Het loepje

18-08-2010 12:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is laatste tijd veel over te vinden op het forum: het loepje. Waarmee je kan zien in welke topics iemand heeft gereageerd. Ik las niet over iemand die was herkend en de herkenner kon dankzij dat loepje de hele geschiedenis van jaren terug van die persoon terughalen. En iemand anders die om dat te voorkomen van nick gaat wisselen (maal 50).



Dus vroeg ik me zo af?



Wat is het doel eigenlijk van dat loepje? Ok, ik begrijp wat je er mee kan, namelijk iemands historie lezen, maar heeft dat nog een hoger doel? Zoals de knopjes tot doel hadden om meer bekendheid te krijgen van het forum en meer mensen te trekken. Maar van het loepje kan dat niet het doel zijn, dat zou nergens op slaan. Topics terugvinden kan een doel zijn, maar via steekwoorden en google gaat dat sneller. Of anders via een goeie zoekfunctie. Kortom, ik zie geen ander doel dan voer voor stalkers en ongezonde nieuwsgierigheid.



Iemand anders die meer weet? Verlicht me!
Alle reacties Link kopieren
quote:pantalaimon schreef op 18 augustus 2010 @ 13:14:



Dat is zeg maar een deur op slot doen, midden in een weiland, waar je zo omheen kunt lopen als je wilt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 augustus 2010 @ 13:37:

Dank je pantelon.

Die houden we erin!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:



1) Iedereen mag onder loepje kijken

2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken

3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken

4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_helly_ schreef op 18 augustus 2010 @ 15:30:

Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:



1) Iedereen mag onder loepje kijken

2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken

3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken

4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_helly_ schreef op 18 augustus 2010 @ 15:30:

Is het geen goed idee dat je de privacy van het loepje zelf kan instellen? Bijvoorbeeld:



1) Iedereen mag onder loepje kijken

2) Alleen mensen die ingelogd zijn mogen onder het loepje kijken

3)Alleen vrienden mogen onder het loepje kijken

4)Alleen ik mag onder jullie loepjes kijken. Goed idee, nr 2 is volgens mij nu al het geval
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ook als je niet bent ingelogd kun je loepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pantalaimon schreef op 18 augustus 2010 @ 17:41:

Nee hoor, ook als je niet bent ingelogd kun je loepen.Hee ja, je hebt gelijk. Dat was eerst volgens mij dan niet zo, als ik me het goed herinner, of ik haal hier forums doorelkaar
Alle reacties Link kopieren
Zou fijn zijn als je dat inderdaad zelf kunt instellen, of je het loepje zichtbaar wil laten zijn of niet.

Is de redactie daarmee bezig dat te overwegen of totaal niet ter sprake?
Alle reacties Link kopieren
Is volgens mij niet ter sprake, Kym.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Pantalaimon, ik vind dat er meer naar privacy gekeken mag worden. Ook al is het een openbaar forum, ik zie weinig meerwaarde in dit loepje.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog een leuke functie die Viva zou kunnen toevoegen......

namelijk dat je kunt zien WIE er op jouw loepje heeft geklikt!





Het aantal "knopjes" hier op 't forum is nog beperkt, ik zag dat er op de site van Autoweek inmiddels negen (9!) knopjes onder een artikel staan:



Mail

Nujij.nl

Twitter

Msn

Facebook

Hyves

LinkedIn

Digg.com

Delicious.com



't kan dus nog erger..........
Ik vind het juist fijn dat je hier alles kunt schrijven zonder erover na te hoeven denken. Door knopjes, loepjes, en berichten die jaren bewaard blijven, moet ik nu zelfcensuur gaan toepassen en daarmee verdwijnt mijn uitlaatklep. Verstandig ja. Leuk nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet het loepje altijd....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
post speciaal zodat ik even onder mijn eigen loepje kan kijken, ben berenieuwsgierig!
@saudade Je moet Altijd zelfcensuur toepassen, hebben je ouders je dat niet geleerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven