo sneu voor die kleine kinderen, ze slapen dan ook zo onrustig. En Joost is nog veel kleiner! Dus nu weer een oorontsteking? Onze zoon heeft tot hij 1,5 jaar was ook herhaaldelijk een oorontsteking gehad waar antibiotica voor nodig was. Gelukkig gaat het tegenwoordig goed met z'n oren. Toen hij 4 maanden was heeft hij voor het eerst pseudokroep gehad, dat was wel even schrikken, maar ook daar lijkt hij overheen te zijn gegroeid. Veel sterkte met Joost!

Tijger wat leuk dat je weer eens aan komt waaien! Dus jij gaat je uren ook aanpassen als jullie dochter straks naar school gaat? Ik zit er ook over te denken, vooral omdat ik het zo heftig vind voor een kind van vier; én een nieuwe school én de BSO! Maar het hangt er allemaal erg vanaf of er wel of geen tweede bij komt, en wat de mogelijkheden dan zijn. Ik besprak dit ook nog met een collega waarvan de jongste onlangs naar school is gegaan. Zij heeft er bewust voor gekozen om de kinderen wél twee dagen naar de BSO te doen en zelf een vrije dag te houden zodat ze dan eindelijk weer eens een paar uurtjes voor zichzelf zou hebben! En dat klonk toch ook wel aantrekkelijk moet ik zeggen! Aan de andere kant klinkt jouw beschrijving van het ene kind om 17.30u halen en de andere om 17.45u en dan gaan koken met twee jengelende kinderen om je heen ook niet zo aantrekkelijk! Maar goed, ik hoef nu nog niet te beslissen, bovendien is het maar de vraag of er plek is op de BSO.

Vanochtend weer geweest voor een follikelmeting en jawel hoor...wéér 5 groeiende follikels en dat op Clomid 25 mg pffff (dit is dus een vrij ongebruikelijke lage dosering!). Mandaag moet ik weer terugkomen maar ik vrees dat er weer een "coitusverbod" aankomt...

Net even bij onze zorgverzekeraar geinformeerd naar de vergoeding van IUI. De behandeling wordt wel vergoed maar de bijbehorende medicijnen niet. En volgens mij kunnen die kosten aardig oplopen. Heb net ff een berichtje gepost op het IUI-topic, hoe de ervaringen daar zijn.

Fijne dag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven